Met tegenzin werken
zaterdag 23 september 2017 om 18:59
Hoi, ik ben al een tijdje m'n werk best wel beu. Gewoon alles maar ander werk zie ik ook niet zitten, het stomme is dat ik weet dat ik geen
slechte baan heb qua sfeer, collega's, salaris, vrijheid. Maar toch iedere keer die enorme tegenzin om te gaan werken...
Wel ga ik binnenkort aankaarten of ik 1 dag minder kan gaan werken, privé wordt het me soms ook allemaal een beetje te veel. (huishouden doe ik 100%, boodschappen, koken, sporten (ik HAAT sporten dus dit is voor mij echt een verplichting en geen vorm van ontspanning)
Ik hoef verder geen tips hoor maar ik ben zomaar 's benieuwd doe jullie tegenover je werk staan. Gaan jullie echt met plezier naar het werk of soms met gezonde tegenzin?
slechte baan heb qua sfeer, collega's, salaris, vrijheid. Maar toch iedere keer die enorme tegenzin om te gaan werken...
Wel ga ik binnenkort aankaarten of ik 1 dag minder kan gaan werken, privé wordt het me soms ook allemaal een beetje te veel. (huishouden doe ik 100%, boodschappen, koken, sporten (ik HAAT sporten dus dit is voor mij echt een verplichting en geen vorm van ontspanning)
Ik hoef verder geen tips hoor maar ik ben zomaar 's benieuwd doe jullie tegenover je werk staan. Gaan jullie echt met plezier naar het werk of soms met gezonde tegenzin?
zondag 24 september 2017 om 22:49
zondag 24 september 2017 om 22:56
Ik weet echt niet waar ik moet beginnen met deze uitspraak.Tornacense schreef: ↑24-09-2017 22:49Eerder omgekeerd.
Als ik me als mezelf voordoe op kantoor heb ik een probleem want geen baan meer.
zondag 24 september 2017 om 22:59
Helemaal mee eens!Andersom schreef: ↑24-09-2017 19:28.
Toch ben ik liever afhankelijk van een baan en een werkgever dan van mijn partner. Als mijn baan ophoudt kan ik op zoek naar een andere baan. Dat is een puur zakelijke overeenkomst. Als mijn huwelijk ophoudt te bestaan dan is een nieuwe partner die alles voor mij wil betalen minder makkelijk te vinden dan die nieuwe baan.![]()
zondag 24 september 2017 om 23:03
Door een verplaatsing van mijn afdeling kwam ik en 70 kilometer verder weg dus meer reistijd maar ook met 16 mensen in een ruimte te zitten die daar niet voor geschikt was. Was voorheen een kantoor voor 6 mensen en daar zaten we nu met 16 in..de ruimte was veel te warm, teveel lawaai en ging er elke dag met hoofdpijn weg. Begin 1 oktober in een nieuwe baan op 4 kilometer afstand van mijn huis.
maandag 25 september 2017 om 05:36
Hee Miriam,
Je vertelt dat je geen tips hoeft maar in een volgend stukje dat je schrijft heb je het over dat je niet weet waarom je je zo beroerd voelt t.a.v je werk.
Ik wilde daarover toch even reageren.
Zit je te veel in 'moeten'? Dingen moeten doen. Moet je weer werken, boodschappen doen, sporten, schoonmaken.
Pas op als dat zo is want dan kan je hele leven een 'moeten' worden.
Het zou best kunnen dat als je dan een extra vrije dag krijgt je toch het gevoel blijft houden dat je geen vrije tijd hebt.
Omdat je dat van binnen niet ervaart. Je kan de vrijheid niet grijpen.
Als het zo is dat je veel in je dagelijks leven ervaart als 'moeten' dan loop je denk ik vast in je houding/attitude tegenover dingen.
Dan moet je vrijheid gaan leren inbouwen in je leven want zoals het nu klinkt zijn de aktiviteiten meer een soort van 'afvinken' van:
gedaan....gedaan.....gedaan. En daar zit geen vrijheid en vreugde in.
Mocht je je herkennen in dit dan is het denk ik eerst de onderkenning van je 'moeten' gevoel. Moeten is een killer en neemt zoveel energie en vreugde voor de aktiviteit en in jezelf weg.
Daarnaast zou je boeken kunnen lezen over het Nu moment. In de kracht van het Nu legt Eckhart Tolle goed uit over het nu moment en dat het nu moment alles is waar we het mee moeten doen. Daarom is het zo belangrijk dat we alles leren halen uit het Nu moment, wat we dan ook doen. En dat je het enorm kunt leren verrijken voor jezelf.
Verder is een cursus Mindfullness misschien wat voor je. Daarin leer je werkelijk het nu moment te grijpen, en waarin al je zintuigen geprikkeld worden om te waarnemen.
Misschien is het ongewenst advies wat ik je nu geef maar ik vind het zo lullig en sneu voor je om te lezen hoe je je zondag ervaart. De dag voordat je weer moet gaan werken.
Hee, veel liefs
Je vertelt dat je geen tips hoeft maar in een volgend stukje dat je schrijft heb je het over dat je niet weet waarom je je zo beroerd voelt t.a.v je werk.
Ik wilde daarover toch even reageren.
Zit je te veel in 'moeten'? Dingen moeten doen. Moet je weer werken, boodschappen doen, sporten, schoonmaken.
Pas op als dat zo is want dan kan je hele leven een 'moeten' worden.
Het zou best kunnen dat als je dan een extra vrije dag krijgt je toch het gevoel blijft houden dat je geen vrije tijd hebt.
Omdat je dat van binnen niet ervaart. Je kan de vrijheid niet grijpen.
Als het zo is dat je veel in je dagelijks leven ervaart als 'moeten' dan loop je denk ik vast in je houding/attitude tegenover dingen.
Dan moet je vrijheid gaan leren inbouwen in je leven want zoals het nu klinkt zijn de aktiviteiten meer een soort van 'afvinken' van:
gedaan....gedaan.....gedaan. En daar zit geen vrijheid en vreugde in.
Mocht je je herkennen in dit dan is het denk ik eerst de onderkenning van je 'moeten' gevoel. Moeten is een killer en neemt zoveel energie en vreugde voor de aktiviteit en in jezelf weg.
Daarnaast zou je boeken kunnen lezen over het Nu moment. In de kracht van het Nu legt Eckhart Tolle goed uit over het nu moment en dat het nu moment alles is waar we het mee moeten doen. Daarom is het zo belangrijk dat we alles leren halen uit het Nu moment, wat we dan ook doen. En dat je het enorm kunt leren verrijken voor jezelf.
Verder is een cursus Mindfullness misschien wat voor je. Daarin leer je werkelijk het nu moment te grijpen, en waarin al je zintuigen geprikkeld worden om te waarnemen.
Misschien is het ongewenst advies wat ik je nu geef maar ik vind het zo lullig en sneu voor je om te lezen hoe je je zondag ervaart. De dag voordat je weer moet gaan werken.
Hee, veel liefs
maandag 25 september 2017 om 06:52
Oh daar denk ik niet aan bij Financieel onafhankelijk zijn hoor Lady Day.
Financieel onafhankelijk is in mijn ogen dat je er zelf voor werkt en van dat geld je eigen spullen kan kopen/op vakantie kan gaan enz. En of dat nu veel of weinig geld is, dat maakt in mijn ogen geen verschil.
Als je afhankelijk bent van het inkomen van je partner ben je dus niet financieel onafhankelijk.
Ik snap nooit zo goed waarom vrouwen dat altijd goed willen praten. Geef het gewoon toe, prima toch.
Maar doe dan niet alsof mensen die wel werken ook niet financieel onafhankelijk zijn.
Financieel onafhankelijk is in mijn ogen dat je er zelf voor werkt en van dat geld je eigen spullen kan kopen/op vakantie kan gaan enz. En of dat nu veel of weinig geld is, dat maakt in mijn ogen geen verschil.
Als je afhankelijk bent van het inkomen van je partner ben je dus niet financieel onafhankelijk.
Ik snap nooit zo goed waarom vrouwen dat altijd goed willen praten. Geef het gewoon toe, prima toch.
Maar doe dan niet alsof mensen die wel werken ook niet financieel onafhankelijk zijn.
maandag 25 september 2017 om 09:19
Van praatjes achter mijn rug om heb ik nooit last gehad. Ik kreeg juist vaak te horen dat mensen een beetje jaloers op mij waren omdat ik niet hoef te werken. Een vriendin van mij was ongeveer tegelijk met mij ook gestopt met werken. Ze heeft een zoon van dezelfde leeftijd dus wij deden en doen nog steeds veel dingen samen. De rest van mijn vriendinnen werken hooguit 2 dagen in de week. Daarvan gaat er 1 binnenkort stoppen nu haar 2 kinderen een baan hebben en 1 ervan al uit huis is.iones schreef: ↑24-09-2017 20:15Ik heb ook geen werk, maar dat is echt not done hoor. De mensen zeggen er niets van in mijn gezicht, maar ik weet dat ze het er achter mijn rug om wel over hebben. Ik zou alleen daarom graag alle vijf de dagen elke ochtend willen werken. Ik zoek wel op internet maar het valt niet me om iets te vinden. Ik ben er al lang uit dus niet interessant meer. Vind het geen bezwaar om sorteerwerk te doen of zo, maar dat is er bijna niet. Of gewoon dom produktie werk. Werken in een callcenter vind ik gruwelijk om twee redenen; ik moet dan doen bij andere mensen waar ik een pesthekel aan heb als ze dat bij mij doen, ongevraagd iemand lastig vallen. En schoonmaken vind ik ook gruwelijk, dat moet ik immers hier thuis al.
Ik vind sporten in het algemeen niet leuk, maar tennissen en paardrijden wél en dat doe ik dan ook. En elke dag ga ik lopen met mijn honden. Dus ik heb wel lichaamsbeweging.
Maar alleen om het geklets al zou ik werk willen. Niet omdat ik het leuk vind. Werken is niet echt leuk. Sommige aspecten er aan kunnen leuk zijn zoals leuke collega's, goede sfeer. Maar het is meestal maar eentonig.
Als ik zou willen dan heb ik morgen een baan. Ik ben al meerdere malen gevraagd in 2 horecazaken. Ik heb daar geen zin in en hou het bij mijn vrijwilligerswerk achter de bar in de kantine van de voetbal. Ik red me verder financieel prima dus zie ook geen reden om te gaan werken.
maandag 25 september 2017 om 09:36
maandag 25 september 2017 om 09:50
Economisch zelfstandig is de term waarnaar je op zoek bent. Financieel onafhankelijk is echt iets anders.yesss schreef: ↑25-09-2017 06:52Oh daar denk ik niet aan bij Financieel onafhankelijk zijn hoor Lady Day.
maandag 25 september 2017 om 10:08
Ja, ieder zijn ding hoor, maar ik heb dit in mijn omgeving nu 2x gezien. Man heeft vet inkomen, vrouw werkt niet. Alles lijkt fantastisch, tot man er vandoor gaat met scharrel en vrouw alleen komt te staan. En dit waren geen stellen die nog maar een paar jaar getrouwd waren. Ja, man moet dokken, maar ook dit ging niet zonder horten en stoten. Vrouwen hadden allebei een complete melt-down. Eentje is na een aantal jaar weer aan de slag gegaan (wel laagbetaalde baan) en de ander zit nu al weer jaren in de bijstand. Dit zijn beiden hoog opgeleide vrouwen. Ik snap dit gewoon niet.Blondie456 schreef: ↑25-09-2017 09:19Van praatjes achter mijn rug om heb ik nooit last gehad. Ik kreeg juist vaak te horen dat mensen een beetje jaloers op mij waren omdat ik niet hoef te werken. Een vriendin van mij was ongeveer tegelijk met mij ook gestopt met werken. Ze heeft een zoon van dezelfde leeftijd dus wij deden en doen nog steeds veel dingen samen. De rest van mijn vriendinnen werken hooguit 2 dagen in de week. Daarvan gaat er 1 binnenkort stoppen nu haar 2 kinderen een baan hebben en 1 ervan al uit huis is.
Als ik zou willen dan heb ik morgen een baan. Ik ben al meerdere malen gevraagd in 2 horecazaken. Ik heb daar geen zin in en hou het bij mijn vrijwilligerswerk achter de bar in de kantine van de voetbal. Ik red me verder financieel prima dus zie ook geen reden om te gaan werken.
Mijn ex-man had ook een vetbetaalde baan en hoezeer ik mijn baan destijds ook haatte, no way dat ik mij financieel afhankelijk liet maken van hem. Toen mijn moeder kinderen kreeg is ze ook gestopt met werken en toen wij naar school gingen is ze gaan studeren. Mijn ouders waren nooit veeleisend behalve als het aankwam op studeren en je eigen geld verdienen.
Jaloers zijn dat je niet hoeft te werken? Als je dat bent heb je gewoon de verkeerde baan. Ik moet er echt niet aan denken om niet te werken. Het geeft mij behalve een leuk salaris ook nog eens heel veel voldoening en kansen om mijzelf door te ontwikkelen die ik zonder werk niet zou hebben.
Maar goed, ieder z'n ding. Lady Day blijft in ieder geval financieel onafhankelijk van Mister Day. En vice versa.
maandag 25 september 2017 om 10:33
Dit! Ik doe t om leuke extra s te hebben. Inkomen van mijn man zou voldoende zijn maar om gewoon lekker te kunnen leven werk ik ook. Vooral na een lekkere vakantie heb ik moeite met opstarten.herfstappeltaart schreef: ↑23-09-2017 19:29Laat ik het dan anders formuleren: niet iedereen vindt werken leuk.
maandag 25 september 2017 om 10:39
.anoniem23081410 schreef: ↑25-09-2017 10:33Dit! Ik doe t om leuke extra s te hebben. Inkomen van mijn man zou voldoende zijn maar om gewoon lekker te kunnen leven werk ik ook. Vooral na een lekkere vakantie heb ik moeite met opstarten.
Ik werk oa om het gezinsinkomen te verhogen, zodat in het totaalplaatje meer leuke dingen mogelijk zijn.
Dus niet alleen van mijn salaris maar van het gezamenlijke inkomen.
maandag 25 september 2017 om 10:41
Ik ben echt no way jaloers om vrouwen die niet (hoeven te) werken. Hahaha, het idéé. Ik ben hartstikke blij met mijn baan en wat mij dat allemaal brengt: uitdaging, bezig zijn, je hersens gebruiken, andere omgeving, werken aan je toekomst, financieel bij kunnen dragen aan je gezin en huishouden. Ik hoop ook echt niet dat onze dochters zich later financieel afhankelijk maken van hun partner en dat ze snappen dat werken er gewoon bij hoort. Bij mannen is het nooit de vraag of ze wel of niet gaan werken. Waarom dan wel bij vrouwen???
maandag 25 september 2017 om 10:44
Inderdaad, ieder zijn ding. Wij hadden een prima huwelijk en ik ben nooit bang geweest dat mijn man er met een ander vandoor was gegaan. Dat is ook nooit gebeurd dus ik ben daar ook terecht altijd gerust om geweest. Als ik wel was blijven werken om maar niet financieel afhankelijk te zijn dat had ik niet zo'n fijn leven gehad dan nu. Stoppen met werken was voor mij de beste beslissing ooit.Lady_Day schreef: ↑25-09-2017 10:08Ja, ieder zijn ding hoor, maar ik heb dit in mijn omgeving nu 2x gezien. Man heeft vet inkomen, vrouw werkt niet. Alles lijkt fantastisch, tot man er vandoor gaat met scharrel en vrouw alleen komt te staan. En dit waren geen stellen die nog maar een paar jaar getrouwd waren. Ja, man moet dokken, maar ook dit ging niet zonder horten en stoten. Vrouwen hadden allebei een complete melt-down. Eentje is na een aantal jaar weer aan de slag gegaan (wel laagbetaalde baan) en de ander zit nu al weer jaren in de bijstand. Dit zijn beiden hoog opgeleide vrouwen. Ik snap dit gewoon niet.
Mijn ex-man had ook een vetbetaalde baan en hoezeer ik mijn baan destijds ook haatte, no way dat ik mij financieel afhankelijk liet maken van hem. Toen mijn moeder kinderen kreeg is ze ook gestopt met werken en toen wij naar school gingen is ze gaan studeren. Mijn ouders waren nooit veeleisend behalve als het aankwam op studeren en je eigen geld verdienen.
Jaloers zijn dat je niet hoeft te werken? Als je dat bent heb je gewoon de verkeerde baan. Ik moet er echt niet aan denken om niet te werken. Het geeft mij behalve een leuk salaris ook nog eens heel veel voldoening en kansen om mijzelf door te ontwikkelen die ik zonder werk niet zou hebben.
Maar goed, ieder z'n ding. Lady Day blijft in ieder geval financieel onafhankelijk van Mister Day. En vice versa.
maandag 25 september 2017 om 10:45
maandag 25 september 2017 om 10:57
Ja, bijzonder is dat he? Ik ken genoeg vrouwen die zijn gestopt met werken toen ze kinderen kregen (zelfs een van mijn beste vriendinnen die een master heeft gedaan en het ooit had over promoveren), maar geen enkele man die gestopt is zodra er kinderen kwamen.nessemeisje schreef: ↑25-09-2017 10:41Ik ben echt no way jaloers om vrouwen die niet (hoeven te) werken. Hahaha, het idéé. Ik ben hartstikke blij met mijn baan en wat mij dat allemaal brengt: uitdaging, bezig zijn, je hersens gebruiken, andere omgeving, werken aan je toekomst, financieel bij kunnen dragen aan je gezin en huishouden. Ik hoop ook echt niet dat onze dochters zich later financieel afhankelijk maken van hun partner en dat ze snappen dat werken er gewoon bij hoort. Bij mannen is het nooit de vraag of ze wel of niet gaan werken. Waarom dan wel bij vrouwen???
maandag 25 september 2017 om 10:57
Volgens mij was de vraag uit de op aan iedereen? Dit ging toch niet over de parttime of fulltime huisvrouwen?
Maar gewoon aan iedereen? Of je ook wel eens met tegenzin naar het wekt gaat?
Maar waarom zou je geen geestverruimende dingen kunnen doen als je niet werkt? Of iets wat bijdraagt aan de maatschappij? Of dingen waar je kinderen ook iets van kunnen leren? Mits je dat kan want genoeg geld op de bank, want anders is werken gewoon nodig om te leven, of je het leuk vind of niet.
Maar waarom zou je als je niet zou hoeven werken ( want genoeg geld) niet allemaal dingen gaan doen die hetzelfde resultaat geven?
Er bestaat vrijwilligerwerk, studeren, reizen, leuke hobby's ect.
Ik snap echt niet waarom niet waarom mensen denken bij niet werken ( als dat financieel kan) altijd meteen aan de bank en een saai leven?
Eigenlijk best wel erg toch? Dat als je geen werk hebt als bezigheidstherapie je dan wegknijnt.
Dan is je hele instelling mbt leven niet echt top.
Maar waarom zou je geen geestverruimende dingen kunnen doen als je niet werkt? Of iets wat bijdraagt aan de maatschappij? Of dingen waar je kinderen ook iets van kunnen leren? Mits je dat kan want genoeg geld op de bank, want anders is werken gewoon nodig om te leven, of je het leuk vind of niet.
Maar waarom zou je als je niet zou hoeven werken ( want genoeg geld) niet allemaal dingen gaan doen die hetzelfde resultaat geven?
Ik snap echt niet waarom niet waarom mensen denken bij niet werken ( als dat financieel kan) altijd meteen aan de bank en een saai leven?
Eigenlijk best wel erg toch? Dat als je geen werk hebt als bezigheidstherapie je dan wegknijnt.
maandag 25 september 2017 om 11:03
Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik zit echt niet weg te kwijnen op de bank en doe juist veel leuke dingen. Ik ben net vorige week terug gekomen van 2 weken Torremolinos samen met een vriendin. Mijn vrije dagen zijn nooit op en ik zit ook niet vast aan het dure hoogseizoen.Fee-de-Goede schreef: ↑25-09-2017 10:57Volgens mij was de vraag uit de op aan iedereen? Dit ging toch niet over de parttime of fulltime huisvrouwen?
maandag 25 september 2017 om 11:08
Jaloers in de goede zin van dat woord als dat al mogelijk is! Ik gun t je van harte blondie en vooral je eerlijkheid vind ik leuk! Als ik de kans zou krijgen zou ik stoppen maar daar ben ik dan weer te gierig voor. Gierig in de zin van dat ik zoveel leuke dingen nog wil doen! Dus we houden vol hahaBlondie456 schreef: ↑25-09-2017 09:19Van praatjes achter mijn rug om heb ik nooit last gehad. Ik kreeg juist vaak te horen dat mensen een beetje jaloers op mij waren omdat ik niet hoef te werken. Een vriendin van mij was ongeveer tegelijk met mij ook gestopt met werken. Ze heeft een zoon van dezelfde leeftijd dus wij deden en doen nog steeds veel dingen samen. De rest van mijn vriendinnen werken hooguit 2 dagen in de week. Daarvan gaat er 1 binnenkort stoppen nu haar 2 kinderen een baan hebben en 1 ervan al uit huis is.
maandag 25 september 2017 om 11:14
Heb de berichten van TO even geloept en ze heeft gewoon moeite met een aangename invulling aan haar leven geven, dus idd iets waar we volgens mij allemaal een balans in proberen te vinden.Fee-de-Goede schreef: ↑25-09-2017 10:57Volgens mij was de vraag uit de op aan iedereen? Dit ging toch niet over de parttime of fulltime huisvrouwen?