Gelogen

24-09-2017 10:57 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou het zit zo;
Ik heb wel eens - als ik iets vertel - dat ik in mijn enthousiasme (totaal onbedoeld) dingen overdrijf.
Soms is dat niet erg, soms zijn het 'leugentjes om bestwil', maar soms kan het ook verder gaan dan dit.
Oftewel, soms lieg ik over dingen, waarvan ik dan meteen denk; FUCK. Dit had ik niet moeten zeggen.

Mijn vriendin is iemand die niet tegen liegen kan. Iemand die leeft voor vertrouwen & doet er zo ook alles aan om dit hoog te houden.
Ik ben ook zo. Ik haat het als ik met iemand praat over iets waarbij ik merk dat de ander niet de waarheid spreekt.
Maar goed, zoals ik hierboven al had uitgelegd; soms flapt er bij mij ook wel zomaar iets uit.

Ik was dus laatst avondeten bij een vriendin van me - ook een vriendin van mijn vriendin. We hadden het leuk etc.
en op een gegeven moment waren ik en haar broertje wat grapjes aan het maken over haar outfit.
In de trant van; ''Jaaa, dat shirt kan echt niet hoor'', gewoon op normale wijze.
Ik zei toen een dag later tegen mijn vriendin (die vroeg hoe het was), van; ''Ja, we maakten wat grapjes & toen werd ze helemaal boos'' etc.
Gewoon puur in mijn 'enthousiasme'.

Een paar dagen later kreeg mijn vriendin het er dus gewoon over met die vriendin en bleek dat 'boos worden'-deel van het verhaal dus niet te kloppen. Waarop mijn vriendin mij weer hard erover aan heeft gesproken. Nu negeert ze me op WhatsApp & heeft ze me verteld me moeilijk te kunnen vertrouwen. Wat kan ik doen, om alles weer rustig te krijgen? Ik heb mijn excuses al netjes aangeboden, waarop ze antwoordde met;
''Als je maar weet dat je het op deze manier voor jezelf aan het verkloten bent''. (Even ter info; mijn vriendin reageert wel vaak erg explosief, dus ZO boos bedoelde ze dat niet, maar er zit wel een kern van waarheid in).
NouShisha, als vriendinnen om zoiets knallende ruzie krijgen is een cursusje relativeren ook niet overbodig hoor.
Just saying.
fkrt schreef:
24-09-2017 11:05
Ja ik snapte zelf ook niet helemaal waarom ze ZO boos moest reageren... Ik heb verder nog nooit tegen haar gelogen. Dit vond ik zelf een ontzettend klein iets.

Aan de andere kant klopt wel wat mel zegt.
Je had ook een wat flatterender verhaal over je vriendin kunnen vertellen. Het klinkt niet enthousiast maar wat vals.
Daar zou ik als vriendin meer moeite mee hebben ipv dat liegen.
Mariagalatea schreef:
24-09-2017 13:41
NouShisha, als vriendinnen om zoiets knallende ruzie krijgen is een cursusje relativeren ook niet overbodig hoor.
Just saying.
Ik heb helemaal nergens gezegd dat ze knallende ruzie krijgen, alleen maar dat het de band kan beschadigen omdat de ene iets van de andere denkt wat gewoon niet waar is.
En als dat niet uitgesproken wordt, dat het kan zijn dat ze ideeen over elkaar hebben die niet kloppen met de realiteit en daarop elkaar gaan beoordelen, zonder dat ze het in de gaten hebben.

Misschien moest de vriendin wel gewoon lachen om het grapje, of voelde ze zich gevleid met de aandacht van to voor haar tshirt, het schept gewoon een heel ander beeld van haar als to dan vertelt dat ze boos werd.

Ik vind het ook echt een heel raar iets om te vertellen.
Het is geen leugentje voor bestwil en wat wint to er nu bij?
Het is net zoiets als kleptomanie, maar dan met liegen.
Dingen vertellen die niet gebeurd zijn, gewoon omdat je het niet kunt laten.
En het is ook een negatief verhaal.
Dat klopt niet bij enthousiasme vind ik.
Nou het zit zo;
Ik heb wel eens - als ik iets vertel - dat ik in mijn enthousiasme (totaal onbedoeld) dingen overdrijf.
Soms is dat niet erg, soms zijn het 'leugentjes om bestwil', maar soms kan het ook verder gaan dan dit.
Oftewel, soms lieg ik over dingen, waarvan ik dan meteen denk; FUCK. Dit had ik niet moeten zeggen.

Mijn vriendin is iemand die niet tegen liegen kan. Iemand die leeft voor vertrouwen & doet er zo ook alles aan om dit hoog te houden.
Ik ben ook zo

Ehm nee jij bent niet zo. Je liegt jezelf ook voor.
Mariagalatea schreef:
24-09-2017 13:39
@Winkelfanaat

Ik heb ook wel eens via via een heel raar verhaal gehoord over mezelf. Dat vond ik eerder grappig dan iets anders.
:rofl:
fkrt schreef:
24-09-2017 12:24
Zwart maken was het geeneens... Jezus jongens, het was gewoon een vluchtig zinnetje. Jullie reageren bijna net zo overdreven als mijn vriendin...
Iets met dikke plank of je doet het er om.
shisha schreef:
24-09-2017 14:07
Ik heb helemaal nergens gezegd dat ze knallende ruzie krijgen, alleen maar dat het de band kan beschadigen omdat de ene iets van de andere denkt wat gewoon niet waar is.
En als dat niet uitgesproken wordt, dat het kan zijn dat ze ideeen over elkaar hebben die niet kloppen met de realiteit en daarop elkaar gaan beoordelen, zonder dat ze het in de gaten hebben.
Precies. Verder zal de vriendin van TO wel gedacht hebben dat dit weer 'enthousiasme' was en ging even checken of een en ander wel waar was. Of reageer ik nu iets te 'enthousiast' TO?
Ik denk dat een beschadigde band nog erger is dan knallende ruzie, maar ok?
Verder snap ik niet waarom de vriendin van to zo kwaad zou worden om het al dan niet boos worden van T-shirt-vriendin.

Dan zit TO misschien wel fout met zn leugen (in het vuur van het verhaal) maar dan hebben de mensen in dit verhaal ook wel erg korte lontjes.

Dat negatieve kan ik op zich wel inkomen. Maar ook dat zou je als de neiging tot overdrijven van TO kunnen zien (Ze
was best een beetje geirriteerd>Ze werd helemaal boos jonguh, wittewel!! :)

Nogmaals TO en vriendinnen zijn erg jong he, nu overdrijf ik weer als ik zeg: Net tiener-af eigenlijk ;)

Hier word gereageerd of niemand ooit een leugentje om bestwil of overdrijving bezigt.
Ik krijg bijna het idee dat het moment waarop een reageerder hier TO psychische hulp gaat aanraden niet ver meer is.

Misschien lees ik nu te negatief. Maar zo komt het op mij over.

Ik zou alleen tegen TO willen zeggen, probeer ht niet meer te doen. Het staat wat zielig inderdaad, en dat wil je toch niet?
fkrt schreef:
24-09-2017 11:09
Lol, die grapjes over haar outfit zijn echt totaal niet zo bedoelt. Je weet toch wel hoe de jeugd van nu dat met infantiele stemmetjes naar elkaar roept...
.
In de OP zeg je wat anders:
fkrt schreef:
24-09-2017 10:57
en op een gegeven moment waren ik en haar broertje wat grapjes aan het maken over haar outfit.
In de trant van; ''Jaaa, dat shirt kan echt niet hoor'', gewoon op normale wijze.
.
Dus wat is het nu?

In beide gevallen vind ik trouwens dat je, ten eerste, normaal moet doen over kleding en, ten tweede, dat je geen leugens over de ene persoon aan een ander gaat vertellen....
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Je bent 5?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Liegen uit enthousiasme, dat vind ik wel geniaal gevonden hoor. Misschien heb je wel aanleg voor marketing of de politiek. :biggrin:

Maar goed, kijk ermee uit. Ik heb zelf van dichtbij meegemaakt hoe mensen die dit soort gedrag vertonen (in vriendengroep en professioneel) een hoge doorloopsnelheid hebben in mensen om hen heen. Je verliest toch je vertrouwen in zo iemand (ook als die nooit tegen jou liegt, want hoe kun je dat nou zeker weten? Of misschien ben je nog niet aan de beurt geweest).

Dus ga 'ns na waarom je nou echt liegt, en ga er maar vanuit dat enthousiasme er niks mee te maken heeft. Meestal liegen/overdrijven mensen om hun eigen status te verhogen en aandacht te krijgen.

Hoewel je nog erg jong bent raad ik je toch aan er mee aan de slag te gaan. Dit kan echt tegen je werken.
Schaaf ook je definitie van 'een leugentje om bestwil' eens bij. Je voorbeelden vallen hier in ieder geval zeker niet onder.
Hoe zou je vinden wanneer anderen op deze manier met jou om gaan. Vind jij het leuk om beledigt te worden omdat een ander zogenaamd humor heeft? Vind jij het leuk wanneer mensen verhalen verzinnen omdat zij interessanter willen lijken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mariagalatea schreef:
24-09-2017 14:21
Ik denk dat een beschadigde band nog erger is dan knallende ruzie, maar ok?
Verder snap ik niet waarom de vriendin van to zo kwaad zou worden om het al dan niet boos worden van T-shirt-vriendin.

Dan zit TO misschien wel fout met zn leugen (in het vuur van het verhaal) maar dan hebben de mensen in dit verhaal ook wel erg korte lontjes.

Dat negatieve kan ik op zich wel inkomen. Maar ook dat zou je als de neiging tot overdrijven van TO kunnen zien (Ze
was best een beetje geirriteerd>Ze werd helemaal boos jonguh, wittewel!! :)

Nogmaals TO en vriendinnen zijn erg jong he, nu overdrijf ik weer als ik zeg: Net tiener-af eigenlijk ;)

Hier word gereageerd of niemand ooit een leugentje om bestwil of overdrijving bezigt.
Ik krijg bijna het idee dat het moment waarop een reageerder hier TO psychische hulp gaat aanraden niet ver meer is.

Misschien lees ik nu te negatief. Maar zo komt het op mij over.

Ik zou alleen tegen TO willen zeggen, probeer ht niet meer te doen. Het staat wat zielig inderdaad, en dat wil je toch niet?
Ja ik weet dat het zielig staat idd...

Toevallig belde vanmiddag die 'beledigde vriendin' op of ik ff langs kwam om te chillen, want ze had niets te doen (ze woont achter bij me in de straat), dus ik erheen. Was erg gezellig. Toch vond ik dat ik - zeker na de aanvaring met mijn vriendin - eventjes mijn excuses aan moest bieden. Ze begon keihard te lachen en zei; ''Dat je hier nog steeds over nadenkt! of heeft *naam vriendin* er over gezeurd?''. Toen zei ik haar erop dat mijn vriendin me erop had aangesproken en toen begon ze nog harder te lachen. Hierop zei ze; ''Ach *naam vriendin* moet niet zo zeuren, ze draait wel weer bij... Maar let er op, anders krijg je dit gezeur all of again''.

Dat bedoelde ik dus met dat ik het van mijn vriendin dus ook een beetje een overdreven reactie vond.
fkrt schreef:
24-09-2017 18:13
Ja ik weet dat het zielig staat idd...

Toevallig belde vanmiddag die 'beledigde vriendin' op of ik ff langs kwam om te chillen, want ze had niets te doen (ze woont achter bij me in de straat), dus ik erheen. Was erg gezellig. Toch vond ik dat ik - zeker na de aanvaring met mijn vriendin - eventjes mijn excuses aan moest bieden. Ze begon keihard te lachen en zei; ''Dat je hier nog steeds over nadenkt! of heeft *naam vriendin* er over gezeurd?''. Toen zei ik haar erop dat mijn vriendin me erop had aangesproken en toen begon ze nog harder te lachen. Hierop zei ze; ''Ach *naam vriendin* moet niet zo zeuren, ze draait wel weer bij... Maar let er op, anders krijg je dit gezeur all of again''.

Dat bedoelde ik dus met dat ik het van mijn vriendin dus ook een beetje een overdreven reactie vond.

Ik zou zeggen, begin een relatie met die vriendin die achter bij jou in de straat woont, kan je samen lachen als je door een verdraaien van de waarheid of overdrijven van de feiten of onwaarheden verzinnnen, weer eens een verhaal aandikt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
24-09-2017 18:48
Ik zou zeggen, begin een relatie met die vriendin die achter bij jou in de straat woont, kan je samen lachen als je door een verdraaien van de waarheid of overdrijven van de feiten of onwaarheden verzinnnen, weer eens een verhaal aandikt.
Wauw...

Zo bedoelde ik mijn comment helemaal niet hoor. Denken jullie echt dat ik het niet superkut vind dat mijn eigen vriendin me miss. wantrouwt? Ik heb gisteravond niet eens kunnen slapen omdat ik me zo schuldig voel.

Daarom wil ik er ook vanalles aan doen. Niet meer liegen is vrij logisch, maar hoe kan ik haar dit laten merken?
fkrt schreef:
24-09-2017 20:21
Wauw...

Zo bedoelde ik mijn comment helemaal niet hoor. Denken jullie echt dat ik het niet superkut vind dat mijn eigen vriendin me miss. wantrouwt? Ik heb gisteravond niet eens kunnen slapen omdat ik me zo schuldig voel.

Daarom wil ik er ook vanalles aan doen. Niet meer liegen is vrij logisch, maar hoe kan ik haar dit laten merken?
Door te bewijzen dat je dat niet meer doet, ook niet af en toe "in je enthousiasme". Dus werk aan de winkel. En dat kost tijd, want pas als je het echt een langere tijd volhoudt om die gewoonte af te zweren, kan je vriendin erop vertrouwen dat je het inderdaad niet meer doet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wauw idd. Koekwaus/wauw.
Hij zegt toch dat ie veel spijt heeft van zn gedrag?

Waar is dat koekwaus dan verder voor nodig? :|
Mariagalatea schreef:
24-09-2017 21:01
Hij zegt toch dat ie veel spijt heeft van zn gedrag?

Waar is dat koekwaus dan verder voor nodig? :|
Welnee, hij gooit de vriendin van verderop in de strijd die vindt dat vriendin niet moet zeuren.

Jij ziet een heleboel hypocriete dubbelheden in zijn schrijfsels niet die anderen wel oppikken. Hij heeft spijt claimt hij, hij wil van ons weten hoe hij dat aan zijn vriendin kan tonen, maar is tegelijkertijd druk zijn straatje aan het schoonvegen. Tsja, daar zou ik als vriend of vriendin ook geen vertrouwensbasis op kunnen bouwen. Ik zou altijd een partner willen wiens woorden en uitspraken ik gewoon simpel kan vertrouwen.
Kerol, dat lees ik inderdaad niet, nee. Ik lees een jonge knul die een beetje dom doet soms. Hij zag dat eerst niet zomaar in en nu begint het te dagen.
Ik vermoed zomaar dat TO best geschrokken is van eerst zn vriendin en nu de reacties; reacties die zo fel zijn dat TO een beetje in de verdediging schiet.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Ik snap er geen hol meer van hoor. Ik las eerst een vriendinnengroep waarin de TO nogal onhandig is met de waarheid, dingen verzint waar je bij zit.

En ineens slaat ze om naar een jongeheer die z'n vriendin gekwetst heeft. En dan snap ik wel de paniek wat beter.

Anyway.
kerol schreef:
24-09-2017 21:42
Welnee, hij gooit de vriendin van verderop in de strijd die vindt dat vriendin niet moet zeuren.

Jij ziet een heleboel hypocriete dubbelheden in zijn schrijfsels niet die anderen wel oppikken. Hij heeft spijt claimt hij, hij wil van ons weten hoe hij dat aan zijn vriendin kan tonen, maar is tegelijkertijd druk zijn straatje aan het schoonvegen. Tsja, daar zou ik als vriend of vriendin ook geen vertrouwensbasis op kunnen bouwen. Ik zou altijd een partner willen wiens woorden en uitspraken ik gewoon simpel kan vertrouwen.
Precies.
MarindaH schreef:
25-09-2017 08:51
Ik snap er geen hol meer van hoor. Ik las eerst een vriendinnengroep waarin de TO nogal onhandig is met de waarheid, dingen verzint waar je bij zit.

En ineens slaat ze om naar een jongeheer die z'n vriendin gekwetst heeft. En dan snap ik wel de paniek wat beter.

Anyway.
En dat.
Ik snapte sowieso niet waarom iedereen dacht dat ik een meid was... In mijn post-geschiedenis is dat toch wel duidelijk te merken, dat het niet zo is.

Verder is het verhaal zoals Mariagalatea het uitlegt ongeveer hoe ik me voel.
Ik weet dondersgoed dat ik mijn vriendin heb gekwetst met mijn domme gedrag, maar ik zit echt met mijn handen in mijn haar.
Tuurlijk is het stom van me, en moet ik het nooit meer doen - maar ik heb nu niet eens de KANS om het er met mijn vriendin over te hebben. Zij wil ruimte (en die gun ik haar), maar ik wil haar graag laten merken dat ik ermee bezig ben/ga...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven