Postcrossing deel 13!!
zaterdag 20 augustus 2016 om 23:51
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
vrijdag 29 september 2017 om 21:23
Ik heb geen kaart meer geschreven vandaag. Ik kan er nog 1 aanvragen, dus ik twijfel nu of ik dat al zal doen. Wel suf want ik doe dat niet omdat ik hem pas over 3 dagen kan posten... maar een andere NL crosser stuurde mij een kaart die ze 3 weken op de keukentafel had laten liggen...
verschil moet er zijn. Maarja die vrijdag-avond-landen he...
Over de meeting in november. Het lijkt me wel leuk, jullie lijken me een gezellig stel dames. Ligt er wel een beetje aan waar, want ik woon niet heel centraal namelijk. Oh en ik heb altijd al een escape room willen doen! Maar dat is dan wat on-origineel als dat al een keer gedaan is...

Over de meeting in november. Het lijkt me wel leuk, jullie lijken me een gezellig stel dames. Ligt er wel een beetje aan waar, want ik woon niet heel centraal namelijk. Oh en ik heb altijd al een escape room willen doen! Maar dat is dan wat on-origineel als dat al een keer gedaan is...

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

zaterdag 30 september 2017 om 15:59

Mijn volgende kaart gaat trouwens naar Pong uit Hong Kong

zaterdag 30 september 2017 om 16:31
Voor mij geldt een beetje hetzelfde als was snorhaar zegt. Ik hoor jullie vaak over dat jullie in het noorden wonen, maar ik woon totaal aan de andere kant van het land
Lijkt me overigens wel heel gezellig.
Ik ben nog wel vrij jong, (midden 20) maar leeftijd maakt niet uit lijkt me?
Ik heb gister voor het eerst een kaart naar Australië gestuurd, wel leuk want mijn moeder is daar ooit geboren, en deze postcrosser woont vlakbij haar geboorte plaats. Heb dus extra mn best gedaan

Ik heb gister voor het eerst een kaart naar Australië gestuurd, wel leuk want mijn moeder is daar ooit geboren, en deze postcrosser woont vlakbij haar geboorte plaats. Heb dus extra mn best gedaan

Appreciate the little things in life

zaterdag 30 september 2017 om 16:35
Het kaartje was absoluut dezelfde hoor! Het kwam van dezelfde meeting. Maar de afzendster was dus een andere Canadese.Zomerelfje schreef: ↑30-09-2017 13:32@ labellei, grappig dat jij ok een meeting kaartje heb ontvangen, Helaas dus niet de zelfde. Had wel heel erg toevallig geweest.
IK heb zelf geen behoefde aan een meeting.
Foto van het kaartje

anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 30-09-2017 17:04
Reden: Foto toegevoegd
Reden: Foto toegevoegd
8.36% gewijzigd

zaterdag 30 september 2017 om 16:45
Ik had een heel verhaal getypt, maar dat is verdwenen!Supernurse05 schreef: ↑30-09-2017 16:31Voor mij geldt een beetje hetzelfde als was snorhaar zegt. Ik hoor jullie vaak over dat jullie in het noorden wonen, maar ik woon totaal aan de andere kant van het land![]()
Ik heb gister voor het eerst een kaart naar Australië gestuurd, wel leuk want mijn moeder is daar ooit geboren, en deze postcrosser woont vlakbij haar geboorte plaats. Heb dus extra mn best gedaan![]()

Anyway, héél korte samenvatting:
Vwb de meeting: leeftijd maakt niet uit. En de afgelopen jaren was het in Deventer, maar ik wil zelf nog wel wat verder reizen (vanaf Groningen) om nog wat centraler in het land te kunnen afspreken.
zaterdag 30 september 2017 om 18:05
Gezellig dat er al wat meewillen! Ik vind iets anders dan Deventer ook leuk hoor, woon niet in het noorden en voor mij is meer naar het midden (Utrecht enzo) geen probleem. Afhankelijk dus wat voor iedereen die mee zou willen handig is, al is het voor snorhaar een beetje ingewikkeld helaas. Voor de beeldvorming; ik ben 32.
zaterdag 30 september 2017 om 20:51
Ik wil ook best in Utrecht hoor, maar dan hebben we wel iemand nodig die de kaartenwinkels weet te vinden. Hoewel.. ik weet al een hele mooie boekwinkel, waar ook veel kaartjes zijn. Utrecht zijn we zo met de trein. Gezellig ![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)
Ik heb afgelopen dinsdag m'n profiel weer geactiveerd en alweer 3 kaartjes binnen! 1 uit Duitsland, gisteren al, en 2 uit Frankrijk.
![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)
Ik heb afgelopen dinsdag m'n profiel weer geactiveerd en alweer 3 kaartjes binnen! 1 uit Duitsland, gisteren al, en 2 uit Frankrijk.
Later is nu
zaterdag 30 september 2017 om 22:44
Dat is een mooie oogst dreamer.
Hier is inmiddels weer een hurray binnen. Van een behoorlijk actief lid en misschien dat hij/zij daarom iedereen dezelfde standaard reactie stuurt (geen aanhef) "Thanks for your nice card and warm words." Nou ja, wel zo efficiënt zullen we maar zeggen. Het was het "stenenmens" dus ik had het over de hunebedden.
Hier is inmiddels weer een hurray binnen. Van een behoorlijk actief lid en misschien dat hij/zij daarom iedereen dezelfde standaard reactie stuurt (geen aanhef) "Thanks for your nice card and warm words." Nou ja, wel zo efficiënt zullen we maar zeggen. Het was het "stenenmens" dus ik had het over de hunebedden.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
zondag 1 oktober 2017 om 10:35
Wat leuk dat er al meerdere zin hebben. Ik woon ook erg zuidelijk dus Utrecht is al stukke beter te doen. Ik dacht dat ik het "jonkie" was hier maar dat valt dus mee met begin 30
Mijn kaart naar Indonesië is er eindelijk. Ook slecht een "thank you for the lovely card". Nouja ze vind hem dus mooi. Hoop dat ze hem nog upload.
Kan twee adressen trekken dus ff kijken of ik dat zo of vanavond ergens doe.

Mijn kaart naar Indonesië is er eindelijk. Ook slecht een "thank you for the lovely card". Nouja ze vind hem dus mooi. Hoop dat ze hem nog upload.
Kan twee adressen trekken dus ff kijken of ik dat zo of vanavond ergens doe.

maandag 2 oktober 2017 om 10:15
Volgend jaar postzegels weer duurder met 5 cent... Ppff..
Rusland doet er inmiddels 32 dagen over om aan te komen.
USA 31 dagen
Hongkong 19 dagen
China 14 dagen
Rusland 14 dagen
USA 10 dagen.
Ik hoop dat het kaartje van 31 dagen echt aankomt. Dit was een oud kaartje van een vintage marktje....
Veder geen kaartjes getrokken.
Rusland doet er inmiddels 32 dagen over om aan te komen.
USA 31 dagen
Hongkong 19 dagen
China 14 dagen
Rusland 14 dagen
USA 10 dagen.
Ik hoop dat het kaartje van 31 dagen echt aankomt. Dit was een oud kaartje van een vintage marktje....
Veder geen kaartjes getrokken.
maandag 2 oktober 2017 om 21:08
En buitenland 7 cent...

Ik heb gisteren nog een kaart naar China & Finland gestuurd. Ik had de kaart naar Duitsland en USA al binnen verwacht eigenlijk.

dinsdag 3 oktober 2017 om 13:51
Zo 4 kaartjes binnen gekregen vandaag! Nog nooit zoveel kaartjes gehad in 1 keer volgens mij. Weer 1 kaartje uit Frankrijk van een meeting die ze op een boot hebben gehouden. De andere kaartjes komen uit Italie, Oekraïne, Rusland .
Ik sta nu wel 4 kaartjes achter.. Beetje jammer vind ik dat altijd, Hopelijk komen er snel kaartjes van mij aan. Gisteren heb ik wel een hurray gehad vanuit Rusland
Ik sta nu wel 4 kaartjes achter.. Beetje jammer vind ik dat altijd, Hopelijk komen er snel kaartjes van mij aan. Gisteren heb ik wel een hurray gehad vanuit Rusland
dinsdag 3 oktober 2017 om 16:44
dinsdag 3 oktober 2017 om 18:37
Ik heb vandaag een Hurray uit Oekraïne gehad, helaas zonder tekst erbij.
Verder ben ik vandaag een dagje naar goes geweest (voor een afspraak) maar kon het niet laten om even het centrum te bezoeken (was er nog nooit geweeest) en natuurlijk de kaarten winkels en het vvv kantoor! Weer wat leuke kaartjes rijker.
Vandaag 1 kaartje verstuurt naar taiwan, de Nederlandse vlag, en een kaartje uit Zeeland naar Frankrijk.
Verder ben ik vandaag een dagje naar goes geweest (voor een afspraak) maar kon het niet laten om even het centrum te bezoeken (was er nog nooit geweeest) en natuurlijk de kaarten winkels en het vvv kantoor! Weer wat leuke kaartjes rijker.
Vandaag 1 kaartje verstuurt naar taiwan, de Nederlandse vlag, en een kaartje uit Zeeland naar Frankrijk.
Appreciate the little things in life
dinsdag 3 oktober 2017 om 22:14
Zomerelfje schreef: ↑03-10-2017 13:51Zo 4 kaartjes binnen gekregen vandaag! Nog nooit zoveel kaartjes gehad in 1 keer volgens mij. Weer 1 kaartje uit Frankrijk van een meeting die ze op een boot hebben gehouden. De andere kaartjes komen uit Italie, Oekraïne, Rusland .
Ik vind het ook niet zo leuk om voor te staan. Ik kreeg vandaag twee kaarten en stond er al 3 voor. Gelukkig begin van de avond een hurray uit Belarus, maar goed nog steeds 4 meer ontvangen dan gestuurd. Blugh. De hurray was trouwens helemaal leeg... dat heb ik nog nooit gehad

@ Supernurse, leuk wat nieuwe aanwinsten!

woensdag 4 oktober 2017 om 15:59
woensdag 4 oktober 2017 om 22:33
Zomerelfje schreef: ↑04-10-2017 15:59Hurray's die leeg zijn, zijn niet leukook 1 keer gehad maar dat was een foutje hihi.
Vandaag 2 kaartjes gehad, 1 van Rusland en 1 van Oekraïne. Helaas bij de laatste geen ID er op geschreven.. nu maar hopen dat ik de juiste persoon kan vinden...
Sta nu 127 gestuurd 131 ontvangen..
Ik las ergens op FAQ dat je postcrossing hierbij om hulp kan vragen Zomerelfje, lees het even om te zien wat je moet doen. Zo zonde vind ik altijd! Mij nog nooit overkomen, een kaart zonder ID gehad.
Ik heb weer een kaartje op de bus gedaan. Weer de dansende oudjes van de Hema, maar het was het enige zo ongeveer wat nog enigszins matchte. Ze had nogal specifieke wensen. Ik vind suggesties fijn, maar als ze zo specifiek zijn vind ik het ook vervelend. Weer naar Rusland, er zijn er dus weer 3 onderweg. Verder 1 naar China, 1 naar Finland, 1 naar België, 1 naar Duitsland, 1 naar Polen, 1 naar Frankrijk en 1 naar USA. Die laatste 4 had ik eigenlijk al wel verwacht...

Ik sta op 4 meer ontvangen dan verstuurd. Ik hoop toch wel dat ik mijn postzegels op krijg voor nieuwjaar...

Vandaag meerdere winkels gevonden met leuke kaartjes! Ik liep oa toevallig de Dille & Kamille in, nooit eerder geweest maar twee rekjes met kaarten. Leuke ook! Er bleek ook een stukje markt te staan met een mannetje met kaarten. Kortom, te veel gekocht vandaag...

woensdag 4 oktober 2017 om 22:40
Oh btw, super grappig. Ik had een kaart uit Duitsland gehad paar dagen terug. Echt de lelijkste kaart ever (vond ik dan). Maar ik ben lief dus ik heb haar vriendelijk bedankt voor de mooie kaart etc. Hebben gewoon binnen een dag 4 mensen hem gefavoriet!
Als je wilt weten welke, die ontvangen op 1 oktober. En de scan doet de kaart mooier lijken dan hij in werkelijkheid is.

Als je wilt weten welke, die ontvangen op 1 oktober. En de scan doet de kaart mooier lijken dan hij in werkelijkheid is.

donderdag 5 oktober 2017 om 09:42
Kaartje met Id is vannacht gevonden door de PC mensen! Het wat een meisje dat nog geen kaartjes had verstuurd. Dit zag ik pas later. Wil haar nog wel even een 2 de berichtje sturen dat ze de ID nummer was vergeten op te schrijven.
Dille en kamille ken ik wel maar nog geen kaartjes daar gezien.. Bedankt voor de tip!
Dille en kamille ken ik wel maar nog geen kaartjes daar gezien.. Bedankt voor de tip!
donderdag 5 oktober 2017 om 10:31
Zomerelfje schreef: ↑05-10-2017 09:42Kaartje met Id is vannacht gevonden door de PC mensen! Het wat een meisje dat nog geen kaartjes had verstuurd. Dit zag ik pas later. Wil haar nog wel even een 2 de berichtje sturen dat ze de ID nummer was vergeten op te schrijven.
Wat fijn! Ik las op iemand zijn profiel hierover en snap niet dat niet iedereen dit probeert. Wel snel gevonden zeg!

donderdag 5 oktober 2017 om 21:08

“Hello,
wow, wow, wow !!!!!!!
Thank you so much for such a wondeful postcard. It was a real pleasure to get it. A special thank you for the stamps, it's awesome. Your postcard made my day!!!
I wish you always to receive as wonderful postcards as you sent to me.
Happy postcrossing

Warm regards
ELENA”