Vermist Anne Faber
zondag 1 oktober 2017 om 14:08
Lukt me niet om een link te plaatsen:-(
Zag via Facebook dat er een vrouw van 25 wordt vermist, Anne Faber, sinds vrijdag uit Utrecht.
Haar vriend Nathanael Fidder heeft iig een oproep geplaatst.
Ze zou een lange fietstocht hebben gemaakt naar onbekende bestemming/ route en weer terug naar haar vriend zijn huis keren, of na een feest, als ik mij niet vergis, waar zij niet is verschenen.
Dit was toen het zo hard regende op vele plaatsen.
Zij heeft haar vriend nog een selfie geappt in de regen, dit was als ik mij niet vergis in Baarn, of Hollandse rading, vlakbij Hilversum/Utrecht.
Hopelijk is er niks gebeurt.
Zag via Facebook dat er een vrouw van 25 wordt vermist, Anne Faber, sinds vrijdag uit Utrecht.
Haar vriend Nathanael Fidder heeft iig een oproep geplaatst.
Ze zou een lange fietstocht hebben gemaakt naar onbekende bestemming/ route en weer terug naar haar vriend zijn huis keren, of na een feest, als ik mij niet vergis, waar zij niet is verschenen.
Dit was toen het zo hard regende op vele plaatsen.
Zij heeft haar vriend nog een selfie geappt in de regen, dit was als ik mij niet vergis in Baarn, of Hollandse rading, vlakbij Hilversum/Utrecht.
Hopelijk is er niks gebeurt.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 14:48
3.14% gewijzigd
woensdag 4 oktober 2017 om 10:02
woensdag 4 oktober 2017 om 10:14
Het gaat om een 83-jarige man die vermoedelijk onwel geworden is.
https://www.pzc.nl/bevelanden/lichaam-g ... ~a76156a6/
woensdag 4 oktober 2017 om 11:20
woensdag 4 oktober 2017 om 12:04
Schandalig, dat sommigen zo voorbarig zijn om naar de vriend van Anne Faber wijzen als mogelijke dader. Echt: schaam je intens. En zo niet, dan ontbreekt het je aan iedere splinter aan empathisch vermogen, alsmede een realistisch zelfbeeld. Dat mensen erover vallen dat een forumlid vervolgens stelt dat dergelijke aantijgingen toegedicht kunnen worden aan huisvrouwtjes uit Purmerend: dat is wijzen met de beschuldigende vinger naar de verkeerde persoon. Dat aan dergelijke voorbarige beschuldigingen bovendien kracht wordt bijgezet met de mededeling dat daders vaak uit de directe omgeving van het slachtoffer komen, en dat dat zelfs statistisch bewezen is: prima. Maar dan is dát hetgeen je hier neer pleurt als je dan toch zo nodig moet terwijl het onderzoek nog maar net begonnen is. En je maakt níet zonder enig concreet bewijs een concreet persoon in de directe nabijheid van het mogelijke slachtoffer zwart (in dit geval Faber's vriend). Iemand die zeer waarschijnlijk op dit moment de meest zwarte momenten doorleeft, die "wij" vanaf een afstand Godzijdank niet kunnen bevatten. Momenten die levenslange trauma's teweeg kunnen brengen bij die mensen júist in de directe omgeving van het (mogelijke) slachtoffer. Als je dat zelf niet enigszins kunt bedenken dan ben je inderdaad een bekrompen ziel.
Om te suggereren dat deze persoon dergelijke aantijgingen zelf nooit zou lezen: denk na. Het Viva-forum heeft een goede Google-indexering. In feite kwam met een korte Google-zoektocht vanuit interesse of er al meer nieuws is over de verdwijning van Faber, meteen dit topic naar boven (en ik heb geen Viva-cookies op deze pc). Als de vriend van Faber dit niet zelf ooit leest, dan zal zeer waarschijnlijk iemand anders hem er wel op attenderen. En gezien de situatie er niet erg rooskleurig voorstaat op dit moment, vrezen we allemaal waarschijnlijk wel het ergste wat het nieuws betreft dat gaat komen. Omdat met wetenschappelijke wijsheden wordt gesmeten om bij voorbaat maar de vriend van Faber te kunnen beschuldigen: wetenschappelijk onderzoek toont aan dat slachtoffers (en dat zijn mogelijke nabestaanden uiteraard ook) opnieuw getraumatiseerd kunnen raken als ze op onbegrip of zelfs beschuldigingen stuiten na een doorleefd trauma. Dus ik zou zeggen: wees trots op je schrijven hier en wat je mensen aan kunt doen met je voorbarige aantijgingen.
Je mag hopen dat je nóóit, maar dan ook nóóit een soortgelijke situatie mee hoeft te maken als de situatie die die persoon waar je op dit moment met een voorbarige beschuldigende vinger naar wijst, op dit moment doorleeft.
Overigens, slechts een algemene voetnoot: met het onterecht beschuldigen van iemand op een publiek forum maak je je mogelijk schuldig aan smaad, belediging en laster. Ik mag hopen dat je óóit daarvoor wordt aangeklaagd. Ten overstaan van heel meekijkend Nederland, uiteraard.
Om te suggereren dat deze persoon dergelijke aantijgingen zelf nooit zou lezen: denk na. Het Viva-forum heeft een goede Google-indexering. In feite kwam met een korte Google-zoektocht vanuit interesse of er al meer nieuws is over de verdwijning van Faber, meteen dit topic naar boven (en ik heb geen Viva-cookies op deze pc). Als de vriend van Faber dit niet zelf ooit leest, dan zal zeer waarschijnlijk iemand anders hem er wel op attenderen. En gezien de situatie er niet erg rooskleurig voorstaat op dit moment, vrezen we allemaal waarschijnlijk wel het ergste wat het nieuws betreft dat gaat komen. Omdat met wetenschappelijke wijsheden wordt gesmeten om bij voorbaat maar de vriend van Faber te kunnen beschuldigen: wetenschappelijk onderzoek toont aan dat slachtoffers (en dat zijn mogelijke nabestaanden uiteraard ook) opnieuw getraumatiseerd kunnen raken als ze op onbegrip of zelfs beschuldigingen stuiten na een doorleefd trauma. Dus ik zou zeggen: wees trots op je schrijven hier en wat je mensen aan kunt doen met je voorbarige aantijgingen.
Je mag hopen dat je nóóit, maar dan ook nóóit een soortgelijke situatie mee hoeft te maken als de situatie die die persoon waar je op dit moment met een voorbarige beschuldigende vinger naar wijst, op dit moment doorleeft.
Overigens, slechts een algemene voetnoot: met het onterecht beschuldigen van iemand op een publiek forum maak je je mogelijk schuldig aan smaad, belediging en laster. Ik mag hopen dat je óóit daarvoor wordt aangeklaagd. Ten overstaan van heel meekijkend Nederland, uiteraard.
anoniem_352709 wijzigde dit bericht op 04-10-2017 12:11
1.02% gewijzigd
woensdag 4 oktober 2017 om 12:08
woensdag 4 oktober 2017 om 12:15
Volgens mij kijkt ze hier gewoon "gemaakt" zielig omdat ze in de regen staat?Boekenwurm2016 schreef: ↑04-10-2017 12:08Ik heb hier niet alles gelezen maar die selfie met dat V teken vind ik haar zéér angstig kijken, net alsof ze een signaal wil afgeven zo van "HELP MIJ... "Op Facebook volg ik alles maar reageer niet dan geef ik tè veel van mijn privacy weg. Ik vrees het ergste.
woensdag 4 oktober 2017 om 12:16
Dat zie ik nu echt totaal niet. Gewoon een meisje wat baalt dat ze in de regen staat. Ik zie nul angst.
Hoe zie je dat voor je dan? Dat ze in het bos belaagt wordt, uitgebreid een foto gaat nemen met "geheime boodschap" en met vrolijk begeleidende tekstje naar haar vriend stuurt?
Ik zag zoiets ook al op twitter voorbij komen. Vind het ongelofelijk ver gezocht.
Hoe zie je dat voor je dan? Dat ze in het bos belaagt wordt, uitgebreid een foto gaat nemen met "geheime boodschap" en met vrolijk begeleidende tekstje naar haar vriend stuurt?
Ik zag zoiets ook al op twitter voorbij komen. Vind het ongelofelijk ver gezocht.
woensdag 4 oktober 2017 om 12:19
Slachtoffer van het Syndicaat zeker?Boekenwurm2016 schreef: ↑04-10-2017 12:08Ik heb hier niet alles gelezen maar die selfie met dat V teken vind ik haar zéér angstig kijken, net alsof ze een signaal wil afgeven zo van "HELP MIJ... "Op Facebook volg ik alles maar reageer niet dan geef ik tè veel van mijn privacy weg. Ik vrees het ergste.
Koekoek.
woensdag 4 oktober 2017 om 12:19
Waarom zou ik 'ff relaxen' over speculaties die op zijn minst smadend zijn, jegens mensen die een ongelofelijk traumatische situatie doorleven op dit moment? Bekijk het ff snel. Mensen hebben er geen enkel probleem mee vanuit hun luie stoel de meest grove speculaties te uiten over een ronduit traumatische situatie. Werkelijk: schandalig, en als je dat niet kunt inzien zegt dat alles over je mentaliteit.
woensdag 4 oktober 2017 om 12:21
Denk je nou serieus niet dat ze dan een foto van de plek waar ze was had gemaakt en eronder had gezet HELP MIJ? Of dat ze 112 had gebeld? Of de foto op facebook had gezet om meer mensen te bereiken? Dit is puur en alleen speculeren wat je doet, gebaseerd op helemaal niks.Boekenwurm2016 schreef: ↑04-10-2017 12:08Ik heb hier niet alles gelezen maar die selfie met dat V teken vind ik haar zéér angstig kijken, net alsof ze een signaal wil afgeven zo van "HELP MIJ... "Op Facebook volg ik alles maar reageer niet dan geef ik tè veel van mijn privacy weg. Ik vrees het ergste.
woensdag 4 oktober 2017 om 12:29
Ja want dan schrijft ze er bij 'lekker douchen' en niet 'help!'Boekenwurm2016 schreef: ↑04-10-2017 12:08Ik heb hier niet alles gelezen maar die selfie met dat V teken vind ik haar zéér angstig kijken, net alsof ze een signaal wil afgeven zo van "HELP MIJ... "Op Facebook volg ik alles maar reageer niet dan geef ik tè veel van mijn privacy weg. Ik vrees het ergste.
Pfff wat mensen wel niet in hun hoofd halen.
woensdag 4 oktober 2017 om 12:30
Omdat het gewoon wel voorkomt.Flakje schreef: ↑04-10-2017 12:19Waarom zou ik 'ff relaxen' over speculaties die op zijn minst smadend zijn, jegens mensen die een ongelofelijk traumatische situatie doorleven op dit moment? Bekijk het ff snel. Mensen hebben er geen enkel probleem mee vanuit hun luie stoel de meest grove speculaties te uiten over een ronduit traumatische situatie. Werkelijk: schandalig, en als je dat niet kunt inzien zegt dat alles over je mentaliteit.
Wat ik me kan herinneren:
-een moeder die op TV smeekte om nieuws van haar kinderen. Later bleek ze zelf de auto, met de kinderen, in een meer gereden te hebben
-een echtgenoot die zijn vrouw als vermist opgaf, maar haar zelf vermoord bleek te hebben
-een vriend die zelf voorop liep in een herdenkingstocht voor zijn vermoorde vriend. Bleek later de moordenaar te zijn
Het is dus geen ongewoon verschijnsel.
Geloof me: de politie zal de vriend ook wel checken of gecheckt hebben. Ze houden alle opties open.
woensdag 4 oktober 2017 om 12:34
Echt sorry maar wat een intens domme opmerking weer.Boekenwurm2016 schreef: ↑04-10-2017 12:08Ik heb hier niet alles gelezen maar die selfie met dat V teken vind ik haar zéér angstig kijken, net alsof ze een signaal wil afgeven zo van "HELP MIJ... "Op Facebook volg ik alles maar reageer niet dan geef ik tè veel van mijn privacy weg. Ik vrees het ergste.
Als ze een signaal wilde afgeven stuurde ze wel tekst ipv een selfie met verborgen boodschap?
Je ziet zelf toch ook wel dat ze expres een zielige snoet trekt vanwege de regen?
Jezus sommige hier moeten echt minder detectives lezen.
woensdag 4 oktober 2017 om 12:37
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Die Janco kwam ook met achterlijke speculaties dus die overtuig je toch niet van de schadelijkheid hiervan.Flakje schreef: ↑04-10-2017 12:19Waarom zou ik 'ff relaxen' over speculaties die op zijn minst smadend zijn, jegens mensen die een ongelofelijk traumatische situatie doorleven op dit moment? Bekijk het ff snel. Mensen hebben er geen enkel probleem mee vanuit hun luie stoel de meest grove speculaties te uiten over een ronduit traumatische situatie. Werkelijk: schandalig, en als je dat niet kunt inzien zegt dat alles over je mentaliteit.
woensdag 4 oktober 2017 om 12:39
Vind het ook niet vreemd om je bedenkingen bij die selfie te hebben.
En dan kan je wel zeggen, waarom zou ze er dan geen "Help" bijgezet hebben of op Facebook geplaatst, maar dat zijn allemaal extra handelingen waar misschien geen tijd voor was.
Maar wie weet stuurt ze vaker dat soort foto's naar haar vrienden en is er niets geks aan...
En dan kan je wel zeggen, waarom zou ze er dan geen "Help" bijgezet hebben of op Facebook geplaatst, maar dat zijn allemaal extra handelingen waar misschien geen tijd voor was.
Maar wie weet stuurt ze vaker dat soort foto's naar haar vrienden en is er niets geks aan...
anoniem_203722 wijzigde dit bericht op 04-10-2017 13:15
Reden: doorgestreept.
Reden: doorgestreept.
1.02% gewijzigd
woensdag 4 oktober 2017 om 12:47
Tjonge gewoon 112 bellen of een kort bericht sturen 'help zus en zo gebeurt er' is veel sneller dan omslachtig een foto gaan maken met verborgen boodschap en die vervolgens te sturen. Dat zijn pas extra handelingen.Bruise schreef: ↑04-10-2017 12:39Vind het ook niet vreemd om je bedenkingen bij die selfie te hebben.
Ja het is doodnormaal dat (jonge) mensen zulke foto's naar elkaar sturen. Het is ook doodnormaal dat en jonge meid een lekker stuk wil gaan fietsen zonder bestemming. Het enige wat niet normaal is is dat ze niet meer terug gekomen is.
woensdag 4 oktober 2017 om 12:47
Dat haar jas gevonden is vind ik heel zorgelijk. Andere kledingstukken zouden ook uit de rugzak kunnen komen omdat die zware regenbui was voorspeld en ze extra kleding daarin had if wat kleding voor de bv bruiloft waar ze ‘s avonds nog naar toe moest volgens enkele berichten. Kan dus ook dat de rugzak bv gestolen is en de vindplaats met kleding niet de plek is waar ze zich nu in de buurt bevindt.