Onredelijk?

19-09-2017 23:18 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Graag zou ik jullie mening willen weten over het volgende;

Vorig jaar zijn mijn man en ik ons eerste kindje verloren in een vergevorderd stadium van de zwangerschap. Nu ben ik weer zwanger en bijna uitgerekend en misschien dus wel extreem hormonaal.

Na het overlijden van ons kindje kwamen mijn schoonvader en zijn nieuwe vrouw bij ons op bezoek, zo gezegd om ons te steunen. Helaas is de band tussen mijn man en zijn vader nooit heel goed geweest maar dit terzijde.
Mijn man en zijn vader zijn op een gegeven moment even weg gegaan om als mannen onder elkaar te kunnen praten en ik bleef thuis achter met stief-schoonmoeder. Zij vindt/vond dat ik nooit een goede moeder zou kunnen zijn omdat ik tijdens hun bezoek niet gehuild heb en dat ik daarom ook geen kind waard ben. Ook heb ik moeten horen hoe erg het voor haar "echte" schoondochter was geweest want die was tegelijk met mij zwanger en had er de hele nacht niet van kunnen slapen. Er volgden nog meer opmerkingen maar het meeste heb ik gefilterd.

Nu komt het; binnenkort komt onze baby en ze willen wederom op bezoek komen (wij wonen niet in de buurt). Ik heb aan mijn man aangegeven dat ik het prima vind als ze langs komen maar dat ik dan niet thuis ben. Vanuit mijn omgeving hoor ik dat ik moet vergeven en vergeten maar ik merk dat ik daar heel veel moeite mee heb. Aan de andere kant wil ik het voor mijn man ook niet moeilijker maken dan het is.

Wat zouden jullie doen? De weg van de minste weerstand kiezen en een paar uur buitenshuis doorbrengen of die paar uur doorbijten en hopen dat ik ze daarna (bijna) nooit meer hoef te zien?
"Nee" is ook een antwoord.
Meyana schreef:
19-09-2017 23:41
Ik ben echt ontzettend blij met jullie input! Ik begon echt even aan mezelf en mijn hormonen te twijfelen. Ik denk dat het inderdaad het beste is als ze op bezoek komen als wij in de buurt zijn (we zijn er dan altijd meerdere dagen) en dat ik dan maar ga zorgen voor back up in de vorm van eigen famili die tegelijkertijd langs komt.
Heel goed idee en zodra ze adem haalt ervoor zorgen dat anderen dwars door haar heen praten over het (al dan niet ontbreken van) het zonnetje. Blablablabla blablablabla en dan zit er binnen no time een eindpunt aan het bezoek van deze 'gezellige' mensen en met een beetje geluk blijven ze daarna nog weer wat langer weg. ;-)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ben van mening dat tegen deze stompzinnigheid niets anders op kan dan stompzinnig hun vaste riedel afdraaien en ervoor zorgen dat ze het niet zo heel gezellig vinden. Niet door onfatsoenlijk te zijn maar door ze geen enkele speciale aandacht te geven in de vorm van een confrontatie of in het ruimte bieden voor hun denken.

Gewoon niets, maar wel beschuit met muisjes, koffie en een weerpraatje.
Sterkte en succes!!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
19-09-2017 23:49
Ik ben van mening dat tegen deze stompzinnigheid niets anders op kan dan stompzinnig hun vaste riedel afdraaien en ervoor zorgen dat ze het niet zo heel gezellig vinden. Niet door onfatsoenlijk te zijn maar door ze geen enkele speciale aandacht te geven in de vorm van confrontatie of in ruimte bieden voor hun denken.

Gewoon niets, maar wel beschuit met muisjes, koffie en een weerpraatje.
Sterkte en succes!!
Ik heb nog wel ergens een "crazy old aunt" die ik in kan zetten... Domheid met domheid bestrijden.
"Nee" is ook een antwoord.
Je leven is te kort om je kostbare energie te besteden aan mensen zoals zij.
Echt, waarom zou je in je leven dingen doen die totaal tegen je gevoel indruisen? Dat is zonde en je verloochent jezelf ermee.Gewoon weren; uit het oog, uit het hart.
Je kunt beter genieten van lieve en oprechte mensen om je heen.
Je mag gerust jezelf op de eerste plek zetten hier, vind ik.
Meyana schreef:
19-09-2017 23:54
Ik heb nog wel ergens een "crazy old aunt" die ik in kan zetten... Domheid met domheid bestrijden.
Ja.

Dat werk soms gewoon het beste.

Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
George Carlin
attribuutje schreef:
19-09-2017 23:35
Och Meyana, ik zou het kraambezoekje "doorstaan" en daarna hoef je niets meer.
Waarom in godsnaam?
Dat mens heeft haar tot op het bot gekwetst.
Die moet je nog geen minuut de ruimte geven.
Zeker niet tijdens je kraamweek
Frankly my dear, I don"t give a damn
Omdat haar man (die vader is) zijn vader wel wil zien en het wel fijn vindt dat TO erbij is.
enn wijzigde dit bericht op 20-09-2017 00:11
40.91% gewijzigd
Helaas is de band tussen mijn man en zijn vader nooit heel goed geweest

Zij vindt/vond dat ik nooit een goede moeder zou kunnen zijn omdat ik tijdens hun bezoek niet gehuild heb en dat ik daarom ook geen kind waard ben. Ook heb ik moeten horen hoe erg het voor haar "echte" schoondochter

De rest heb ik half door mijn tranen en plaatsvervangend verdriet gelezen!
Zo'n ziek gedrocht zou ik nooit meer in de buurt van mijn kinderen toelaten!
Wat man betreft; zijn vader zou welkom zijn zonder dat mens. Zou vader dat niet willen en achter zijn "vrouw" staan, dan zou dat genoeg moeten zijn voor man om die band die toch al nooit goed was te verbreken. Bahbah! :hug:
lievelieveke66 schreef:
20-09-2017 00:11
. Zou vader dat niet willen en achter zijn "vrouw" staan, dan zou dat genoeg moeten zijn voor man om die band die toch al nooit goed was te verbreken. Bahbah! :hug:
Dat is toch zeker aan de man van TO? Hij heeft deze man als vader en in mijn ogen mag geen enkele partner erop staan dat de ander het contact met zijn/haar ouders verbreekt. Dit besluit kan alleen door het kind gemaakt worden en dat kan en mag echt niet onder de druk van een partner. Wat er ook gezegd of gebeurd is en hoe vreselijk deze mensen ook zijn; het is wel zijn vader.

Vader dus van een man die net zo goed zijn kind verloor en binnenkort zijn tweede kindje gaat krijgen.
Eens, maar vrouw en kind gaan eerst.
Ik denk dat die redenatie (en daarom dus druk uitoefenen op het verbreken van contact, uiteindelijk meer leed veroorzaakt en dus gevolgen gaat hebben dan eens in de zoveel tijd blablablabla zeggen met een bak koffie. Als man beslist is het vroeg genoeg.
Andere mensen erbij is wel een goed idee, want ik denk dat ze dit soort foute opmerkingen alleen durfde te maken toen jullie alleen waren.
Neemt niet weg dat jij of jouw man vóór die tijd nog eens een hartig woordje met haar/hen kunnen spreken, dat jullie van dat soort nate opmerkingen niet gediend zijn.
anoniem_150601 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 10:34
0.82% gewijzigd
Enn schreef:
20-09-2017 00:31
Ik denk dat die redenatie (en daarom dus druk uitoefenen op het verbreken van contact, uiteindelijk meer leed veroorzaakt en dus gevolgen gaat hebben dan eens in de zoveel tijd blablablabla zeggen met een bak koffie. Als man beslist is het vroeg genoeg.
Ik zou met zulke mensen niet eens in de zoveel tijd op kunnen brengen om te bladieblaen bij een bak koffie. Als zij dat wel kan, oke. Kan ze dat niet, waar ze alle redenen toe heeft, vind ik dat man achter haar moet staan. Onder druk contact verbreken werkt niet, dat ben ik met je eens. In dit geval zou ik (ik he? vanuit mijn referentiekader) als ik niks meer met ze te maken zou willen hebben de eventuele druk die man zou ervaren al als onloyaliteit ervaren. Het zou mijn relatie in dit geval geen goed doen.

Dit zou ik zeker voor de kraamtijd duidelijk willen hebben. Als man achter mij zou staan zou ik van daaruit juist de ruimte kunnen ervaren om het contact met vader ( nooit meer met dat afschuwelijke mens) samen te kunnen herstellen. Wil pa dat niet (als ons truus nie welkom is kom ik ok nie) kon hij ook opbokken. Met zulke (stief) ouders heb je geen vijanden meer nodig. Familie of niet, zulke engnekken zou ik weren als de pest in mijn gezin.
Ze kwamen niet op jullie trouwdag omdat jij ze ontvriend had?

Als vader van je man laat je dit toch niet door zoiets stoms, Sociale media voorbij gaan. De trouwerij van je zoon. Is wel anders dan een verjaardag.

Maar nee, ik zal er ook geen behoefte aan hebben. Maar voor mijn man als hij het wil zou ik het toelaten en dan mag hij de boodschap doorgeven aan zijn vader dat ik het alleen doe omdat hij opa is. Maar reken erop dat geen aandacht aan haar zal besteden en me niet laat kennen als er een lelijke opmerking komt. Daarom zou ik ook een ander uitnodigen om daar mee te praten waarschijnlijk.
Bam!!!!
Waarom wil ze langskomen als ze toch vindt dat jij je kind niet waard bent? En je schoonvader denkt er blijkbaar hetzelfde over, bah bah.

Of je het wel/niet toestaat moet je echt zelf bepalen. Voor beide keuzes valt namelijk wel iets te zeggen.
Succes met je zwangerschap.
chocolol schreef:
20-09-2017 02:03
Waarom wil ze langskomen als ze toch vindt dat jij je kind niet waard bent? En je schoonvader denkt er blijkbaar hetzelfde over, bah bah.

Of je het wel/niet toestaat moet je echt zelf bepalen. Voor beide keuzes valt namelijk wel iets te zeggen.
Succes met je zwangerschap.
En dit zei ze notabene nadat hun kindje stil geboren was! Echt hoor, ik heb genoeg meegemaakt maar ik vind dit wel zo evil!! To, bedenk goed voor je bevalling wat je wel of niet aankan/wil. Bespreek dat met je man en stel duidelijke grenzen. Die harteloze sneuneuzen zou ik zeker niet mijn kraamtijd laten verzieken na alles wat je al doorstaan hebt! Ik wens je een voorspoedige bevalling en een geweldige kraamtijd :hug:
Nee, echt niet doen hoor tijdens je kraamweek. Die eerste weken wil je niet laten verpesten door mensen die niet het beste met je voor hebben. Alles komt hard binnen en dat kun je er in die eerste weken niet bij hebben.

Het is echt heel naar wat ze allemaal heeft gezegd. En dat je schoonvader het probleem niet ziet zegt ook wel genoeg. Ik zou hen niet in mijn huis willen hebben op zo'n kwetsbaar moment.

Dan kan iedereen van alles willen, maar het gaat nu om wat jij wil. En jij voelt je terecht niet fijn en niet veilig bij deze mensen.
SweetChili schreef:
20-09-2017 02:30
Nee, echt niet doen hoor tijdens je kraamweek. Die eerste weken wil je niet laten verpesten door mensen die niet het beste met je voor hebben. Alles komt hard binnen en dat kun je er in die eerste weken niet bij hebben.

Het is echt heel naar wat ze allemaal heeft gezegd. En dat je schoonvader het probleem niet ziet zegt ook wel genoeg. Ik zou hen niet in mijn huis willen hebben op zo'n kwetsbaar moment.

Dan kan iedereen van alles willen, maar het gaat nu om wat jij wil. En jij voelt je terecht niet fijn en niet veilig bij deze mensen.
Dit allemaal bedacht ik me ook nog. Je bent zo kwetsbaar in je kraamweek. Als je je voorneemt om ze wel te ontvangen, doe dat weken later. Dan is er vaak weer wat rust in de tent.

Laat je man dit topic lezen, hij moet voor zijn gezin opkomen nu.

Mijn schoonmoeder heeft tegen mij geschreeuwd op de derde dag na mijn bevalling van onze tweede. Ze kwamen bij mij thuis, onaangekondigd, ik gaf aan dat ik het prettig zou vinden als ze voortaan even een seintje zouden geven als ze langs wilden komen.
Ze schreeuwde me toen van alles toe, het was bizar. Het is daarna nooit meer goed gekomen, ik ben het nooit meer vergeten. Het deed pijn, ik was kwetsbaar en zij haf me eenmonveilig gevoel.....in mijn eigen huis.....met een kleine baby en een peuter die nog aan het landen was.
De kraamverzorgster heeft ze toen buiten gezet 🙈
Wat een vreselijke mensen. Ik zou ze niet meer hoeven zien, wat ontzettend laag van haar om dit te zeggen.
Als ik jou was en mijn man zou ze op kraamvisite willen laten komen, dan zou ik zeker zorgen dat ik weg was. Het gore lef zeg, om zulke uitspraken te doen. En je schoonvader is geen haar beter als hij het normaal vindt.
Wat een vreselijk mens je stief schoonmoeder. Als je man graag wil dat ze langskomen laat ze dan de kraamweek komen. Dan kan de kraamverzorgster na een half uur zeggen dat ze weer weg moeten
Meyana schreef:
19-09-2017 23:32
Mijn man heeft dit met zijn vader besproken maar hij ziet niet wat er fout is aan de opmerkingen van zijn vrouw.
:woa: Die gast spoort niet...
Wat een ontzettende rotopmerking zeg!
En beledigd zijn vanwege ontvrienden op Facebook? :facepalm:

TO: ik snap dat jouw man tussen twee vuren zit, het is toch zn vader, maar er klopt i.m.o toch het een en ander helemaal niet.
Je zegt dat hun band jaren slecht geweest is, omdat zijn vader impulsief/vreemd e.d. is.
Daar is die vader dan toch verantwoordelijk voor ipv dat jouw man zich nou in allerlei bochten moet gaan wringen om die band een beetje goed te houden?

Ik snap dat jij hier totaal geen zin in hebt, moet je dus denk ik helemaal niet bij gaan zitten, maar vd andere kant hoef je je niet uit je huis weg laten jagen.
Ik zou vooral doen wat jij het prettigst vindt.
anoniem_351879 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 07:56
5.95% gewijzigd
Ik wilde eerst zeggen, dan komt opa maar zonder zijn nieuwe liefde. Maar ja, als hij niets mis ziet met die opmerkingen...
Natuurlijk laat je ze niet komen. Als je man dat wel graag wil, kan het na de kraamweek, als jij tijd voor jezelf neemt.
-jolijn- schreef:
20-09-2017 07:49
Ik wilde eerst zeggen, dan komt opa maar zonder zijn nieuwe liefde. Maar ja, als hij niets mis ziet met die opmerkingen...
Natuurlijk laat je ze niet komen. Als je man dat wel graag wil, kan het na de kraamweek, als jij tijd voor jezelf neemt.
Idd
Of gaat hij daar maar heen.

Nogmaals ik snap dat je man het contact met zn vader nu dat weer een beetje goed is graag goed wil houden, maar i.m.o is dat niet alleen zijn verantwoordelijkheid.

Wat vindt jouw man trouwens van de opmerkingen van die vrouw?
Ik zou die mensen bellen en exact vertellen wat je denkt. Zonder scheldwoorden uiteraard.
Vertel ze dat ze die ene keer zo kwetsend en onbeschoft zijn geweest, dat je hoofd nu niet staat naar dit soort rare praktijken.
Benoem de hele situatie. Wacht de reactie af, dan kun je altijd nog bedenken wat je gaat doen.
Meyana schreef:
19-09-2017 23:31
Mijn man geeft aan tussen 2 vuren te zitten. De band met zijn vader is de laatste jaren ontzettend slecht geweest omdat het nogal een manipulatieve man is maar het leek beter te worden ( ze wilden niet op onze huwelijksdag komen omdat ik ze van FB ontvriend had, even ter illustratie). Een echte opa-rol zal er niet in zitten omdat wij ver weg wonen en maar maximaal een keer of 4 per jaar "in de buurt" zijn en de afstand naar hier voor hen "bijna niet te doen" is.

Ik heb bij mijn man aangegeven dat ik hij graag met ons kind bij hun kan langs gaan maar dat ik niet mee wil, hij begrijpt dit maar vindt het wel jammer. Ik sta in dubio, iemand moet de volwassene zijn, er boven staan en meer van die blablablabla maar het kost me zó veel moeite. Als ik alleen al aan het bezoek denk dan draait mijn maag zich om.
Meyana. Sorry dat ik zo dom en ordinair overkom...maar:

Van mij zouden ze de complete tering moeten kunnen krijgen. Tieft maar lekker op. Goed dat je rekening houdt met je man maar ze zijn over jouw grenzen heengegaan en nu is het gewoon klaar. Als hij niet durft te kiezen maken de omstandigheden de keuze wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven