Abortus
dinsdag 3 oktober 2017 om 12:57
Kan je de kliniek niet even bellen? Het klinkt alsof je nog niet echt goed voorgelicht bent. Heb je op de website gekeken? Daar staan ook vaak folders enzo. Heb je een vriendin oid die meekan? En kan je vriend zich er niet even over heenzetten? zou na dit alles toch nog eens die relatie gaan heroverwegen... sterkte.
dinsdag 3 oktober 2017 om 12:58
Wat ontzettend naar dat je vriend je niet steunt. Als ik jou was, zou ik jullie relatie nog eens onder de loep nemen, want als hij het nu al zo laat afweten, vraag ik me af wat voor toekomst je met hem hebt.
Kun je niet toch een vriendin, moeder, zus, nicht in vertrouwen nemen en vragen of zij mee gaat? Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt.
Kun je niet toch een vriendin, moeder, zus, nicht in vertrouwen nemen en vragen of zij mee gaat? Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt.
mmm,
Als je pas 3 weken zwanger bent, dan kun je de abortuspil nemen. Dit mag tot 9 á 10 weken.
Verder heb je altijd een 5 dagen bedenktijd, daar zit je nu nog niet aan?
En verder, in mijn beleving krijg je plaatselijk een verdoving, en hoef je zeker niet onder narcose.
Kan wat gevoelig en pijnlijk zijn, maar niet problematisch...
Als je pas 3 weken zwanger bent, dan kun je de abortuspil nemen. Dit mag tot 9 á 10 weken.
Verder heb je altijd een 5 dagen bedenktijd, daar zit je nu nog niet aan?
En verder, in mijn beleving krijg je plaatselijk een verdoving, en hoef je zeker niet onder narcose.
Kan wat gevoelig en pijnlijk zijn, maar niet problematisch...
dinsdag 3 oktober 2017 om 12:59
dinsdag 3 oktober 2017 om 13:03
Even lezen, dat wilde ze ook maar dat kan blijkbaar medisch gezien niet.Kersenpitje schreef: ↑03-10-2017 12:58mmm,
dinsdag 3 oktober 2017 om 13:03
Bedankt. De vraag wbt narcose heb ik tijdens gesprek gesteld, maar dit wist ze toen niet. Ik moet het aangeven bij de anesthesist.
Tja de relatie is zeker een dingetje, maar ik ben wat dat betreft verder dan hij. Ik wil me eerst hier op richten, maar voel me wel in de steek gelaten.
Helaas heb ik geen vriendinnen en als ik dit aan m'n ouders vertel heb ik helemaal een probleem.
Ze kwamen gelijk met narcose omdat ik jong ben. Maar begin nu dus te twijfelen.
Vijf dagen maakt niet uit, ik ben één week overtijd en pas vanaf 16 dagen geldt die 5 dagen.
Tja de relatie is zeker een dingetje, maar ik ben wat dat betreft verder dan hij. Ik wil me eerst hier op richten, maar voel me wel in de steek gelaten.
Helaas heb ik geen vriendinnen en als ik dit aan m'n ouders vertel heb ik helemaal een probleem.
Ze kwamen gelijk met narcose omdat ik jong ben. Maar begin nu dus te twijfelen.
Vijf dagen maakt niet uit, ik ben één week overtijd en pas vanaf 16 dagen geldt die 5 dagen.
dinsdag 3 oktober 2017 om 13:11
dinsdag 3 oktober 2017 om 13:11
Je hoort over al dit soort zaken voorgelicht te zijn. Gek dat je niet op de hoogte bent van de precieze procedure.
Stel je vragen alsnog zou ik zeggen, en zeg ook dat je nare ervaringen hebt op seksueel gebied. Ze zullen dan echt heel voorzichtig met je omgaan en het komt goed.
Oh, en dump je vriend. Dit gedrag verdien je niet en hier heb je niets aan. Waarom heb je verder geen vriendinnen?
Stel je vragen alsnog zou ik zeggen, en zeg ook dat je nare ervaringen hebt op seksueel gebied. Ze zullen dan echt heel voorzichtig met je omgaan en het komt goed.
Oh, en dump je vriend. Dit gedrag verdien je niet en hier heb je niets aan. Waarom heb je verder geen vriendinnen?
dinsdag 3 oktober 2017 om 13:12
Inderdaad, verkeerde interpretatie:gizzmo-returns schreef: ↑03-10-2017 13:03Even lezen, dat wilde ze ook maar dat kan blijkbaar medisch gezien niet.
dacht dat ze in kliniek was voor 'gewone'pil, en daar achter kwam dat ze al zwanger was:
Sorry TO!!
dinsdag 3 oktober 2017 om 13:23
Geeft niet!
Vriend haalt me wel op. We wonen samen. Ik heb sindskort wel weer een vriendin maar die ken ik nog maar zo kort, vind ook geen fijn idee om haar te vragen.
Gesprek van te voren krijg ik dus woensdag geloof ik. Ik was een beetje in shock omdat ik verwacht had met de abortus pil naar huis te gaan. Misschien dat ik ze maar weer moet bellen maar wil niet als een zeur over komen...
Dank voor alle lieve reacties...
Vriend haalt me wel op. We wonen samen. Ik heb sindskort wel weer een vriendin maar die ken ik nog maar zo kort, vind ook geen fijn idee om haar te vragen.
Gesprek van te voren krijg ik dus woensdag geloof ik. Ik was een beetje in shock omdat ik verwacht had met de abortus pil naar huis te gaan. Misschien dat ik ze maar weer moet bellen maar wil niet als een zeur over komen...
Dank voor alle lieve reacties...
dinsdag 3 oktober 2017 om 13:25
Hoef je je echt niet druk om te maken; ze vinden je geen zeur en je bent absoluut niet de enige voor wie het behoorlijk heftig is. Gewoon bellen.Anoniem233 schreef: ↑03-10-2017 13:23Misschien dat ik ze maar weer moet bellen maar wil niet als een zeur over komen...
dinsdag 3 oktober 2017 om 13:28
dinsdag 3 oktober 2017 om 14:10
dinsdag 3 oktober 2017 om 14:15
Ik weet weinig van abortussen maar volledige narcose kan ik me maar weinig bij voorstellen, raar dat ze daar in de kliniek geen antwoord op konden geven.
Afgezien van deze praktische vragen, vind ik het heel zorgelijk dat je zelf aangeeft dat je heel jong bent (hoe oud?) en dat je samenwoont met een oudere man die je niet eens steunt bij deze ingreep.
Lieverd, daar gaan al mijn alarmbellen van af!
Als jij niet tegen je ouders wil vertellen van de abortus, hou het dan voor je, maar ga alsjeblieft bij deze man weg terug naar je ouders als je nergens anders terecht kan.
Afgezien van deze praktische vragen, vind ik het heel zorgelijk dat je zelf aangeeft dat je heel jong bent (hoe oud?) en dat je samenwoont met een oudere man die je niet eens steunt bij deze ingreep.
Lieverd, daar gaan al mijn alarmbellen van af!
Als jij niet tegen je ouders wil vertellen van de abortus, hou het dan voor je, maar ga alsjeblieft bij deze man weg terug naar je ouders als je nergens anders terecht kan.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
dinsdag 3 oktober 2017 om 14:53
Oh bij jong denk ik aan een stuk jonger... Je vriend komt over als een mietje, sorry dat ik dat zeg.Anoniem233 schreef: ↑03-10-2017 14:24In de kliniek vonden ze mij jong, en nog geen kinderen gehad en daarom keuze narcose. Snap het ook niet helemaal. Ik ben 28. M'n vriend is 18 jaar ouder.
dinsdag 3 oktober 2017 om 14:54
Het gaat bij deze ingreep over het algemeen meer om angst dan om pijn. Daarnaast kan ingreep traumatiserend zijn als iemand nare seksuele ervaringen heeft.redbulletje schreef: ↑03-10-2017 14:27Er komen wel jongere meiden voor 'n abortus die eveneens geen kinderen hebben gehad. Een narcose lijkt me onzin voor zo'n klein ingreepje. Denk dat ze hooguit de baarmoedermond plaatselijk verdoven want die kan gevoelig zijn.
dinsdag 3 oktober 2017 om 15:15
Je vriend schaamt zich voor zijn leeftijd terwijl jullie al samenwonen?
Ben benieuwd hoe hij dit aan je heeft kunnen uitleggen.
Vind het een kulsmoes om je niet bij te staan bij zo'n ingreep. En dat is echt veel te zacht uitgedrukt.
Ga alsjeblieft bij deze man weg, want dit zal echt niet het laatste zijn waarbij hij je gewoon laat zitten
Ben benieuwd hoe hij dit aan je heeft kunnen uitleggen.
Vind het een kulsmoes om je niet bij te staan bij zo'n ingreep. En dat is echt veel te zacht uitgedrukt.
Ga alsjeblieft bij deze man weg, want dit zal echt niet het laatste zijn waarbij hij je gewoon laat zitten
dinsdag 3 oktober 2017 om 15:21