TOekomst na Echtscheiding & Leeftijd 'tips'

01-10-2017 19:04 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Ik zou graag advies willen krijgen over de huidige situatie waar ik in zit.

Ik en mijn vriend zijn al een klein jaartje samen en zijn super gelukkig samen. Het enige probleem is dat hij nog niet officieel gescheiden is en ook kinderen heeft. Hij gaat elke week naar een mediator dus er zit zeker wel druk achter de scheiding. Ik zelf heb geen kinderen ect. Ook zit er een leeftijdsverschil van 20 jaar tussen ons. Leeftijd interesseerd me niet, het zit goed tussen ons. We liggen kwa gedrag en gevoel op één lijn. Ook staat hij open voor een kinderwens vanuit mijn kant dus dat is ook geen probleem.

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn/waren die in een zelfde soortgelijke situatie zitten of zaten. Hatelijke opmerkingen enzovoorts zijn niet nodig. Het enige wat ik wil is advies en wellicht een paar tips hoe we het het beste aan kunnen pakken na zijn scheiding. Hoe kan ik het beste omgaan met zijn kinderen, ex en familie. Ook vanwege leeftijdsverschil.

Veel liefs,
anoniem_355718 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 19:49
48.41% gewijzigd
Als je eenmaal een leeftijd hebt is er geen toekomst meer. Dat is mijn mening.
In ieder geval niet zo tegen hem schreeuwen.
Wat zit die winkel waar je mannen kunt halen?
Opblaasflamingo schreef:
01-10-2017 19:11
Ik denk een soort Action.
Zucht. Wat dacht je van afwachten tot hij echt gescheiden is? 'Er zit wel druk achter de scheiding'. Het klinkt alsof je het maar een detail vindt, 'enig probleem is dat hij nog niet gescheiden is'. Je vermeldt het allemaal heel koeltjes, totaal geen inleving voor de betrokken personen.

Geef hem de ruimte en rust om die scheiding rustig af te ronden. Heeft hij kinderen? Die zullen ook aan de nieuwe situatie moeten wennen. Als jullie echt voor elkaar bestemd zijn, is hij dat over een jaartje of zo ook nog steeds.

Ik krijg echt jeuk van mensen die er even een scheiding doorheen willen jassen en hop willen hokken. Een scheiding is geen pretje, geen detail, geen voetnoot. Het is een behoorlijke big deal en daar zou je begrip voor op moeten brengen.
Opblaasflamingo schreef:
01-10-2017 19:11
Hahaha, naja zo is het ook weer net niet😁 Puur toeval
Lady*Voldemort schreef:
01-10-2017 19:06
Als je eenmaal een leeftijd hebt is er geen toekomst meer. Dat is mijn mening.
Mag ik vragen aan welke leeftijd je dan denkt? Groetjes
Ik en mijn vriend; ik en de werknemer.... ik vrees ook dat dit nooit meer goed gaat komen
De eerste helft had je weg kunnen laten, is niet echt relevant voor je vraag :-D

Weet je heeeeel zeker dat hij echt gaat scheiden?
En ja, als jij gelukkig ben en geen problemen heb met zoveel leeftijdsverschil.. Dan kan dat toch?
Wat doet andermans mening ertoe?

"Hij gaat elke week naar een mediator dus er zit zeker wel druk achter de scheiding."

Gaat hij daarheen in belang voor de kinderen, om goed uit elkaar te gaan?
Of om te kijken of zijn huwelijk misschien nog te redden valt?

Weet zijn "ex" van jullie relatie?Woont hij nog bij haar?
Zie je de kinderen al?
anoniem_348607 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 19:20
3.52% gewijzigd
Mientje2323 schreef:
01-10-2017 19:16
Mag ik vragen aan welke leeftijd je dan denkt? Groetjes
Gewoon, een leeftijd in het algemeen.
:rofl:
het aloude "zoals je eraan komt, zo kom je er ook vanaf" lijkt me van toepassing.
canvas schreef:
01-10-2017 19:14
Zucht. Wat dacht je van afwachten tot hij echt gescheiden is? 'Er zit wel druk achter de scheiding'. Het klinkt alsof je het maar een detail vindt, 'enig probleem is dat hij nog niet gescheiden is'. Je vermeldt het allemaal heel koeltjes, totaal geen inleving voor de betrokken personen.

Geef hem de ruimte en rust om die scheiding rustig af te ronden. Heeft hij kinderen? Die zullen ook aan de nieuwe situatie moeten wennen. Als jullie echt voor elkaar bestemd zijn, is hij dat over een jaartje of zo ook nog steeds.

Ik krijg echt jeuk van mensen die er even een scheiding doorheen willen jassen en hop willen hokken. Een scheiding is geen pretje, geen detail, geen voetnoot. Het is een behoorlijke big deal en daar zou je begrip voor op moeten brengen.
Ik leef zeker met hem mee en steun hem er zeker in. Het is niet dat ik het er "doorheen jas". Ik vroeg zelf of hij het eerst volledig af wilde ronden, maar hij vroeg of ik hem bij wilde staan. Hij ziet mij als steun. Dus ik heb zeker wel begrip voor hem, én zijn situatie. Hij wilde al heel lang scheiden maar durfde het niet omdat hij dacht alles kwijt te raken. Sinds hij mij kent heeft hij de knoop doorgehakt. Zo moet je het zien.
Bedankt voor de reactie.

Groetjed
Oh nou, nee, nu snap ik het helemaal.
Ik begrijp dat je vriend uit de bijna laatste alinea dezelfde is als je baas?
Maar waar is de medewerker, is die buitengezet omdat jij kwam, of is die er nog gezellig bij?

En het enige probleem is dat hij nog niet gescheiden is, en dus naar een mediator gaat, want er zit druk achter?
Hoe is die druk ineens ontstaan? heb jij die opgeroepen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
MoirenPhae schreef:
01-10-2017 19:13
Ik denk een soort Action.
Oh dan gaan ze vast niet lang mee
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Of helemaal niet.
Jufjoke schreef:
01-10-2017 19:24
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Of helemaal niet.
Zo moeilijk is het toch niet. Of er nog toekomst is na een scheiding en na een leeftijd. En dan heel hard.
Foodb schreef:
01-10-2017 19:20
het aloude "zoals je eraan komt, zo kom je er ook vanaf" lijkt me van toepassing.
Wel goed de bon bewaren voor inruil premie.
Ik zie dat er onduidelijkheid is door het beginstuk van de topic, sorry guys. Heb het aangepast.
Ik zal het kort samenvatten.
Ik ben verliefd geworden op mijn baas en nu vroeg ik me af wat de beste stappen zijn om te ondernemen NA de echtscheiding.

Liefs,
anoniem_355718 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 19:30
3.84% gewijzigd
7102 schreef:
01-10-2017 19:28
Wel goed de bon bewaren voor inruil premie.
:-D
Ik snap de vraag nog steeds niet. Sorry hoor, ik zit niet te zieken, maar ik begrijp niet wat je bedoelt met 'de beste stappen om te ondernemen '.
Een leeftijd....ja, dát snap ik wel. Zal door mijn leeftijd komen.
MoirenPhae schreef:
01-10-2017 19:09
In ieder geval niet zo tegen hem schreeuwen.

Dat maakt me nog niet eens zoveel uit, maar dat geschreeuw tegen ons vind ik echt te ver gaan, waar hebben we dat toch aan verdiend :nooo: ?
s-groot wijzigde dit bericht op 01-10-2017 19:33
8.16% gewijzigd
Mientje2323 schreef:
01-10-2017 19:28
Ik zie dat er onduidelijkheid is door het beginstuk van de topic, sorry guys. Heb het aangepast.
Ik zal het kort samenvatten.
Ik ben verliefd geworden op mijn baas en nu vroeg ik me af wat de beste stappen zijn om te ondernemen NA de echtscheiding.

Liefs,
Guys?

Je weet zeker dat hij echt gaat scheiden?

En stappen?
Nou dat gaat toch gewoon vanzelf.
Niks overhaasten iig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven