Wanneer winterjas aan?

02-10-2017 19:16 53 berichten
Ik vroeg me af wanneer jullie je kind(eren) hun winterjas aantrekken. Bij een bepaalde temperatuur/na een bepaalde datum?

Hier twijfel ik omdat het van de week flink gaat waaien en we iedere dag op de fiets naar school gaan (kwartiertje enkele reis). Vooral kind dat achterop de fiets zit heeft het 's morgens best fris.

Op school zie ik nog vanalles, van blote benen met crocs (ja echt ;-)) tot winterjassen. Ik vind het altijd een lastig omslagpunt, wanneer de winterjassen aan...
(en dit jaar heb ik ook zulke leuke jassen gekocht :-D )
Als het koud is. Ik trek me verder niets aan van een datum of wat anderen doen.
Alle reacties Link kopieren
Als je hem zelf ook aan zou doen
Ik heb het niet zo snel koud, fiets nog wel even met m'n vest aan. Of nog met een 'tussendoor-jas'. Heb voor de echte kou wel een goede winterjas, maar verder vind ik mezelf niet zo'n goed meetpunt ;-)
In de winter.
Die start op 21/12.

Of op 1/12 volgens sommige mensen.

Of als je kind blauw ziet.
aankleefsjaan schreef:
02-10-2017 19:20
Als je hem zelf ook aan zou doen
.
Dit! En kind achterop misschien iets eerder want die fietst zich niet warm. Verder bepaalden mijn kinderen dat vooral zelf. Dus ik bracht gerust een kind met winterjas en kind met zomerjas in november naar school.

En nog heeft middelste vak alleen zijn zomerjas aan, met handschoenen, dat wel.
En dat kan je zelf niet bedenken? Wanneer het nodig is?
Nu nog niet. Als het overdag onder de 10 graden blijft of zo.
Mijn kinderen hebben hem nu al aan hoor. Vooral s ochtends best lekker. Als ze s middags uit school buiten gaan spelen wisselen ze hem weer om.
Sassa_82, ja hoor dat kan ook. Ik wist niet dat ik niet mocht vragen naar andere meningen..

Bedankt voor jullie reacties :) morgen met die flinke wind doe ik ze wel een vestje onder hun zomerjassen!
Wat ze willen. Jongste heeft net een nieuwe winterjas en een zomerjas heeft ze niet gehad. Nu fietst ze 's morgens in winterjas en 's middags in een vest.
Dochter krijgt haar winterjas aan als zij het koud heeft ‘s morgens. Of als het ver onder de 10 graden is ‘s morgens. Ze heeft nu een tussenjas aan. Vorig jaar heeft ze die tot ver in december nog aangehad (afgewisseld met haar winterjas). Dochter heeft het niet snel koud.

Ik ga zelf meestal pas ergens in eind november van mijn softshell jack naar mijn winterjas.
Vandaag had iedereen de zomerjas aan, ze hebben het niet snel koud. Voor de komende tijd eerst tussenjassen (gevoerde vesten). Ideaal voor de komende tijd. De winterjassen pas als het buiten te koud voelt voor de tussenjassen, op gevoel dus.
Dit ligt toch gewoon aan je kind? Zoon gaat nog steeds zonder jas de deur uit 's morgens, terwijl dochter alweer in haar winterjas loopt. Peuter van 4 kan nog geen afscheid nemen van zijn sandalen ;-) .
Wat een rare vraag. Als wij hier met zijn alle beslissen dat de jas echt niet eerder aan mag dan 4 december laat je je kind dan kou lijden?
Dochter gaat het liefst met haar nieuwe winterjas aan naar bed ;-) als ik die de kans geef trekt ze hem dus al aan.

Gevoerde vesten vind ik wel een goed idee om morgen eens naar te kijken.
Als je overigens nu al haar haar winterjas aantrekt ...
Wat gaat ze dan dragen als het echt winter is?
Met sneeuwvlokken, ijzel, echte koude, vriestemperaturen, ...

Of trek je dan 2 winterjassen over elkaar aan?
Bladiebladiebla2016 schreef:
02-10-2017 19:43
Wat een rare vraag. Als wij hier met zijn alle beslissen dat de jas echt niet eerder aan mag dan 4 december laat je je kind dan kou lijden?
Nee hoor, zo'n ontaarde moeder ben ik niet. Als ze het koud hebben mogen ze hem uiteraard aan, ze hangen gewoon klaar in de gang. Ik vraag alleen om andere meningen/ervaringen, omdat ik op school ook zoveel verschillen zie. Iedereen heeft z'n eigen 'punt' om van jas te wisselen; vind ik leuk om te lezen.
Ohhhh, je wou gewoon een gezellig winterjassentopic openen! Zeg dat dan meteen :D .

Ik had altijd ruzie over winterjassen, met school. School vond dat mijn kinderen een winterjas aan moesten na 21 november of zo, en mijn kinderen vonden van niet want ze hadden het altijd bloedheet, ook als het vroor. Ik ben er zelfs regelmatig over gebeld, dat de mevrouwen van de TSO mijn kinderen niet meer buiten wilden laten spelen omdat ze geen winterjas mee hadden. Gelukkig kwam ik op een vroege vorstige ochtend op weg naar mijn werk een schooljuf tegen, en ik droeg dus geen winterjas. Erger nog, ik droeg alleen een T-shirt want van al dat wandelen had ik het bloedheet gekregen dus mijn vest had ik maar in mijn rugzak gestopt. Juf heeft toen besloten dat de hele familie dan wel gek zou zijn en dat blijkbaar doorgespeeld naar de TSO-mevrouwen, want daarna heb ik nooit meer klachten gekregen over ontbrekende winterjassen :proud: .
Weet ik veel.

Beetje op gevoel. Beetje mijn gevoel, beetje hun gevoel. Ze hebben alledrie nogal een eigen willetje.

En het is niet zo dat als de winterjas aangaat, de zomerjas direct opgeruimd wordt. Om het een beetje speels te houden, wissel ik graag af.
Hier hebben we verschillende jassen van verschillende diktes.. de zomerjas kon ze afgelopen weekend nog aan, terwijl ze vorige week en deze week weer een dikkere (herfst?) jas heeft. Voor als het echt koud wordt hebben we nog een dikkere.. daarnaast kan ze nu zelf ook wel aangeven of ze het te koud heeft; dan nog eventueel een extra laag aan..
En mijn oudste draagt graag een bodywarmer.

Waarom is me een raadsel, ik vind het het meeste onzinnige kledingstuk ever.

Maar is toch een soort tussenoplossing.
Ik heb voor de kinderen een tussenjas. Lekker makkelijk.
Als ze het te koud krijgen, hoor ik het wel.
Lady*Voldemort schreef:
02-10-2017 19:57
Ohhhh, je wou gewoon een gezellig winterjassentopic openen! Zeg dat dan meteen :D .

Ik had altijd ruzie over winterjassen, met school. School vond dat mijn kinderen een winterjas aan moesten na 21 november of zo, en mijn kinderen vonden van niet want ze hadden het altijd bloedheet, ook als het vroor. Ik ben er zelfs regelmatig over gebeld, dat de mevrouwen van de TSO mijn kinderen niet meer buiten wilden laten spelen omdat ze geen winterjas mee hadden. Gelukkig kwam ik op een vroege vorstige ochtend op weg naar mijn werk een schooljuf tegen, en ik droeg dus geen winterjas. Erger nog, ik droeg alleen een T-shirt want van al dat wandelen had ik het bloedheet gekregen dus mijn vest had ik maar in mijn rugzak gestopt. Juf heeft toen besloten dat de hele familie dan wel gek zou zijn en dat blijkbaar doorgespeeld naar de TSO-mevrouwen, want daarna heb ik nooit meer klachten gekregen over ontbrekende winterjassen :proud: .
Mijn moeder is vroeger ook wel eens aangesproken op een t-shirt in de winter. Na de reactie moet hij dan een trui aan omdat de rest dat heeft, bleef de vraag weg.
Mijn zoon heeft vorig jaar4 keer een winterjas aan gehad. De rest van de winger 4 een gevoerd vest. Winterjas wil zoon alleen aan wanneer door regen een vest echt noet fijn is. Gelukkig was het een goedkope winterjas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven