Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Baggal, van harte, meid!! Wat fijn dat alles goed is gegaan! Geniet van je lieve kleine meid, heerlijk dat ze er eindelijk is!! En hopelijk herstel je vlot van de keizersnee en heb je niet teveel last ervan.

Doces, gefeliciteerd met je verjaardag!! Dat dit jaar je liefste wens maar uit mag komen. En hopelijk een beetje snel ;).

Animal, ook mooi nieuws van jouw kant, een mooie topper teruggeplaatst, fijn! Nu lekker broeden!! Bedoel je dat je een plan hebt opgesteld voor de volgende stimulatieronde? Maar jullie hebben toch nog meer cryo's in de diepvries? Ik dacht nog minstens twee, waarvan één nog in de stoof moet, of heb ik dat mis? Nou, sowieso ga ik eerst duimen voor deze ronde :). Welkom op het wachtbankje!

Flipje, eens met wat de anderen ook schrijven, het is zo absoluut geen zeuren wat je doet. Schrijf vooral en zoveel van je af als wilt, als dat je helpt. Ja, je opbrengst was geweldig, maar wat je daarna hebt moeten doorstaan is zo ongelooflijk moeilijk en hard geweest, daar kan ik me niets bij voorstellen. En ik vind je zo sterk dat je nu weer bezig bent, maar ik snap je angst en onzekerheid zo goed. Ik hoop zo dat het allemaal ongegrond mag blijken en je deze ronde blijvend zwanger mag raken van een gezond kindje.

Smurf, herkenbaar dat gevoel. Zo wil ik graag een nieuwe fiets kopen en zit te twijfelen of ik zo'n 'moeder-fiets' model wil nemen, zo'n lekkere stevige waar je kinderzitjes op kan doen, met het oog op de toekomst, maar vind het ergens raar om dat nu al te doen. Mss ook angst om het te jinxen of dat het dan niet lukt en ik dan altijd verdrietig word als ik die fiets zie. Hopelijk wordt je deze ronde gewoon zwanger en kun je de babykleding van je zus overnemen. Hoe gaat het bij jou op het wachtbankje? Zit je nog rustig?

Miekje, hoe gaat het met jou? Hou jij het nog vol?

Hier zit ik weer vol spanning op het wachtbankje te wiebelen. Vandaag zou ik normaal gesproken ongesteld worden in een normale cyclus, maar m'n temperatuur was vanochtend nog hoog, dus ik denk dat ik vandaag iig nog overleef op het wachtbankje. Heb geen medicatie die m'n luteale fase verlengd, dus dat is op zich een hoopvol teken. Maar de vorige terugplaatsing was ik drie dagen overtijd en uiteindelijk niet zwanger, dus ik durf nergens op te hopen. Ik heb ook af en aan behoorlijke menstruatiekramp, dus ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het goed gaat :(. Bah, wat is dit slopend...
Zizo, goed dat je voor jezelf kiest! Stomme bedrijfsleidster van jou, grrr! Ik snap dat het je een rotgevoel geeft, maar eigenlijk mag je trots op jezelf zijn, hoor! Dat je je niet onder druk laat zetten door haar, maar voor jezelf en je gezondheid opkomt! Fijn dat de bedrijfsarts je iig steunt! Probeer van je rust te genieten vanmiddag!
Baggal!! Gefeluciteerd geniet heel erg van elkaar

Zizo goed dat je jezelf in de gaten houdt. Zon bedrijfsleidster grr je zou ze bijna een vergelijkbare ervaring toewensen maar dat gaat me te ver... sterkte!

Ik hou t even kort moet nog werk afmaken en dan weer door naar vriend

Ondertussen is de spanning te snijden in mij. Nog steeds op wachtbank vorige ronde werd ik vandaag ongi... nu nog niks. Wel allerlei krampjes bij vlagen... maar weet niet neer of het gewoon of anders voelt.... ik draaf maar door dan gaat de tijd lekker snel. Maar straks wel ff via kruidvat denk ik.

Tot later!
Miekje en Windmolen ik vind het plaatsvervangend spannend voor jullie meiden! Ik hoop het zo, klinkt iig alsof het wel raak zou kunnen zijn.
Nou had net dus een vleugje bruin aan urtoding en papier...
Even snelle update hier: bms was 7.3 mm vrijdag lipid infuus, maandag lipid infuus waarna aansluitend terugplaatsing. dinsdag vakantie ;)
Go Dazzle! Op naar vrijdag, maandag en de vakantie! Het is je gegund en ook een positieve test natuurlijk!

Windmolen, het gaat om de volgende terugplaatsing. Een volgende poging wil ik nog niet over nadenken, hoewel ik dat natuurlijk qua aanpak wel doe...

MIekje, bah! Maar je weet het, het kan ook een beschadiging van de inbrenghuls zijn... Maar ik snap je onzekerheid... Ga je testen of wacht je of je ongesteld wordt? Ik vind een witte test altijd erger dan ongesteld worden...

Ik ben heel erg benieuwd naar hoe het met Baggal en haar meisje gaat. En haar man natuurlijk :-)
Dag dames, na de mokerslag van het mislukken van de laatste ICSI heb ik even afstand genomen. Geprobeerd te genieten van mijn vakantie die toen pas net begonnen was en dat is aardig gelukt. Met vlagen wel heel verdrietig en een beetje wanhopig, maar de vakantie met goede vriendinnen was een mooie en goede afleiding.
Inmiddels bijna twee weken geleden ben ik langs geweest bij de gyn van het MCK. Hij gaf aan dat er maar een ding is dat mijn kansen drastisch verbeterd en dat is de eicel van een ander gebruiken. En dat wil ik niet. Daarnaast is er nog een kleine, marginale, verbetering van mijn kansen en dat is een vent vinden en met hem elke maand sex hebben.
Verder met ICSI proberen heeft weinig tot geen zin omdat er uit vier terugplaatsingen niet 1x eentje is blijven plakken. Waarschijnlijk zijn mijn eitjes echt niet goed genoeg. Terug naar IUI is niet logisch en zou puur uit emotie zijn, omdat ik nog in de ontkenningsfase zou zitten.
Het blijkt dat er net in Scandinavië een groot onderzoek is geweest naar de invloed van TSH (schildklierhormoon dat te hoog was bij mij tijdens de IUI's) bij iui te verwaarlozen is, maar wel bij ivf invloed heeft. Ik dacht altijd dat ik tijdens mijn 9 IUI's geen echte kans had gehad door mijn TSH, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Na veel nadenken en bespreken met mn vader en vriendinnen, neem ik met heel veel pijn in mijn hart afscheid van mijn kinderdroom. En van dit topic.
Wellicht dat ik ooit wel in (weekend)pleegzorg ga, maar voor nu ga ik me op mezelf richten, een ander huis zoeken voor een andere levensfase (dit huis was bedoeld als een gezinshuis) en andere invulling aan mijn leven geven.

Heel erg bedankt voor alle steun de afgelopen 1,5 jaar. Ik wens jullie zo ontzettend veel geluk en liefde toe. :heart: Hopelijk mogen jullie dromen uitkomen!
WTF?
Lieve Abusu, wat een enorme tegenslag voor jou... En wat dapper ben je dat je besloten hebt je kinderwens te laten gaan. Ik vind je echt heel erg stoer, maar ben wel verdrietig voor je... Jij ook heel erg bedankt voor je steun! :hug:
Ik ben een meelezer maar wil even reageren op jou Abusu, ik lees je bericht met tranen in mn ogen. Wat een moeilijk besluit, een :hug: voor jou.
Abusu, fijn om toch nog wat van je te horen. Dappere en moedige keuze heb je gemaakt en snap dat dat moeilijk en lastig is. Geef jezelf de tijd om alles te verwerken en een plek te geven :hug:
Oh nee abusu... :cry:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
oo lieve abusu wat een moedig besluit!! en wat verdrietig :cry: jij ook bedankt voor jou steun en ik hoop dat je je leven een andere invulling kunt geven
dikke knuffel :hug:
Lieve Abusu wat fijn wat van je te lezen! Maar jeetje wat een enorm moeilijke en dappere keuze heb je gemaakt om afscheid te nemen van je droom om een kindje te krijgen..... :hug: :hug:

Het klinkt als een weloverwogen -en gezien de informatie vanuit MCK- verstandige keuze, maar jeetje het maakt het er niet makkelijker op.

Heel veel sterkte en succes met je leven op een andere manier invullen. En dank voor het fijne meeschrijven de afgelopen 1,5 jaar. Het ga je goed :hug:
Baggal, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Eindelijk is ze er dan, geweldig!

Doces gefeliciteerd met je verjaardag.

Lieve Abusu, wat een moeilijke keuze heb je moeten maken! Je komt zo ontzettend sterk over. Ik wens je heel veel geluk en ik hoop dat het goed met je gaat.
Jeetje Abusu wat een beslissing heb je gemaakt. En wat dapper van je. Ben er een beetje beduusd van.

Ik wens je sterkte en vooral een heel fijn leven op de manier waarop je gaat invullen. Goed om te lezen dat je zo'n fijne achterban hebt die je zo steunen :hug:
Abusu wat een vreselijk moeilijke beslissing heb jij genomen. Heel erg moedig van je, maar oh zo verdrietig. :hug: Ik krijg er tranen van in mijn ogen. Deze beslissing willen we liever niet maken.
Ik wens je heel veel kracht en geluk toe! :redrose: :lips:
Het gaat goed met Baggal, haar kennende zal ze snel komen schrijven ;-) ze is aan het genieten. De kleine is echt een poppetje :heart:

De kleine was er nog maar net en ze vraagt al hoe het met mij gaat :proud: :facepalm: Typisch Baggal. Altijd betrokken bij iedereen. Ze is toch ook gewoon té lief, vinden jullie niet? :)
@Baggal: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Alle geluk, gezondheid & liefde gewenst! :bigkiss:

@Abusu: wat een verdrietig bericht... Dat lijkt me een ontzettende moeilijke keuze geweest. Heel veel sterkte om dit te verwerken en om stappen te zetten voor je ‘nieuwe’ toekomst.

Bedankt voor alle felicitaties!
lilly1980 schreef:
03-10-2017 20:24
Het gaat goed met Baggal, haar kennende zal ze snel komen schrijven ;-) ze is aan het genieten. De kleine is echt een poppetje :heart:

De kleine was er nog maar net en ze vraagt al hoe het met mij gaat :proud: :facepalm: Typisch Baggal. Altijd betrokken bij iedereen. Ze is toch ook gewoon té lief, vinden jullie niet? :)
Zo fijn om te horen! En typisch Baggal ja :facepalm: :heart:
Baggal geniet er met volle teugen van, en als je er aan toe bent horen we je hier wel, maar neem vooral de tijd met en voor jullie schitterende dochter.
Abusu, we hebben hier niet samen geschreven maar jouw bericht bezorgd me kippenvel. Wat een ontzettend verdrietige maar ook ontzettend dappere beslissing van je.. Ik wens je heel veel kracht toe om dit alles een plekje te gaan geven. 💋
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Baggal geniet van je meisje! Lief dat je aan anderen denkt, maar nu even jouw gezin op nr 1 hoor! :daisy:

Flipje het lukt me niet je te pb'en. Ik heb je zojuist meerdere berichten gestuurd in de hoop dat er eentje aankomt. Grrr! Het blijft hangen in postvak uit en verdwijnt dan in het zwarte gat. :thunder:
Nou wat stom zeg!!! Iemand uit en ander topic heeft me ook al iets gestuurd maar niet aangekomen.
En baggals berichten van vorige week ook niet.. :(
Hoe moeilijk is het nou? Rotforum.

Als je ermee kunt leven dat ik je e-mailadres kan zien, kun je je bericht ook hier sturen: https://ivficsiweblog.wordpress.com/contact/
flipje2 wijzigde dit bericht op 03-10-2017 20:58
36.60% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik heb het aangekaart in het bugtopic Flip, al lijkt het wel erg stil vanuit de moderators...
Als het morgen nog niet is gelukt, maak ik wel een Zizo-mailaccount aan wat ik hier neerplemp. Misschien dat ik je dan zo kan bereiken. Maar ja, PB had veel handiger kunnen zijn.
abusu wat vind ik jou sterk. eerst om uberhaupt in je eentje het traject in te gaan en nu na het nemen van dit ontzettend dappere maar moeilijke besluit. ik wens je alle goeds en voor nu vooral veel kracht en wijsheid om alles een plekje te geven :hug: :rose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven