Alweer wakker
dinsdag 19 september 2017 om 04:17
Nog meer mensen wakker?
35 weken zwanger en zwaar verkouden. Geen goede combi. Dit is al de weet-ik-hoeveelste nacht dat ik slecht slaap en door de verkoudheid is het alleen maar erger geworden. Ik slaap van ongeveer 23h tot 2.30 en daarna is het voorbij. Hoogstens nog een uurtje overdag (nu met verlof, hoera!) Lig nu op de bank met een berg kussens maar slapen ho maar
Nog meer wakkeren hier te vinden?
35 weken zwanger en zwaar verkouden. Geen goede combi. Dit is al de weet-ik-hoeveelste nacht dat ik slecht slaap en door de verkoudheid is het alleen maar erger geworden. Ik slaap van ongeveer 23h tot 2.30 en daarna is het voorbij. Hoogstens nog een uurtje overdag (nu met verlof, hoera!) Lig nu op de bank met een berg kussens maar slapen ho maar
Nog meer wakkeren hier te vinden?
donderdag 28 september 2017 om 09:10
Hoi dames ik ben gisternacht bevallen van een prachtige zoon
Dinsdagmiddag 13.00 zijn mn vliezen gebroken en toen ging het heel snel, binnen een uur begonnen de weeën en weer een uur later kwamen ze al binnen de 5min. Gelijk zkhuis weer gebeld, opvang voor dochter gearriveerd en in de auto had ik binnen 2minuten weeën. De lange rit (30min) ernaartoe was niet fijn en heb man ook echt moeten afremmen, de ringweg nam hij de hoofdrol speelde in fast and furios
Eenmaal in het zkhuis had ik al 4cm, de weeën kwamen zo snel en krachtig dat ik snel een ruggenprik kreeg, en halverwege de avond had ik al volledige ontsluiting.. ruggenprik losgekoppeld en toen het lange wachten op de uitwerking en goeie krachtige persweeen.
Na 45min persen is om 3uur onze zoon geboren!
Zoon doet het goed, lag wat verkeerd in het kanaal dus gister glinke hoofdpijn gehad, borstvoeding komt op gang.
Ik ben gister ineens nog veel bloed verloren, heb aan infuus gekegen om mn baarmoeder te laten samentru maar dat hielp niet voldoende dus begin van de avond alsnog naar de ok voor curretage.
Ben nu het bed uit en wacht op uitslag bloed. Als alles goed is mogen we vandaag naar huis
Dat had dus n blauwe jubelsmiley moeten zijn.. ach, is die voor mn dochter
woensdag 4 oktober 2017 om 20:41
Wat is het hier stil, betekent dat dat iedereen wat beter kan slapen snachts? Zou fijn zijn iig!
Bedankt voor de felicitaties allemaal! Zoon doet het goed, gaat al richting geboortegewicht. Ben wel gestopt met de borstvoeding, op de 2de dag deed het voeden zo onwijs zeer.. Dacht eerst dat dat kwam door het 'lompe' aanleggen in het zkhuis maar thuis lactatiekundige erbij gehad en zij constateerde dat zoon en ik spruw hadden. Gelijk met behandeling gestart en 24uur niet aanleggen maar kolven. Laat dat kolven even niet werken als je een dreumes erbij hebt die savonds en snachts moeilijk slaapt.. Daarbij deed zelfs op de laagste stand het kolven alsnog erg zeer, kreeg er amper voeding uit dus het kwam ook niet goed genoeg op gang.
Met dochter kwam het ook erg moeilijk op gang, dus we hebben opgegeven.. Ik heb geen stuwing gehad, zelfs geen voller gevoel in mn borsten dus dat zegt ook al genoeg..
Ik ben erachter dat je met 2L bloedverlies toch echt wat meer tijd nodig hebt om te herstellen. Verder voel ik me wel aardig volgens mij, rustig aan doen is wel moeilijk maar mn lijf remt me wel af.
Hoe voelen jullie je?
Bedankt voor de felicitaties allemaal! Zoon doet het goed, gaat al richting geboortegewicht. Ben wel gestopt met de borstvoeding, op de 2de dag deed het voeden zo onwijs zeer.. Dacht eerst dat dat kwam door het 'lompe' aanleggen in het zkhuis maar thuis lactatiekundige erbij gehad en zij constateerde dat zoon en ik spruw hadden. Gelijk met behandeling gestart en 24uur niet aanleggen maar kolven. Laat dat kolven even niet werken als je een dreumes erbij hebt die savonds en snachts moeilijk slaapt.. Daarbij deed zelfs op de laagste stand het kolven alsnog erg zeer, kreeg er amper voeding uit dus het kwam ook niet goed genoeg op gang.
Met dochter kwam het ook erg moeilijk op gang, dus we hebben opgegeven.. Ik heb geen stuwing gehad, zelfs geen voller gevoel in mn borsten dus dat zegt ook al genoeg..
Ik ben erachter dat je met 2L bloedverlies toch echt wat meer tijd nodig hebt om te herstellen. Verder voel ik me wel aardig volgens mij, rustig aan doen is wel moeilijk maar mn lijf remt me wel af.
Hoe voelen jullie je?
woensdag 4 oktober 2017 om 21:06
woensdag 4 oktober 2017 om 21:12
Jeetje cookie 2 liter bloed verloren. Dat is nogal wat zeg. Doe lekker rustig aan!
Vervelend van de borstvoeding maar klinkt als een goede beslissing om te stoppen. Fijn dat het goed gaat met je zoontje.
Slapen gaat hier wisselend, ik word vooral vaak even wakker. En dan wel echt vaak helaas. Maar als het even kan, laat ik de telefoon uit, omdat ik dan nog wakkerder wordt, zeg maar en de kans op weer in slaap vallen nog kleiner wordt.
Vervelend van de borstvoeding maar klinkt als een goede beslissing om te stoppen. Fijn dat het goed gaat met je zoontje.
Slapen gaat hier wisselend, ik word vooral vaak even wakker. En dan wel echt vaak helaas. Maar als het even kan, laat ik de telefoon uit, omdat ik dan nog wakkerder wordt, zeg maar en de kans op weer in slaap vallen nog kleiner wordt.
donderdag 5 oktober 2017 om 05:09
donderdag 5 oktober 2017 om 07:05
donderdag 5 oktober 2017 om 07:12
@cookie, wat jammer dat je moest stoppen met de borstvoeding. Maar goed van je dat je die beslissing kunt nemen als dat nu het beste is. En 2 liter bloed verliezen is wel veel, duurt echt wel een paar weken voor je hersteld bent dan. Begin van mijn zwangerschap 1,5 liter verloren en heb er ongeveer 8 weken last van gehad denk ik.
Ik word ook iedere nacht regelmatig wakker als ik wil draaien. De ene nacht gaat duidelijk beter dan de andere. Gisteren amper geslapen, vannacht alleen wakker om half 3 en vandaag half 6. Nu opstaan voor de oudste die naar de psz gaat.
Ik word ook iedere nacht regelmatig wakker als ik wil draaien. De ene nacht gaat duidelijk beter dan de andere. Gisteren amper geslapen, vannacht alleen wakker om half 3 en vandaag half 6. Nu opstaan voor de oudste die naar de psz gaat.
zondag 8 oktober 2017 om 08:59
zondag 8 oktober 2017 om 09:07
@happyapple, dank je wel, ik viel toch al snel weer in slaap na dat ik dat berichtje had getypt.
Alleen droomde ik een hele nare droom waarin ik een enorme akelige ruzie had met mijn moeder, vol van schuld, verwijten en gemeenheden.
Ik snap het niet, want normaal hebben we zulke grote issues gelukkig niet.
Al zat er wel een kern van waarheid in, dit was enorm uitvergroot.
Een worst case scenario.
Gisteren een goede maaltijd gegeten en ook een potje gejankt en gek genoeg was ik daarna niet meer zo misselijk. Vooral nog heel erg moe.
Zouden allerlei emoties me dwarszitten en zelfs misselijk kunnen maken?
Of zou die misselijkheid allerlei emoties naar boven brengen?
Wat is de kip, wat is het ei?
Misschien is het alles bij elkaar...
Vannacht wel minstens 6 keer wezen plassen.
Wat fijn dat je zo goed slaapt kashri.
Alleen droomde ik een hele nare droom waarin ik een enorme akelige ruzie had met mijn moeder, vol van schuld, verwijten en gemeenheden.
Ik snap het niet, want normaal hebben we zulke grote issues gelukkig niet.
Al zat er wel een kern van waarheid in, dit was enorm uitvergroot.
Een worst case scenario.
Gisteren een goede maaltijd gegeten en ook een potje gejankt en gek genoeg was ik daarna niet meer zo misselijk. Vooral nog heel erg moe.
Zouden allerlei emoties me dwarszitten en zelfs misselijk kunnen maken?
Of zou die misselijkheid allerlei emoties naar boven brengen?
Wat is de kip, wat is het ei?
Misschien is het alles bij elkaar...
Vannacht wel minstens 6 keer wezen plassen.
Wat fijn dat je zo goed slaapt kashri.