Uitgerekend begin december 2017!
maandag 3 april 2017 om 11:41
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!
Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
| Naam | Leeftijd (v/m) | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| Bessie2017 | 29/33 | Eerste | 3 december | Jongen! | |
| ElCid79 | 37/38 | Tweede | 26 november | Jongen! | |
| Mevrouw85 | 3 december | Jongen! | |||
| MevrouwTomatensoep | 32/24 | Eerste | 10 december | Jongen! | |
| Kaartje1 | 26/26 | Eerste | 2 december | Meisje! | |
| mycupoftea | 26/31 | Eerste | 30 november | Meisje! | |
| Sleutels | Derde | 12 december | Meisje! | ||
| Lentegroetjes | 26/28 | Eerste | 3 december | Meisje! | |
| fritzzz | 28/30 | Eerste | 10 december | Meisje! | |
| Marilynne | 28/32 | Eerste | 6 december | Meisje! | |
| VashtaNerada | 36/37 | Eerste | 1 december | Jongen! | |
| -cactus- | Tweede | 6 december | Jongen! |
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
maandag 18 september 2017 om 19:38
Hier best redelijk, merk wel dat mijn lijf moe begint te worden. Heb ook regelmatig weer buikpijn maar daar is geen reden voor te vinden, alles zag er goed uit.
Moet alles nog wasswn maar het staat in elkaar en op de plek waar ik het wil. Heb ontslag genomen van mijn werk maar doe nog wel een hoop losse klusjes, hoop dat voorlopig ook nog te kunnen blijven doen!
Moet alles nog wasswn maar het staat in elkaar en op de plek waar ik het wil. Heb ontslag genomen van mijn werk maar doe nog wel een hoop losse klusjes, hoop dat voorlopig ook nog te kunnen blijven doen!
Natte tosti..
dinsdag 19 september 2017 om 08:34
dinsdag 19 september 2017 om 18:47
Vandaag is het kraampakket aangekomen van de verzekering. Poeh het gaat wel snel nu! Vrijdag 30 weken al, dat klinkt opeens heel ver. Ik had het er gister met mijn man over dat als het kindje vroeg is, we dan al over 8 weken ouders zijn! Help!
Gelukkig al veel geregeld. Ik heb dit weekend ook de kleertjes op maat gesorteerd en dan wordt wel goed duidelijk wat ontbreekt: maat 56! Dus dat moeten we nog bijhalen.
En ik kan nergens moltons voor het wiegje vinden, 40x80, weten jullie een adres? Voor het ledikantje heb ik wel alles.
Ik vind 8 - 12 weken heel snel maar aan de andere kant kan ik ook echt niet wachten!! Ik ben zo benieuwd hoe het kindje zal zijn! En natuurlijk of het een jongetje of een meisje is.... spannend!
Ik moet alleen echt nog niet aan de bevalling denken. Een collega ging vandaag in geuren en kleuren haar bevalling toelichten... en bedankt
het is best spannend omdat ik nu al zo weinig energie heb, dan ben ik wel een beetje onzeker hoe de bevalling gaat zijn. Maar in oktober hebben we een hele uitgebreide cursus dus dat zal vast helpen om me geruster te voelen.
Nog twee weken tot mijn vervroegde verlof, ik kijk er inmiddels heel erg naar uit.
Ik heb ook veel pijn aan mijn buik nu, de verloskundige zegt het zijn spieren en banden, helemaal normaal.
Gelukkig al veel geregeld. Ik heb dit weekend ook de kleertjes op maat gesorteerd en dan wordt wel goed duidelijk wat ontbreekt: maat 56! Dus dat moeten we nog bijhalen.
En ik kan nergens moltons voor het wiegje vinden, 40x80, weten jullie een adres? Voor het ledikantje heb ik wel alles.
Ik vind 8 - 12 weken heel snel maar aan de andere kant kan ik ook echt niet wachten!! Ik ben zo benieuwd hoe het kindje zal zijn! En natuurlijk of het een jongetje of een meisje is.... spannend!
Ik moet alleen echt nog niet aan de bevalling denken. Een collega ging vandaag in geuren en kleuren haar bevalling toelichten... en bedankt
Nog twee weken tot mijn vervroegde verlof, ik kijk er inmiddels heel erg naar uit.
Ik heb ook veel pijn aan mijn buik nu, de verloskundige zegt het zijn spieren en banden, helemaal normaal.
dinsdag 19 september 2017 om 20:08
donderdag 21 september 2017 om 14:02
Ons wiegje is soort van ovaal, geen idee wat de maat is. Goed dat jullie het erover hebben: heb wel wat lakentjes al, maar heb niet gecheckt of de maat goed is. Oeps!
Morgen de kraamzorg op bezoek. Wel nadat ik zelf aan het bellen was gegaan, want ze waren me 'vergeten te bellen voor een afspraak'. Als ze me straks in de kraamperiode maar niet vergeten
Begonnen met een soort puf cursus van 4 weken. Twee dames zijn al 35 weken en hebben echt al een enorme buik. Bij mij is het nog steeds niet heel veel, dus kijk met enige jaloezie naar die van hun.
Hoe zijn jullie buikjes/buiken?
Morgen de kraamzorg op bezoek. Wel nadat ik zelf aan het bellen was gegaan, want ze waren me 'vergeten te bellen voor een afspraak'. Als ze me straks in de kraamperiode maar niet vergeten
Begonnen met een soort puf cursus van 4 weken. Twee dames zijn al 35 weken en hebben echt al een enorme buik. Bij mij is het nog steeds niet heel veel, dus kijk met enige jaloezie naar die van hun.
Hoe zijn jullie buikjes/buiken?
donderdag 21 september 2017 om 20:03
@bessie hier ook klein buikje. Maar ik vind dat wel prima. Het is bij mij wel duidelijk zichtbaar dat ik zwanger ben. Behalve als ik werk dan zit er een jasje voor. Dan krijg ik vaak verbaasde gezichten huh al ruim 6,5 maanden zwanger waar zit je buik haha
Ik had trouwens vandaag kraamzorg op bezoek. Leuk gesprek. Uitleg wat je kunt verwachten en hoe het in zijn werk gaat. Hoeveel uur je minimaal kraamzorg krijgt. Enz
Hier vorige week dinsdag 3d echo gehad. Helaas helaas kleine verstopte zich. Week later terug gekomen. Maar ook afgelopen week kleine die haar hoofd verstopt. Dus blijft een verassing.
Ik had trouwens vandaag kraamzorg op bezoek. Leuk gesprek. Uitleg wat je kunt verwachten en hoe het in zijn werk gaat. Hoeveel uur je minimaal kraamzorg krijgt. Enz
Hier vorige week dinsdag 3d echo gehad. Helaas helaas kleine verstopte zich. Week later terug gekomen. Maar ook afgelopen week kleine die haar hoofd verstopt. Dus blijft een verassing.
donderdag 21 september 2017 om 20:20
Nee ik deed vrijwilligerswerk en had het al een tijdje niet naar mijn zin, en toen kwam er een soort druppel.Lentegroetjes schreef: ↑19-09-2017 08:34Hè mwtomatensoep, had je het niet meer naar je zin gezien je ontslag? Lastige keuze lijkt me. Ben je soort zzp-er dat je nog wel losse klussen kan doen? Als je niets kwijt wil ook prima hoor.
En wat naar van je buikpijn, vervelend dat er geen oorzaak is..
Deze week heb ik twee dagen opgepast bij een vriendin en vandaag gewerkt voor een foodfotoshoot. Gewoon een beetje op allerlei plekken aanrommelen dus
Natte tosti..
dinsdag 26 september 2017 om 23:22
regelen @kaartje nee hoor, ik moet daar ook nog aan beginnen... Aan heel veel andere dingen ook nog! Als ik jullie zo hoor lopen wij heeeeeel erg achter haha. Maar gelukkig nog tijd zat. We focussen ons nu eerst op het babykamertje en de grotere duurdere dingen zoals maxicosi, wandelwagen, commode etc. Wiegje krijgen we van schoonouders, is een familie wiegje, super leuk!
buikje hier best een behoorlijk aanwezige buik inmiddels. Krijg er erg wisselende reacties erop. De 1 is verbaasd dat ik 'al zo ver' ben, de ander dat ik 'nog zo lang' moet. Ach, omvang buik zegt niet zoveel, dat blijkt maar weer
kraamzorg hier komen ze in week 34 langs. Dus dat duurt nog wel even!
Was het bij jullie leuk? Heel informatief dus vooral? Nog tips gekregen over babykamer, spullen etc.?
kraampakket wat een horror!!! Dat maandverband!!!!
Heb t allemaal snel weer ingepakt hahaha.
@mevrouwtomatensoep Vrijwilligerswerk moet je alrijd wel je ei kwijt kunnen vind ik, dus als dat niet meer het geval is, is stoppen inderdaad beter. Fijn dat je genoeg leuke dingen te doen hebt!
@kaartje nog even over geboortekaartjes. Ik ben er dus nog niwt mee begonnen, maar zag laatst op de website van minime.nl dat ze er een hele categorie artikelen aan hebben gewijd. Misschien kun je daar leuke tips ophalen ook!
Balen van de 3D echo trouwens! Qel moeten betalen? Die kleine houdt het gewoon een verrassing voor jullie! Hebben jullie wel kunnen zien of het haartjes heeft? Daar ben ik zelf bij ons exemplaar erg benieuwd naar! Kan twee kanten op hier; man had een dikke bos, ik was nagenoeg kaal haha.
@Bessie wel gek inderdaad dat ze je vergeten waren...Geen perfecte start. Hopelijk maken ze het straks ruimschoots goed! Hoe is het met jou verder? Jij had toch ook een erg lage bloeddruk als ik me niet vergis? Nog veel last van of mee leren omgaan inmiddels? Hier gaat het met vlagen merk ik. Heb nu sowieso altijd zoute drop bij me, vooral bij het OV reizen heb ik daar baat bij!
buikje hier best een behoorlijk aanwezige buik inmiddels. Krijg er erg wisselende reacties erop. De 1 is verbaasd dat ik 'al zo ver' ben, de ander dat ik 'nog zo lang' moet. Ach, omvang buik zegt niet zoveel, dat blijkt maar weer
kraamzorg hier komen ze in week 34 langs. Dus dat duurt nog wel even!
Was het bij jullie leuk? Heel informatief dus vooral? Nog tips gekregen over babykamer, spullen etc.?
kraampakket wat een horror!!! Dat maandverband!!!!
@mevrouwtomatensoep Vrijwilligerswerk moet je alrijd wel je ei kwijt kunnen vind ik, dus als dat niet meer het geval is, is stoppen inderdaad beter. Fijn dat je genoeg leuke dingen te doen hebt!
@kaartje nog even over geboortekaartjes. Ik ben er dus nog niwt mee begonnen, maar zag laatst op de website van minime.nl dat ze er een hele categorie artikelen aan hebben gewijd. Misschien kun je daar leuke tips ophalen ook!
Balen van de 3D echo trouwens! Qel moeten betalen? Die kleine houdt het gewoon een verrassing voor jullie! Hebben jullie wel kunnen zien of het haartjes heeft? Daar ben ik zelf bij ons exemplaar erg benieuwd naar! Kan twee kanten op hier; man had een dikke bos, ik was nagenoeg kaal haha.
@Bessie wel gek inderdaad dat ze je vergeten waren...Geen perfecte start. Hopelijk maken ze het straks ruimschoots goed! Hoe is het met jou verder? Jij had toch ook een erg lage bloeddruk als ik me niet vergis? Nog veel last van of mee leren omgaan inmiddels? Hier gaat het met vlagen merk ik. Heb nu sowieso altijd zoute drop bij me, vooral bij het OV reizen heb ik daar baat bij!
woensdag 27 september 2017 om 13:51
@marilyne baby heeft ongeveer 1 cm haar. Klein beetje dus. Vriend en ik hadden bij de geboorte allebei een klein beetje haar. Lijkt erop dat baby hetzelfde doet als ons hierin haha. Ik was hier ook erg benieuwd naar. 3d echo was gratis bij inschrijving kraamburo en verloskundige samen. Dus we hebben er niks voor betaald. En alsnog was het wel leuk hoor even spieken in de buik.
Ik ga eens kijken op website minime.
Ik ga eens kijken op website minime.
woensdag 27 september 2017 om 13:56
Hallo allemaal 
Ik zal me ook even hier melden, ik zit ook in het "uitgerekend in november"-topic, maar wilde hier ook even hallo zeggen.
Ik ben fulltime huisvader met een dochter van 2.
Mijn vrouw is zwanger, uitgerekend op 26 november, dus nu in week 31.
Op zich alles goed, gisteren groeiecho, beetje aan de forse kant (2031 gram).
Het is een jongen, de naam weten we (gelukkig) al.
Met mijn vrouw gaat het verder prima, nog viereneenhalve week werken tot verlof.
Ze gaat redelijk goed de zwangerschap door, al heeft ze het wel warm en soms kramp tijdens het slapen.
De baby is heel beweeglijk (stuk drukker dan tijdens onze dochter).
Verder moeten we nog wel beginnen aan de babykamer en zijn we voorzichtig aan het rondkijken naar geboortekaartjes.
Zo, volgens mij heb ik zo het meeste even bijgepraat
Ik zal me ook even hier melden, ik zit ook in het "uitgerekend in november"-topic, maar wilde hier ook even hallo zeggen.
Ik ben fulltime huisvader met een dochter van 2.
Mijn vrouw is zwanger, uitgerekend op 26 november, dus nu in week 31.
Op zich alles goed, gisteren groeiecho, beetje aan de forse kant (2031 gram).
Het is een jongen, de naam weten we (gelukkig) al.
Met mijn vrouw gaat het verder prima, nog viereneenhalve week werken tot verlof.
Ze gaat redelijk goed de zwangerschap door, al heeft ze het wel warm en soms kramp tijdens het slapen.
De baby is heel beweeglijk (stuk drukker dan tijdens onze dochter).
Verder moeten we nog wel beginnen aan de babykamer en zijn we voorzichtig aan het rondkijken naar geboortekaartjes.
Zo, volgens mij heb ik zo het meeste even bijgepraat
woensdag 27 september 2017 om 14:06
Wij gaan de kaartjes laten maken door een vriend die grafisch designerachtig-iets is. Hebben eindelijk ook een naam dus nu kan het beginnen!
Ga vanaf volgende week weer vrijwillig op mijn oude werk helpen zodat ik na mijn verlof hopelijk weer zo in kan stromen, zou mooi zijn.
Heeft iedereen inmiddels zijn kraampakket?
Ga vanaf volgende week weer vrijwillig op mijn oude werk helpen zodat ik na mijn verlof hopelijk weer zo in kan stromen, zou mooi zijn.
Heeft iedereen inmiddels zijn kraampakket?
Natte tosti..
vrijdag 29 september 2017 om 07:53
Hallo dames, leuk om te lezen allemaal. Ik loop ongeveer gelijk met jullie dus ik dacht ik breek even in omdat het leuk is zoveel herkenning te lezen. Ik ben vandaag 29.3 weken en verwacht 12 december een meisje. Het is mijn derde maar niet minder spannend. Ik ben zo vreselijk benieuwd naar ons meisje! Het gaat gelukkig wel snel nu.
Succes allemaal met de laatste loodjes! En ik blijf stiekem nog wel meelezen
Succes allemaal met de laatste loodjes! En ik blijf stiekem nog wel meelezen
vrijdag 29 september 2017 om 11:55
Goedemiddag allen, Ik heb al een tijdje niet meer gekeken en geschreven hier.
Hopelijk gaat alles goed met jullie? Begint nu wel allemaal dichterbij te komen he!
Ook hier begint mijn lijf het nu wel te merken. Vooral mijn onderrug begin ik nu zo nu en dan te voelen.
Verder mag ik niet klagen.
Gisterenavond de kraamhulp over de vloer gehad, veel informatie gekregen en veel vragen kunnen stellen. Fijn.
Fijn weekend alvast!
Hopelijk gaat alles goed met jullie? Begint nu wel allemaal dichterbij te komen he!
Ook hier begint mijn lijf het nu wel te merken. Vooral mijn onderrug begin ik nu zo nu en dan te voelen.
Verder mag ik niet klagen.
Gisterenavond de kraamhulp over de vloer gehad, veel informatie gekregen en veel vragen kunnen stellen. Fijn.
Fijn weekend alvast!
vrijdag 29 september 2017 om 12:11
Welkom sleutels en eclid! Ik lees vaak mee in het november topic, leuk dat je hier komt meeschrijven!
Hier gaat ook alles z’n gangetje. Af en toe pijnlijke heupen/bekken. Maar ach, gewoon rustig aan doen en dan komt het goed!
Het kamertje is zo goed als af. Moet alleen alles nog wassen en m’n vluchttas inpakken. Hebben jullie dat al gedaan? 11 okt hebben we de intake met de kraamzorg, lijkt me leuk!
Hier gaat ook alles z’n gangetje. Af en toe pijnlijke heupen/bekken. Maar ach, gewoon rustig aan doen en dan komt het goed!
Het kamertje is zo goed als af. Moet alleen alles nog wassen en m’n vluchttas inpakken. Hebben jullie dat al gedaan? 11 okt hebben we de intake met de kraamzorg, lijkt me leuk!
vrijdag 29 september 2017 om 13:10
Leuk al die intakes al van de kraamzorg. Hebben jullie allemaal recht op 45-49 uur? Een vriendin van mij kreeg namelijk bij de intake ineens te horen dat ze maar 24 u kreeg ivm drukte in haar bevallingsperiode. Dat lijkt mij wel heel weinig!
Voor de rest nog 4 weken werken, zondag alweer 30 weken zwanger. Ben wel toe aan verlof.
Kamertje is af, meeste is gewassen. Moet alleen nog een stoel bekleden.
Over 1,5 week nog een keer een 3D echo, altijd leuk. Doen mee met een onderzoek dus is gratis.
Wij gaan met 34 weken nog een lang weekend weg,200 km van huis. Zouden jullie dan je vluchttas en maxicosi meenemen voor de zekerheid?
Voor de rest nog 4 weken werken, zondag alweer 30 weken zwanger. Ben wel toe aan verlof.
Kamertje is af, meeste is gewassen. Moet alleen nog een stoel bekleden.
Over 1,5 week nog een keer een 3D echo, altijd leuk. Doen mee met een onderzoek dus is gratis.
Wij gaan met 34 weken nog een lang weekend weg,200 km van huis. Zouden jullie dan je vluchttas en maxicosi meenemen voor de zekerheid?
vrijdag 29 september 2017 om 13:15
Geen idee fritzz, ga er vanuit dat wij het normale aantal uren krijgen. Wel gek dat je vriendin in een keer zoveel minder uur krijgt. Zij kan er toch niets aan doen dat het dan druk is..
Ik zou de vluchttas wel meenemen denk ik. Je weet maar nooit... Maargoed, nu neem ik altijd veeeel mee en ben ik bang wat te vergeten Haha.
Ik zou de vluchttas wel meenemen denk ik. Je weet maar nooit... Maargoed, nu neem ik altijd veeeel mee en ben ik bang wat te vergeten Haha.
zaterdag 30 september 2017 om 10:05
Ik vraag me wel af; ben ik de enige die het af en toe ook gewoon heel spannend vindt? Ik vind het heel gezellig hoor, dat getrappel in mijn buik, maar soms kan ik me ook nog niet echt bedenken dat het een mensje is en dat hij de komende tig jaar bij ons hoort, hoe welkom hij ook is. Dan zie ik opeens alle beren op de weg. Herkenbaar?
Natte tosti..
zaterdag 30 september 2017 om 10:35
@mevrouwtomatensoep je bent niet de enige hoor. Ik heb zin in de tijd die voor ons ligt maar ik vind het ook spannend. Hoe gaan wij om met het slaapgebrek? Hebben we nog wel genoeg tijd voor elkaar. Wat als het tegen valt? Ik vind het heerlijk om mijn dag een beetje in te delen zoals ik zelf wil. Tja dat gaat straks toch een stukje anders. Gevoelens die erbij horen denk ik? Misschien ook wel realistisch want alles is echt niet roze geur en manen schijn.
@fritzz wij gaan met ruim 33 weken een weekendje weg. Ik neem geen vluchttas mee. Maar wanneer je je er prettig bij voelt kan je deze altijd in je auto zetten. Maxi cosi zal ik niet doen. Mocht er echt wat gebeuren neemt familie die wel mee of word je kindje uiteindelijk met ambulance naar ziekenhuis in de buurt gebracht. Wij moeten trouwens nog een hotel boeken voor ons weekendje weg. Maar willen het toch wel graag. Laatste keertje samen een weekendje weg voordat de baby er is.
@welkom sleutels en eclips leuk dat je wilt komen meeschrijven.
@hier gisteren bezoekje bij verloskundige gehad. Baby is al bezig met indalen. Best vroeg. Het zegt alleen niks. Baby kan net zo goed tot 42 weken blijven zitten.
@fritzz wij gaan met ruim 33 weken een weekendje weg. Ik neem geen vluchttas mee. Maar wanneer je je er prettig bij voelt kan je deze altijd in je auto zetten. Maxi cosi zal ik niet doen. Mocht er echt wat gebeuren neemt familie die wel mee of word je kindje uiteindelijk met ambulance naar ziekenhuis in de buurt gebracht. Wij moeten trouwens nog een hotel boeken voor ons weekendje weg. Maar willen het toch wel graag. Laatste keertje samen een weekendje weg voordat de baby er is.
@welkom sleutels en eclips leuk dat je wilt komen meeschrijven.
@hier gisteren bezoekje bij verloskundige gehad. Baby is al bezig met indalen. Best vroeg. Het zegt alleen niks. Baby kan net zo goed tot 42 weken blijven zitten.
maandag 2 oktober 2017 om 08:01
Hier ook spanning hoor! Hoe zal het gaan? Hoe gaan we om met slaapgebrek? Die 9 weken lijken soms zo kort! Terwijl we aan de andere kant niet kunnen wachten.
Wij zijn aan het zoeken voor een tekst op het geboortekaartje.. hebben jullie een alternatief voor “dankbaar en blij zijn wij met de geboorte van onze dochter..” we vinden dat te standaard, maar wat anders komen we nog niet uit. Alle tips zijn welkom
Wij zijn aan het zoeken voor een tekst op het geboortekaartje.. hebben jullie een alternatief voor “dankbaar en blij zijn wij met de geboorte van onze dochter..” we vinden dat te standaard, maar wat anders komen we nog niet uit. Alle tips zijn welkom