Nieuwsgierig: wat doe of laat jij voor je partner?
vrijdag 29 september 2017 om 20:13
En andersom mag ook natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe andere relaties eruit zien. Maak jij bijvoorbeeld de lunchbox van je partner klaar? Zet je man elke ochtend een ontbijt voor je klaar? Zijn er dingen die je partner liever niet heeft/wil, en geef jij daar gehoor aan? (En andersom)
Hoe is de rolverdeling bij jullie?
Kortom: beschrijf je relatie eens!
Hoe is de rolverdeling bij jullie?
Kortom: beschrijf je relatie eens!
zaterdag 30 september 2017 om 09:46
Ik sta even voor 6 op om het ontbijt voor mijn man klaar te maken, en zorg ook voor zijn broodtrommel. Aangezien hij full time werkt en ik part time doe ik het huishouden en alle financien. Ook de tuin doe ik grotendeels, en de klusjes buitenom. En kook wat hij lekker vindt.
Hmmm
eigenlijk is hij best een verwende kerel!
Aan de andere kant is hij altijd wel erg lief en dankbaar! Staat altijd voor me klaar en legt me niks in de weg.
Hmmm
Aan de andere kant is hij altijd wel erg lief en dankbaar! Staat altijd voor me klaar en legt me niks in de weg.
zaterdag 30 september 2017 om 09:50
Waarom is dat schokkend? Ik kom vrijwillig tegemoet aan zijn wensen (geen eisen). Ik word niet gedwongen of iets dergelijks, en ik vind het zelf prima. Heb niks te klagen over mijn man of mijn huwelijk, dus ik vind het op zijn minst bijzonder dat een ander daar wel iets van moet vinden.
zaterdag 30 september 2017 om 09:53
Maak je daar soms schoon?Moederdegans87 schreef: ↑29-09-2017 21:17Ehm. Niks. Ik vind het prima zo, want zo loopt er ook niemand in de weg en kan ik gewoon mijn gang gaan en mijn werk doen.
Ik vind dat beschermende niet vervelend of zo.
Ik ben er nog niet uit of dat nou beschermend is.....
zaterdag 30 september 2017 om 09:55
+1
Ik zie ook niet wat er leuk is aan dit topic, al verschillende dingen gelezen waarbij mijn haren recht overeind van gaan staan.
zaterdag 30 september 2017 om 09:57
Ja inderdaad, ik maak de kantines, toiletten en het kantoortje schoon.tampontouwtje schreef: ↑30-09-2017 09:53Maak je daar soms schoon?
Ik ben er nog niet uit of dat nou beschermend is.....
zaterdag 30 september 2017 om 09:57
Als je echt liefde en respect voor de ander hebt, zul je die persoon nooit iets opleggen of verbieden. Je bent namelijk geen eigendom van de ander.Moederdegans87 schreef: ↑30-09-2017 09:44Tja, dat is persoonlijk. Ik schik me daar vrijwillig in, uit liefde en respect voor hem.
Als ik het niet zo zou willen, valt daar altijd over te praten.
zaterdag 30 september 2017 om 09:58
Dat hij vaak te laat komt is toch vervelend voor hem. Waarom breng je ze dan niet gewoon alleen naar bed?polonaise schreef: ↑29-09-2017 21:19Wat ik doe/laat:
-ook op vrije dagen iets leuks aan trekken en mijn haar fatsoeneren
-hem ieder weekend de mogelijkheid geven minstens 1x uit te slapen
-zondags sportweduwe zijn omdat hij naar de voetbal ´moet´
- koffie zetten voordat hij opstaat
- een bijzondere chocoladereep kopen als ik boodschappen doe
- zijn sokken wassen, sorteren en eventueel stoppen (mijn sokken krijgen niet zoveel aandacht)
- ik kook bijna geen aardappelgerechten meer, daar houdt hij niet zo van.
- ik laat geen werkspullen door het huis slingeren (hoewel ik het liefst aan 7 tafels tegelijk mijn spullen zou uitstallen)
Wat hij doet/laat:
- hij doet de weekboodschappen, meestal mét de kinderen
- hij haalt vaak zondagochtend verse broodjes van de bakker
- hij brengt soms zomaar taart mee
- hij kookt af en toe voor ons, heel laat (zodat de kinderen slapen) en heel lekker
- hij bereidt ´s avonds het ontbijt voor
- hij kookt alleen maar gerechten waar ik van houd
- hij komt vaak te laat bij de voetbaltraining omdat hij me helpt met de kinderen naar bed te brengen
- hij gaat minder vaak uit dan hij stiekem zou willen
en we zijn elkaar trouwwat ook veel doen en laten is natuurlijk.
zaterdag 30 september 2017 om 09:58
zaterdag 30 september 2017 om 10:00
Ik kook vegetarisch terwijl ik zelf eigenlijk graag vlees eet. Heel soms doe ik dat nu erbij maar het is ook leuk om andere dingen te ontdekken. Vriend werkt tot laat en ik momenteel niet veel dus zorg ik dat het eten klaarstaat. Als hij vrij is en ik ergens heen ben doet hij het andersom ook, degene die gewerkt heeft hoeft niet te 'zorgen'.
Hij is voor mij (en de baby in mijn buik) gestopt met roken. Ik doe vaker de was dan ik nodig vind omdat hij dat fijn vindt.
Wij hebben een fijne verdeling vind ik, we doen/kunnen allebei alles en dit gebeurt eigenlijk ook gewoon zonder gedoe.
Hij is voor mij (en de baby in mijn buik) gestopt met roken. Ik doe vaker de was dan ik nodig vind omdat hij dat fijn vindt.
Wij hebben een fijne verdeling vind ik, we doen/kunnen allebei alles en dit gebeurt eigenlijk ook gewoon zonder gedoe.
Natte tosti..
zaterdag 30 september 2017 om 10:00
Moederdegans87 schreef: ↑30-09-2017 09:44Ik schik me daar vrijwillig in, uit liefde en respect voor hem.
Waar is zijn liefde en respect voor jou?
zaterdag 30 september 2017 om 10:03
Wij werken beide 40 uur en meer, geen kinderen (bewust). Ik maak weekmenu, bestel de boodschappen. Ik kook, man ruimt af. Anders at ik iedere dag aardappels en vaak bonen: blegh.
We hebben een strijkdame, maar als er niks meer is, strijk ik met liefde een blouse of polo voor hem. Tuin doen we samen, maar hij vindt het leuker om te doen en is fysiek sterker dan ik. Versleten heup, voet en onderrug.
Ik doe de was, en man zet de containers aan de straat en wast de auto's. Ik sorteer zijn sokken, want kleurenblind. We hebben een huis uit 1930 en klussen samen. Man schildert de randjes en ik verf/saus de plafonds en wanden. Ik maak de badkamer, toilet en keuken schoon, want extreem gevoelig voor schoonmaakmiddelen. Hij stoft en zuigt.
We hebben een strijkdame, maar als er niks meer is, strijk ik met liefde een blouse of polo voor hem. Tuin doen we samen, maar hij vindt het leuker om te doen en is fysiek sterker dan ik. Versleten heup, voet en onderrug.
Ik doe de was, en man zet de containers aan de straat en wast de auto's. Ik sorteer zijn sokken, want kleurenblind. We hebben een huis uit 1930 en klussen samen. Man schildert de randjes en ik verf/saus de plafonds en wanden. Ik maak de badkamer, toilet en keuken schoon, want extreem gevoelig voor schoonmaakmiddelen. Hij stoft en zuigt.
zaterdag 30 september 2017 om 10:03
Ik keur jouw leven niet af, maar ik denk er wel wat van. Ik zou jouw leven voor mijzelf afschuwelijk vinden, maar jij dat van mij vast ook. Ik denk dat jij niet anders gewend bent door je opvoeding, dus jouw hele omgeving leeft op deze manier neem ik aan.Moederdegans87 schreef: ↑30-09-2017 09:50Waarom is dat schokkend? Ik kom vrijwillig tegemoet aan zijn wensen (geen eisen). Ik word niet gedwongen of iets dergelijks, en ik vind het zelf prima. Heb niks te klagen over mijn man of mijn huwelijk, dus ik vind het op zijn minst bijzonder dat een ander daar wel iets van moet vinden.
Ik ben natuurlijk ook grotendeels wie ik ben door mijn opvoeding.
Ik vind wel TO dat je wat meer moet kunnen tegen de reacties die je krijgt.
Je opent een topic waarin je ook je verhaal vertelt, dan kun je verwachten dat men daar iets van vindt.
Zeker als het gaat om de rolverdeling thuis en jij uit een streng gelovig gezin komt. Dan weet je dat men enigszins verbaasd zal zijn over je manier van leven.
zaterdag 30 september 2017 om 10:04
zaterdag 30 september 2017 om 10:06
Opleggen of verbieden is helemaal niet aan de orde!
Als 1 van ons zich ergens niet prettig bij voelt, wordt er over gepraat en zoeken we naar een oplossing waarbij we beiden tevreden zijn.
Tot op heden werkt het zo prima voor ons, dus ik snap oprecht de ophef niet.
zaterdag 30 september 2017 om 10:07
Dit. Mijn man en ik werken allebei (zélfs met mensen van het andere geslacht) en doen allebei huishoudelijke klussen. Voor onszelf en voor elkaar, maar vooral omdat dat gewoon dingen zijn die gedaan moeten worden. We zorgen er samen voor dat er geld verdiend wordt en we zorgen er ook samen voor dat het huis schoon blijft en dat er eten op tafel komt. En wie wat doet maakt niet uit, degene die op dat moment het meeste tijd heeft pakt het zonder morren op.
zaterdag 30 september 2017 om 10:07
Ik schrik van jouw reactie. Al is het 2030 en dan. To is een volwassen vrouw die dat geen probleem vind en zo te lezen gelukkig is .
Als je als twee volwassenen een besluit neemt waar men beiden zich in kan vinden dan is er toch niets aan de hand begrijp daarom die verontwaardiging.
anoniem_210274 wijzigde dit bericht op 30-09-2017 10:12
8.50% gewijzigd
Hhhhhhhhhh
zaterdag 30 september 2017 om 10:08
Ik lees niet dat TO een ongelijkwaardige relatie heeft. Slechts dat ze niet gelijk zijn in de relatie. Als dat iets is waar ze beiden voor kiezen en beiden gelukkig mee zijn, is daar niks mis mee.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zaterdag 30 september 2017 om 10:10
Ga dan fijn in China wonen.appelientjex schreef: ↑29-09-2017 23:39wow je hebt 5 kinderen TO?? Kom je uit de bible belt ofzo? (Edit: lees nu dat je idd gelovig bent). Ik vind 5 kinderen echt niet meer van deze tijd met de overbevolking en alle problemen die dat oplevert.
Ik vind 5 kinderen gezellig.
zaterdag 30 september 2017 om 10:10
mwah... voor ik mijn man leerde kennen leefde hij van broodjes bij de pomp en cola.
dan vind ik een gezonde broodtrommel en thermoskan koffie toch sexier .helemaal als hij hem zelf gevuld heeft
zaterdag 30 september 2017 om 10:11
Ik zou me er maar niet druk over maken. Men is hier een kei in het van een mug een olifant maken.Moederdegans87 schreef: ↑30-09-2017 10:06Opleggen of verbieden is helemaal niet aan de orde!
Als 1 van ons zich ergens niet prettig bij voelt, wordt er over gepraat en zoeken we naar een oplossing waarbij we beiden tevreden zijn.
Tot op heden werkt het zo prima voor ons, dus ik snap oprecht de ophef niet.![]()
Hhhhhhhhhh
zaterdag 30 september 2017 om 10:14
Moederdegans87 schreef: ↑30-09-2017 10:04Heb je de rest van mijn berichten gelezen? Dat uit hij namelijk wel dergelijk met veel complimenten en lieve woorden. Neemt af en toe spontaan iets lekkers voor me mee.
Iemand die zo duidelijk zou laten merken dat hij me niet vertrouwt in het bijzijn van andere mannen zou dat niet kunnen afkopen met complimentjes of cadeautjes. Liefde en respect zit 'm niet in iets lekkers meenemen, maar in vrijheid, vertrouwen en echte gelijkwaardigheid. Daar lees ik niets over in je berichten.
zaterdag 30 september 2017 om 10:15
TO heeft het verder op toch uitgelegd.
Ze komt op mij niet over alsof ze niet weet wat ze zelf wil. En hij houdt ook gewoon rekening met haar.
Ik vind je reactie daarom overdreven.