Nieuwsgierig: wat doe of laat jij voor je partner?

29-09-2017 20:13 481 berichten
Alle reacties Link kopieren
En andersom mag ook natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe andere relaties eruit zien. Maak jij bijvoorbeeld de lunchbox van je partner klaar? Zet je man elke ochtend een ontbijt voor je klaar? Zijn er dingen die je partner liever niet heeft/wil, en geef jij daar gehoor aan? (En andersom)
Hoe is de rolverdeling bij jullie?
Kortom: beschrijf je relatie eens!
Goede gewoonte is dat TO aftrapt.
Ik heb gisteren, toen hij laat was, alle spaghetti opgegeten. Expres, omdat ik weet dat hij stiekem veel liever boterhammen eet 's avonds, maar zelf vindt dat hij dat niet kan maken omdat het geen avondeten is.

Verder wisselen we dingen af. Maar ik strijk nooit en koop ook geen kleren voor hem. Hij ook niet voor mij, dus dat is ook wel in balans.
Ik gooi geen paprika door het avondeten heen, want daar houdt hij niet van :D
Ik kook geen groente
Ik werk het minst dus doe het meest in en om het huis en met de kinderen. Logisch gevolg van zijn meer werken. Samen besloten. Geen probleem mee. Als ik meer had gewerkt zou hij meer doen in en om het huis. Redelijk traditionele rolverdeling maar beiden tevreden mee.
Ik kook meestal, omdat ik eerder thuis ben. En hij kookt in het weekend, ook omdat ik dan vaak werk.
Hij overhoort de kinderen en doet meer met hun huiswerk dan ik (zeker exacte vakken, daar snap ik geen jota van) en ik ga weer met ze naar de huisarts, pianoles, tennis e.d
Oudergesprekken doen we meestal samen.

Huishoudelijk: ik smeer geen brood en strijk geen overhemden. Hij mankeert niks aan zijn handjes. En ik weiger gewoon pertinent.
Wel let ik met koken en boodschappen doen op wat hij lekker vindt, en zorg ik dat hij niks meer hoeft te doen als hij voor werk weer 2, 3 of meer dagen elders heeft vertoeft. Ik ontzie hem dan, en hoewel hij dat niet nodig vindt, doe ik het graag.

Ik koop, heel fout, i know, zijn ondergoed en sokken ;-)
Voor de rest shoppen we eens in de zoveel maanden samen en koopt ie meteen een hele zooi zodat ie er weer even vanaf is.

Hij neemt elke vrijdag middag als ie thuis komt van zijn werk een bosje bloemen en een flesje van mijn lievelingswijn mee. En ik zorg voor een fris, schoon, opgemaakt bed.

Hij brengt me tenminste 1 dag in het weekend koffie verkeerd op bed :-)

Verder niet veel bijzonderheden geloof ik. Ja vast wel, maar er schiet me zo even niks te binnen.

Ohja: hij staat elke ochtend heeeel vroeg op, want werk aan de andere kant van het land. Ik sta traditie getrouw met hem mee op. VIndt ie helemaal niet nodig, maar dit halve uurtje is soms het enige wat we samen hebben omdat hij vaak laat thuis is of overnacht in een hotel.
anoniem_212069 wijzigde dit bericht op 29-09-2017 20:25
11.30% gewijzigd
To trapt normaal af.
Bij ons: ik krijg elke dag, behalve weekend dan doe ik dat, koffie op bed. Hoef nooit brood te maken maar dat doe ik soms wel ondanks dat ik er een hekel aan heb. Zelf eet ik geen brood, man wel.
Ik poets en was. Man strijkt en kookt bijna elke dag.
Boodschappen doen we meestal samen.
De verjaardagen doen we samen, ik denk er aan en koop een kaartje, cadeautje, man schrijft de tekst.
Zoiets?
Als ik kook en ik heb zin in spinazie, kook ik er altijd iets anders bij (man heeft ooit eens uren in de gang moeten zitten boven een bord spinazie en moet nog altijd kokhalzen als hij het eet). Als hij kookt, maakt hij voor mij alleen witte vis als het vis is, want anders lust ik niet (niet zo mondain, maar goed).
Voor de rest is ons rollenpatroon niet erg traditioneel. Wie het kan doen, doet het. We kunnen beide koken, grasmaaien, bakken, schilderen . En beide hoeven we geen dingen van onszelf te ontkennen voor elkaar. Zelfs niet dat we vrij andere partijen stemmen.
Gezapig doen wij alles voor elkaar, ik werk es vroeg: hij zet koffie smeert boterhammen voor het hele gezin. Hij werkt laat: ik doe het riedeltje inclusief zijn nachtsnack. Hij doet huishouden, boodschappen met of zonder mij en ik was auto's tank ze af en peil de olie...kortom volgens mijn tantes nichtjes vriendinnen en moeder de man v.d. eeuw (die met verjaardagen en kerst standaard met ons in de keuken staat om af te wassen terwijl de mannen you tube filmpjes op de tv kijken) hahaha...we zijn al 17 jaar een (h)echt team
Ik knip mijn haar niet kort
Ik zeur minder dan ik zou willen over zijn slordigheid
Ik kook nooit hutspot terwijl dat wel één van mijn lievelingsgerechten is.

Hij ruimt vaker op dan hij nodig vindt
Hij kookt nooit spruitjes terwijl hij ze heerlijk vind
Hij doet veel vaker wat ik wil dan andersom
MinkeDeWit schreef:
29-09-2017 20:17
Goede gewoonte is dat TO aftrapt.
Oh sorry. Bij deze: Wij hebben een nogal traditionele rolverdeling. Ik zorg voor de kinderen en het huishouden, hij werkt. Ik zorg dat het ontbijt klaarstaat (en de lunch en diner) en maak zijn trommel klaar voor op zijn werk.
Wat ik voor hem doe, omdat hij dat prettiger vindt: werken aan het eind van de dag. Nu komt dat ook gewoon goed uit, want zo hoeven we geen oppas te regelen. We werken bij hetzelfde bedrijf, en ik ben er de enige vrouw. Overdag dus veel mannen op de werkvloer, dus ik begin pas als hun werkdag erop zit en iedereen naar huis is.

Verder eigenlijk weinig aanpassingen.
Ik kook twee dagen per week Nederlandse pot omdat hij dat lekker vindt. Ik vind het niet te vreten.
Ik strijk niet en smeer geen boterhammen om 5 uur in de ochtend. Ik koop wat hij op mijn lijstje zet op woensdag. Niet op het lijstje dan heeft ie pech. Verder gebruik ik wasmiddel dat hem aan zijn ouders doet denken. Ik vind het spul niet geweldig. En koop ik korte sokken als ik ze toevallig tegen kom. Hij haat lange sokken. Hij neemt dochter (mijn, niet zijn biologische maar wel 100% bij ons) mee winkelen omdat ik kinder kleding kopen vreselijk vind.
Poetsen vinden we allebei niks dus daarvoor hebben we hulp. Ohhhh en mijn man wilde dolgraag een hond en ik...heb ja gezegd. Nu zit hier dus een kwijlbal in de huiskamer. Tja wat je niet doet voor liefde. Hahahahaha
Wij wonen niet samen maar als we samen zijn zet hij mijn ontbijt klaar. Hij staat ook een uur of 2 eerder op dan ik. Ik kook meestal en ruim de vaatwasser in. Hij haalt vervolgens een doekje over aanrecht en fornuis. Soms kook ik iets wat hij lekker vindt en ik niet. Rode kool met appeltjes (eet ik wel) of kippenniertjes (eet ik niet).
Sommige dingetjes doen we wel echt traditioneel. Het komt maar zelden voor dat ik rijd als we samen weg gaan, eigenlijk alleen als ik hem van het vliegveld haal/breng. Ook draagt hij de boodschappen als we samen boodschappen doen.
Ik maak vaak koffie voor hem, soms lunch hoewel dat eigenlijk tegen mijn principes in gaat.
Ik maak bijna nooit gekookte aardappels of aardappelpuree omdat hij dat niet lekker vindt (ik wel).

Ik kook altijd, verzorg de huisdieren, doe afwas, wc.
Hij stofzuigt, brengt vuilnis weg, om de beurt doen we de afwas en boodschappen.
Ik laat geen pony knippen, hij millimetert nooooit meer z'n haar :P .

Ik smeer de boterhammen terwijl hij de hond uitlaat. Hij maakt in het weekend het ontbijt zodat ik nog een half uurtje kan blijven liggen. We zijn best lief samen!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Oh ja, koken. Ik kook regelmatig iets dat hij kent 'van thuis'. Recepten van mijn schoonmoeder.
En manlief is voor mij (of dankzij mij) iets meer begaan met onze dieren dan hij oorspronkelijk was. Onze varkens krijgen soms biggen, die worden verdoofd gecastreerd, ondanks dat man van huis uit dat niet nodig vond.
:roll:
Fishie44 schreef:
29-09-2017 20:38
Ik maak vaak koffie voor hem, soms lunch hoewel dat eigenlijk tegen mijn principes in gaat.
Waarom gaat dat tegen je principes in, als ik dat mag vragen?
Daremanda schreef:
29-09-2017 20:18
Ik gooi geen paprika door het avondeten heen, want daar houdt hij niet van :D
Ha! Hier net zo. Man èn zoon lusten geen paprika. Lees je berichtje net voor hier en man zegt: zie je wel, echte mannen houden niet van paprika ;-)
Moederdegans87 schreef:
29-09-2017 20:28
Oh sorry. Bij deze: Wij hebben een nogal traditionele rolverdeling. Ik zorg voor de kinderen en het huishouden, hij werkt. Ik zorg dat het ontbijt klaarstaat (en de lunch en diner) en maak zijn trommel klaar voor op zijn werk.

Wat ik voor hem doe, omdat hij dat prettiger vindt: werken aan het eind van de dag. Nu komt dat ook gewoon goed uit, want zo hoeven we geen oppas te regelen. We werken bij hetzelfde bedrijf, en ik ben er de enige vrouw. Overdag dus veel mannen op de werkvloer, dus ik begin pas als hun werkdag erop zit en iedereen naar huis is.

Ik vind én buitenshuis werken én huishouden/kinderen verzorgen, nu niet bepaald een traditionele rolverdeling. Eerder uitbuiterij!
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Ik laat ook mijn haren niet heel kort knippen voor hem.

Hij is een avondmens, ik een ochtendmens, in de weekends laat ik hem uitslapen en sta op voor de kinderen.

Ik kook zo weinig mogelijk met aardappelen, heeft hij een hekel aan maar hij eet ze wel als het op tafel staat.

Ik ben 'voor hem' gestopt met roken: hij stopte en ik vond dat ik het niet kon maken om zelf nog zoveel geld te blijven uitgeven aan sigaretten, bleek voor mij een goeie motivatie te zijn.

Hij heeft lichte smetvrees: hij dweilt wel (met handschoenen aan), maar kattenbakken en doucheputje schoonmaken doe ik.
Moederdegans87 schreef:
29-09-2017 20:28

Waarom vindt je man het prettiger dat jij aan het einde van de dag werkt? Vertrouwt hij je niet of zo?
Geen traditionele man vrouw verhouding, want ik werk meer (38 vs 28 uur). Hij doet meer in het huishouden en doet de klussen in huis en in de tuin. Ik kook vaker en doe vaak de boodschappen. Hij brengt me in het weekend vaak ontbijt op bed, spontaan uit zichzelf<3 Hij is goed in instanties/bedrijven bellen, ik doe het meeste papierwerk. Hij is super sociaal en alle buren vinden hem de bomb (en terecht). Ik kook nooit iets met bloemkool, omdat hij dat haat.

We hebben allebei nooit zin om lunchpakketten te maken en spekken daarom de kantine op ons werk.
essentialbliss wijzigde dit bericht op 29-09-2017 21:00
9.57% gewijzigd
I choose happy!
Moederdegans87 schreef:
29-09-2017 20:43
Oh ja, koken. Ik kook regelmatig iets dat hij kent 'van thuis'. Recepten van mijn schoonmoeder.
En manlief is voor mij (of dankzij mij) iets meer begaan met onze dieren dan hij oorspronkelijk was. Onze varkens krijgen soms biggen, die worden verdoofd gecastreerd, ondanks dat man van huis uit dat niet nodig vond.
:roll:
Ik heb dit nu een paar keer gelezen maar ik begrijp hier niets van.
Ik maak de boterhammen als ik niet te moe meer ben of als ik uitzonderlijk goedgemutst ben
verder onderneem ik niet zo veel alleen. Zou eigenlijk een beetje meer 'werk' van mezelf moeten maken.
IBAOHI schreef:
29-09-2017 20:51
Ik vind én buitenshuis werken én huishouden/kinderen verzorgen, nu niet bepaald een traditionele rolverdeling. Eerder uitbuiterij!
Ik werk 6 uur per week. 3x 2 uurtjes. Dus dat valt wel mee. Mijn contract loopt af in April, dan heb ik nog zwangerschapsverlof en is nr 5 waarschijnlijk al geboren. Daarna ga ik helemaal niet meer werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven