Postcrossing deel 13!!
zaterdag 20 augustus 2016 om 23:51
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
maandag 25 september 2017 om 23:23
Labellei, jouw kaartje van het melkmeisje werd door de Taiwanese ontvangster bij haar favorieten geplaatst. Niet verwonderlijk want als je het schilderij wilt bekijken staan er tig Aziaten voor, althans de laatste keer dat ik het zag in het Mauritshuis. Het is ook wel erg mooi.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
maandag 25 september 2017 om 23:27
Excuses, foutje van mij. Is inmiddels aangepast.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

maandag 25 september 2017 om 23:28
Ja dat zijn ook wel populaire kaartjes op Postcrossing. En daarbij verstuur ik ze ook graag.kopjekoffie70 schreef: ↑25-09-2017 23:23Labellei, jouw kaartje van het melkmeisje werd door de Taiwanese ontvangster bij haar favorieten geplaatst. Niet verwonderlijk want als je het schilderij wilt bekijken staan er tig Aziaten voor, althans de laatste keer dat ik het zag in het Mauritshuis. Het is ook wel erg mooi.
![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)
Waarschijnlijk zal jij binnenkort wel je eerste Hurray binnenkrijgen kopjekoffie. Ik neem aan dat je nu ook iets onderweg hebt naar een Europees land?
dinsdag 26 september 2017 om 00:02
dinsdag 26 september 2017 om 14:48
dinsdag 26 september 2017 om 16:03
Ik had vandaag een kaartje in de bus uit Alkmaar! Hij heeft er 25 dagen over gedaan...
Nou eigenlijk niet, want ze schreef dat ze door omstandigheden (hoe mysterieus...) de kaart de 22e pas op de post had gedaan.
Nog een uber saaaaie hurray uit Taiwan. Dan vind ik het altijd jammer dat ik er veel moeite voor doe iets leuks te vinden.
“Thank you for the fantastic card”
Maar nu dus nog even 2 adressen trekken dan kunnen ze voor 6 nog mee!

Nou eigenlijk niet, want ze schreef dat ze door omstandigheden (hoe mysterieus...) de kaart de 22e pas op de post had gedaan.
Nog een uber saaaaie hurray uit Taiwan. Dan vind ik het altijd jammer dat ik er veel moeite voor doe iets leuks te vinden.
“Thank you for the fantastic card”

Maar nu dus nog even 2 adressen trekken dan kunnen ze voor 6 nog mee!

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

dinsdag 26 september 2017 om 19:09
De afgelopen dagen geen moeite gedaan om forum mensen op de PC site te vinden. Sorry.
Kaartje naar Frankrijk is aangekomen. Ze gaf aan dat zij bijna niet kan fietsen.. ( had geschreven dat hier kinderen rond hun 2,3 levens jaar hun eerste fietsjes kregen en vaak rond 4 jaar zelfstandig kunnen fietsen....)
Vandaag kaartje uit ( waar anders....) Duitsland. Landschapkaartje. Best leuk, weinig bijzonders.
Ga geen kaartjes schrijven vandaag. te moe
Kaartje naar Frankrijk is aangekomen. Ze gaf aan dat zij bijna niet kan fietsen.. ( had geschreven dat hier kinderen rond hun 2,3 levens jaar hun eerste fietsjes kregen en vaak rond 4 jaar zelfstandig kunnen fietsen....)
Vandaag kaartje uit ( waar anders....) Duitsland. Landschapkaartje. Best leuk, weinig bijzonders.
Ga geen kaartjes schrijven vandaag. te moe

dinsdag 26 september 2017 om 20:07
Oei Lunchlover, zoveel naar Rusland onderweg tegelijk. Jammer is dat dan toch. Ik moet eerlijk bekennen dat ik regelmatig de optie van meerdere kaarten naar 1 land even uitzet. Gewoon om wat afwisseling te hebben. Is alsnog geen garantie dat er niet meerdere naar 1 land gaan, maar de kans op andere landen is iets groter. En ik heb het idee dat er alleen gekeken wordt naar de adressen die je tegelijk trekt. Dus als ik er in 1x 10 doe, heb ik inderdaad alle landen maar 1x. Trek ik er vandaag 5 en morgen weer 5, heb ik er wel dubbele landen bij.
Heb vandaag mijn PMK zegels ontvangen en je tip heeft geholpen Dreamer. Hoef deze ronde maar 4 zegels te plakken. Alleen heb ik een vrij grote hoeveelheid gekocht, dus moet wel even opletten dat in de tussentijd niet het tarief omhoog gaat. Dan zal ik ergens bijplak zegels moeten zien te vinden
Heb vandaag mijn PMK zegels ontvangen en je tip heeft geholpen Dreamer. Hoef deze ronde maar 4 zegels te plakken. Alleen heb ik een vrij grote hoeveelheid gekocht, dus moet wel even opletten dat in de tussentijd niet het tarief omhoog gaat. Dan zal ik ergens bijplak zegels moeten zien te vinden
Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore
dinsdag 26 september 2017 om 22:20
Tinkerhell schreef: ↑26-09-2017 20:07Oei Lunchlover, zoveel naar Rusland onderweg tegelijk. Jammer is dat dan toch. Ik moet eerlijk bekennen dat ik regelmatig de optie van meerdere kaarten naar 1 land even uitzet. Gewoon om wat afwisseling te hebben. Is alsnog geen garantie dat er niet meerdere naar 1 land gaan, maar de kans op andere landen is iets groter. En ik heb het idee dat er alleen gekeken wordt naar de adressen die je tegelijk trekt. Dus als ik er in 1x 10 doe, heb ik inderdaad alle landen maar 1x. Trek ik er vandaag 5 en morgen weer 5, heb ik er wel dubbele landen bij.
Ik heb die optie nooit gebruikt. Ik wil niet telkens dezelfde landen. Maar ik krijg ze dus toch lol. Maar ik mag nu niet klagen, nog 3 Russen onderweg, en maar 1 van mijn eerste 10 die nog onderweg is. Afgelopen week zijn er wel 7 nieuwe kaarten uit gegaan, en vandaag naar Polen en Belarus, dus ik heb goede hoop dat die er geen maand over gaan doen.
Alleen vind ik het niet leuk om te moeten wachten tot alle 10 de kaarten aangekomen zijn eer ik weer adressen trek, dus dan heb ik maar het bijkomend risico van Overvloed-van-Rusland...

Ik heb nu 2x besteld bij PMK en hoef nooit meer dan 4 te plakken. Mazzel misschien. Ik heb er ook best veel genomen dit keer, ik denk dat ze nog wel opkomen, maar ik heb nagevraagd bij mijn postkantoor en ze hebben daar bijplakzegels van 1,2,5 cent ofzo. Dus dan komt het ook wel goed.
woensdag 27 september 2017 om 09:23
Zag net op de site van PostNL dat je daar ook bijplak zegels kunt bestellen. Dus dat is dan t.z.t. ook weer opgelost als het nodig mocht zijn. Ik ben niet altijd in staat om naar winkels te gaan helaas, dus moet het vaak hebben van online mogelijkheden.
Er moeten nog 2 kaarten geregistreerd worden en dan heb ik er 100 verzonden. Mag ik er weer 1 extra onderweg hebben. Heb nog 3 reizende, dus het zou toch binnen afzienbare tijd moeten lukken. Wel allemaal richting Rusland, dus even geduld nog
Er moeten nog 2 kaarten geregistreerd worden en dan heb ik er 100 verzonden. Mag ik er weer 1 extra onderweg hebben. Heb nog 3 reizende, dus het zou toch binnen afzienbare tijd moeten lukken. Wel allemaal richting Rusland, dus even geduld nog
Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore
woensdag 27 september 2017 om 12:44
Ik heb de optie 'meerdere kaarten naar 1 land' ook uitstaan. Toch heb ik wel eens gehad dat ik 5 adressen trok en er 2 naar Duitsland en 2 naar Rusland gingen. Helaas is het systeem niet waterdicht. Ik was er toen wel weer even zat vanTinkerhell schreef: ↑26-09-2017 20:07Oei Lunchlover, zoveel naar Rusland onderweg tegelijk. Jammer is dat dan toch. Ik moet eerlijk bekennen dat ik regelmatig de optie van meerdere kaarten naar 1 land even uitzet. Gewoon om wat afwisseling te hebben. Is alsnog geen garantie dat er niet meerdere naar 1 land gaan, maar de kans op andere landen is iets groter. En ik heb het idee dat er alleen gekeken wordt naar de adressen die je tegelijk trekt. Dus als ik er in 1x 10 doe, heb ik inderdaad alle landen maar 1x. Trek ik er vandaag 5 en morgen weer 5, heb ik er wel dubbele landen bij.

Later is nu
woensdag 27 september 2017 om 21:56
Weer een hurray uit Rusland. Weer mega suf, alleen 'bedankt voor de kaart'. Bummer zeg.
Gelukkig had ik ook 4 kaarten in de bus vandaag. Waaronder een hele lieve van een 14 jarig Russisch meisje! Ik heb een uitgebreide hurray geschreven voor haar.
Een andere kaart kwam uit Noorwegen met voor het eerst Royals!
Verder nog een kaart uit Litouwen en Frankrijk. Whoop whoop!
Kan nu dus weer 1 adres trekken. Maar ik wacht nog even tot morgen of er meer binnenkomt. Misschien Indonesië, of USA... Nog 13 kaartjes en dan kan ik er 1 extra versturen.
Oh ik weet even niet meer wie het over leraren had, maar inmiddels heb ik al 2 leraren gehad hahaha! Waaronder 1 Duitse, daar ging een kaart heen die ik (hoe dom ben ik) helemaal in het Duits heb geschreven. Ik zal wel een herschreven versie met rood erin terugkrijgen in mijn hurray...
Gelukkig had ik ook 4 kaarten in de bus vandaag. Waaronder een hele lieve van een 14 jarig Russisch meisje! Ik heb een uitgebreide hurray geschreven voor haar.
Een andere kaart kwam uit Noorwegen met voor het eerst Royals!

Kan nu dus weer 1 adres trekken. Maar ik wacht nog even tot morgen of er meer binnenkomt. Misschien Indonesië, of USA... Nog 13 kaartjes en dan kan ik er 1 extra versturen.
Oh ik weet even niet meer wie het over leraren had, maar inmiddels heb ik al 2 leraren gehad hahaha! Waaronder 1 Duitse, daar ging een kaart heen die ik (hoe dom ben ik) helemaal in het Duits heb geschreven. Ik zal wel een herschreven versie met rood erin terugkrijgen in mijn hurray...

donderdag 28 september 2017 om 00:07
Haha dat was ik! Typisch! Heb net weer een nieuw adres getrokken in Australië en ook zij is onderwijzeres geweest. Zal wel aan mij liggen dan hahaLunchLover schreef: ↑27-09-2017 21:56Weer een hurray uit Rusland. Weer mega suf, alleen 'bedankt voor de kaart'. Bummer zeg.
Een andere kaart kwam uit Noorwegen met voor het eerst Royals!Verder nog een kaart uit Litouwen en Frankrijk. Whoop whoop!
Oh ik weet even niet meer wie het over leraren had, maar inmiddels heb ik al 2 leraren gehad hahaha! Waaronder 1 Duitse, daar ging een kaart heen die ik (hoe dom ben ik) helemaal in het Duits heb geschreven. Ik zal wel een herschreven versie met rood erin terugkrijgen in mijn hurray...![]()

Ik ga morgen mijn kaartje maar schrijven, nu te moe.
Had vandaag nog wel een hurray uit China, waarvan ik wist dat ik een heel verhaal op de kaart had geschreven omdat ze op haar profiel een aantal vragen had staan die ik braaf heb beantwoord. Krijg ik een Hurray! Met alleen: Thanks.
Ja, oké, graag gedaan dan maar....?

Appreciate the little things in life
donderdag 28 september 2017 om 11:09
Amerikaanse hurray vannacht! Mega lief. Maar wel lekker overdreven op zijn Amerikaans want ik ben blijkbaar "an inspiration to people"
Net een kaart met 'be weird, be happy' naar België geschreven en een oude dame in oma kleding met de tekst 'vroeger was ik een hippie' naar Duitsland. Beide hadden geen kaart voorkeur en soms vind ik dat juist erg lastig!

Net een kaart met 'be weird, be happy' naar België geschreven en een oude dame in oma kleding met de tekst 'vroeger was ik een hippie' naar Duitsland. Beide hadden geen kaart voorkeur en soms vind ik dat juist erg lastig!
donderdag 28 september 2017 om 21:35
Vandaag de eerste hurray binnengekregen, uit Duitsland en hier maar 59 km vandaan.
Van één kaartje dat ik verstuurd heb, verwacht ik eigenlijk geen reactie. Ze is een maand lid, heeft 1 kaart verstuurd en is al 15 niet meer online geweest. Dus volgende keer toch maar op letten, is anders toch zonde van de postzegel.
Lunchlover, die kan je toch maar mooi in je zak steken; an inspiration to people. Ze heeft vroeger waarschijnlijk ook veel naar Oprah gekeken.
Van één kaartje dat ik verstuurd heb, verwacht ik eigenlijk geen reactie. Ze is een maand lid, heeft 1 kaart verstuurd en is al 15 niet meer online geweest. Dus volgende keer toch maar op letten, is anders toch zonde van de postzegel.
Lunchlover, die kan je toch maar mooi in je zak steken; an inspiration to people. Ze heeft vroeger waarschijnlijk ook veel naar Oprah gekeken.
vrijdag 29 september 2017 om 10:54
kopjekoffie70 schreef: ↑28-09-2017 21:35Vandaag de eerste hurray binnengekregen, uit Duitsland en hier maar 59 km vandaan.
Ohhjaaaa Oprah daar kan ze het van hebben idd!

Op zich hoeft je kaart niet 'verloren' te zijn hoor. Mijn eerste set kaarten duurde ook eeuwig. Maar je krijgt al wel kaarten terug. Als ze allemaal China-Rusland achtige landen heeft kan dat zijn waarom er nog maar 1 is aangekomen. Dat ze al 15 (ik neem aan dagen?) niet online is geweest kan daar natuurlijk ook mee te maken hebben. Maar toegegeven dat vind ik dan weer niet zo'n top teken...
Mijn kaart naar de Duitse onderwijzeres was al in 2 dagen binnen! Whoop whoop! Ze vond mijn Duits goed zelfs (oké beetje gesmokkeld met behulp van Google, maar dat heb ik er niet bij gezet hihi). Ik twijfel nu of ik al een adres vraag en hem nog op de bus gooi, of dat ik hem vanavond aanvraag in de hoop op een leuk vrijdag-avond-land...

vrijdag 29 september 2017 om 13:52
Hey,
Kreeg vandaag een kaartje van een postcrossing meeting in de bus. Een Franse meeting in Canada! Zitten ook echt leuke postzegels op. Verder een katten kaartje uit Hongarije gekregen. Sta nu 3 kaartjes voor maar er moeten nog 7 aankomen. Pas was er nog 1 verlopen
Ik ga verder nog geen kaartje schrijven.
Kreeg vandaag een kaartje van een postcrossing meeting in de bus. Een Franse meeting in Canada! Zitten ook echt leuke postzegels op. Verder een katten kaartje uit Hongarije gekregen. Sta nu 3 kaartjes voor maar er moeten nog 7 aankomen. Pas was er nog 1 verlopen

vrijdag 29 september 2017 om 18:43
Ik heb vandaag hetzelfde kaartje ook ontvangen! Ik moet 'm nog registreren trouwens, ben benieuwd of het van dezelfde afzender is. Maar wel toevallig!Zomerelfje schreef: ↑29-09-2017 13:52Hey,

Ik heb nog net voor 18.00 uur twee kaartjes kunnen posten.
Naar Duitsland gaat een vintage-uil-illustratie. En er gaan klompen naar Belarus.
Heb zojuist ook weer een adres getrokken: Rusland. Ze heeft diverse wensen, o.a. katten en sneeuw. Ik gok dat ik weer een kat op ga sturen. Maar in kan daar nog een heel weekend over nadenken.

vrijdag 29 september 2017 om 18:44
Ja ik was ook een tijdje niet online maar toen ik een kaartje kreeg gewoon geregistreerd hoor! Dus hoop blijven houden, en anders, tja, er gaat wel eens een kaartje verloren of er is wel eens iemand die niet meer registreert. In het laatste geval hoop ik dat ze het kaartje in elk geval leuk vinden, dan is die niet voor niets verstuurd.
Hier gebeurt nog weinig, alleen Klaus heeft deze week een kaartje van mij gekregen en was daar erg blij mee. De rest is nog reizende, wie weet komen er nog wat hurrays, tenslotte is er nog een kaartje naar Duitsland en een kaartje naar belgie onderweg. Maandag heb ik de laatste kaartjes op de bus gedaan, weet niet meer precies welke en hoelang kaartjes nu echt onderweg zijn, maar ik zal binnenkort wel een volle mailbox hebben.
En omdat wij hier met de postcrossingforumleden altijd in november een meeting hebben: wie vindt het leuk om dit jaar weer af te spreken? Voor de nieuwelingen: we slenteren door een stad op zoek naar kaartjes, spreken vaak net voor de lunch af zodat we samen kunnen lunchen en elkaar kunnen leren kennen. 2 jaar geleden hebben we bijv ook een escaperoom gedaan, ik vind iets actiefs wel leuk, misschien heeft iemand nog een leuk idee. In elk geval kopen we veel kaartjes, trekken we soms wat adressen, wordt er veel warme chocolademelk weggedronken en is het gezellig
Uiteraard is de locatie voor veel mensen bepalend, lijkt me handig als we dat vaststellen als we weten wie interesse heeft.
Hier gebeurt nog weinig, alleen Klaus heeft deze week een kaartje van mij gekregen en was daar erg blij mee. De rest is nog reizende, wie weet komen er nog wat hurrays, tenslotte is er nog een kaartje naar Duitsland en een kaartje naar belgie onderweg. Maandag heb ik de laatste kaartjes op de bus gedaan, weet niet meer precies welke en hoelang kaartjes nu echt onderweg zijn, maar ik zal binnenkort wel een volle mailbox hebben.
En omdat wij hier met de postcrossingforumleden altijd in november een meeting hebben: wie vindt het leuk om dit jaar weer af te spreken? Voor de nieuwelingen: we slenteren door een stad op zoek naar kaartjes, spreken vaak net voor de lunch af zodat we samen kunnen lunchen en elkaar kunnen leren kennen. 2 jaar geleden hebben we bijv ook een escaperoom gedaan, ik vind iets actiefs wel leuk, misschien heeft iemand nog een leuk idee. In elk geval kopen we veel kaartjes, trekken we soms wat adressen, wordt er veel warme chocolademelk weggedronken en is het gezellig

Uiteraard is de locatie voor veel mensen bepalend, lijkt me handig als we dat vaststellen als we weten wie interesse heeft.

vrijdag 29 september 2017 om 21:02
Het was een andere afzendster. Ik vind het wel erg toevallig dat we vandaag allebei een kaartje van dezelfde meeting hebben ontvangen. Het was maar een mini-meeting met 10 Postcrossers.
Over mini-meetings gesproken...

Het lijkt mij wel weer leuk om van de partij te zijn Happyowl.
De planning van: lunchen, even slenteren door stad, kaartjes kopen

De keuze voor de stad lijkt me afhankelijk van wie er mee willen (beetje centrale ligging) en een andere prioriteit is dat er natuurlijk leuke-kaartjes-winkels zijn!