Het grote speelgoedtopic 2017

dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!

woensdag 20 september 2017 om 21:39
Ik probeer dan altijd een andere ouder te vinden die ook wil bestellen zodat je òf de verzendkosten kan delen òf dat je boven het bedrag uit komt.nicole123 schreef: ↑20-09-2017 21:04Ik vind Lobbes geweldig!Veel meer keuze en veelal creatiever / minder schreeuwerig dan het standaard Intertoys assortiment. En vaak ook nog goedkoper. Zoon wil heel graag een pijl en boog en zag in de gids al een mooie van bamboe voor 5 euro. Bij bol.com kost precies dezelfde 10 euro. En het vergrootglas dat hij wil zag ik ook voor 1 of 2 euro. Ik vind alleen die verzendkosten zo irritant bij Lobbes, ik heb meestal maar hooguit voor 10-15 euro aan spullen in m'n mandje en dan betaal je 5 euro aan verzendkosten erbij. De 35 euro voor gratis verzenden haal ik bijna nooit. Voor zover ik weet hebben ze ook nooit gratis-verzenden acties, toch, of wel?
Wij zijn nog op vakantie, maar de gids schijnt binnen te zijn (hoorde ik van de post/planten verzorger). Verheug me er nu al op

Hopelijk volgen de andere gidsen gauw!

zondag 24 september 2017 om 15:49
Inmiddels is er van alles aangekruist, dus het kopen is nu een kwestie van aanbiedingen afwachten.
Dit jaar krijgen ze minder dan vorig jaar, maar dat komt met name omdat oudste eigenlijk nergens echt mee speelt en ik het zonde van het geld vind om dingen onaangetast te laten liggen. Ze krijgen hier even veel kadootjes voor hetzelfde bedrag.
Ze krijgen allebei een hoofdkado, een adventkalender van lego/playmobil en een dekbedovertrek van ons, dan nog iets van oma en van opa en oma. Uiteraard nog schoenkadootjes, maar die tellen niet mee op de avond zelf.
Vorig jaar had ik ook smartgames maar daar doen ze amper wat mee, dus die zijn op mp gezet.
Voor kerst krijgen ze nog een boek en van opa en oma iets.
Ook heb ik muizenval gekocht, misschien dat ik die aan beiden geef of bewaar voor kerst. Daar ben ik nog niet over uit.
Dit jaar krijgen ze minder dan vorig jaar, maar dat komt met name omdat oudste eigenlijk nergens echt mee speelt en ik het zonde van het geld vind om dingen onaangetast te laten liggen. Ze krijgen hier even veel kadootjes voor hetzelfde bedrag.
Ze krijgen allebei een hoofdkado, een adventkalender van lego/playmobil en een dekbedovertrek van ons, dan nog iets van oma en van opa en oma. Uiteraard nog schoenkadootjes, maar die tellen niet mee op de avond zelf.
Vorig jaar had ik ook smartgames maar daar doen ze amper wat mee, dus die zijn op mp gezet.
Voor kerst krijgen ze nog een boek en van opa en oma iets.
Ook heb ik muizenval gekocht, misschien dat ik die aan beiden geef of bewaar voor kerst. Daar ben ik nog niet over uit.
zondag 24 september 2017 om 16:13
Ik hen dat probleem dus nooitnicole123 schreef: ↑20-09-2017 21:04Ik vind Lobbes geweldig!Veel meer keuze en veelal creatiever / minder schreeuwerig dan het standaard Intertoys assortiment. En vaak ook nog goedkoper. Zoon wil heel graag een pijl en boog en zag in de gids al een mooie van bamboe voor 5 euro. Bij bol.com kost precies dezelfde 10 euro. En het vergrootglas dat hij wil zag ik ook voor 1 of 2 euro. Ik vind alleen die verzendkosten zo irritant bij Lobbes, ik heb meestal maar hooguit voor 10-15 euro aan spullen in m'n mandje en dan betaal je 5 euro aan verzendkosten erbij. De 35 euro voor gratis verzenden haal ik bijna nooit. Voor zover ik weet hebben ze ook nooit gratis-verzenden acties, toch, of wel?

zondag 24 september 2017 om 20:04
Ik lees ook mee! Intertoys gids plofte hier vandaag ook op de mat, maar daar word ik zelf nooit erg enthousiast van
Ga de Lobbes site eens uitpluizen, de berichten die ik lees zijn goed!
Ik ga proberen me dit jaar aan de 4 cadeautjes regel (1 thing they want, 1 thing they need, 1 thing they wear en 1 thing they read) voor pakjesavond te houden. Al geef ik graag, dus het wordt het een opgave
Dochter is 2,5 dus heeft nog geen besef van aantallen, of waarde, dus als ik het eens wil proberen lijkt dit jaar me het moment! Iemand hier ook bekend mee of hetzelfde streven?
De need, wear & read kan ik probleemloos invullen. Maar het ''want'' kadootje behoeft nog wat denkwerk. Juist omdat ik voornemens ben niet zoveel kadootjes te doen mag het best iets groters zijn, maar dan blijft de hamvraag: WAT
Ze heeft al een keukentje, poppenwagen, loopfiets (Wishbonebike) en Wobbel en juist met deze dingen speelt ze veel, dus ik zoek iets in die trant, maar dan natuurlijk iets wat ze nog niet heeft
Ik denk zelf aan een grote versie van de regenboog van Grimm of het spel Mijn Eerste Boomgaard, maar tips zijn welkom!
Schoenkadootjes staan dus los van de 4 cadeautjes regel en daarvan heb ik de eerste al in de pocket: peuterkwartet van Dick Bruna

Ik ga proberen me dit jaar aan de 4 cadeautjes regel (1 thing they want, 1 thing they need, 1 thing they wear en 1 thing they read) voor pakjesavond te houden. Al geef ik graag, dus het wordt het een opgave

De need, wear & read kan ik probleemloos invullen. Maar het ''want'' kadootje behoeft nog wat denkwerk. Juist omdat ik voornemens ben niet zoveel kadootjes te doen mag het best iets groters zijn, maar dan blijft de hamvraag: WAT

Schoenkadootjes staan dus los van de 4 cadeautjes regel en daarvan heb ik de eerste al in de pocket: peuterkwartet van Dick Bruna

zondag 24 september 2017 om 20:28
Die regel van 4 kende ik niet. Klinkt wel leuk.CodeBlack schreef: ↑24-09-2017 20:04Ik lees ook mee! Intertoys gids plofte hier vandaag ook op de mat, maar daar word ik zelf nooit erg enthousiast vanGa de Lobbes site eens uitpluizen, de berichten die ik lees zijn goed!
Ik ga proberen me dit jaar aan de 4 cadeautjes regel (1 thing they want, 1 thing they need, 1 thing they wear en 1 thing they read) voor pakjesavond te houden. Al geef ik graag, dus het wordt het een opgaveDochter is 2,5 dus heeft nog geen besef van aantallen, of waarde, dus als ik het eens wil proberen lijkt dit jaar me het moment! Iemand hier ook bekend mee of hetzelfde streven?
De need, wear & read kan ik probleemloos invullen. Maar het ''want'' kadootje behoeft nog wat denkwerk. Juist omdat ik voornemens ben niet zoveel kadootjes te doen mag het best iets groters zijn, maar dan blijft de hamvraag: WATZe heeft al een keukentje, poppenwagen, loopfiets (Wishbonebike) en Wobbel en juist met deze dingen speelt ze veel, dus ik zoek iets in die trant, maar dan natuurlijk iets wat ze nog niet heeft
Ik denk zelf aan een grote versie van de regenboog van Grimm of het spel Mijn Eerste Boomgaard, maar tips zijn welkom!
Misschien is de gameset van bilibo leuk. Daar wordt hier heel veel meegespeeld.

maandag 25 september 2017 om 10:46
Wie een loopfiets wil aanschaffen moet ff kijken hoe groot het kind is. Die kleinste maat is echt mini, ik zie veel kinderen daarmee terwijl ze best op een grotere zouden passen. Mijn kinderen zijn vrij groot voor hun leeftijd en kondenmeteen op de grotere versie weg (Puky LRM). Daar kunnen ze veel langer mee doen. Mijn oudste is nu 3,5 en de loopfiets wordt eigenlijk alweer te klein voor hem. Het zou nog wel ff kunnen, maar kleine broer van 22 maanden stond ook al te trappelen dus we hebben hem dit weekend omlaag gezet en nu zit die erop. Oudste gaat nu op een gewone fiets of step.nicole123 schreef: ↑20-09-2017 15:55Loopfiets van Puky (voor 2e verjaardag zou ik de tweewieler doen in de kleinste maat). Heeft mijn oudste tientallen kilometers mee gereden, hij was verslingerd aan dat ding. En heel goed voor het evenwicht oefenen, zonder zijwielen leren fietsen was bij hem een eitje. Maar het ligt wel aan wat voor kind je hebt, mijn jongste van nu 2,5 vind het (nog) niks.
Dit theesetje met gebakjes vinden mijn kinderen heel erg leuk: https://www.lobbes.nl/speelgoed/rollens ... ke-theeset
En verder: een pop-up tentje of tafeltent, houten treinbaan (enorme hit bij mijn oudste, vanaf 2 jaar en nu met 5 nog steeds), Play-doh klei met een setje vormpjes en een roller (enige waar mijn jongste langer dan 5 minuten mee speelt), keukenschort, snijfruit, pop, buggy/wagen voor de pop, stempels (die van de Hema van 2,50 voldoen prima), badspeelgoed of nuttige dingen zoals regenlaarsjes. Zit daar wat tussen?
maandag 25 september 2017 om 11:15
Inderdaad goed om rekening te houden met hoe groot een kind is. Voor die van mij vond ik de grotere versie met 2 jaar nog wel te groot (en zoon is zelfs iets langer dan gemiddeld). Niet alleen qua lengte maar ook qua durven, de kleine versie is al een hele uitdaging voor ze. Ik pas bij fietsjes altijd op dat ik er niet eentje op de groei koop waar ze eigenlijk nog niet echt lekker op passen (dat zie ik dan weer veel om me heen), want dan durven ze het helemaal niet meer. Zoon heeft tot ruim 3,5 jaar op het kleine loopfietsje gereden (was toen nog niet te klein omdat je hem goed kunt verstellen) en ging daarna over op een 12 inch fietsje. Ik heb het niet gemist dat hij er op zijn 4e niet meer op paste. Hier ook een zusje dat nu de loopfiets heeft, dus een fietsje waar ze meer dan 2 a 2,5 jaar mee doen heeft dan sowieso weinig zin, omdat je hem dan al graag wilt doorschuiven. Maar voor een ander kind (groot voor de leeftijd, durft snel dingen, geen jonger broertje of zusje kort eronder) kan de grotere maat inderdaad misschien handiger zijn.nootboek schreef: ↑25-09-2017 10:46Wie een loopfiets wil aanschaffen moet ff kijken hoe groot het kind is. Die kleinste maat is echt mini, ik zie veel kinderen daarmee terwijl ze best op een grotere zouden passen. Mijn kinderen zijn vrij groot voor hun leeftijd en kondenmeteen op de grotere versie weg (Puky LRM). Daar kunnen ze veel langer mee doen. Mijn oudste is nu 3,5 en de loopfiets wordt eigenlijk alweer te klein voor hem. Het zou nog wel ff kunnen, maar kleine broer van 22 maanden stond ook al te trappelen dus we hebben hem dit weekend omlaag gezet en nu zit die erop. Oudste gaat nu op een gewone fiets of step.
maandag 25 september 2017 om 11:19
Op die leeftijd was 'Mijn eerste boomgaard' van Haba favoriet bij mijn zoon. Ook Kroko Loco vindt hij heel leuk (geen bordspel, meer een soort memory maar dan veel leuker). Verder is voor die leeftijd Knappe Koppen heel geschikt, maar je moet maar even kijken of je dat leuk lijkt. Sommige mensen vinden het een geweldig spel, anderen vinden het niet zo leuk. Wij hebben ook Huisje, boompje, beestje, dat is een soort Mens-erger-je-niet, maar dat viel hier niet zo in de smaak.

maandag 25 september 2017 om 21:18
Ja stokpaardxxrozeliefxx schreef: ↑25-09-2017 10:34Hier wordt dochter 2 een week na sinterklaas.
Vieren aan twee kanten sinterklaas. Dus dat wordt nog wat![]()
Ideeen nu:
- poppen kinderstoel
- fietshelm
- stokpaard
- misschien nog iets van Duplo, maar hebben we al vrijveel van

maandag 25 september 2017 om 21:33
Wij hebben een "ganzenbord" van Fiep Westerdorp en dat doet goed dienst. Beetje smijten met zo'n dobbelsteen, bekende figuurtjes (als ze nog niet bekend zijn, meteen leuk om er een voorleesboek bij te doen) schuiven en oefenen met tellen.
maandag 25 september 2017 om 22:07
Geen idee in welke richting, met welk doel en voor welke leeftijd, dus misschien zit ik helemaal mis. Maar bijv:HasseSimonsdochter schreef: ↑25-09-2017 21:19Hoi speelgoedkenners, weten jullie of er speelgoed / een spel bestaat met als thema bloemen en planten?

dinsdag 26 september 2017 om 09:09
Bedankt voor de tips daar kan ik wat mee!nicole123 schreef: ↑25-09-2017 11:19Op die leeftijd was 'Mijn eerste boomgaard' van Haba favoriet bij mijn zoon. Ook Kroko Loco vindt hij heel leuk (geen bordspel, meer een soort memory maar dan veel leuker). Verder is voor die leeftijd Knappe Koppen heel geschikt, maar je moet maar even kijken of je dat leuk lijkt. Sommige mensen vinden het een geweldig spel, anderen vinden het niet zo leuk. Wij hebben ook Huisje, boompje, beestje, dat is een soort Mens-erger-je-niet, maar dat viel hier niet zo in de smaak.
dinsdag 26 september 2017 om 11:40
+1
Werd helemaal vrolijk van de speelgoedgids die we vorige week kregen.
Maar inderdaad jammer van die verzendkosten....
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
dinsdag 26 september 2017 om 20:25
Misschien is dit nog leuk?HasseSimonsdochter schreef: ↑25-09-2017 21:19Hoi speelgoedkenners, weten jullie of er speelgoed / een spel bestaat met als thema bloemen en planten?
https://www.psikhouvanjou.nl/plan-toys- ... actus-3-jr
https://www.psikhouvanjou.nl/speelgoed/ ... ten-18-mnd
en de Duplo tuin natuurlijk
https://www.bol.com/nl/p/lego-duplo-mij ... 049790036/
anoniem_240717 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 20:46
Reden: nog een toegevoegd
Reden: nog een toegevoegd
11.06% gewijzigd

zondag 1 oktober 2017 om 14:34
Wij hebben de 4e verjaardag van smartje gevierd. Ze heeft hele leuke dingen gekregen. Wellicht haalt iemand hier nog tips uit;
-Furreal friend, de aap
-mega mindy pak
-boek 'nog 1 nachtje' Jacques Vriend
-lego junior sneeuwwitje
-strijkkralen
-spiegel voor haar kamer
-bedeltje voor haar armband (krijgt ze elk jaar van haar broer)
Ze loopt de hele tijd in haar mm pak aan en speelt veel met de aap. Ze is meer een playmobil meisje dan lego. Het doosje van sneeuwwitje was de proef op de som en inderdaad kijkt ze daar niet naar om.
Nu rustig kijken voor december. Denk dat ik 2 prinsessen jurken ga bestellen op Ali en zo langzaamaan een verkleedkist ga verzamelen. Ze lijkt het erg leuk te vinden.
-Furreal friend, de aap
-mega mindy pak
-boek 'nog 1 nachtje' Jacques Vriend
-lego junior sneeuwwitje
-strijkkralen
-spiegel voor haar kamer
-bedeltje voor haar armband (krijgt ze elk jaar van haar broer)
Ze loopt de hele tijd in haar mm pak aan en speelt veel met de aap. Ze is meer een playmobil meisje dan lego. Het doosje van sneeuwwitje was de proef op de som en inderdaad kijkt ze daar niet naar om.
Nu rustig kijken voor december. Denk dat ik 2 prinsessen jurken ga bestellen op Ali en zo langzaamaan een verkleedkist ga verzamelen. Ze lijkt het erg leuk te vinden.
dinsdag 3 oktober 2017 om 15:55
dinsdag 3 oktober 2017 om 16:05
Smart, fijn dat de verjaardagscadeautjes in de smaak vielen. Jammer dat het lego doosje niks is, maar wel beter om het te weten.
Verkleedkleren zijn erg leuk! Naast prinses achtige jurkjes kan je ook kijken naar een indianenjurk, heksen of feeën kleren. Bij mij in de omgeving sloegen die bij meisjes ook heel erg aan. Of een elsa vlecht, maar ik weet niet of ze de film leuk vind.
Hier ook net de verjaardag gevierd. Brio is een grote hit, het is echt trein voor en trein na. De Brio rails kan in de ikea rails maar past wel minder goed op elkaar dan op stukjes eigen merk rails. Komt goed, voor sint/kerst heb ik een grote set kunnen scoren en ik heb bij lobbes flexibele rails gezien die er ook op moeten kunnen en dat maakt dan het bouwen van een echte baan wat makkelijker. Hij krijgt de baandere vak niet weer aan elkaar, mist nog wat inzicht in welke stukken je dan zou moeten gebruiken en bouwt een beetje in het wilde weg. Verder nog een paar hele leuke cadeaus.
Nu dus vooral nog een puzzel, smartgame en bordspel op het verlanglijstje.
Wat leuk dat ze ook een cadeautje krijgt vaan haar broer! Ga ik volgend jaar ook doen denken ik, betaal wel gewoon zelf dan nog maar dat de oudste wel iets kleins kan kiezen. En andersom al betwijfel ik dat een 1 jarige echt bewust kiest.. Hoe doen jullie dat? Betaalt hij zelf al?
Verkleedkleren zijn erg leuk! Naast prinses achtige jurkjes kan je ook kijken naar een indianenjurk, heksen of feeën kleren. Bij mij in de omgeving sloegen die bij meisjes ook heel erg aan. Of een elsa vlecht, maar ik weet niet of ze de film leuk vind.
Hier ook net de verjaardag gevierd. Brio is een grote hit, het is echt trein voor en trein na. De Brio rails kan in de ikea rails maar past wel minder goed op elkaar dan op stukjes eigen merk rails. Komt goed, voor sint/kerst heb ik een grote set kunnen scoren en ik heb bij lobbes flexibele rails gezien die er ook op moeten kunnen en dat maakt dan het bouwen van een echte baan wat makkelijker. Hij krijgt de baandere vak niet weer aan elkaar, mist nog wat inzicht in welke stukken je dan zou moeten gebruiken en bouwt een beetje in het wilde weg. Verder nog een paar hele leuke cadeaus.
Nu dus vooral nog een puzzel, smartgame en bordspel op het verlanglijstje.
Wat leuk dat ze ook een cadeautje krijgt vaan haar broer! Ga ik volgend jaar ook doen denken ik, betaal wel gewoon zelf dan nog maar dat de oudste wel iets kleins kan kiezen. En andersom al betwijfel ik dat een 1 jarige echt bewust kiest.. Hoe doen jullie dat? Betaalt hij zelf al?