TOekomst na Echtscheiding & Leeftijd 'tips'

01-10-2017 19:04 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Ik zou graag advies willen krijgen over de huidige situatie waar ik in zit.

Ik en mijn vriend zijn al een klein jaartje samen en zijn super gelukkig samen. Het enige probleem is dat hij nog niet officieel gescheiden is en ook kinderen heeft. Hij gaat elke week naar een mediator dus er zit zeker wel druk achter de scheiding. Ik zelf heb geen kinderen ect. Ook zit er een leeftijdsverschil van 20 jaar tussen ons. Leeftijd interesseerd me niet, het zit goed tussen ons. We liggen kwa gedrag en gevoel op één lijn. Ook staat hij open voor een kinderwens vanuit mijn kant dus dat is ook geen probleem.

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn/waren die in een zelfde soortgelijke situatie zitten of zaten. Hatelijke opmerkingen enzovoorts zijn niet nodig. Het enige wat ik wil is advies en wellicht een paar tips hoe we het het beste aan kunnen pakken na zijn scheiding. Hoe kan ik het beste omgaan met zijn kinderen, ex en familie. Ook vanwege leeftijdsverschil.

Veel liefs,
anoniem_355718 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 19:49
48.41% gewijzigd
S-Groot schreef:
01-10-2017 21:51
Dat zal de leeftijd zijn.
Denk 't ja.
Mientje2323 schreef:
01-10-2017 21:43
Ik betwijfel of zijn familie mij uit zou kosten. Zijn moeder heeft t vaak positief over mij. Ze komt wel eens langs op de zaak en dan praat ik met haar. Ik denk niet dat dat het grootste probleem is. Hij ziet zijn kinderen wel bijna elke dag. Maar inderdaad, bedankt voor het advies.
Mijn schoonmoeder is ook lyrisch over de babysit. Zou manlief daar een affaire mee beginnen en van mij gaan scheiden, dan zal mijn schoonmoeder minder lyrisch zijn. Haar zoon, zijnde dan mijn ex-man, zou de eerste drie jaar ook niet meer welkom zijn bij haar. Dus met die babysit zou ze ook geen contact hebben.

Ik weet dat als ik als 25-jarige met zo'n relatie thuis was gekomen, mijn moeder alles bijeen had gejankt met 'zo heb ik je niet opgevoed' en dat mijn vader alleen de 'halve pedofiel' (ja, blijft je vader natuurlijk) op zijn smoel zou willen meppen. En vooral veel 'We zijn niet boos op jou alleen intens diep teleurgesteld'.

Van zijn kinderen, ik ga er gemakshalve vanuit dat het pre-pubers tot pubers zijn: die kunnen 1 bij 1 ook wel optellen. In het ergste geval weigeren ze hun pa te zien als jij erbij bent (als ze hem nog willen zien een heel weekend), in het meest gunstige verhaal negeren ze jou beleefd. Qua contact: misschien appen ze je over een jaar of twee.

In dit soort situaties maak je niet echt vrienden dus er is geen quick fix qua adviezen om voor de kerst gezellig met zijn allen aan tafel te gaan zitten. En als men daar wel naar neigt zonder slag of stoot zou ik mij maar voorbereiden op een enorme bom die ontploft.
:high5:
canvas schreef:
01-10-2017 19:46
Ik wilde ongeveer hetzelfde typen, maar dit is wel heel prima verwoord.
lemoos2 schreef:
01-10-2017 22:06
Mijn schoonmoeder is ook lyrisch over de babysit. Zou manlief daar een affaire mee beginnen en van mij gaan scheiden, dan zal mijn schoonmoeder minder lyrisch zijn. Haar zoon, zijnde dan mijn ex-man, zou de eerste drie jaar ook niet meer welkom zijn bij haar. Dus met die babysit zou ze ook geen contact hebben.

Ik weet dat als ik als 25-jarige met zo'n relatie thuis was gekomen, mijn moeder alles bijeen had gejankt met 'zo heb ik je niet opgevoed' en dat mijn vader alleen de 'halve pedofiel' (ja, blijft je vader natuurlijk) op zijn smoel zou willen meppen. En vooral veel 'We zijn niet boos op jou alleen intens diep teleurgesteld'.

Van zijn kinderen, ik ga er gemakshalve vanuit dat het pre-pubers tot pubers zijn: die kunnen 1 bij 1 ook wel optellen. In het ergste geval weigeren ze hun pa te zien als jij erbij bent (als ze hem nog willen zien een heel weekend), in het meest gunstige verhaal negeren ze jou beleefd. Qua contact: misschien appen ze je over een jaar of twee.

In dit soort situaties maak je niet echt vrienden dus er is geen quick fix qua adviezen om voor de kerst gezellig met zijn allen aan tafel te gaan zitten. En als men daar wel naar neigt zonder slag of stoot zou ik mij maar voorbereiden op een enorme bom die ontploft.
Je hebt inderdaad een punt. Zijn vrouw vertelde dat ze het niet erg zou vinden als ik zijn nieuwe vriendin zou zijn. Ik betwijfel het. Lijkt me puur een praatje om dingen los te krijgen en op te biechten.... En later het leven zuur maken inderdaad. Vind het zelf een lastige keuze.
Wat doen jullie zoal als niemand van jullie mag weten?
Ik neem aan dat hij ook niet hele dagen en nachten weg kan blijven.
MoirenPhae schreef:
01-10-2017 22:35
Wat doen jullie zoal als niemand van jullie mag weten?
Ik neem aan dat hij ook niet hele dagen en nachten weg kan blijven.
We gaan vaak uit eten, bios, naar de kroeg. En in het weekend slaap ik soms wel een nacht bij hem. (Hij woont boven de winkel)
En overdag zijn we aan het werk. Hij bij de zaak vooral en ik help m met van alles. En ik heb ander werk dat ik er bij naast doe. Dus dat is onze dagbesteding.
Mientje2323 schreef:
01-10-2017 22:45
We gaan vaak uit eten, bios, naar de kroeg. En in het weekend slaap ik soms wel een nacht bij hem. (Hij woont boven de winkel)
En overdag zijn we aan het werk. Hij bij de zaak vooral en ik help m met van alles. En ik heb ander werk dat ik er bij naast doe. Dus dat is onze dagbesteding.
Hij is niet bang om betrapt te worden?

Ik ben benieuwd na hoe lang jij je af gaat vragen of hij dat nieuwe jonge meisje op het werk neukt.
MoirenPhae schreef:
01-10-2017 22:49
Hij is niet bang om betrapt te worden?

Ik ben benieuwd na hoe lang jij je af gaat vragen of hij dat nieuwe jonge meisje op het werk neukt.
Als we betrapt worden hebben we pech. Dan komt het eerder uit als gepland. We houden het liever nog even stil maar als mensen er achter komen dan zij dat zo. En nee, er werken alleen maar jongens verder 😁
Mientje2323 schreef:
01-10-2017 20:14
Ja, omdat ik wel eens gesprekken tussen hem en zijn (ex)vrouw hoor. Ik mag alles weten en ook gesprekken tussen hun gaan zonder enig probleem op de luidspreker zodat ik het ook kan horen. Alles wat hij zegt klopt.
Dit is zó fout :nooo:
En dat jij het als iets positiefs ziet is.... nog fouter :frusty:

Maar goed, nogmaals, je neukt met je baas die in echtscheiding ligt met zijn huidige vrouw die ook een belang heeft in het bedrijf. En je bent begin 20. :nooo: :nooo: :nooo:
Mientje2323 schreef:
01-10-2017 22:54
Als we betrapt worden hebben we pech. Dan komt het eerder uit als gepland. We houden het liever nog even stil maar als mensen er achter komen dan zij dat zo. En nee, er werken alleen maar jongens verder 😁
Ja, nu. En over 10 jaar, na twee kinderen, ben jij wat uitgezakter en neemt hij een meisje van 20 aan en slaapt wat vaker boven de zaak...
Ze heeft niet zozeer belang in het bedrijf. Ze is druk op zoek naar een rijke kerel om haar inkomen weer extra aan te vullen. Mijn vriend betaald nog steeds alle kosten ect. Ze is opzoek naar een flinke zak met geld. Thats all
Mientje2323 schreef:
01-10-2017 23:14
Ze heeft niet zozeer belang in het bedrijf. Ze is druk op zoek naar een rijke kerel om haar inkomen weer extra aan te vullen. Mijn vriend betaald nog steeds alle kosten ect. Ze is opzoek naar een flinke zak met geld. Thats all
Dat vertelt zij jou?
Of zegt dat pareltje van jou dat. Geloof je alles wat een leugenaar zegt?
MoirenPhae schreef:
01-10-2017 23:17
Dat vertelt zij jou?
Of zegt dat pareltje van jou dat. Geloof je alles wat een leugenaar zegt?
Ik geloof hem wel. Maar snap dat het moeilijk te geloven valt. Ik krijg nu wel echt mijn twijfels.
Mientje2323 schreef:
01-10-2017 23:26
Ik geloof hem wel. Maar snap dat het moeilijk te geloven valt. Ik krijg nu wel echt mijn twijfels.
Nu pas?
karin12345 schreef:
01-10-2017 23:27
Nu pas?
Liefde maakt blind zeggen ze ...
Mijn hemel, hoe cliché wil je het hebben. Veertiger in midlifecrisis verlaat gezin voor naïef meisje van 20. En hij is ook nog haar baas.

Iedereen boven de 40 weet dat mannen zelden hun vrouw verlaten, behalve als er een ander is. Zijn ex ook. Iedereen weet ook dat je vrouw zwart maken bij je minnares het cliché van de eeuw is. En een zwaktebod van hier tot Tokyo.

Iedereen op leeftijd weet ook dat sexy leidinggevenden een stuk minder aantrekkelijk worden als je eenmaal hun gore onderbroeken wast. En er ruzie mee moet maken over de plee schrobben en stofzuigen. Of als blijkt dat ex maandelijks recht heeft op de helft van zijn megasalaris. En dat moeders de minnaressen van hun zoon doorgaans niet verwelkomen met warme appeltaart is ook algemeen bekend.

Maar dat hoef je ook allemaal nog lang niet te weten, want je bent pas 20. Mijn raad, vergooi de mooiste jaren van je leven niet met de rugzak van een man die 20 jaar ouder is dan jij. Het gaat je niks brengen. Alleen maar ellende geven.

Ik hoop in ieder geval dat je tot inkeer komt voordat jullie een liefdesbeeb gaan bakken.
anoniem_203344 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 23:31
5.02% gewijzigd
Mientje2323 schreef:
01-10-2017 23:28
Liefde maakt blind zeggen ze ...
En je IQ zakt aanzienlijk zeker?
Mientje2323 schreef:
01-10-2017 22:54
En die medewerker waar jij het over had in je originele openingspost, gaat de boel niet aan het licht brengen. Als ik het goed begreep wa hi al van plan jou te pakken te nemen omdat je niet aan zijn eisen voldeed
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
wat een heerlijke naieviteit
Murrmurr schreef:
01-10-2017 20:12
Ik zou gaan bowlen. Of naar een escape room.
:HA:
Ik hoop dat je mijn berichtje leest en er dan met een open blik na wil kijken.

Uit je berichtje lees ik eigenlijk een soort verantwoording omdat je zegt dat leeftijd je niet interesseert en hij heeft al toegezegd dat er kinderen komen. Maar je vergeet denk ik ook dat er wel heel veel bij komt kijken. Je bent nu een jaar samen terwijl hij nog gescheiden is. Dat betekent dat het nog een heel proces kan worden. Stel het is eenmaal zover, de scheiding is rond. Hij zal altijd verbonden zijn met zijn ex en de kinderen. Dat betekent dat er ook een regeling moet gaan komen voor de kinderen dus al met al kan je niet ervan uit gaan dat het allemaal leuk en gezellig is met jouw en dat hij alleen maar aandacht voor jou heeft. Je moet beseffen dat de kinderen een grote rol gaan spelen. Leeftijd hoeft niks uit te maken maar omdat je nu nog echt in het begin hebt is dat makkelijk te zeggen, want uiteindelijk ga je wel enige verschil merken. Je bent jong zo te lezen in de bloei van je leven, wil je dit echt aangaan?

Mijn eigen ervaring, ik ben verliefd geworden op een getrouwde man. Heel eerlijk ik wist dat niet eens in het begin want het was gewoon leuk en speels in het begin. Totdat er sprake was van liefde. Zij is erachter gekomen en je wilt niet weten wat dat heeft veroorzaakt. En vertrouw me je wilt het niet weten. Hij heeft voor mij gekozen maar de scheiding was een helse gedoe. Dus bij deze, als zij erachter komt want er is ook sprake van kinderen. Je wilt geen oorlog, echt niet! Dus niet te stoer gaan praten van het maakt niks uit of het komt allemaal geen. Nee echt niet, dus wees verstandig! Maar uiteindelijk is alles rond alleen echter had partner dus wel degelijk een na klap van alles wat er was gebeurd. Ook te snel deze relatie ingegaan. Je kan wel raden dat ik nu ga zeggen dat er bij jullie ook een kans is.

Wat ik als laatste wil zeggen, de liefde is mooi. Vooral als je iemand vind die je begrijpt en er voor je is. Je wilt niets liever dan tijd met elkaar doorbrengen, leuke dingen doen en vooral genieten. Maar denk aan de praktische zaken want het is het niet waard. Of je nu een relatie hebt, kinderen of zelfs getrouwd. Er komt echt zoveel bij kijken. Dan moet de liefde echt heel wat hobbels overwinnen. Je moet je echt afvragen of je dat wilt. En in jullie geval, als de verhouding eenmaal scheef is, en daarmee bedoel ik de oorlog met de ex en de kinderen. Dan is dat het echt niet waard, dat besef je nu niet omdat je nog jong bent en geen kinderen hebt. Maar als dat wel eenmaal zo is dan weet je wat ik bedoel. Excuses voor de lange bericht maar moest dit aan je kwijt. Ik was destijds jong en heb die sprong genomen niet wetende wat het me allemaal zou doen maar als ik ouder was dan had ik sowieso gewacht.

Denk er over na, fijne avond!
Ze heeft geen belang in een bedrijf waarin ze de helft eigenaar is en haar eigen belangen opzij heeft gezet zodat zij het gezin kon verzorgen en vader volledig voor bedrijf kon gaan?
Vind je t eigenlijk sympathiek dat een vent jarenlang een bepaalde verdeling in zijn gezin aanhoudt en dan tegen zn nieuwe vriendin vertelt dat zn vrouw een luie donder is?
Of blijft hij bij jouw kind wel thuis en doe jij de zaak?
Mientje2323 schreef:
01-10-2017 23:14
Mientje2323 schreef:
01-10-2017 20:14
Ja, omdat ik wel eens gesprekken tussen hem en zijn (ex)vrouw hoor. Ik mag alles weten en ook gesprekken tussen hun gaan zonder enig probleem op de luidspreker zodat ik het ook kan horen. Alles wat hij zegt klopt.

Ik vind het schandalig dat hij privégesprekken met zijn vrouw zomaar deelt met jou. En jij doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ongelofelijk.
Geen ervaring met een gescheiden man, wel met iemand die pas zes maanden weduwnaar was. Hij was ook twintig jaar ouder. Dat ik zo snel bij hem op de bank zat, leidde tot bittere voogdijstrijd met familie van z'n overleden vrouw, die de zorg over de kinderen wilden opeisen.

Zijn kinderen accepteerden mij totaal niet. En bovendien zat hij zelf ook nog middenin het rouwproces. Sindsdien weet ik: liefde overwint veel, maar niet alles. Uiteindelijk hebben we een 'break' ingelast omwille van de voogdijzaak en van uitstel kwam afstel.

Overigens ben ik blij dat ik erna iemand van m'n eigen leeftijd tegenkwam. Het was fijn om zonder zoveel complicaties een relatie te kunnen beginnen, aan kinderen te denken, etc. Achteraf gezien ben ik nog altijd dankbaar dat het zo is gelopen, ook al heb ik het er destijds heel zwaar mee gehad.

Mijn ogen gingen ook wel open toen ik vrienden van mijn ouders sprak, die 20+ jaar schelen en samen drie kinderen hebben. Ze leken me altijd een heel gelukkig stel, maar zij fluisterde me toe: 'Val nooit voor een oudere man, want je bent na zijn zestigste alleen maar aan het zorgen.'
anoniem_667969d00e896 wijzigde dit bericht op 02-10-2017 07:51
2.42% gewijzigd
mommy2014 schreef:
02-10-2017 00:22
Ik hoop dat je mijn berichtje leest en er dan met een open blik na wil kijken.

Uit je berichtje lees ik eigenlijk een soort verantwoording omdat je zegt dat leeftijd je niet interesseert en hij heeft al toegezegd dat er kinderen komen. Maar je vergeet denk ik ook dat er wel heel veel bij komt kijken. Je bent nu een jaar samen terwijl hij nog gescheiden is. Dat betekent dat het nog een heel proces kan worden. Stel het is eenmaal zover, de scheiding is rond. Hij zal altijd verbonden zijn met zijn ex en de kinderen. Dat betekent dat er ook een regeling moet gaan komen voor de kinderen dus al met al kan je niet ervan uit gaan dat het allemaal leuk en gezellig is met jouw en dat hij alleen maar aandacht voor jou heeft. Je moet beseffen dat de kinderen een grote rol gaan spelen. Leeftijd hoeft niks uit te maken maar omdat je nu nog echt in het begin hebt is dat makkelijk te zeggen, want uiteindelijk ga je wel enige verschil merken. Je bent jong zo te lezen in de bloei van je leven, wil je dit echt aangaan?

Mijn eigen ervaring, ik ben verliefd geworden op een getrouwde man. Heel eerlijk ik wist dat niet eens in het begin want het was gewoon leuk en speels in het begin. Totdat er sprake was van liefde. Zij is erachter gekomen en je wilt niet weten wat dat heeft veroorzaakt. En vertrouw me je wilt het niet weten. Hij heeft voor mij gekozen maar de scheiding was een helse gedoe. Dus bij deze, als zij erachter komt want er is ook sprake van kinderen. Je wilt geen oorlog, echt niet! Dus niet te stoer gaan praten van het maakt niks uit of het komt allemaal geen. Nee echt niet, dus wees verstandig! Maar uiteindelijk is alles rond alleen echter had partner dus wel degelijk een na klap van alles wat er was gebeurd. Ook te snel deze relatie ingegaan. Je kan wel raden dat ik nu ga zeggen dat er bij jullie ook een kans is.

Wat ik als laatste wil zeggen, de liefde is mooi. Vooral als je iemand vind die je begrijpt en er voor je is. Je wilt niets liever dan tijd met elkaar doorbrengen, leuke dingen doen en vooral genieten. Maar denk aan de praktische zaken want het is het niet waard. Of je nu een relatie hebt, kinderen of zelfs getrouwd. Er komt echt zoveel bij kijken. Dan moet de liefde echt heel wat hobbels overwinnen. Je moet je echt afvragen of je dat wilt. En in jullie geval, als de verhouding eenmaal scheef is, en daarmee bedoel ik de oorlog met de ex en de kinderen. Dan is dat het echt niet waard, dat besef je nu niet omdat je nog jong bent en geen kinderen hebt. Maar als dat wel eenmaal zo is dan weet je wat ik bedoel. Excuses voor de lange bericht maar moest dit aan je kwijt. Ik was destijds jong en heb die sprong genomen niet wetende wat het me allemaal zou doen maar als ik ouder was dan had ik sowieso gewacht.

Denk er over na, fijne avond!
Poeeh, bedankt voor het bericht. Mensen met ervaring hebben toch een hele andere blik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven