Gezondheid alle pijlers

Abortus

03-10-2017 12:54 33 berichten
....
anoniem_355855 wijzigde dit bericht op 03-10-2017 18:10
Reden: ....
99.33% gewijzigd
Bel de kliniek en stel de vragen die je hier stelt. Zij zijn de enigen die je precies kunnen verstellen wat en hoe.
Sterkte.
Kan je de kliniek niet even bellen? Het klinkt alsof je nog niet echt goed voorgelicht bent. Heb je op de website gekeken? Daar staan ook vaak folders enzo. Heb je een vriendin oid die meekan? En kan je vriend zich er niet even over heenzetten? zou na dit alles toch nog eens die relatie gaan heroverwegen... sterkte.
Een goede bekende van mij heeft 2 keer een abortus gehad. Ze had al 3 kinderen en is daarna 2 keer door de pil heen zwanger geworden. Zij zag er ook tegenop maar vond het alles meevallen. Ze is 's morgens geholpen en in de avond is ze al naar een verjaardagsfeest gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend naar dat je vriend je niet steunt. Als ik jou was, zou ik jullie relatie nog eens onder de loep nemen, want als hij het nu al zo laat afweten, vraag ik me af wat voor toekomst je met hem hebt.
Kun je niet toch een vriendin, moeder, zus, nicht in vertrouwen nemen en vragen of zij mee gaat? Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt.
mmm,

Als je pas 3 weken zwanger bent, dan kun je de abortuspil nemen. Dit mag tot 9 á 10 weken.
Verder heb je altijd een 5 dagen bedenktijd, daar zit je nu nog niet aan?
En verder, in mijn beleving krijg je plaatselijk een verdoving, en hoef je zeker niet onder narcose.
Kan wat gevoelig en pijnlijk zijn, maar niet problematisch...
Vraag om 'n lokale verdoving en besef je dat wat je er ook van voelt, het vele malen minder erg is dan wanneer er 'n heel kind uit moet. Nu gaan ze er alleen met 'n dun dingetje in. Vraag of ze er gelijk 'n mirena in willen zetten als je niet meer op de pil vertrouwt.
Kersenpitje schreef:
03-10-2017 12:58
mmm,

Als je pas 3 weken zwanger bent, dan kun je de abortuspil nemen. Dit mag tot 9 á 10 weken.
Even lezen, dat wilde ze ook maar dat kan blijkbaar medisch gezien niet.
Bedankt. De vraag wbt narcose heb ik tijdens gesprek gesteld, maar dit wist ze toen niet. Ik moet het aangeven bij de anesthesist.

Tja de relatie is zeker een dingetje, maar ik ben wat dat betreft verder dan hij. Ik wil me eerst hier op richten, maar voel me wel in de steek gelaten.

Helaas heb ik geen vriendinnen en als ik dit aan m'n ouders vertel heb ik helemaal een probleem.

Ze kwamen gelijk met narcose omdat ik jong ben. Maar begin nu dus te twijfelen.

Vijf dagen maakt niet uit, ik ben één week overtijd en pas vanaf 16 dagen geldt die 5 dagen.
Heb je iemand die je ophaalt/ thuis brengt? Woon je bij je ouders?

Goed dat je je eerst hier volledig op richt. Kon je geen consult met de anesthesist krijgen van tevoren? Dat is normaal namelijk wel zo.

Heel veel sterkte.
anoniem_350303 wijzigde dit bericht op 03-10-2017 13:12
7.66% gewijzigd
Je hoort over al dit soort zaken voorgelicht te zijn. Gek dat je niet op de hoogte bent van de precieze procedure.

Stel je vragen alsnog zou ik zeggen, en zeg ook dat je nare ervaringen hebt op seksueel gebied. Ze zullen dan echt heel voorzichtig met je omgaan en het komt goed.

Oh, en dump je vriend. Dit gedrag verdien je niet en hier heb je niets aan. Waarom heb je verder geen vriendinnen?
gizzmo-returns schreef:
03-10-2017 13:03
Even lezen, dat wilde ze ook maar dat kan blijkbaar medisch gezien niet.
Inderdaad, verkeerde interpretatie:
dacht dat ze in kliniek was voor 'gewone'pil, en daar achter kwam dat ze al zwanger was:
Sorry TO!!
Geeft niet!

Vriend haalt me wel op. We wonen samen. Ik heb sindskort wel weer een vriendin maar die ken ik nog maar zo kort, vind ook geen fijn idee om haar te vragen.

Gesprek van te voren krijg ik dus woensdag geloof ik. Ik was een beetje in shock omdat ik verwacht had met de abortus pil naar huis te gaan. Misschien dat ik ze maar weer moet bellen maar wil niet als een zeur over komen...

Dank voor alle lieve reacties...
Anoniem233 schreef:
03-10-2017 13:23
Misschien dat ik ze maar weer moet bellen maar wil niet als een zeur over komen...
Hoef je je echt niet druk om te maken; ze vinden je geen zeur en je bent absoluut niet de enige voor wie het behoorlijk heftig is. Gewoon bellen.
gewoon bellen hoor, ze zullen je echt niet als een zeur zien!
Sterkte! :redrose:

Voor deze vragen kan je het beste de kliniek bellen.
Dat je tijdens een onderzoek wakker werd ondanks een roesje is echt een uitzondering. Dat gaat echt niet zomaar nog een keer gebeuren.

Je verdient beter dan hoe jouw vriend je behandeld. Maar dat weet je volgens mij al.
Dankjewel. Ga straks even bellen na m'n werk.

Relatie zit al een tijdje niet goed; maar ben er nu achter dat hij mij blijkbaar echt niet steunt. Meneer loopt nu enkel te klagen dat hij het zelf zo zwaar heeft en last van z'n knieën etc etc...

Sorry voor m'n geklaag maar lucht ff lekker op.
Ik weet weinig van abortussen maar volledige narcose kan ik me maar weinig bij voorstellen, raar dat ze daar in de kliniek geen antwoord op konden geven.

Afgezien van deze praktische vragen, vind ik het heel zorgelijk dat je zelf aangeeft dat je heel jong bent (hoe oud?) en dat je samenwoont met een oudere man die je niet eens steunt bij deze ingreep.

Lieverd, daar gaan al mijn alarmbellen van af!
Als jij niet tegen je ouders wil vertellen van de abortus, hou het dan voor je, maar ga alsjeblieft bij deze man weg terug naar je ouders als je nergens anders terecht kan.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Geen sorry nodig, voel je vrij om te klagen en sparren hier!
In de kliniek vonden ze mij jong, en nog geen kinderen gehad en daarom keuze narcose. Snap het ook niet helemaal. Ik ben 28. M'n vriend is 18 jaar ouder.
Er komen wel jongere meiden voor 'n abortus die eveneens geen kinderen hebben gehad. Een narcose lijkt me onzin voor zo'n klein ingreepje. Denk dat ze hooguit de baarmoedermond plaatselijk verdoven want die kan gevoelig zijn.
Anoniem233 schreef:
03-10-2017 14:24
In de kliniek vonden ze mij jong, en nog geen kinderen gehad en daarom keuze narcose. Snap het ook niet helemaal. Ik ben 28. M'n vriend is 18 jaar ouder.
Oh bij jong denk ik aan een stuk jonger... Je vriend komt over als een mietje, sorry dat ik dat zeg.
redbulletje schreef:
03-10-2017 14:27
Er komen wel jongere meiden voor 'n abortus die eveneens geen kinderen hebben gehad. Een narcose lijkt me onzin voor zo'n klein ingreepje. Denk dat ze hooguit de baarmoedermond plaatselijk verdoven want die kan gevoelig zijn.
Het gaat bij deze ingreep over het algemeen meer om angst dan om pijn. Daarnaast kan ingreep traumatiserend zijn als iemand nare seksuele ervaringen heeft.
Je vriend schaamt zich voor zijn leeftijd terwijl jullie al samenwonen?
Ben benieuwd hoe hij dit aan je heeft kunnen uitleggen.

Vind het een kulsmoes om je niet bij te staan bij zo'n ingreep. En dat is echt veel te zacht uitgedrukt.

Ga alsjeblieft bij deze man weg, want dit zal echt niet het laatste zijn waarbij hij je gewoon laat zitten :hug:
Mijn ervaring met een overtijdbehandeling (je mag me een persoonlijk bericht sturen voor meer details) is dat het erg meevalt.
Mijn partner moest trouwens in de wachtkamer wachten. Maar hij was er wel voor me.
Vastbinden is zeker niet aan de orde trouwens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven