Met tegenzin werken
zaterdag 23 september 2017 om 18:59
Hoi, ik ben al een tijdje m'n werk best wel beu. Gewoon alles maar ander werk zie ik ook niet zitten, het stomme is dat ik weet dat ik geen
slechte baan heb qua sfeer, collega's, salaris, vrijheid. Maar toch iedere keer die enorme tegenzin om te gaan werken...
Wel ga ik binnenkort aankaarten of ik 1 dag minder kan gaan werken, privé wordt het me soms ook allemaal een beetje te veel. (huishouden doe ik 100%, boodschappen, koken, sporten (ik HAAT sporten dus dit is voor mij echt een verplichting en geen vorm van ontspanning)
Ik hoef verder geen tips hoor maar ik ben zomaar 's benieuwd doe jullie tegenover je werk staan. Gaan jullie echt met plezier naar het werk of soms met gezonde tegenzin?
slechte baan heb qua sfeer, collega's, salaris, vrijheid. Maar toch iedere keer die enorme tegenzin om te gaan werken...
Wel ga ik binnenkort aankaarten of ik 1 dag minder kan gaan werken, privé wordt het me soms ook allemaal een beetje te veel. (huishouden doe ik 100%, boodschappen, koken, sporten (ik HAAT sporten dus dit is voor mij echt een verplichting en geen vorm van ontspanning)
Ik hoef verder geen tips hoor maar ik ben zomaar 's benieuwd doe jullie tegenover je werk staan. Gaan jullie echt met plezier naar het werk of soms met gezonde tegenzin?
maandag 25 september 2017 om 21:30
Goh, ik heb dat ook. Ik gaat nooit met tegenzin naar mijn werk, maar als ik er ben. wil ik graag weer naar huis. Ik heb de baan die perfect pas bij mij als persoon, betaalt goed, zodat ik maar 26 uur hoef te werken en ik heb volledige vrijheid qua invulling, dus ik ben daar heel dankbaar voor, maar dat neemt niet weg dat ik werken op zich totaal zinloos vind en daarom vind ik het niet leuk.Lady_Day schreef: ↑25-09-2017 20:47Hoezo? Ik ga echt niet iedere dag jubelend naar kantoor hoor, maar met tegenzin? Nee, echt nooit. Ik weet dondersgoed dat ik ontzettende mazzel heb met mijn baan, die ik oprecht leuk vind.
Ik kan me ook nog dondersgoed herinneren toen ik na 15 jaar in het buitenland gewoond te hebben weer in Nederland terug kwam en de crisis net was begonnen. Ik heb me suf gesolliciteerd en de zelfs voor de meest simpele banen werd ik nog niet uitgenodigd. Dat gevoel van niet meedraaien in de maatschappij, het twijfelen aan jezelf en je kunnen (ondanks 20 jaar werkervaring), dat was echt afschuwelijk. En dan heb ik het nog niet eens over een snel leeglopende spaarrekening want er kwam een jaar gewoon niets binnen.
Natuurlijk is niet elke dag op het werk dolle pret. Ik baal ook echt wel eens van sommige dingen, maar met tegenzin gaan? Nooit.
maandag 25 september 2017 om 22:57
Wat vervelend Miriam dat je met zo veel tegenzin gaat. Ik kan me voorstellen dat een nieuwe baan zoeken niet je eerste keuze is, maar het klinkt wel alsof er iets moet veranderen. Hulp in de huishouding, boodschappen online bestellen en laten bezorgen? Minder werken? Een hobby oid waar je je ei in kwijt kunt.
Ben het inderdaad eens met anderen hier dat werken niet bepaald hoe zinvol je leven is. Ik heb een leuke baan maar privé gaat altijd voor.
Ben het inderdaad eens met anderen hier dat werken niet bepaald hoe zinvol je leven is. Ik heb een leuke baan maar privé gaat altijd voor.
maandag 25 september 2017 om 23:17
Hier hetzelfde. Na een aantal jaren wordt het routine en is het spannende eraf
Zeker nu we een ander bedrijf hebben overgenomen, wordt het er allemaal niet leuker op. Constante veranderingen, net gewend zijn aan een werkwijze en hup dan gaan we het toch weer anders doen.
Ik heb nu vakantie en zo geen zin om weer te gaan starten, wat een rust ervaar ik nu
Mijn collega's zijn overigens wel leuk, , met zijn allen zorgen we dat we het volhouden, maar het werkplezier is grotendeels weg
maandag 25 september 2017 om 23:25
Heerlijk toch, ik heb nu een maand vakantie, maar is te kort voor al mijn plannenBlondie456 schreef: ↑25-09-2017 11:03Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik zit echt niet weg te kwijnen op de bank en doe juist veel leuke dingen. Ik ben net vorige week terug gekomen van 2 weken Torremolinos samen met een vriendin. Mijn vrije dagen zijn nooit op en ik zit ook niet vast aan het dure hoogseizoen.
Maar stel ik wordt werkeloos, op een gegevens moment heb je alles wat je wilde doen wel gedaan... wil je toch weer "nuttig" zijn en mensen spreken, en niet alleen vriendinnen maar ook anderen.
Ik heb een buurvrouw, ze heeft nooit gewerkt, toen de kinderen klein waren kon ik me dat nog voorstellen. Maar haar kinderen zijn allang volwassen, wat doe je dan de godganse dag. Op een gegeven moment ben je uitgelezen/uitgeshopt lijkt me, en je huis is dan ook wel eens schoon genoeg. Maar goed, ieder zijn ding
Mocht ik een miljoen winnen ga ik zeker mider werken, nog anderhalve dag ofzo, voor de contacten en het 'bezig" zijn. En om een goed voorbeeld te zijn voor mijn kinderen, want hele dagen thuis zitten niksen vind ik niet echt een goed voorbeeld
dinsdag 26 september 2017 om 00:51
Als ik niet hoefde, werkte ik nooit meer..
Ik heb zo'n droombeeld van een grote "woman-cave".
Een werkplaatsje aan huis waar ik mijn dagen slijt met het opknappen van oude meubels, die ik vervolgens gratis weggeef aan mensen die het nodig hebben.
Maar ik ga niet met tegenzin naar mijn werk.
Ik denk eigenlijk dat de truuk is er gewoon niet teveel over na te denken.
Als ik ga uitrekenen hoelang ik nog moet tot aan mijn pensioen, en hoeveel maanden, weken, uren dat nog duurt, dan krijg ik ook mega de balen.
Als je elke dag opstaat en direct denkt: oh, gatver, weer een dag op kantoor...", dan denk ik dat dat iets is wat je jezelf aandoet.
Een denkpatroon waar je jezelf tot veroordeelt.
Ik heb het nooit eerder geadviseerd, maar voor TO lijkt het me best nuttig om elke dag een lijste te maken van 5 dingen waar je dankbaar voor bent, of die die dag leuk waren.
Ik heb zo'n droombeeld van een grote "woman-cave".
Een werkplaatsje aan huis waar ik mijn dagen slijt met het opknappen van oude meubels, die ik vervolgens gratis weggeef aan mensen die het nodig hebben.
Maar ik ga niet met tegenzin naar mijn werk.
Ik denk eigenlijk dat de truuk is er gewoon niet teveel over na te denken.
Als ik ga uitrekenen hoelang ik nog moet tot aan mijn pensioen, en hoeveel maanden, weken, uren dat nog duurt, dan krijg ik ook mega de balen.
Als je elke dag opstaat en direct denkt: oh, gatver, weer een dag op kantoor...", dan denk ik dat dat iets is wat je jezelf aandoet.
Een denkpatroon waar je jezelf tot veroordeelt.
Ik heb het nooit eerder geadviseerd, maar voor TO lijkt het me best nuttig om elke dag een lijste te maken van 5 dingen waar je dankbaar voor bent, of die die dag leuk waren.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
dinsdag 26 september 2017 om 01:21
Ik ben echt heel gelukkig met mijn werk. We kunnen onze tijd zelf indelen, dus ik kan ook makkelijk thuis werken. Verder is het een super bedrijf: hard werken maar wél met oog voor de werknemers. En mijn directe collega's zijn erg leuk, gezellig en ook goed in hun werk.En daarbij ook nog een leidinggevende van goud. Ik fiets fluitend naar mijn werk, en zie mezelf daar echt nog minstens 10 jaar werken.
dinsdag 26 september 2017 om 07:54
Zit nu al 1,5 jaar thuis (ziektewet) maar ik verveel me echt geen moment. Ik heb ook geen enkele behoefte aan vrijwel dagelijks sociale contacten.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 10:28
0.61% gewijzigd
dinsdag 26 september 2017 om 10:26
Ik vind werken prima, maar de combinatie met mijn leven maakt het voor mij erg zwaar. Het leven indelen in sessies van 2 uur, vier uur, zes uur, acht uur is erg zwaar, vervelend en geeft me het gevoel opgesloten te zijn in een soort grid van uren en dagen.
Zes uur: opstaan
Zeven uur: kinderen wekken
Half acht: sporten
Half negen: naar kantoor
Half zes: naar huis
Zes uur: eten
Zeven uur: kinderen in bad
Acht uur: opruimen
Negen uur: werken, ontspantijd
Tien uur: slapen.
Voel me net een hamster, of een goedbetaalde slaaf.
Zes uur: opstaan
Zeven uur: kinderen wekken
Half acht: sporten
Half negen: naar kantoor
Half zes: naar huis
Zes uur: eten
Zeven uur: kinderen in bad
Acht uur: opruimen
Negen uur: werken, ontspantijd
Tien uur: slapen.
Voel me net een hamster, of een goedbetaalde slaaf.
dinsdag 26 september 2017 om 10:49
misschien toch op zoek naar een andere baan?
Ik ga oprecht bijna nooit met tegenzin naar mijn werk. Ik heb een redelijke flexibele baan waarbij ik een groot deel van mijn tijd zelf in kan delen. Ongeveer 10 uur van mijn fulltime baan staan echt vast en de rest van de tijd kan ik zelf indelen. Die autonomie vind ik heel fijn. Ik kan ook veel dingen zelf beslissen (welke projecten ik wil doen etc.). Wederom dat past bij mij. Een baan van 0900-1700 met vastgestelde taken, weinig autonomie en flexibiliteit zou ik ook vervelender vinden.
Je brengt toch 30-40 uur per week op je werk door dus ik zou het zelf zeker de moeite waard vinden om te kijken of er toch iets anders is wat beter bij me past.
Ik ga oprecht bijna nooit met tegenzin naar mijn werk. Ik heb een redelijke flexibele baan waarbij ik een groot deel van mijn tijd zelf in kan delen. Ongeveer 10 uur van mijn fulltime baan staan echt vast en de rest van de tijd kan ik zelf indelen. Die autonomie vind ik heel fijn. Ik kan ook veel dingen zelf beslissen (welke projecten ik wil doen etc.). Wederom dat past bij mij. Een baan van 0900-1700 met vastgestelde taken, weinig autonomie en flexibiliteit zou ik ook vervelender vinden.
Je brengt toch 30-40 uur per week op je werk door dus ik zou het zelf zeker de moeite waard vinden om te kijken of er toch iets anders is wat beter bij me past.
dinsdag 26 september 2017 om 11:13
Je laat je in ieder geval onderhouden door je man, niet door de staat.
En dat is een keuze, prima!
Ik zou het ook wel willen kunnen
Naarmate ik ouder word gaan dingen moeilijker, kan minder snel schakelen en ben sneller moe.
Ook met een kind is het leven gewoon drukker. Dat maakt wel dat ik vaker denk; wat werk ik veel! (32 uur) en wat hou ik weinig tijd over voor mezelf. Terwijl ik veel leuke dingen doe. Het is lastiger alle ballen in de lucht te houden.
Mijn werk an sich is leuk maar zeker niet mijn droombaan. En ik heb het geld gewoon nodig (vind ik).
dinsdag 26 september 2017 om 11:46
Saz schreef: ↑26-09-2017 11:13Je laat je in ieder geval onderhouden door je man, niet door de staat.
En dat is een keuze, prima!
Ik zou het ook wel willen kunnen
Naarmate ik ouder word gaan dingen moeilijker, kan minder snel schakelen en ben sneller moe.
Ook met een kind is het leven gewoon drukker. Dat maakt wel dat ik vaker denk; wat werk ik veel! (32 uur) en wat hou ik weinig tijd over voor mezelf. Terwijl ik veel leuke dingen doe. Het is lastiger alle ballen in de lucht te houden.
Mijn werk an sich is leuk maar zeker niet mijn droombaan. En ik heb het geld gewoon nodig (vind ik).
Ik vind dat "laten onderhouden" zo'n rotuitdrukking. Er wordt dan aan voorbij gegaan welke "wederdiensten" er allemaal tegenoverstaan.
Bij "laten onderhouden" zie ik een vrouw voor me die aan haar voeten twee slaven heeft die haar met een palmblad koelte toewuiven en aan haar hoofdeind een slaaf die haar af en toe een druif in de mond stopt.
Ik denk dat de werkelijkheid heel anders is.
dinsdag 26 september 2017 om 12:18
Ha, nogal. Ik onderhoud mijn man, althans, betaal 70% van alle lasten, maar hij zit nooit onder een luifel met een vrouw aan zijn voeten, en ook wuift hij mij, de kostWINNAAR, geen koelte toe als ik na mijn lange werkdag mijn pijp wil stoppen voor het haardvuur.herfstappeltaart schreef: ↑26-09-2017 11:46Ik vind dat "laten onderhouden" zo'n rotuitdrukking. Er wordt dan aan voorbij gegaan welke "wederdiensten" er allemaal tegenoverstaan.
Bij "laten onderhouden" zie ik een vrouw voor me die aan haar voeten twee slaven heeft die haar met een palmblad koelte toewuiven en aan haar hoofdeind een slaaf die haar af en toe een druif in de mond stopt.![]()
dinsdag 26 september 2017 om 12:24
herfstappeltaart schreef: ↑26-09-2017 11:46Ik vind dat "laten onderhouden" zo'n rotuitdrukking. Er wordt dan aan voorbij gegaan welke "wederdiensten" er allemaal tegenoverstaan.
Bij "laten onderhouden" zie ik een vrouw voor me die aan haar voeten twee slaven heeft die haar met een palmblad koelte toewuiven en aan haar hoofdeind een slaaf die haar af en toe een druif in de mond stopt.![]()
Tja, tometo tomato. Het is maar net welke voorstelling je bij het woord hebt. Ik heb die voorstelling niet dus ook niet zo bedoeld.
dinsdag 26 september 2017 om 12:29
dinsdag 26 september 2017 om 12:59
Je deelt een gezamenlijk huishouden, de een brengt de centen binnen, de ander laat het gezin soepel draaien. De taken kunnen even zwaar zijn dus "laten onderhouden"vind ik een verkeerde term, die drukt achteroverleunen uit. (overigens m/v...v/m maakt verder niets uit)nessemeisje schreef: ↑26-09-2017 12:29Je laat je toch ook gewoon onderhouden door je partner/de staat als je niet werkt? Of groeit het geld da je uitgeeft aan boodschappen aan de appelboom in de tuin? Noem het gewoon zoals het is. Je bent huisvrouw of huisman, niets meer en niets minder.
dinsdag 26 september 2017 om 13:04
Mee eens! Alsof je dan hele dagen op de bank zit wachtend tot hij thuis komt en als een al bundy zijn geld gaat verdelen haha.herfstappeltaart schreef: ↑26-09-2017 12:59Je deelt een gezamenlijk huishouden, de een brengt de centen binnen, de ander laat het gezin soepel draaien. De taken kunnen even zwaar zijn dus "laten onderhouden"vind ik een verkeerde term, die drukt achteroverleunen uit. (overigens m/v...v/m maakt verder niets uit)
dinsdag 26 september 2017 om 13:51
Ik heb voor mezelf een lijst gemaakt met voordelen en nadelen van mijn baan. Omdat ik schrok van hoeveel nadelen ik ondervond aan mijn werk heb ik het werk geschrapt en ben ik op zoek gegaan naar iets anders.
Er is leuk werk te vinden!!!
Waarom zou je je tijd en moeite stoppen 4 of 5 dagen van de week in werk dat je niet leuk vind? Het is jou leven die je maar 1 x kunt leven..
Regel 1: luister nooit naar andere mensen hun geklaag dat er geen werk te vinden is of dat je te oud bent, dat het risico te groot is om van werk te wisselen (je zit toch goed? Je krijgt toch prima betaald?)enz,enz,enz
Kijk eens om je heen.. hoeveel mensen gaan er met tegenzin naar hun goed betaalde werk? Zo dat ze nog meer spullen kunnen kopen die ze helemáál niet nodig hebben.
Hoe ziet het gezicht van die mensen er uit? Blij en gelukkig of....
Wie wil jij zelf zijn?
Mijn moeder werd zelf niet gewaardeerd op haar werk ondanks dat ze haar werk goed deed, in zon omgeving werk je niet prettig zij is dit jaar van baan gewisseld en moest huilen van geluk dat ze het toch gedaan heeft. Op haar nieuwe werk word ze gewaardeerd en begint ze met een schone lei. Heerlijk toch?
Er is leuk werk te vinden!!!
Waarom zou je je tijd en moeite stoppen 4 of 5 dagen van de week in werk dat je niet leuk vind? Het is jou leven die je maar 1 x kunt leven..
Regel 1: luister nooit naar andere mensen hun geklaag dat er geen werk te vinden is of dat je te oud bent, dat het risico te groot is om van werk te wisselen (je zit toch goed? Je krijgt toch prima betaald?)enz,enz,enz
Kijk eens om je heen.. hoeveel mensen gaan er met tegenzin naar hun goed betaalde werk? Zo dat ze nog meer spullen kunnen kopen die ze helemáál niet nodig hebben.
Hoe ziet het gezicht van die mensen er uit? Blij en gelukkig of....
Wie wil jij zelf zijn?
Mijn moeder werd zelf niet gewaardeerd op haar werk ondanks dat ze haar werk goed deed, in zon omgeving werk je niet prettig zij is dit jaar van baan gewisseld en moest huilen van geluk dat ze het toch gedaan heeft. Op haar nieuwe werk word ze gewaardeerd en begint ze met een schone lei. Heerlijk toch?
dinsdag 26 september 2017 om 15:26
Herkenbaar... Heb ook lang thuis gezeten (burnout) en nu sinds kort weer begonnen. Ik vind het pittig.redbulletje schreef: ↑26-09-2017 07:54Zit nu al 1,5 jaar thuis (ziektewet) maar ik verveel me echt geen moment. Ik heb ook geen enkele behoefte aan vrijwel dagelijks sociale contacten.
Ik voelde me gelukkiger in de tijd dat ik niet werkte. Heb wel een diagnose dus ik weet waarom, maar het blijft moeilijk om ermee om te gaan en om een weg erin te vinden. ( En te accepteren dat ik nooit meer 100% de oude ga worden)
Als ik de mogelijkheid of veel geld zou hebben zou ik stoppen en veel gaan reizen.
dinsdag 26 september 2017 om 18:42
Dat is een waarheid als een koe. Mensen verdienen geld om hun rekeningen te betalen.redbulletje schreef: ↑24-09-2017 21:30We zijn uiteindelijk allemaal slaven van de maatschappij, tenzij je het geluk hebt 'n keer de jackpot te winnen.
En waarom willen mensen rijk zijn? Dan hebben ze VRIJHEID. De vrijheid om dingen te doen die ze graag willen doen, en dingen niet meer te hoeven doen die ze niet willen doen.
En ik denk ook dat heel veel mensen niet zouden werken als ze het geld niet nodig hadden.
dinsdag 26 september 2017 om 18:47
Oh maar die jaloersheid is zeker ook hier hoor! "jij hebt het maar gemakkelijk" heb ik wel eens te horen gekregen. Want met werk krijg je niet alleen geld, maar ook vaak problemen waar je niet om gevraagd hebt. En tijdgebrek, dat ook. En daarmee gebrek aan vrijheid.Blondie456 schreef: ↑25-09-2017 09:19Van praatjes achter mijn rug om heb ik nooit last gehad. Ik kreeg juist vaak te horen dat mensen een beetje jaloers op mij waren omdat ik niet hoef te werken. Een vriendin van mij was ongeveer tegelijk met mij ook gestopt met werken. Ze heeft een zoon van dezelfde leeftijd dus wij deden en doen nog steeds veel dingen samen. De rest van mijn vriendinnen werken hooguit 2 dagen in de week. Daarvan gaat er 1 binnenkort stoppen nu haar 2 kinderen een baan hebben en 1 ervan al uit huis is.
Als ik zou willen dan heb ik morgen een baan. Ik ben al meerdere malen gevraagd in 2 horecazaken. Ik heb daar geen zin in en hou het bij mijn vrijwilligerswerk achter de bar in de kantine van de voetbal. Ik red me verder financieel prima dus zie ook geen reden om te gaan werken.
Werk biedt aan de ene kant perspectief, omdat je geld verdient. Maar datzelfde werk kan een belemmering zijn om dat je erdoor de tijd mist om de dingen te doen die voor je belangrijk zijn, of om ergens te wonen waar je graag zou willen wonen maar dat is te ver weg, of om een hond te nemen want dat kan ook niet als je de hele dag weg bent voor je werk, om zo maar eens een paar voorbeelden te noemen.
Een parttime baan is voor mij moeilijk te vinden. Overal willen ze fulltimers, behalve in de zorg. Maar ik heb niets met de zorg en ben er ook niet in opgeleid.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik heb absoluut wel levensinvulling en vervelen doe ik me niet. Als mensen niet wat met hun tijd zouden weten te doen omdat ze geen werk hadden, dan hebben ze geestelijke armoede als je het mij vraagt.Fee-de-Goede schreef: ↑25-09-2017 10:57
Ik snap echt niet waarom niet waarom mensen denken bij niet werken ( als dat financieel kan) altijd meteen aan de bank en een saai leven?
Eigenlijk best wel erg toch? Dat als je geen werk hebt als bezigheidstherapie je dan wegknijnt.
Dan is je hele instelling mbt leven niet echt top.
Maar ik zou gewoon werk willen twee redenen; nl om geld te verdienen, en om van het geklets af te zijn. Want zonder werk word je toch veroordeeld.
Jij schaamt je voor je werk, en ik schaam me omdat ik geen werk heb. Maar nu ben ik toch wel benieuwd naar wat voor werk je dan hebt? Want wie moet er nu voor z'n baan schamen?????caplanepourmoi schreef: ↑25-09-2017 14:57Ik ben totaal niet trots op mijn baan, merk dat ik me schaam als een onbekende vraagt wat ik voor werk doe. Ik ga niet persé met tegenzin maar ik vind mijn baan echt niet heel zinvol of nuttig. Ik verdien er genoeg geld mee om leuk te kunnen leven, maar als ik morgen zou kunnen stoppen zou ik het geen dag missen. Heb vrijwilligerswerk gedaan wat ik veel interessanter, leerzamer en nuttiger vond. Maar daar kreeg ik dan weer niet voor betaald.
Moeilijk!
iones wijzigde dit bericht op 26-09-2017 18:54
30.41% gewijzigd
dinsdag 26 september 2017 om 18:49
iones schreef: ↑26-09-2017 18:42Dat is een waarheid als een koe. Mensen verdienen geld om hun rekeningen te betalen.
En waarom willen mensen rijk zijn? Dan hebben ze VRIJHEID. De vrijheid om dingen te doen die ze graag willen doen, en dingen niet meer te hoeven doen die ze niet willen doen.
En ik denk ook dat heel veel mensen niet zouden werken als ze het geld niet nodig hadden.
Ik ook.
dinsdag 26 september 2017 om 18:55
Tuurlijk, ik denk dat de meeste mensen idd graag die vrijheid zouden willen hebben. Ik ook!iones schreef: ↑26-09-2017 18:42Dat is een waarheid als een koe. Mensen verdienen geld om hun rekeningen te betalen.
Maar ik ben wel eens een jaar op vakantie geweest. Op een gegeven moment had ik dat ook wel gezien hoor. Ik ben een paar jaar later weer een jaar weg geweest, maar toen heb ik wel freelance klussen gedaan -- alleen dingen die ik leuk vond. Dat was de perfecte combi!
dinsdag 26 september 2017 om 19:03
Er bestaan wel mensen die hun werk leuk vinden. Mensen die talent hebben in wat ze doen en zich daar nog wat in willen ontplooien. Maar hoeveel van die mensen zouden dat zijn? Net als wat Redbulletje eerder zei, "De meeste mensen zijn toch gewoon doorordinaire werkmieren en geen gat in de markt ontdekkende hoogvliegers."Lady_Day schreef: ↑26-09-2017 18:55Tuurlijk, ik denk dat de meeste mensen idd graag die vrijheid zouden willen hebben. Ik ook!
Maar ik ben wel eens een jaar op vakantie geweest. Op een gegeven moment had ik dat ook wel gezien hoor. Ik ben een paar jaar later weer een jaar weg geweest, maar toen heb ik wel freelance klussen gedaan -- alleen dingen die ik leuk vond. Dat was de perfecte combi!
Ik ben altijd jaloers geweest op mensen die hun werk leuk vinden. Ik zou graag een baan hebben die ik leuk vond. Maar ik heb niet eens een baan.
Toch ben ik wel heel blij dat ik geen jachtig bestaan meer hoef te leiden.
Veel mensen leggen zich ook wel heel veel op zoals de ts. Maar dat doet ze helemaal zelf.
dinsdag 26 september 2017 om 19:21
Wat ik heel lastig zou vinden als ik helemaal niet zou werken is dat ik een stuk minder van alle leuke dingen zou kunnen genieten. Juist het vroeg op moeten staan, het soms geen zin hebben (maar het tegelijkertijd gelukkig vaak best leuk vinden), het op vrijdag moe uit mijn werk komen en het vooruitzicht hebben dinsdag pas weer te hoeven beginnen; het zorgt er allemaal voor dat ik juist kan genieten van mijn vrije tijd, weekenden en vakanties.
Ik zou het overigens wel heel prettig vinden wanneer de standaard werkdag korter zou worden. 6,5 uur ofzo.
Ik zou het overigens wel heel prettig vinden wanneer de standaard werkdag korter zou worden. 6,5 uur ofzo.
dinsdag 26 september 2017 om 19:28
Ik ben het hier helemaal mee eens! Ik ken maar weinig mensen die een volle werkdag van 8 uur productief zijn (ik niet iig). Wellicht dat de gemiddelde werknemer net zoveel werk in die 6,5 uur kan verzetten als in 8.Timetraveler schreef: ↑26-09-2017 19:21