Wij roepen weer verder!!
zaterdag 9 september 2017 om 00:26
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger 
De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.
Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.
Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?
Ik lees het graag.
De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.
Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.
Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?
Ik lees het graag.
zondag 17 september 2017 om 20:00
Ik schil nooit (meer) sinds ik via Koken met Van Boven begreep dat dat niet nodig is.herfstappeltaart schreef: ↑17-09-2017 19:49Heerlijk pompoensoep. Dat maak ik ook elke herfst een paar keer. Was altijd wel een uitdaging om te schillen maar tegenwoordig leg ik hem even in een hete oven en daarna schilt het een stuk makkelijker.
Everything you see I owe to spaghetti!
zondag 17 september 2017 om 20:02
Zat vanmiddag met de meiden bij een cafetaria, patatje eten en wat drinken. Zie ik opeens een meisje wurmen met haar jas die ze aanhad, rood worden en om haar moeder schreeuwen en erna huilen. Had ze het jasje aangedaan voor haar zusje, geloof twee jaar jonger
Wie laat er dan ook bij de kinderen dezelfde jassen aantrekken. Zucht.. sommige ouders.
zondag 17 september 2017 om 20:03
sonjavg schreef: ↑17-09-2017 20:02Zat vanmiddag met de meiden bij een cafetaria, patatje eten en wat drinken. Zie ik opeens een meisje wurmen met haar jas die ze aanhad, rood worden en om haar moeder schreeuwen en erna huilen. Had ze het jasje aangedaan voor haar zusje, geloof twee jaar jongerWie laat er dan ook bij de kinderen dezelfde jassen aantrekken. Zucht.. sommige ouders.
zondag 17 september 2017 om 20:03
ligt er aan elke pompoen je hebt, sommige moet je wel schillen heb ik me laten vertellenAnnapicobella schreef: ↑17-09-2017 20:00Ik schil nooit (meer) sinds ik via Koken met Van Boven begreep dat dat niet nodig is.
zondag 17 september 2017 om 20:04
sonjavg schreef: ↑17-09-2017 20:02Zat vanmiddag met de meiden bij een cafetaria, patatje eten en wat drinken. Zie ik opeens een meisje wurmen met haar jas die ze aanhad, rood worden en om haar moeder schreeuwen en erna huilen. Had ze het jasje aangedaan voor haar zusje, geloof twee jaar jongerWie laat er dan ook bij de kinderen dezelfde jassen aantrekken. Zucht.. sommige ouders.
zondag 17 september 2017 om 20:05
Lees nu even terug pompoentaart o jammie nu het herfst begint te worden
zondag 17 september 2017 om 20:05
Bij flespompoen is dat niet nodig maar de oranje ronde vind ik de schil niet lekker van.Annapicobella schreef: ↑17-09-2017 20:00Ik schil nooit (meer) sinds ik via Koken met Van Boven begreep dat dat niet nodig is.
zondag 17 september 2017 om 20:07
Ik ook want die hoef je niet te schillenAnnapicobella schreef: ↑17-09-2017 20:05Ja, dat klopt Ginerva. Flespompoenen en wat oudere exemplaren wel schillen, want taaiere schil. Ik gebruik meestal die oranje, ronde exemplaren.
zondag 17 september 2017 om 20:09
Bij een houtkachelAnnapicobella schreef: ↑17-09-2017 20:06Herfst: denk aan Cateautje en haar Poezenproject. Bij dit weer hoort echt een spinnende poes.
Jammer heb ik die niet, hier de cv maar even aangestookt. Maar ja poes zo samen op de bank of op je schoot..
zondag 17 september 2017 om 20:11
zondag 17 september 2017 om 20:13
Ik vind ee houtkachel lekker ruiken, mits ze geen rotzooi opstoken zoals overgebleven planken enz. In een houtkachel hoort gedroogd (minimaal 1 jaar) beuken of eikenhout gebruikt te worden. Dan is de geur lekker en komt er bijna geen rook van de kachel.
zondag 17 september 2017 om 20:14
Ik heb er sowieso last van, mijn longen reageren erg hyper op rook
zondag 17 september 2017 om 20:15
Ja zeker lekker ruiken en klopt Filee, beuken of eikenhout. Geen oude planken met lak of ander troep erin... Aan stank valt het best mee. Het ouder echtpaar die in het voorhuis wonen en waar ik in hun verbouwde schuur woon heb ik geen last van hun houtkachel. Dan kan ik gewoon buiten zitten of de ramen openhouden. Het is natuurlijk ook zo dat je het regelmatig laat vegen.
zondag 17 september 2017 om 20:15
Maar bij juist gebruik, komt er geen rook van de houtkachel en zou je er dus geen last van moeten hebben. Doordat mensen rotzooi gaan verbranden in hun kachel krijg je stankoverlast en zware rook. Een goed gestookte houtkachel geeft geen rook af.
zondag 17 september 2017 om 20:17
Dan stoken de mensen hier allemaal verkeerd, helaas
zondag 17 september 2017 om 20:19
Hier hebben heel veel mensen (zowat 3/4e van de hele stad) een houtkachel, maar je ruikt en ziet het amper tijdens de winters. Het is belangrijk om de kachel goed heet te stoken met het juiste hout (bij voorkeur hard hout) en te zorgen voor goede circulatie. Dan is de rookontwikkeling zo goed als nihil.