Vitaminetabletten
donderdag 28 september 2017 om 09:00
Wellicht iemand een goede tip!
Ter aanvulling van mijn eetpatroon zou ik graag elke dag een mutivitamine slikken (in de herfst/winter is weerstand altijd minder, vaker ziek).
Nu heb ik het grote "probleem" vitaminepillen niet in 1 keer door te kunnen slikken. Had gisteren twee potjes gekocht. Eentje met algemene vitaminen, en eentje met visolie. Net half kokhalzend ze al kauwend weggekregen.
Iemand tips voor beide types vitamines, welke makkelijk(er) weg te krijgen zijn? Enigen welke ik kan vinden zijn de kauwtabletten van Davitamon. Maar daar is (logisch ) geen visolie-variant van.
Ter aanvulling van mijn eetpatroon zou ik graag elke dag een mutivitamine slikken (in de herfst/winter is weerstand altijd minder, vaker ziek).
Nu heb ik het grote "probleem" vitaminepillen niet in 1 keer door te kunnen slikken. Had gisteren twee potjes gekocht. Eentje met algemene vitaminen, en eentje met visolie. Net half kokhalzend ze al kauwend weggekregen.
Iemand tips voor beide types vitamines, welke makkelijk(er) weg te krijgen zijn? Enigen welke ik kan vinden zijn de kauwtabletten van Davitamon. Maar daar is (logisch ) geen visolie-variant van.
donderdag 28 september 2017 om 09:04
Waarom geen bruistabletten in plaats van de multivitaminepillen? Je kan de pillen ook kapot kauwen en dan met wat water doorslikken. Mijn vriend kan ook geen pillen slikken, en doet dat zelfs met paracetamol
Visolietabletten kan je (volgens mij) gewoon kapot maken en met wat yoghurt oid eten.
Live with what you cannot change.
donderdag 28 september 2017 om 09:24
Als je slikt moet je je hoofd voorover buigen en niet achterover zoals je heel vaak ziet.
Paracetamol kan in water worden opgelost. Veel vitaminen oa C en multi zijn er ook in bruistabletten.
Visolie zijn er vaak in softgelscapsules die slikken veel makkelijker dan droge pillen of tabletjes die blijven vaak hangen in de keel.
Ook andere pillen kun je soms in softgels krijgen. Je kunt ook proberen pillen te slikken in een hap yoghurt of vla.
En je kunt ook pillen kauwen of kapot maken.
Paracetamol kan in water worden opgelost. Veel vitaminen oa C en multi zijn er ook in bruistabletten.
Visolie zijn er vaak in softgelscapsules die slikken veel makkelijker dan droge pillen of tabletjes die blijven vaak hangen in de keel.
Ook andere pillen kun je soms in softgels krijgen. Je kunt ook proberen pillen te slikken in een hap yoghurt of vla.
En je kunt ook pillen kauwen of kapot maken.
donderdag 28 september 2017 om 09:52
donderdag 28 september 2017 om 11:00
Je hebt ze van verschillende merken maar wij hebben deze:
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-multi- ... n/p/857739
Pivot! PIVOT!!!
donderdag 28 september 2017 om 11:42
Zo doe ik het inderdaad ook. Of neem ovale pillen, die zijn makkelijker door te slokken dan ronde pillen.Onbevangen schreef: ↑28-09-2017 11:39Ik kon vroeger ook geen paracetamol doorslikken. Maar tegenwoordig neem ik eerst een klein slokje water in mijn mond en daarna de paracetamol pas. Dan weer een grote slok water en doorslikken.