Speelafspraakjes en opdringerige moeder
dinsdag 3 oktober 2017 om 09:21
Vanochtend komt er een moeder naar mij toe, want Gijsje wil met mijn zoon afspreken. Mijn zoon vraagt hier nooit naar.
Nu is het geval dat haar zoon niet alleen durft af te spreken en die van mij ook niet.
Dus zegt de moeder dan kom ik mee naar jou! Ik heb geen zin in Gijsje en al helemaal niet in de moeder!
De jongens spelen ook op de BSO en in de klas.
Hoe wimpel ik ze netjes af? Of ben ik te moeilijk?
Nu is het geval dat haar zoon niet alleen durft af te spreken en die van mij ook niet.
Dus zegt de moeder dan kom ik mee naar jou! Ik heb geen zin in Gijsje en al helemaal niet in de moeder!
De jongens spelen ook op de BSO en in de klas.
Hoe wimpel ik ze netjes af? Of ben ik te moeilijk?
anoniem_346209 wijzigde dit bericht op 03-10-2017 12:22
Reden: positieve draai aan proberen te geven
Reden: positieve draai aan proberen te geven
0.97% gewijzigd
dinsdag 3 oktober 2017 om 09:26
Niet over een andere keer spreken. Gewoon netjes zeggen dat het vandaag niet gaat. En als moeder aandringt op het afspreken van een andere dag, aangeven dat je van dag tot dag bekijkt hoe je zoon zich voelt, en dat je je niet vooraf wilt vastleggen.
Je zoon heeft ook geen zin in Gijsje? Dan zou je dat wellicht ook eens kunnen zeggen, als moeder blijft aandringen.

dinsdag 3 oktober 2017 om 09:28
dinsdag 3 oktober 2017 om 09:29
Geen idee of je moeilijk doet.
Als jij niet wilt dat je kind na schooltijd met een ander speelt, gewoon omdat jij geen zin in gedoe hebt, dan vind ik dat je moeilijk doet. Vooral als het vriendjes zijn.
Ik vond vriendjes die kwamen spelen in het begin ook echt een verschrikking maar je went er aan.
Is het een verschrikkelijk kind met dito moeder, lekker afzeggen.
Maar je kind wil vroeg of laat gewoon thuis met een vriendje spelen, dat niet doen omdat jij er geen zin in hebt (natuurlijk niet elke dag) is geen optie.
Als jij niet wilt dat je kind na schooltijd met een ander speelt, gewoon omdat jij geen zin in gedoe hebt, dan vind ik dat je moeilijk doet. Vooral als het vriendjes zijn.
Ik vond vriendjes die kwamen spelen in het begin ook echt een verschrikking maar je went er aan.
Is het een verschrikkelijk kind met dito moeder, lekker afzeggen.
Maar je kind wil vroeg of laat gewoon thuis met een vriendje spelen, dat niet doen omdat jij er geen zin in hebt (natuurlijk niet elke dag) is geen optie.

dinsdag 3 oktober 2017 om 09:32
.broodjerauweham schreef: ↑03-10-2017 09:30Volgens mij hoeft het van mijn zoon ook niet.
Maar vooral ik heb hier geen zin in.
.
Jouw kind mag geen speelafspraakjes thuis omdat jij er geen zin in hebt?
Had dat vantevoren bedacht....

dinsdag 3 oktober 2017 om 09:34

dinsdag 3 oktober 2017 om 09:36
Om heel eerlijk te zijn......stiekem heb ik hier ook een gruwelijke hekel aan. En als ik me dit van te voren had gerealiseerd........pfffffff.Hetvrijewoord schreef: ↑03-10-2017 09:32.
.
dinsdag 3 oktober 2017 om 09:39
Geen speelafspraakjes inclusief moeders, vind ik wat anders.Hetvrijewoord schreef: ↑03-10-2017 09:32.
.
dinsdag 3 oktober 2017 om 09:40
Natuurlijk kan je speelafspraakjes afwijzen omdat jij er geen zin in hebt en het je wel handig uitkomt dat zoon ook niet zo goed durft.
Die vriendjes die je nu afwijst gaan dan andere vriendjes zoeken.
Als je zoon straks ouder is gaat hij aan je vragen waarom kinderen nooit met hem willen spelen na school en waarom hij nooit wordt uitgenodigd voor verjaardagspartijtjes. Dan mag jij gaan uitleggen omdat mama geen zin had in speelafspraakjes.
Wil je echt dat je kind sociaal wordt buitengesloten omdat jij geen zin hebt in speelafspraakjes?
Ik vind speelafspraakjes ook niet echt leuk maar wil niet dat mijn kind daardoor buitengesloten raakt.
Die moeder hoeft toch ook niet iedere keer mee. Als dat jongetje 1 a 2 keer bij je thuis is geweest dan durft hij vast wel alleen te komen. 1 a 2 x een moeder die je niet zo ligt in huis overleef je ook wel.
Als je zoon straks ouder is gaat hij aan je vragen waarom kinderen nooit met hem willen spelen na school en waarom hij nooit wordt uitgenodigd voor verjaardagspartijtjes. Dan mag jij gaan uitleggen omdat mama geen zin had in speelafspraakjes.
Wil je echt dat je kind sociaal wordt buitengesloten omdat jij geen zin hebt in speelafspraakjes?
Ik vind speelafspraakjes ook niet echt leuk maar wil niet dat mijn kind daardoor buitengesloten raakt.
Die moeder hoeft toch ook niet iedere keer mee. Als dat jongetje 1 a 2 keer bij je thuis is geweest dan durft hij vast wel alleen te komen. 1 a 2 x een moeder die je niet zo ligt in huis overleef je ook wel.

dinsdag 3 oktober 2017 om 09:40
.Troeteltje schreef: ↑03-10-2017 09:36Om heel eerlijk te zijn......stiekem heb ik hier ook een gruwelijke hekel aan. En als ik me dit van te voren had gerealiseerd........pfffffff.
.
Ik zit er ook niet echt om te springen, maar om je kind het dan maar te ontzeggen vind ik vreemd.
Gevalletje geef jezelf een schop onder je kont en zet je verstand op nul.
Kinderen hebben betekent ook af en toe wat opofferen.

dinsdag 3 oktober 2017 om 09:41
Dit is absoluut de realiteit. Investeer in het belang van je kind.sugarmiss schreef: ↑03-10-2017 09:40Natuurlijk kan je speelafspraakjes afwijzen omdat jij er geen zin in hebt en het je wel handig uitkomt dat zoon ook niet zo goed durft.

dinsdag 3 oktober 2017 om 09:42
.
.
Je snapt toch wel dat dat niet elke keer hoeft?
Ik weet niet hoe oud betreffende kinderen zijn maar ze vinden het nu nog spannend om alleen te gaan.
Dat is na een of twee keer meestal echt wel over.

dinsdag 3 oktober 2017 om 09:43
.broodjerauweham schreef: ↑03-10-2017 09:41Wel speelafspraakies maar liever geen moeders! Ik ben gewoon eerlijk![]()
.
Dan ga je gewoon eerlijk zijn tegen de moeder.
dinsdag 3 oktober 2017 om 09:45
Wel speelafspraakjes maar geen moeders en je kind durft niet zelf? Dat worden dan heel weinig speelafspraakjes.broodjerauweham schreef: ↑03-10-2017 09:41Wel speelafspraakies maar liever geen moeders! Ik ben gewoon eerlijk![]()

dinsdag 3 oktober 2017 om 09:48
Dat snap ik tot op zeker hoogte wel.broodjerauweham schreef: ↑03-10-2017 09:41Wel speelafspraakies maar liever geen moeders! Ik ben gewoon eerlijk![]()
Maar je zegt ook dat je zoon niet alleen af durft te spreken. Betekent dat dat hij tot hij dat wel durft niet bij iemand thuis gaat spelen? Dat vind ik best een beetje sneu. Als hij wat hulp nodig heeft dan doe je dat toch gewoon? Of jij mee of een andere moeder bij jou thuis. Wie weet is het na een of twee keer wel over en durft hij (en het andere jongetje ook) wel.
Beetje flauw om een moeder die haar zoon wel op deze manier helpt opdringerig te noemen.

dinsdag 3 oktober 2017 om 09:49
.Kirikou schreef: ↑03-10-2017 09:48Dat snap ik tot op zeker hoogte wel.
Maar je zegt ook dat je zoon niet alleen af durft te spreken. Betekent dat dat hij tot hij dat wel durft niet bij iemand thuis gaat spelen? Dat vind ik best een beetje sneu. Als hij wat hulp nodig heeft dan doe je dat toch gewoon? Of jij mee of een andere moeder bij jou thuis. Wie weet is het na een of twee keer wel over en durft hij (en het andere jongetje ook) wel.
Beetje flauw om een moeder die haar zoon wel op deze manier helpt opdringerig te noemen.
.
Dit.
dinsdag 3 oktober 2017 om 09:54
Speelafspraakje buiten de deur voorstellen?
Samen met jouw kind + moeder en vriendje naar het bos of zo gaan.
Dan kun je afhaken als je er niet langer zin in hebt.
Of "vol vertrouwen" tegen andere moeder zeggen dat ze er nog niet aan toe zijn om alleen bij elkaar te gaan spelen...
"...laten we het niet forceren, komt vanzelf goed als de kinderen er zelf aan toe zijn...".
Samen met jouw kind + moeder en vriendje naar het bos of zo gaan.
Dan kun je afhaken als je er niet langer zin in hebt.
Of "vol vertrouwen" tegen andere moeder zeggen dat ze er nog niet aan toe zijn om alleen bij elkaar te gaan spelen...
"...laten we het niet forceren, komt vanzelf goed als de kinderen er zelf aan toe zijn...".