December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Tinus:

Ja, zo voelt het af en toe... echt heel vaag...soms heb ik niet het idee zwanger te zijn en soms ben ik t me dr heel bewust van... weet niet goed hoe ik t moet uitleggen...

En daarbij, soms zie ik ook wel op tegen hoe ik het straks ga regelen enzo als de derde er eenmaal is...

Maar moet ook zeggen dat we, hoe zeg ik dat...

eehh,

Dat we nu de alledrie kids zo kort op elkaar hebben ´gedaan´ met oog op de toekomst zeg maar, nu is het al leuk maar we denken (hopen ) dat het alleen maar makkelijker en leuker word naarmate ze ouder/zelfstandiger worden en dan ook ´ineens´ uit het babygebeuren zijn.

En daarbij, heel eerlijk; begin t na 3 jaar zowat continue zwanger te zijn en bv te geven het wel beu te worden.

Wil vort sporten en dat t resulaat ook blijft , kleding kopen die blijft passen, keertje weer lekker kunnen stappen....

Ja, ben dr straks wel klaar mee (zwanger zijn bedoel ik dan, borstvoeden wil ik straks weer gaan doen)

A1mee:

Ben benieuwd! Kom maar op met je lap paarse tekst!

xx
Ja of je maakt hem een keer goed aan t brullen

(aan t lachen maken is ook een manier trouwens )
NichtjeTess moest vandaag naar het ziekenhuis voor onderzoeken omdat ze zovaak urineweginfectie heeft. Katheter erin, echo's enzo.

Zus belt net, Tess heeft cystes in haar nieren.. Of het kwaadaardig is of hoe en wat mocht de echoscopiste niet zeggen, zij gaat eerst in overleg met de kinderartsen. Dan horen Zus en Zwager verder hoe en wat. Maar dat het niet goed is, is wel duidelijk..

Kijk eens goed, zien jullie al kiezen?

En dit is gewoon een lieve foto.

En als ik nou niks kan verzinnen als verkleedkleren dan kan ik hem altijd als Bob de Bouwer sturen (foto van gisteravond)

Oooow shit, Mette! Ik lees net je bericht over Tess. Wat erg!! Ik hoop maar dat het niks is zeg, jullie familie heeft al veel te veel voor zijn kiezen gehad. Sjemig, wat oneerlijk zeg. Waarom nou weer jullie??!!! Dikke knuffel van mij.
Oohh, nee Mette wat erg!
Enne, Tinus:

Zie geen kiezen, wel bijna zn huig

2e foto is idd schattig!

En hihi die beentjes!

(heeft ie ook een beetje X beentjes? Roxanne wel en ze zeiden dat dat normaal was op de leeftijd waar onze kindjes inzitten)

En nogmaals Mette; vind het echt heel erg dat dit jullie familie zoiets weer moet overkomen...hopelijk is het iets onschuldigs..

xx
Echt helemaal bij lezen is niet te doen hoor, kan ik zo meer dan 6 pagina's gaan doorworstelen!

Dus sorry Nurse. geen ellenlange paarse lap tekst, wel een klein lapje dan maar, is dat ook goed?

Ik kan me je gevoel van "er is er ineens een baby bij" wel voorstellen. Ik had dat ook bij Yahnoa. Op de eerste zit je echt te wachten, maar bij de tweede en derde ben je al zo druk met je andere kinderen dat het (godver! Nu wordt Kaya ineens wakker! ) zwanger zijn er bij komt zegmaar...

Tinus... sja... Kiezen? Kan ze zo niet echt zien, maar als ik nieuwsgierig was legde ik Kaya op haar commode en dan ging ik haar net zo lang kietelen tot ik het goed had gezien!

Mette: Oh wat hoop ik dat het voor Tess niet vervelend uitpakt zeg. Jouw familie krijgt het wel voor zn kiezen zeg. Ik help je hopen dat het meevalt en ze er snel wat aan kunnen doen...

Knorretje: Fijn om te horen dat het steeds beter gaat met die wond op Joeries borst. Dat verwacht je toch niet he, dat zo'n wondje zo ontzettend kan gaan ontsteken! Jeuk is soms net zo vervelend als pijn vind ik zelf. Kan me nog herinneren dat ik tijdens de zwangerschap van Kaya ook zo'n zw.-jeuk had. Kon er heel slecht door slapen en niks hielp echt behalve menthol-poeder heel eventjes.

Jullie krijgen dan ook wel wat te verstouwen de komende tijd, smurfin die er aan komt, je vent onder het mes en nu nog een halve verbouwing er door krijgen. Veel hoor, heb je wel momenten dat je even echt kan ontspannen? (kaya is weer stil... thanks meid! )

Marloes: Da's inderdaad knap, dat je een cakeje uit een pákje kan laten mislukken!

Sannie: tof carnavalspak heb je gemaakt trouwens! Kan ik bij jou een elmo-pak bestellen? Haha... mn zus wil heel graag een elmo-verkleedpak voor haar ukkie als die groot genoeg is. Maar pfoe hee... ik zou niet weten hoe ik dát zou moeten maken, nog tips?

Hier heb ik een leuk en druk wiekent achter de rug. Zus was jarig geweest dus zijn we met vrienden van hun en al hun kinderen naar zo'n speelboerderij in Uden geweest. (Nurse, ken je dat? De Hullieboerderij?) Ik werd gèk toen ik daar binnen stapte! Verschrikkelijk druk en lawaaiig! Als we niet met zo'n groot gezelschap waren was ik resoluut omgedraaid. My god, wat een verschrikking zeg! Maar goed, toen we eenmaal gesetteld waren en de kinderen hun weg hadden gevonden, wij aan het bier zaten (ik nog steeds alcoholvrij, begint me nu toch wel echt de keel uit te hangen trouwens) en de tafeltjes naast ons vertrokken, werd het beter uit te houden. Kaya vond het fantastisch, klom overal op en in. Ik heb een paar keer van een afstand naar haar zitten kijken, hoe ze tussen al die kinderen zich staande hield, ze fladderde er vrolijk tussendoor, hielp met een paar meisjes mee om met mega-legoblokken een huis te bouwen, duwde een ander kindje van de glijbaan (niks aan de hand gelukkig, kind moest er smakelijk om lachen) om er toen zelf vanaf te gaan, ging met een knul van een jaar of drie een omval-spelletje doen in de ballenbak... Toen kwam het besef ineens hoe gróót ze al is. Ik werd er gewoon een beetje week van.

Verder is de familie ook nog hier op bezoek geweest om het geboortekado van Yahnoa te installeren. Hij heeft een speeltoestel voor in de tuin gekregen, zo'n geval waar schommels aanhangen, en een klauter-touw-gebeuren, en een glijbaan. Hartstikke leuk! Kaya wilde de hele dag van de glijbaan dus ik duim voor goei weer de komende maanden! Zo, en nu ga ik eens op HM kijken, moet volgens mij wat geld gaan overmaken hè!
Mette, spannend hoor bij Tess. ik duim voor jullie

Aimee, haha, ik ben nog nooit bij Hullies geweest, terwijl het ook een durp verderop is en mijn schoonouders er wonen... Wij hebben zelfs zo'n ding in ons eigen durp en daar ben ik ook nog nooit geweest... het idee van al het lawaai schrikt me af.
Oooh Mette het lijkt alsof er echt geen einde aan komt bij jullie... Ik heb gisteravond een stukje van het topic gelezen omdat ik zag dat jouw zus het geopend had... wilde hier nog vragen aan je hoe het gegaan was enzo... maar het is helaas niet zo onschuldig als dat ik er gisteravond uithaalde...

Dikke dikke knuffel... ik weet even niet wat ik moet zeggen... :(
Trouwens Sannie... heb je er wel echte potenpantoffels van de Bristol ofzo bij voor je Teigetje pak?

A1mee: Ik ga nooooit meer alcohol drinken... En ik denk ook niet dat ik het ga missen

Nurse: De hechting vind ik een topidee.. :lol: maar ik had mijn stukje tekst wel netjes geknipt en geplakt heur van google... maar ik zag dat het wel van iemand kwam waarvan ik dacht dat het wel zou kloppen ;)
Hoi,

ja ik kan er eindelijk op, het stomme was dat ik een mail kreeg dat ik bij de privéplek kon, maar toen kon ik nóg niet inloggen. Bleek dat ze me nog altijd moesten activeren.

Mette, Het is inderdaad veeeeel wat daar staat, maar dat is ook niet zo gek want het bestaat al wel 2,5 jaar. We hebben hiero allebei een eigen laptop, dus dat is het probleem niet.

Maarre.. wat een naar bericht van Tess... de eerste regels waren nog onschuldig (ik heb als klein kind (kleuter?) ook eens met zo'n katheter door de ziekenhuisgang gelopen (dat is het enige wat ik me ervan herinner), want ik had ook heel vaak blaasontsteking en weinig controle over mijn blaas). Maar Tess heeft dus cystes... jemig zeg.. hopelijk is er snel duidelijkheid en goed nieuws. Dikke knuffel voor jullie allemaal.

Knorretje: o, niet leuk zeg voor je vriend.. en het is ook een behoorlijke ingreep als hij zo'n lange herstelperiode heeft!

Verder heb ik gister iets te hard tegen Nurse geroepen dat het slapen hier zo goed gaat: M was vannacht van 3.15 tot 5.45 ongeveer wakker, ik ben brak. Viel vanmiddag boven mijn boeken steeds in slaap (toen ben ik maar even op HM gaan kijken).

Ik moet even M vermaken hoor, voor hij naar bed gaat.

Later meer!
Ben bang dat Manu toch ziek gaat worden. Toen hij vanmiddag uit bed kwam (heb hem om 15u wakker gemaakt) was zijn oogwit rood aan één oog. Morgen gaat ie naar mijn moeder en ik heb haar gevraagd om toch even naar de huisarts te gaan. Misschien dat ie ook meteen even in zijn oortjes kan kijken, just to be sure.

Nu maar hopen dat hij (en wij!!) een goed nacht tegemoet gaan.
Tinus, M heeft ook rode prutogen en is al een paar weken verkouden, maar niet ziek, dus er is hoop!
en casper is toch weer ziek. de afgelopen dagen gingen prima, maar vandaag weer 39 en veel kwijlen, hand in z'n mond, auau. tja ik voel wel wat puntjes, maar wel hoog voor kiezen.. toch nog een virusje??

tja, die sloffen zouden we nog moeten kopen, maar helaas geen bristol oid in dit gehuchtt... en zijn die sloffen wel in die kleine maatjes...
jeetje mette wat erg van Tess. Och wat een spanning weer bij jullie in de familie.

Heel veel sterkte meis ook voor je zus en zwager natuurlijk.

x
Knor ja ik wil ook graag nieuwe foto's laten zien van David en Rosanne. Ik heb zulke leuke. Samen in de tummy bijvoorbeeld. Ook van Brian heb ik nog leuke.

Maar ik kom maar niet toe aan dat soort dingen. Zodra ik even tijd heb ga ik ze echt online zetten.
Ik zie net op zo'n bannertje dat ik morgen 38 weken zwanger ben... blijft raar toch?

Nurse dat 'vergeten' dat je zwanger bent en dat er nog een kind bijkomt herken ik wel ja. En opeens zijn ze er dan haha.

En ik kan me heeeeel goed voorstellen dat je nu wel klaar bent met zwanger zijn ja
Zo, ik heb ook even een link naar filmpjes en een foto op het HM-foto-topic geplaatst, voor degenen die geen vriendjes van me zijn bij Hyves.

O wat erg, het is al tien uur en ik heb alleen maar zitten fröbelen op HM.

Welterusten allemaal!
Even snel, dan lekker mijn bedje in.

Mette, getver, ik hoop echt dat het allemaal heel erg mee gaat vallen

Knorretje, gelukkig viel het mee vandaag in het ziekenhuis, klinkt inderdaad niet prettig die operatie...

Het is allemaal goed gegaan met H vandaag!

Heb hem rond 19:00 weer opgehaald.

Hij had vanavond wel pijn, maar is net met pijnstillers achter de kiezen z'n bed in gedoken.

We hebben vanmorgen een camping geboekt!

camping

Als je bij het kopje nieuws klikt kun je doorklikken naar een plattegrond met 360 graden beelden. Wij hebben nummer 87!

Hou het hier weer even bij, heb morgen lekker nog een dagje vrij om voor mijn vent te zorgen, moet alleen 's middags wel even naar reanimatiecursus.
Ik heb net 'Even naar de spermabank!' gezien op Ned 2. Weer een paar verse babietjes gezien... vond het erg interessant om te zien!!!

Marloes: Fijn dat het goed is gegaan met H. vandaag!

Knor: Hoe is het met I?

Mette: Hoop dat het een hele hele hele positieve uitslag gaat worden voor je nichtje!

Oef: Je mag dus nog een keer bevallen dus volgens je banner... lijkt me wel raar om te zien ja

En samen in de tummy klinkt wel heel erg lief!

Sannie: Vervelend dat Casper weer ziek is!

Ik dacht ze wel eens gezien te hebben trouwens die pantoffelpoten zeg maar...

Tinus: Wat een geweldige foto's trouwens van Manu de Bouwer!! En die veiligheidsbril erbij!! Ik zat eerst echt te kijken van wat een raar ding zit er nou bij die helm... maar het is gewoon helemaal compleet die gereedschapsset

Ik zie vooral een jongetje dat best Jagger van zijn achternaam had kunnen heten als ik zie hoe ver hij zijn mond open kan krijgen...

Ik hoop trouwens dat het allemaal mee gaat vallen morgen met zn oog en het ziek worden

Hebben jullie kinders ook wel eens banaantjes in hun oren?

Wisten jullie het trouwens van de cavia van Marc-Marie?? Ik heb echt noooit gedacht dat het nep zou zijn

Over ziek worden gesproken... wanneer vinden jullie het nodig om te temperaturen? Ik doe dat echt nooit bij Yora omdat ik ook echt nooit het idee heb dat het nodig is... ze voelde zich dit weekend niet helemaal lekker denk ik en ze hoest nog steeds maar het was voor mijn gevoel niet nodig om er een thermometer bij te halen... Ik denk dat ik het vanzelf wel merk wanneer een thermometer nodig is toch?

De gastouder zei vandaag dat ze even gecheckt had bij Yora... (kan ook vrijdag geweest zijn ) en toen voelde ik me bijna ontaard toen ik zei dat ik dat nooit deed

Yora is trouwens ook al een echte geit... vooral een klimgeit... Ik weet soms echt niet meer waar ik spullen moet laten want ze kan echt overal bij. Het krukje heb ik maar weer snel achter slot en grendel gezet want daar sjouwde ze steeds mee naar mijn slaapkamer. Dan doet ze de deur 'stiekem' achter zich dicht en gaat in mijn Lush spulletjes staan graaien...

Of ze pakt in de huiskamer zo'n klein pedaalemmertje erbij om zo in de vensterbank te klimmen... of ze gebruikt een onderste la van een kastje om op te gaan staan...

En overschenken van glas naar glas is ook het leukste spelletje... en als ik dan denk dat ik al de glazen nou eens goed heb weggezet dan heeft ze wel iets verzonnen uit haar keukentje waar een laagje limonade in kan
jaja, klimmen hier ook, alles wordt erbij gehaald. soms nog niet zo tactisch. in de badkamer staat momenteel alleen nog maar een weegschaal op de grond, en die gebruikt casper dan ook, maar die 3 cm leggen weinig gewicht in de schaal...

yora, ik benhet met je eens wat betreft tempen. het gekke is zelf wel, dat ik op mijn werk altijd naar de temperatuur vraag. voor de kinderen vind ik het niet nodig. Zijn ze heet, hebben ze koorts, en dan kijk ik naar het klinisch beeld (sorry, ik weet niet direct hoe je dat in normaal nederlands kan zeggen). Zijn ze beroerd of pijnlijk, dan krijgen ze paracetamol. en anders is koorts goed. En dan bedoel ik niet het lome, hangerige gevoel van de koorts zelf, dat ze ziek zijn, want daar doet paracetamol weinig tegen, maar echt zoals bv casper gister, dat hij klaagde over pijn. het KDV temp wel eerder, maar volgens mij ook om voor zichzelf zaken te objectiveren. Het is niet zo, dat ze bij 38,5 naar huis moeten, want ze kijken gelukkig wel naar het kind.. maar vandaag blijven ze lekker thuis...

bananen in de oren, jaja, hier ook; oostindisch doof... ik las trouwens laatst een interview met paul haenen.. het ging over margreet dolman, en dat hij zich ook wel eens verwant voelt met de persoon, En tja, als er dan duif op het menu staat, denkt hij ook, dat zou Bert niet fijn vinden (en dan voor de lezers een uitleg dat bert gek is op duif..Hij doet al iets van 30 jaar Bert, maar zoals hij en Wim t Schippers het uitleggen aan kinderen: ze kunnen alleen maar de stemmen van Bert en Ernie heel goed nadoen.. ik blijf ze trouwens super vinden...

de cavia van Marc-Marie, echt nooit van gehoord...

marlies, fijn dat alles goed ging... ziet er leuk uitt trouwens dec camping...

ik heb gister net een weekje landal in duitsland geboekt voor half maart. ik heb er al helemaal zin in.. we hebben 2 leuk gelegen huisjes, (ook voor mijn ouders), naast elkaar aan de rand... ik ben al benieuwd of ik de supermarkt in het dorp na 15 jaar nog kan terugvinden en wat ze van het zwembad gemaakkt hebben
Hahaha, geweldig dat filmpje van Bert en Ernie! Hebben jullie zaterdag ook Paul de Leeuw gezien? Daar was een oudere mevrouw die al haar hele leven fan was van Bert, dus om haar te verrassen gingen ze hem bellen. Was erg lachen!

Ik vind het toch wel een verschil of een kind 38 graden of 40 graden koorts heeft. Gelukkig heeft Manu nog maar een keer of 4 koorts gehad, maar ik heb de laatste keer ook even afgewacht omdat ik met dat probleem zat van die thermometer. Ik durfde hem niet te pesten met dat ding in zijn kont. En die oorthermometer gaat nu veel makkelijker dus ik denk dat ik het nu wel eerder zal doen.

Ik ben al de huisarts aan het bellen, maar ze zijn steeds in gesprek. Ook al is Manu niet echt ziek, hij heeft weinig trek en ik merk toch dat ie niet helemaal lekker in zijn velletje zit. En dat rode oogwit baart me een beetje zorgen. Verder wil ik toch nog eens vragen of hij morgen naar het kdv mag.

Grappig dat jullie koters ook zo klimmen!! Manu stond laatst ineens rechtop op het aanrecht! (met de kinderstoel ernaast) 'vag-auto kijken' zei hij toen onschuldig.

Ik ga maar eens kijken of er wat te werken valt hier... tis niet erg druk.
Ik krijg een receptje voor een oogzalfje (antibiotica) want ze namen het rode oogwit toch wel serieus. En de assistente zei over het brengen naar het kinderdagverblijf hetzelfde als vrijdag, dat het geen probleem moest zijn. Zeker nu hij behandeld gaat worden, mag hij gewoon komen. Het moet wel in 2 dagen beter zijn, anders moet ik weer bellen. Hopelijk lukt het oma om die zalf in zijn oogjes te krijgen, ik voorzie een heel boos jongetje...
O, nu voel ík me een ontaarde moeder.. ik laat M wel gewoon met rode ogen rondlopen (zijn oogwit is ook rood).. Ik ga niet zo snel naar de dokter (ben er voor M zelfs nog nooit geweest, alleen om een verwijzing voor het tongriempje knippen te vragen). De meeste virusinfecties gaan vanzelf over, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven