Speelafspraakjes en opdringerige moeder

03-10-2017 09:21 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend komt er een moeder naar mij toe, want Gijsje wil met mijn zoon afspreken. Mijn zoon vraagt hier nooit naar.

Nu is het geval dat haar zoon niet alleen durft af te spreken en die van mij ook niet.

Dus zegt de moeder dan kom ik mee naar jou! Ik heb geen zin in Gijsje en al helemaal niet in de moeder!

De jongens spelen ook op de BSO en in de klas.

Hoe wimpel ik ze netjes af? Of ben ik te moeilijk?
anoniem_346209 wijzigde dit bericht op 03-10-2017 12:22
Reden: positieve draai aan proberen te geven
0.97% gewijzigd
Vandaag had mijn zoontje afgesproken maar beide jongens durfde niet bij elkaar te spelen. Zitten net op school. Dus met die moeder afgesproken dat ik mee kwam en even koffie zou drinken. Eenmaal daar de jongens na de koffie mee genomen naar de speeltuin. Toen we terug gingen wilde mijn zoon nog wel even daar spelen zonder mij. En het jongetje durft nu ook wel bij ons te komen spelen. Met 1 kopje koffie 2 kleuters over hun 'angst' heen geholpen. Kleine investering met een goed resultaat. Probeer het van die kant te bekijken, wellicht is het kind hierna over de drempel heen
Vind het juist superleuk als de mama's mee op speeldate komen.
Vind dat gezellig maar misschien ben ik wel erg gemakkelijk in mensen aardig vinden kan niet zo direct een mama opnoemen die ik echt niet op bezoek zou willen krijgen.
Is toch ook leuk voor je eigen kind dat hij veel vriendjes heeft die met hem samen willen spelen thuis of bij hun thuis?

En hoe je ze netjes afwimpeld? Zeg dan dat het niet goed uitkomt dat je al andere plannen hebt helaas. Dat je binnenkort zelf wel contact opneemt als je eens tijd hebt en dat dan vergeten..
anoniem_356311 wijzigde dit bericht op 11-10-2017 19:38
Reden: Antwoord op de echte vraag was ik vergeten en alsnog erbij gezet:)
21.29% gewijzigd
Ik lees echt met verbazing
Is het normaal dat ouders mee komen op een speelafspraak?
Bij ons totaal niet
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven