Onredelijk?

19-09-2017 23:18 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Graag zou ik jullie mening willen weten over het volgende;

Vorig jaar zijn mijn man en ik ons eerste kindje verloren in een vergevorderd stadium van de zwangerschap. Nu ben ik weer zwanger en bijna uitgerekend en misschien dus wel extreem hormonaal.

Na het overlijden van ons kindje kwamen mijn schoonvader en zijn nieuwe vrouw bij ons op bezoek, zo gezegd om ons te steunen. Helaas is de band tussen mijn man en zijn vader nooit heel goed geweest maar dit terzijde.
Mijn man en zijn vader zijn op een gegeven moment even weg gegaan om als mannen onder elkaar te kunnen praten en ik bleef thuis achter met stief-schoonmoeder. Zij vindt/vond dat ik nooit een goede moeder zou kunnen zijn omdat ik tijdens hun bezoek niet gehuild heb en dat ik daarom ook geen kind waard ben. Ook heb ik moeten horen hoe erg het voor haar "echte" schoondochter was geweest want die was tegelijk met mij zwanger en had er de hele nacht niet van kunnen slapen. Er volgden nog meer opmerkingen maar het meeste heb ik gefilterd.

Nu komt het; binnenkort komt onze baby en ze willen wederom op bezoek komen (wij wonen niet in de buurt). Ik heb aan mijn man aangegeven dat ik het prima vind als ze langs komen maar dat ik dan niet thuis ben. Vanuit mijn omgeving hoor ik dat ik moet vergeven en vergeten maar ik merk dat ik daar heel veel moeite mee heb. Aan de andere kant wil ik het voor mijn man ook niet moeilijker maken dan het is.

Wat zouden jullie doen? De weg van de minste weerstand kiezen en een paar uur buitenshuis doorbrengen of die paar uur doorbijten en hopen dat ik ze daarna (bijna) nooit meer hoef te zien?
"Nee" is ook een antwoord.
Zoiets zou ik nooit vergeven en vergeten.
Ze mag een uurtje langs komen en ik zou er mijn huis niet voor uit gaan.
Bespreek het eens met je man.
Wat vindt je man? Vindt hij het belangrijk dat je erbij bent? Hoe ziet hij de opa-rol van zijn vader op langere termijn?
Wat een raar mens! Ik geloof echter wel in tweede kansen, maar dan moet ze zich wel gedragen. Heb je er destijds iets van gezegd?
Jezus hoe krijgt ze het over haar lippen zeg. Wat een vreselijke mensen. Ik vind het al heel coulant van je dat je ze überhaupt zou willen laten komen, maar ik zou ook niet binnen een straal van 10 kilometer van ze willen komen.

Veel geluk alvast met jullie kindje trouwens! Ik hoop dat je een driedubbel zo mooie kraamtijd zal hebben, na wat jullie hebben moeten meemaken.
Ik zou dit nooit (!!!!) vergeten! Wat een verschrikkelijk mens. Ik zou of enkel opa langs laten komen en dus uitleg geven waarom (dat kan je man dan mooi doen). Of aangeven dat jullie ze nog niet willen zien en daarheen gaan als de tijd rijp is.
Wat vond je man van deze opmerkingen?
Ik zou deze stief-schoonmoeder niet in mijn huis willen hebben.

Ik wens jullie veel geluk! Wat een vreselijke gebeurtenis moet dat geweest zijn.
anoniem_63b69fe816d60 wijzigde dit bericht op 19-09-2017 23:24
10.54% gewijzigd
Ongelooflijk, wat een vrouw. Je bent niet onredelijk en het is niet hormonaal.
Ps wat ontzettend erg voor je dat je je kindje hebt verloren.
Is je man het met je eens, dan zou ik het tijdens het bezoek of voor eens en voor altijd uitspreken, of het bezoek uitzitten.
Alvast van harte met je kindje.
die ik wilde bestaat al...
Wat mij betreft zou de vader van je man alleen mogen komen.
attribuutje schreef:
19-09-2017 23:25
Is je man het met je eens, dan zou ik het tijdens het bezoek of voor eens en voor altijd uitspreken, of het bezoek uitzitten.
Alvast van harte met je kindje.
Zoiets ga je toch niet tijdens een kraambezoek bespreken?
Pffff, dat soort mensen zou ik niet in mijn leven willen hebben. Je bent absoluut niet onredelijk, er zijn grenzen aan vergeven en vergeten. Ze zou wel met een heel uitgebreid excuus moeten komen om daar verandering in te brengen.
Mijn man geeft aan tussen 2 vuren te zitten. De band met zijn vader is de laatste jaren ontzettend slecht geweest omdat het nogal een manipulatieve man is maar het leek beter te worden ( ze wilden niet op onze huwelijksdag komen omdat ik ze van FB ontvriend had, even ter illustratie). Een echte opa-rol zal er niet in zitten omdat wij ver weg wonen en maar maximaal een keer of 4 per jaar "in de buurt" zijn en de afstand naar hier voor hen "bijna niet te doen" is.

Ik heb bij mijn man aangegeven dat ik hij graag met ons kind bij hun kan langs gaan maar dat ik niet mee wil, hij begrijpt dit maar vindt het wel jammer. Ik sta in dubio, iemand moet de volwassene zijn, er boven staan en meer van die blablablabla maar het kost me zó veel moeite. Als ik alleen al aan het bezoek denk dan draait mijn maag zich om.
Als ze samen komen met niemand anders erbij MoirenPhae, ja hoor dan zou ik het haar zeker voor de voeten gooien.
Mijn man heeft dit met zijn vader besproken maar hij ziet niet wat er fout is aan de opmerkingen van zijn vrouw.
Jeez wat een naar harteloos mens! Ik zou het niet raar vinden als je haar helemaal niet laat komen. Of pas over een aantal maanden, als je weer een beetje bijgekomen bent van bevalling en eerste periode.

Ik wens je alvast een plezierige, gelukkige kraamtijd!
Mind the gap
Je bent imho niet onredelijk en hebt een punt, ongemakkelijk kan het wel zijn. Wat je ook besluit; mochten zij wel op bezoek komen dan mag (en kan) jouw man jou niet alleen laten met dit stuk vreten gespeend van enige mate van empathie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
attribuutje schreef:
19-09-2017 23:32
Als ze samen komen met niemand anders erbij MoirenPhae, ja hoor dan zou ik het haar zeker voor de voeten gooien.
Ik niet.

Of nu doen, of later doen, maar niet in je kraamweek.
Meyana schreef:
Mijn man heeft dit met zijn vader besproken maar hij ziet niet wat er fout is aan de opmerkingen van zijn vrouw.
Die samen is met een man die godbeterd nóg erger is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Och Meyana, ik zou het kraambezoekje "doorstaan" en daarna hoef je niets meer.
Meyana schreef:
Hij begrijpt het niet? Nou, dan kan hij thuisblijven met zijn vrouw. Als ze allebei niet snappen wat je wel en niet kunt zeggen... Dat risico zou ik niet willen lopen in de kraamtijd. Misschien later, als jullie ontzwangerd zijn, bijgeslapen, in een goed ritme zitten, baby het goed doet etc.
Mind the gap
Echt onvoorstelbaar bizar gedrag van mensen. Sterkte met alles. :rose:
Ik ben echt ontzettend blij met jullie input! Ik begon echt even aan mezelf en mijn hormonen te twijfelen. Ik denk dat het inderdaad het beste is als ze op bezoek komen als wij in de buurt zijn (we zijn er dan altijd meerdere dagen) en dat ik dan maar ga zorgen voor back up in de vorm van eigen familie die tegelijkertijd langs komt.
meyana wijzigde dit bericht op 19-09-2017 23:42
Reden: typo
0.15% gewijzigd
... wat een verschikkelijk mens. Ik ben nog niet eens zwanger maar ik kan me goed indenken wat ik gedaan zou hebben. Met de nadruk dat ik haar nooit meer hoef te zien!

Ik zou jou schoonvader gewoon alles uitleggen en als hij wijs is laat hij haar maar mooi thuis. Stuur haar maar een smsje met dat ze haar excuses kan maken en als ze dan geluk heeft, ze misschien een glas water kan krijgen.

Sorry voor mijn felle reactie, ik kan hier echt niet tegen. Meid, jij die verdriet kent, wat niemand ooit hoort te voelen. Moet niet altijd zo goed willen zijn voor deze wereld. Ik vind het oprecht heel erg voor je wat je mee hebt moeten maken en wens je heel veel geluk toe in de toekomst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven