Het is over... maar het doet zo'n pijn...

15-02-2009 12:13 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het... er zijn al verschillende topics hierover... maar ik vind het lastig om nu zomaar ergens bij aan te sluiten.. vooral omdat het nog zo 'vers' is..

Mijn vriend en ik waren 2 jaar samen.. Happy samen.. Hij studeert sinds aug08 in Portugal voor piloot en heeft voorlopig geen zicht op een eind van de studie enz, want de school zit tegen, het weer zit tegen enz. Hij zou eind april klaar moeten zijn, maar dat wordt al augustus!

Volgende week zou ik naar hem toegaan, maar woensdag was hij hier. Omdat hij het niet meer wist. Onze toekomstvisies zijn verschillend. Ik ben een huisje, boompje beestje mens, hij weet dat nog niet. Dus heeft hij het idee dat hij mij aan het lijntje houdt. Ik snap het ergens wel. Ook twijfelde hij een beetje over zijn gevoel..

Dat maakte het allemaal nog lastiger.. Hij kon van de week die knoop niet doorhakken. Toen hij mij zag, zat er zeker nog wel gevoel. Woensdag, donderdag gepraat... Vrijdag dagje naar t strand, lunchen samen, heel gezellig. Maar eind van de middag heb ik de knoop doorgehakt. Ik word zo gek, dan maar niet. Toen stortte hij een soort in en ik ook. Vreselijk huilen en uiteindelijk met elkaar in bed beland.... Stom!! Maar dat was wel ons gevoel! Gister nog spullen gebracht en 'afscheid' genomen. Weer in bed beland... vannacht ging hij terug naar Portugal.

Ergens is dit misschien goed... je moet er allebei voor 100% voor gaan. Maar mn gevoel zegt dat er nog zoveel is.. hoe moet ik hem nou loslaten?? 't Is een lang verhaal... ik moest het gewoon even kwijt. Ik ga nu proberen niks te laten horen, nu moet hij maar echt zonder mij. Maar oh... wat is dat lastig!!! En wat doet dit vreselijk pijn...
tuurlijk doet dit pijn, je hard is niet van steen gemaakt.
Hallo Marijntje,

Ik heb geen advies voor je.

Wel wil ik je veel sterkte wensen.

Probeer alles een plekje te geven voor jezelf,en kijk met veel liefde en vriendschap terug op wat jullie samen hadden.
Hoi marijntje22

Ik begrijp je gevoel heel goed. Bij me is ook zo een situatie. En het doet vreselijk veel pijn. Mijn vriend en ik zijn niet echt uit elkaar, zijn nog steeds samen, maar er zijn dingen in ons leven die wij allebei nog niet hebben afgesloten en dat zit tussen ons.

Ik kan je misschien niet echt een goed advies geven, maar wat voor mij werkt is even afstand nemen, in stilte zijn, heel goed naar mijn gevoel luisteren en niet verder kijken dan vandaag. Als ik over toekomst denk dan word ik bang dat ik hem kwijtraak, dus leef ik per dag.

Heel veel sterkte
Hai,

Lastige kwestie...ga inderdaad tijdelijk uit elkaar en dan kom je ervanzelf wel achter wat je echt wil. Dan kan je het atijd nog aanmaken. Voor nu zou ik het even uitlaten en elkaar rust gunnen.

Zet hem op.
Dank jullie wel voor jullie reacties! Niemand heeft hier een oplossing voor, die is er ook niet... Soms helpt het gewoon al om het te kunnen delen met andere mensen, zoals hier op t forum!

@belvedere: ik denk inderdaad dat het nu beter is om gewoon even 'radiostilte' te hebben.. dan pas kom je er echt achter wat je voelt voor elkaar.. jij ook sterkte met alles!

@ gewooneen meisje.. ik las net jouw topic.. sterkte! ik weet wat je voelt! daar heb je weinig aan,, maar toch!!

ik ga vanmiddag even bij een vriendin langs.. mn broertje is ook jarig vandaag, dus daar 'moet' ik vanavond ook 'gezellig' doen. Misschien geeft het wel wat afleiding.

Wat me wel 'tegenvalt' is dat je bij zoveel dingen een herinnering hebt! En dan wordt die pijn alleen nog maar erger...
Zeker naartoe gaan, afleiding is nu erg belangrijk! Sterkte met dit verdriet.

Ik denk dat het idd het slimste is om te proberen even geen contact te hebben. Na een tijdje snappen jullie dan waarschijnlijk beter of jullie het wel of juist niet moeten oppakken. Maar ik begrijp dat het MEGA moeilijk is...

Ga vooral veel dingen doen, niet dat je je verdriet niet moet toelaten, maar van thuis zitten word je nu echt niet vrolijker. Nieuwe input, nieuwe dingen meemaken, nieuwe verhalen van anderen horen; dat werkt beter om de tijd te laten lopen.

Succes!
Zeker doen Marijntje22! Ga uit het huis, praat met anderen, want het helpt echt. Misschien voor een paar uurtjes, maar alle uurtjes tellen, toch?

En je hebt gelijk over herinneringen. Heb ik ook. Bijna elke dingetje in het huis doet me aan hem denken en dat doet vreselijk veel pijn, maar met de afleiding wordt minder.

Hey, veel plezier vandaag met je vriendin en bij je broer en als je weer thuis bent, maak een lekker kopje thee voor jezelf, kom tot rust met een boek of tijdschrift en ga lekker slapen. Misschien een beetje flauw advies, maar bij me werkt i.i.g.

Groetjes, en tot later!
Vandaag viel nog wel mee... afleiding doet je goed. Wel fijn dat mensen zeggen dat het wel weer goed komt, maar jammer dat je daar zo veel hoop van krijgt. Nu weer thuis en dan zie je zoveel dingen die met hem te maken hebben... en dan breek je echt weer... ik wil nu alles opzoeken wat met hem te maken heeft, maar ik moet dat nu niet doen, dat maakt het ws alleen maar erger.

Morgen werken, ik ben kleuterjuf, dus die afleiding krijg ik dan wel
Pfffft.... ik zit er echt helemaal doorheen! Ik word echt gek! Ik kan nu alleen maar aan hem denken.. en aan alles wat ik nu dus mis.... Help!!
hoi marijntje, kom lekker meeschrijven op relatie over, loslaten zo moeilijk, daar zitten we allemaal met een verbroken relatie en de naweeen.
Héél veel sterkte. Radiostilte is misschien wel het beste maar ook erg moeilijk...echt afkicken denkik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven