Oktober 2009

26-01-2009 17:45 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie is er ook zwanger en uitgerekend in oktober 2009.

Zelf ben ik er sinds vanmorgen achter dat ik zwanger ben van mijn derde kindje. Ik heb al een meisje van 5 jaar en een meisje dat met 10 maanden is overleden aan longproblemen.

Vind deze zwangerschap dus heel erg spannend en had eigenlijk volgende week pas een afspraak bij de gyn. Dit omdat mijn laatste zwangerschap door (zwangerschaps)diabetes vrij turbulent verliep en mijn dochtertje heel veel ernstige skeletafwijkingen had. We hadden daarom afgesproken dat we bij een zwangerschapswens eerst bij haar langs zouden komen om het een en ander te bespreken, maar nu al zwanger, dus wie weet kan ze volgende week wel even met een echo kijken.

Ik hoop dat er meer meiden komen schrijven!

Liefs een vlindermama

www.yasminemeijvogel.vlindersite.nl

(Ps post nog effe niet onder eigen naam, wie weet wie er uit mijn familie/kennissenkring allemaal rondneust hier!)

op F5 drukken om tabel te vernieuwen!

Whoa, ben ik een lang weekend weg en zijn er opeens allemaal nieuwe zwangeren bij gekomen! Wat leuk, felicitaties iedereen!!

Ik schrijf ook op het mei 2008-topic maar daar waren we echt met veel minder.

Wij zijn dus dit weekend naar mijn ouders geweest en hebben gemeld dat er opnieuw een kleinkind bij komt! Heerlijk om dat te kunnen vertellen. Ook mijn kapster weet het al (lang verhaal... ) net zoals de bedrijfsleidster van het kinderdagverblijf (ik wilde graag van dag switchen voor mijn dochtertje, maar wilde dan wel weten of dat geen probleem zou zijn met de tweede). Het wordt zo langzamerhand steeds concreter...! Nu nog even kijken wanneer ik het op mijn werk ga vertellen. Denk dat ik daar toch maar mee wacht tot na de twaalf weken.

Ik heb wel net zoals Redpepper nog een extra zwangerschapstest gedaan. Slaat eigenlijk nergens op, omdat ik aan mijn lichaam merk dat ik absoluut in verwachting ben, maar toch had ik die bevestiging nog even nodig. Het stomme was dan ook nog dat ik er eentje van een goedkoop merk had gekocht die na het plassen en wachten helemaal geen uitslag gaf. Moest ik alsnog eentje van Predictor kopen die gelukkig weer twee streejes aangaf

Ik zit op mijn werk nu en heb nu even niet de gelegenheid om op iedereen te reageren, maar ik wil Snico in ieder geval nog weer even sterkte toewensen met de onzekerheid en het wachten tot woensdag! (f)
Hoi allemaal,

Ik moest vandaag bloed laten prikken, het HCG was 250, dus ben officieel hartstikke zwanger.

Op 3 maart hebben we de eerste echo... Spannend joh!

Dat we al zo snel een echo hebben is geloof ik het enige voordeel wat ik me kan voorstellen aan de manier waarop ik zwanger ben geraakt, maar een keertje mazzel na al die stress en pech is ook wel eens fijn!

Ik moet de hele zwangerschap bij de gyn onder controle blijven.

@redpepper, ik ken dat hoor, bij mijn vorige zwangerschap heb ik geloof ik wel een keer of 6 getest... Na een paar dagen kon ik dan ineens de zenuwen krijgen en dan deed ik weer stiekem een test, haha! Toevallig he? Allebei een dochter van mei 2006, schreef jij toen mee op het meimoeders topic? Ik wel, maar onder een andere naam, ik kon met die nickname niet meer inloggen en heb toen een nieuwe aangemaakt.

@doubledutch, hoe was de huishoudbeurs?

@Juultje, bij ons (in het ziekenhuis) is de echofoto gratis. Ik heb al een fotootje van net na de terugplaatsing, dan zie je twee 'rijstkorreltjes' in mijn baarmoeder zitten, heel leuk!

@Puck, ik heb ook last van steekjes/vage pijn in mijn onderbuik, met name 's avonds. Volgens mij is dat heel normaal hoor, kan me niet herinneren of ik dat bij mijn vorige zwangerschap ook had, maar had het er toevallig met mijn zus over (zij is over 3 weken uitgerekend), zij had hier ook last van.

Nu gaan we eten, groetjes!
Misselijk! Moe! Maar ik klaag niet! Hihi... Duik zo weer lekker mijn bed in, ben blij dat ik vakantie heb. Kan ik alles op een vertraagd tempo doen...

Snico: wat spannend joh, ik heb ook bloedverlies gehad. Maak je niet teveel druk want dat is ook niet goed. Je kan er niets aan doen dus probeer het wat over je heen te laten komen. Woensdag heb je duidelijkheid! Ik probeer niet betweterig over te komen, maar stress kan ook heel slecht zijn. Ik duim voor je!
Hoi!

Puck, ik vind het ook maar langzaam gaan eigenlijk. Maar vandaag toch al 5 weken en 3 dagen, op naar de 6 weken!

Watertje, ik kan me goed voorstellen dat het voor jullie extra spannend is tot de 16 weken. Al heb ik ook altijd wel de angst dat er iets niet goed is, het is toch anders als je het eerder hebt meegemaakt.

DoubleDutch, hoe was het op de huishoudbeurs? Eerlijk gezegd lijkt me dat ook vreselijk , dan liever de 9 maandenbeurs geloof ik .

Barbera, welkom! Ik heb je wel eens voorbij zien komen in het clomid topic waar ik ook schrijf en ik wist dat je in de overgang was en vroeg me meteen af hoe je zwanger was geworden. Met donoreicellen dus, geweldig dat dat kan! Is het van familie of een vriendin van je, of van een 'vreemde'? En moeten ze je doordat je in de overgang zit beter in de gaten houden tijdens je zwangerschap? Of alleen vooral het eerste trimester (en dat je dan ook medicatie moet gebruiken), dan maakt je lichaam de hormonen nog en daarna de placenta.

En fijn hoor, zo vroeg een echo. Dat vond ik ongeveer het enige voordeel van de hele medische molen (en dat ik zwanger kon raken natuurlijk ), ik zei ook altijd dat ik liever spontaan zwanger raakte en dan langer moest wachten op een echo. Ben er ook heel blij mee dat het zo snel en makkelijk gelukt is, maar het wachten valt soms wel een beetje zwaar.

Juultje, duurt lang hè... Ik hoop dat ik toch wel ongeveer 19 maart de echo heb, ben dan 10 weken. Echofoto's waren hier 2 jaar terug gratis, er staat me iets van bij dat je 1 foto gratis kreeg en als je er meer wilde dat je moest betalen, maar ik kreeg er sowieso altijd 2 of 3 zonder te betalen .

Redpepper, jeetje 1-4 is wel heel laat, dan ben je 11 weken toch? Is op zich wel een normale termijn... maar ik zou het ook te lang vinden duren . Maar misschien heb ik ook wel pas met 11 weken een echo, maar ik hoop toch echt eerder.

Ik heb ook meerdere testen gedaan hoor en natuurlijk die van Moeders voor Moeders, altijd leuk! Hoe vaak heb je nou een positieve test . Lekker van genieten dus!

Milagro, heerlijk om het te vertellen. Leuk dat een aantal mensen het nu ook weten. Hier weet echt niemand het, behalve dus mijn vriend en op dit en een ander forum. Ik heb de baby wel al opgegeven voor de kinderopvang, vorige keer was er 1 dagdeel nog geen plek, terwijl ik toen met 11 weken aangemeld had. En nu wil ik natuurlijk wel een plekje op de groep van mijn dochter, maar ik geloof ook dat je dan voorrang krijgt. Maar ik vind het fijn dat het nu al geregeld is. En daar blijft het voorlopig bij, de rest komt later wel.

Hier echt wel een dikkere buik, mijn broek zit echt strak. Wel een lekker gevoel eigenlijk . Vandaag met een collegaatje aan het kletsen en ik had het over kleren die door konden schuiven naar de 2e, vroeg ze of ik zwanger was en of ze iets had gemist . Ik dus maar zeggen dat ik nog niet zwanger ben. Ik vind het niet leuk erover te liegen, maar wil het echt nog voor me houden. Denk ik .
Vandaag had ik trouwens een heel klein beetje bloedverlies, meer slijm met wat roze/rode sliertjes erin. Ik meteen schrikken, maar het was net als de vorige keer eigenlijk zo goed als niets.... en heb het bij mijn vorige zwangerschap ook gehad. Maar ik zie het liefst helemaal geen rood .
Oei Snoopy, dat lijkt me ook wel even schrikken, maar zolang 't maar bij een sliertje blijft, zou ik me niet te veel zorgen maken. Zeker ook omdat je 't de vorige keer ook gehad hebt.

Grappige verspreking trouwens, bij die collega!

Barbera, ik ben 't even kwijt, was jij nou degene die misschien een tweeling heeft? Lijkt mij héél leuk trouwens, hoewel heel heel héél druk...

Ik heb trouwens maar één test gedaan, was toen één dag overtijd, en ik wilde die avond graag uit om me een stuk in m'n kraag te zuipen . Een heel duidelijk streepje, ik had 't eigenlijk helemaal niet verwacht en kon 't ook niet geloven. Toen belde ik m'n vriend: "Ik ben heel misschien zwanger!" Haha, kan 't nog steeds maar moeilijk geloven. Hoewel ik supermisselijk ben, inmiddels de hele dag. En ik ben ook niet de vrolijkste op 't moment. Heel gek, want ik ben er wel heel blij mee. Maar alles is me een beetje te veel op het moment.
Hallo allemaal

Ten eerste gefeliciteerd allemaal. Ook ik ben zwanger en uitgerekend op 14 oktober. Spannend want het wordt ons eerste kindje. We hebben het nog aan niemand verteld, behalve een aantal artsen. Over drie weken heb ik een afspraak met de gynacoloog (doet die dan gelijk ook een echo??).

Graag zou ik met jullie meeschrijven en ervaringen uitwisselen.

Ik heb nog geen last van klachtjes, behalve dan bloedneuzen die ik nog nooit gehad heb.
HHB was gezellig, ik rook alleen af en toe dingen heel scherp dat vond ik dan ook wel weer grappig (maar ook vies haha).

Beetje misselijk vanochtend. En ben best laat dus houd het kort moet zo aan het werk, maar nog heel even zitten.

Ik heb vrijdag een afspraak bij de huisarts. Hoeft geloof ik niet echt maar ze wil me even zien en ik heb wel wat vraagjes dan kan ik die even kwijt.

Er zit een vk praktijk in hetzelfde gezondheidscentrum als de huisarts dus daar wil ik me graag inlayen schrijven. Hoop dat ik wel vrij snel een echo mag ik wil zo graag weten dat mijn kikkerdrilletje "het doet". Heb een mk gehad een paar jaar terug, bij de 10(?) weken echo bleek dat het emryootje niet verder dan 6 weken was gegroeid en was er geen hartslag, daarna heb ik curretage gehad.

Dus helemaal onbezorgd blij ben ik nog neit, maar ik ben nu beweust zwanger en gewoon gezond bezig dat scheelt wel denk ik. Oh ja en opgegeven voor MvM, wacht op telefoontje.

Nou ik ga me aankleden en an die arbeit, fijne dag allemaal, DDx
Welkom Delicious! Ik denk wel dat je dan ook gelijk een echo krijgt.

Nelladella, wat jij zegt herken ik heel erg. Vind het ineens ook allemaal best heftig en erg spannend. Ik ben deze week vrij dus alle tijd om er over na te denken, is misschien ook niet heel handig. Daarom morgen toch maar een dagje naar school even wat dingen wegwerken en opruimen. Vanmiddag ga ik met mijn moeder op pad. Ook zoiets, wil het zo graag vertellen, mede omdat er op dit moment een familielid heel erg ziek is. Ik wil haar en mijn vader opvrolijken met ons goede nieuws, maar vriendlief vindt het nog te vroeg. Is ook zo, maar toch. Volgend weekend willen we het vertellen. Dan ben ik 8,5 week. Nog erg vroeg, maar ja stel dat het nog mis gaat dan zou ik er ook over willen praten. Tis allemaal wat. Mijn baas weet het al wel, had vorige week een functioneringsgesprek en heb het alvast verteld. Mijn vriendinnen trapten trouwens niet in mijn antibiotic-smoes. De een na de ander vroeg me of ik zwanger was. Totdat mijn beste vriendinnetje het me op de man af vroeg en toen ik zei dat ik idd zwanger was, schrok ze zich rot. Haha! Ach ja, kan ik er tenminste al met haar over praten.

Anyway het is een hele heftige, spannende tijd waar ik erg onzeker van wordt. Overmorgen de intake en echo, hopelijk is het allemaal goed! Sommigen van jullie moeten nog zolang wachten en dan realiseer ik me weer dat ik in mijn handjes mag knijpen dat ik donderdag al mag!

Kijken jullie trouwens ook op van die sites om te kijken hoe 'groot' het vruchtje/embryootje al is? Bijv. babybrabbel of babybytes? Heel interessant allemaal.
Hallo

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschappen..

Ik zou graag met julile mee willen schrijven.

Gisteren zei de digitale test namelijk "zwanger". Ben nog wel heel erg onzeker aangezien ik 5 weken geleden een hele vroege miskraam (4/5 weken) heb gehad. En nu dus al weer gelijk zwanger. Helemaal onbezorgd ben ik dus niet. Maar gelijkertijd ben ik ook wel weer erg blij...

A.s. maandag 23 februari heb ik al mijn eerste intake bij de verloskundige. aangezien ze daar erg graag willen bepalen hoe ver ik nu eigenlijk zwanger ben. Volgens mijn eigen berekening en gevoel zou ik nu 4 of 5 weken zwanger kunnen zijn. En daar ga ik voor zover ook nog gewoon van uit. Mijn bevallingsdatum zou ongever 20 oktober moeten zijn. Als dat nog wijzigt dan geef ik dat zeker door.

Al met al erg spannend en leuk. Voelt nog erg onwaarschijnlijk dat dit al zo snel weer kon gebeuren.

Verder beginnen de klachten zich al aan te dienen. Ben met vlagen misselijk.. En verder heel erg moe... Kan wel de hele dag slapen. En in mijn buik heb ik wel wat last van steekjes. Had ik vorige maand niet. En bij mijn eerste zwangerschap wel ... Dus ik zie dit nu als iets positiefs.

Verder ben ik 31 jaar oud. En ik heb al een zoontje. Hij is net 1 jaar geworden.

Nou ik ga even lekker hangen op de bank met een kopje thee.
Zo dames, ben even niet geweest en de groep is hard gegroeid. Alle nieuwe zwangeren, van harte gefeliciteerd.

India, spannend zeg, hoop dat je gauw een echo krijgt, zodat je kan kijken of het goed zit. Toch spannend na een miskraam.

Loeske, aan de ene kant lekker een weekje vrij, maar idd wat je zegt. Je hebt dan wel tijd om over dingen na te denken, en dat heb ik deze week echt niet. Heb er nl net 3 nachtdiensten op zitten en donderdag en vrijdag moet ik weer. Weinig na denk tijd dus.

DD, op zich wel lekker dat je eerst naar de huisarts gaat. Bij mijn eerste zw.schap heb ik dat ook gehad. Nu had ik met 5 weken al een afspraak bij de gyn.

Ik lees trouwens dat er best veel een beetje bloedverlies hebben gehad. Ik heb dit alleen voor m'n NOD gehad, maar was echte een innestelingsbloeding.

Zo ik ben vandaag al 7 weken en 2 dagen zwanger. Over 2 weken de echo en dan gaan we eindelijk het nieuws bekend maken. Vind het echt heel moeilijk om mijn mond te houden, maar nog even vol houden.

Ik heb nu wel steeds meer kwaaltjes, als ik niet eet, word ik misselijk. Heb alleen door mijn diabetes dieet dat ik niet veel mag eten. Oja er vroeg iemand of ik medicijnen slikte of spoot, maar ik spuit insuline, maar daarbij moet ik nog wel streng een dieet houden. Ook heb ik heel veel last van afscheiding, ben moe, pijnlijke borsten en banden pijn als ik hoest of nies, auw!

Liefs Vlindermama
Goedemiddag!

Dochter ligt net pas op bed, dus nu even tijd! Vanochtend moest ik met haar naar de huisarts en ik had mijn wekker niet gezet.... werd ze pas om 8:45 wakker. En ik dus ook . Moest een uurtje later bij de huisarts zijn, dus haast haast haast en mooi op tijd! Nog even snel naar de wc en weer wat slijmerig bloedverlies, weer niet heel veel, maar niet leuk. Heb wel wat last van mijn darmen en bij de grote boodschap zat er echt een beetje bloed bij. Maar nu begint het al weer donkerder te worden, dus geen nieuw bloed. Het was trouwens alleen bij het afvegen en bij het plassen in de kan van MvM (da's het nadeel, je ziet nu alles). Maar pffffffff wat een spanning toch, als ik spanning zoek kijk ik wel een enge film hoor . Aan de ene kant heb ik wel zoiets, het zit vast wel goed en ik wacht gewoon nog 'lekker' op de echo (over zo'n 3-4 weken), maar soms zou ik wel eerder een echo willen. Eerst maar eens kijken hoe het gaat de komende weken. De huisarts zei ook dat bloedverlies niets hoeft te betekenen en dat ik er maar vanuit moet gaan dat het goed zit. Ik ga m'n best maar doen .

Nelladella, zo te lezen heb je last van de hormonen... misselijk (lijkt me duidelijk ) en dat alles je teveel is. Ik heb het ook een beetje, maar dat komt vooral door de onzekerheid denk ik. Vorige zwangerschap ook niet zo'n last gehad, pas na de bevalling kreeg ik erg last van mijn hormonen. Ik heb een maand lang kraamtranen gehad en ik was ook vaak 'boos' op mijn dochter, die overdag heel moeilijk kon slapen en dus veel huilde. En dan huilde ik weer nog meer omdat ik niet boos wilde zijn...

Delicious, gefeliciteerd! Een gynaecoloog doet meestal meteen een echo inderdaad, als je voorbij de 6 a 7 weken bent. Dus spannend!

DoubleDutch, lijkt me verschrikkelijk als je een echo krijgt en het vruchtje allang niet meer blijkt te leven.... Ik hoop voor je dat je nu op tijd een echo krijgt! Met 7 weken kan je al een hartje zien kloppen en is de kans dat het nog fout gaat een heel stuk kleiner! Ik heb vandaag voor het eerst geplast voor MvM. Scheelt weer doorspoelen .

Loeske, overmorgen de echo al, spannend hoor!!! Ik hoop zo voor je dat er een mooi hartje klopt en je wat minder onzeker zal zijn daarna! En daarna vertellen, zou ik inderdaad lekker doen, de kans dat het dan nog fout gaat is heel klein en dan wil je het toch ook delen met anderen. Ik heb het de vorige keer mijn ouders en werk net na de eerste echo verteld, was toen bijna 7 weken. Ik heb nog niet gekeken op sites hoe groot het vruchtje is, heb wel een tijdschrift gekregen met zwangerschapskalender en daar van de week even in gekeken. Wat trouwens een mooi boekje is: een wolk van een baby, van Stuart Campbell. Is een boekje met 3d echo's en uitleg wat je baby doet vanaf week 6, echt heel mooi om te zien. Ik had 'm op bol.com gekocht, was maar zo'n 5 euro, maar zie dat ie nu alleen nog 2e hands te krijgen is. Wel is zo te zien hetzelfde boekje (alleen met andere kaft) er in het engels nieuw te krijgen.

India, gefeliciteerd! Dat is snel weer zwanger na je miskraam! Ik heb vorige cyclus waarschijnlijk een heel vroege miskraam gehad, werd een week te vroeg ongesteld en ben er ook ziek van geweest . Maar zolang je niet getest hebt is het een stuk minder erg, ik vond het ook helemaal niet erg. En maandag de intake al, dat is snel! Ik hoop voor je dat het nu wel goed gaat en je snel een mooie echo hebt!

Vlindermama, lekker druk dus! Ik heb ook voor m'n nod bloedverlies gehad, maar daarna dus ook... die voor m'n nod vond ik ook helemaal niet erg. Over 2 weken de echo en het vertellen dus, niet al te lang meer wachten dus! En lastig je diabetes, dat je niet teveel mag eten terwijl je dat wel zou willen met je misselijkheid.

Dochter wordt weer wakker... hopelijk kan ze nog even in slaap vallen, meestal slaapt ze 2 a 3 uur, nu heeft ze pas 3 kwartier geslapen. Maar ze is ook best verkouden, dan lukt het niet altijd.

Liefs,

Snoopy
Hello ladies,

Wow, er zijn al heel wat zwangeren bijgekomen. Welkom!!

Zometeen komt de mevrouw van Moeders voor Moeders. Hopelijk heb ik net zo'n mooie knaltest als bij mijn eerste (testlijn dikker dan de controlelijn), dat stelt wat gerust. Voel namelijk nog helemaak niets!

Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook weinig klachten (in ieder geval die periode), maar toen had ik wel pijnlijke borsten vanaf het begin. Nu dus helemaal niet. Maar ja, je krijgt pijn omdat je borstklierweefsel zich aan het voorbereiden is op de borstvoeding en ik geef het nog aan mijn 16-maanden oude zoontje. Dus misschien dat ik die pijn niet heb (heb ik zo in mijn hoofd beredeneerd )

Kom me na het bezoek van de vrouw met die heerlijke chemische bussen nog even melden.

Fijne avond!!
Hallo dames,

Weer wat zwangeren erbij!!

Pff, het wordt moeilijk om iedereen apart te schrijven dus hou ik het nu maar algemeen.

Ten eerste: ben al 2 dagen rookvrij!!! Ben zo trots op mezelf!

Gaat goed tot nu toe; heb een goede stok achter de deur natuurlijk..

Qua klachten is het een beetje hetzelfde; pijnlijke borsten en aan het eind van de dag een zwaar gevoel in de buik.

Misselijk tot nu nog niet, mijn zus heeft trouwens ook nergens last van gehad.

Morgen naar de huishoudbeurs en natuurlijk ook even de 9 maanden beurs, mooi arm in arm met mijn zus, erg gezellig.

Heb wat kortingbonnen van een vriendin gekregen die voor mijn zus zijn (zij weet natuurlijk nog niks), gebruik ze mooi zelf!!

Fijne avond verder.

Liefs Puck
@Puck: wat knap van je !!! Volhouden hoor!

Nog even wat sites langs surfen en dan duik ik lekker mijn bed in met een boek.

Tot morgen allemaal!
Goed hoor Puck. Enne, zeker een goede stok!!

Hier is net de mevrouw van MvM weg. Jeuj, nog steeds een vette streep! Heb weer het serviesje van Dick Bruna uitgekozen. Ik heb al zoveel zwangerschapsboeken (moet ik even weer gaan opsnorren) en ook de film 'het wonder van leven' heb ik al 1.000 keer gezien.
He Appeltje,

Fijn hoor die dikke streep! Weet je weer dat je toch echt zwanger bent!

Lekker gevoel!

Liefs Puck
Goed hoor, Puck!

Fijn zo'n extra bevestiging, Appeltje

Leuk hoor, zo veel zwangeren!

Hier gaat het oke, af en toe moe, bij vlagen misselijk en buikpijn en vannacht heel slecht geslapen, ik denk dat ik wel 10 keer naar de wc ben geweest.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
@Snico: hoe ging het vanochtend?
Jaaaa Snico,

ben heel benieuwd. Hoe is het met je?
Buenas

Het is moeilijk om op iedereen te reageren, maar heel leuk en herkenbaar om jullie verhalen te lezen. Spannende tijden voor iedereen.

Snico ik hoop dat alles toch goed gekomen is vandaag!

Hier gaat alles z´n gangetje eigenlijk. Moest gisteren folium tabletten halen en nu is dus de hele apotheek op de hoogte. Blijft grappig zo´n dorp. Was ook expres naar een ander dorp gereden om de test te kopen. In Spanje houden ze niet zoveel geheim.

Moeders voor moeders ken ik niet dus daar kan ik weinig over meepraten. Wel een grappig idee dat ze de flessen bij jullie op komen halen. Soort melkboer maar dan andersom.

Ik ga vandaag of morgen maar eens een afspraak maken bij de gyn. Hier sta je tijdens de hele zwangerschap onder behandeling bij de gyn. Grote voordeel hier is dat je bij ieder bezoek een echo krijgt. Snap ook niet dat ze daar in Nederland zo moeilijk over doen. Kleine moeite om die onzekerheid weg te halen denk ik dan.

Zijn jullie trouwens werkende mama´s? Ik werk in het seizoen 5,5 dagen per week. Is veel, maar de opvang is hier super en mijn kleine man gaat lachend naar zijn schooltje. De dagen zijn hier ook wat langer door het mooie weer. Dus na school naar het strand.

Nou meiden ik ga weer wat doen.

Un beso
Snico, hoe was het vanmorgen?

Kroko, ik werk 3 dagen per week en heb daarnaast met mijn man samen een eigen bedrijf, daar ben ik in de avond vaak druk mee.

Ik denk dat je in Spanje standaard in het ziekenhuis bevalt, of niet? Weten jullie allemaal al of je thuis of in het ziekenhuis wilt bevallen? Bij mij wordt het als het goed is ziekenhuis met medische indicatie en vanaf 38 weken onder controle bij de gyn ipv de vk. Mijn vorige bevalling liep niet zo soepel en dochter was behoorlijk groot, dus ze zouden nu goed op moeten letten hoe groot dit kind wordt, zodat het zo nodig eerder gehaald wordt/

Ik ben nu ff heel erg misselijk, hopelijk trekt het zo weg, ik zit op mijn werk.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hier alleen maar ziekenhuisbevallingen. Blijft een avontuur als je een uur van het ziekenhuis woont. Maar goed heeft ook z´n charme zullen we maar zeggen. Na de bevalling moet je 2 nachten in het ziekenhuis blijven. We kennen hier geen kraamhulp. Je krijgt hem dus mee en succes verder!

Ik heb een pak crackers op mijn buro staan om de misselijkheid tegen te gaan. Wat kan zo´n rijstkorrel al in de weg zitten hè
Snico, ik ben ook erg benieuwd! Hopelijk is alles goed.

Kroko, hoe anders is dat in Nederland hè?! Grappig dat je zegt dat er zo weinig geheim wordt gehouden daar. Toen ik zwanger van mijn zoontje was (ongeveer 21 weken) was ik in Andalusië. Iedereen (zelfs de kassamevrouw van de supermarkt) vroeg aan mij of het een jongen of een meisje was en hoe hij zal gaan heten. Ik heb het gewoon verteld.... alhoewel, de naam niet, daar waren we het einde van de vakantie pas uit.

Hier nog een kleine 2 weekjes voor het bezoek aan de vk. Sinds kort doen zij ook termijnecho's, dus ben benieuwd of ik die meteen ook krijg. Ga ook vragen of ze willen voelen hoe mijn baarmoedermond is. In mijn vorige zwangerschap heel veel harde buiken gehad vanaf 20 weken met uiteindelijke ziekenhuisopname met 25,5 week (en rust tot 32 weken) omdat ik ze om de 5 minuten had en mijn baarmoedermond voor de helft verweekt en de andere helft verstreken was met 1 cm ontsluiting in het 'tuutje' (niet door-en-door gelukkig). Uiteindelijk is met behulp van strippen met 41,5 week de bevalling gestart. hihihihi....

Als ik nu weet wat de status is van de baarmoedermond bij de start van de zwangerschap, dan gaan er niet zoveel alarmbellen af als die al verkort is bij de start.... volgen jullie me nog?

Misselijkheid is vervelend zeg... hopelijk trekt het snel weg. Ik heb er trouwens geen last van gehad en hoop ook deze keer niet. (afkloppen).

Ik werk trouwens 3,5 dag per week als communicatieadviseur (ene week 3 dagen, de andere week 4 dagen) en mijn man 4,5 dag als projectmanager (ene week 5 dagen, andere week 4 dagen). Het idee is om binnenkort ieder 4 dagen te gaan werken, maar ik werk sinds heel kort bij een klein bureau en we moeten het ook redden qua opdrachten. Even de gevolgen van de crisis afwachten.

Ik ga snel verder werken, want zit even illegaal te internetten..
Ook ik ben benieuwd naar je Snico! Hopelijk kun je ons goed nieuws brengen.

Milagro, wat leuk dat jullie het aan je ouders hebben verteld.

En de kapster ook al op de hoogte! Je maakt me nieuwsgierig

naar het verhaal. Geen korte versie??

Barbera, je hebt helemaal gelijk met mazzel hebben. Fijn dat

je al zo snel een echo hebt.

Ik schrijf niet mee op het mei 2006 forum. Wel op een besloten

groep met juni 2006 kindjes (ik was in juni uitgerekend maar

onze meid besloot eerder te komen). Op die groep heb ik verteld dat ik zwanger ben. Mocht het niet goed gaan dan weet ik ook dat ik bij hen de troost kan vinden. Maarrrr..ik ga natuurlijk van het positieve uit.

loeske, jij morgen de echo! In de ochtend of moet je nog

eerst de dag door?

Hoi India, wat fijn dat je na de miskraam zo snel weer zwanger

bent geworden. Kan me je onbezorgdheid goed voorstellen.

Hoe gaat het met het niet roken Puck? Succes ermee!

Ik ben een werkende mama, Kroko. 3 Dagen in de week. Dochter

heeft het helemaal naar d'r zin op het kinderdagverblijf.

Mijn vriend werkt fulltime (eigen baas).

Ohhh...wat heerlijk om na schooltijd steeds naar het strand

te kunnen. Leuk om jouw verhalen te lezen over een zwangerschap

in het buitenland.

Voor de dames met al een kindje. Zijn jullie er nu ook wat

minder mee bezig. Soms vergeet ik het soms helemaal.

Vooral op m'n werk of wanneer ik met m'n dochter bezig ben.

Dan denk ik 'er was toch iets?' en dan 1 seconde later...oh

jaaaa....zwanger!

Ik heb trouwens vanochtend de echo verzet naar 23 maart.

Dus nu nog maar 4,5 week wachten. Scheelt toch weer.

Ondertussen begint de vermoeidheid een beetje toe te slaan.

Zo'n lichamelijke vermoeidheid (dus niet de slaap tekort

vermoeidheid). Nog geen sporen van misselijkheid.

De buurvrouw heb ik verteld dat ik zwanger ben. Het is eigenlijk

meer een goede vriendin. Ze vroeg wanneer we nou weer 's een

borreltje gingen doen. Ik zei dus maar dat dat er even niet in

zit. Keek ze me aan en begon toen keihard te gillen van blijdschap. Zo leuk!

Mijn schoonouders vertellen we het ook binnenkort.

Helaas kan ik het mijn moeder niet meer vertellen...ze is afgelopen augustus overleden. Kon ik de vorige zwangerschap nog heerlijk met haar praten en vragen stellen...dat gaat nu niet meer.

En dat zal nog best moeilijk gaan worden. Maar ik put toch ook troost uit het feit dat ze hoe dan ook bij me is en kan 'zien' dat we een kindje verwachten.

Ok, ik ga even een stofzuiger door het huis halen. En dan maar weer met kop thee op de bank .

liefs,

Redpepper

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven