Diervriendelijker vlees
maandag 18 september 2017 om 12:21
Als gezin willen we meer vegetarisch eten en als we al vlees eten het liefst diervriendelijk vlees. dus ruimte om te lopen tijdens hun leven en ook belangrijk, diervriendelijk geslacht, zonder onnodig lijden. Die verhalen van de slachterijen in belgie maken me misselijk.
Maar nu kan ik wel kiezen voor biologisch vlees, of vlees met speciale stickers van diervriendelijk maar wat zegt dat nou precies?
Weet iemand hier waar ik op miet letten of datgene wat ik zoek/ wil wel bestaat.
Aub geen discussie over volledig vegetarisch gaan etc
Maar nu kan ik wel kiezen voor biologisch vlees, of vlees met speciale stickers van diervriendelijk maar wat zegt dat nou precies?
Weet iemand hier waar ik op miet letten of datgene wat ik zoek/ wil wel bestaat.
Aub geen discussie over volledig vegetarisch gaan etc
maandag 18 september 2017 om 14:30
Ja echt.Anoniem123456123456 schreef: ↑18-09-2017 14:29Wat dan? Staan er dan opeens koeien in mijn achtertuin te grazen en zit er een varken op mijn bureaustoel?
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
maandag 18 september 2017 om 14:30
Oh ik zeg ook echt niet dat ik de wijsheid in pacht heb, ik reageerde alleen op jouw bewering dat er veel meer dieren zouden zijn als wij ze zouden sparen. Alsof je dan helemaal voorbijgaat aan het feit dat we al die miljarden dieren toch echt zelf fokken.
maandag 18 september 2017 om 14:31
maandag 18 september 2017 om 14:33
Yep, alle beesten hebben dan vrij bal. Ik vind dat een heerlijk idee, ik hou van dieren, ben ook niet bang voor de boze wolf, maar het gros he, dat houdt ervan om ze op tv te zien, niet een wolf in de achtertuin of een beer op hun stoel.jellybelly schreef: ↑18-09-2017 14:30Oh ik zeg ook echt niet dat ik de wijsheid in pacht heb, ik reageerde alleen op jouw bewering dat er veel meer dieren zouden zijn als wij ze zouden sparen. Alsof je dan helemaal voorbijgaat aan het feit dat we al die miljarden dieren toch echt zelf fokken.
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 18-09-2017 14:34
0.79% gewijzigd
maandag 18 september 2017 om 14:34
Vind dat je dat zelf ook heel goed kan. Google is your friend.
maandag 18 september 2017 om 14:35
Sorry, moet ik het toch weer doen:
maandag 18 september 2017 om 14:36
Daar moet je toch echt eens naar laten kijken.
maandag 18 september 2017 om 14:38
En nee, diervriendelijk vlees werd niet voor niks uitgeroepen tot meest irritante woord van 2016. https://www.metronieuws.nl/nieuws/koffi ... kking-2016 Mee eens.
maandag 18 september 2017 om 14:40
Volgens wetenschappelijke studies, heb niet het idee dat de discussie daarvoor openstaat. De titel zegt ook eigenlijk genoeg.Anoniem123456123456 schreef: ↑18-09-2017 14:37Jammer dat je er nu niet verder op in gaat Siofra. Leg nou eens uit wat de gevolgen zijn volgens jou.
Diervriendelijk(er) vlees is gewoon een commerciële term, meer niet. Abracadabra.
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 18-09-2017 15:01
Reden: vlees bij diervriendelijk(er) - daar gaat het tenslotte om (?)
Reden: vlees bij diervriendelijk(er) - daar gaat het tenslotte om (?)
17.80% gewijzigd
maandag 18 september 2017 om 14:40
Zie jij dat als een direct verband dan?
Zoveel mensen nemen de moeite niet om te zien waar hun voedsel vandaan komt, ze geloven liever blind op Wakker Dier/Milieufederatie en andere clubjes, of het interesseert ze niet.
maandag 18 september 2017 om 14:50
Volgens mij? Wát volgens mij? Enneh... ik roep wat ik wil.Anoniem123456123456 schreef: ↑18-09-2017 14:47Roep dan ook niet zulke dingen aub.
Edit: ik zie dat je nog hebt aangepast net op het moment dat ik op quote drukte: de term diervriendelijk vlees staat los van wat de gevolgen volgens jou zijn als we geen vlees meer zouden eten.
maandag 18 september 2017 om 14:53
Wat wil je nou eigenlijk duiden? Je typt steeds minder.
maandag 18 september 2017 om 15:21
Hier staat toch alles wat je over die stickers kan weten? https://beterleven.dierenbescherming.nl/
Blijf het zielig vinden voor de dieren. "3 sterren" minder zielig maakt niks uit.
Blijf het zielig vinden voor de dieren. "3 sterren" minder zielig maakt niks uit.
maandag 18 september 2017 om 15:26
Wat er niet staat is dat je als boer via het sterrensysteem verplicht een bedrag aan de Dierenbescherming doneert. Terwijl meedoen helemaal niet vrijwillig is, die zogenaamde marktbescherming. Je hebt namelijk geïnvesteerd in welzijn, verdient daar in principe geen extra geld mee, maar je mag wel aftikken aan de DB omdat je dieren beter leven. Krom systeem..
maandag 18 september 2017 om 16:03
En bedankt: doe ik uitgebreid mijn best om met concrete tips voor TO te komen over "diervriendelijker" vlees en vleesvervangers die lekker zijn, wordt dat weer lekker ondergesneeuwd door mensen die elkaar ergens van willen overtuigen! Is er ondertussen al iemand van mening veranderd?!!
Ik hoor graag nog meer lekkere tips want wij staan net als TO open voor meer kleine stapjes in de goede richting. Toch fijn als het daarbij ook lekker mag zijn
.
Ik hoor graag nog meer lekkere tips want wij staan net als TO open voor meer kleine stapjes in de goede richting. Toch fijn als het daarbij ook lekker mag zijn
maandag 18 september 2017 om 16:05
maar het rottige voor boeren is (ik zie ze namelijk echt wel als hardwerkende goeie ondernemers) dat clubs als Wakker dier wel gelijk hebben.
Dieren houden voor vlees = zielig (en ja, ik eet vlees)
en er is veel mis in de sector. En er gaan veel biggen dood etc.