Maagband/verkleining
maandag 12 januari 2009 om 11:13
woensdag 4 februari 2009 om 20:21
Pom :
Een half jaar ???
Mijn koffertje staat al bijna klaar !!! hahaha
Het kan mij niet snel genoeg gaan, liever vandaag dan morgen.
Ik heb inderdaad ook naar Paul de Leeuw gekeken en ik heb zo het idee dat Erika Terpstra ook een bandje heeft laten plaatsen, want zij had het over een contract met haar zorgverzekeraar, en dat zij anders een hoop geld moest terug betalen.
Nogmaals veel succes morgen, ik zal zeker aan je denken.
Blaffie:
Het lijkt mij nu heerlijk om over te geven van het eten, dat heb ik nog nooit gehad.
Als ik zo lees van jou operatie heb ik toch een beetje schrik van een verkleining.
Maar goed het maak mij eigenlijk niet uit wat het wordt, ik loop er al zo veel jaar aan te denken, en heb er veel voor over
En ik neem aan dat ze in het ziekenhuis ook wel advies geven over wat het beste bij mij past.
Gezellige avond Pom & Blaf
En tot schrijfs
Riny
Een half jaar ???
Mijn koffertje staat al bijna klaar !!! hahaha
Het kan mij niet snel genoeg gaan, liever vandaag dan morgen.
Ik heb inderdaad ook naar Paul de Leeuw gekeken en ik heb zo het idee dat Erika Terpstra ook een bandje heeft laten plaatsen, want zij had het over een contract met haar zorgverzekeraar, en dat zij anders een hoop geld moest terug betalen.
Nogmaals veel succes morgen, ik zal zeker aan je denken.
Blaffie:
Het lijkt mij nu heerlijk om over te geven van het eten, dat heb ik nog nooit gehad.
Als ik zo lees van jou operatie heb ik toch een beetje schrik van een verkleining.
Maar goed het maak mij eigenlijk niet uit wat het wordt, ik loop er al zo veel jaar aan te denken, en heb er veel voor over
En ik neem aan dat ze in het ziekenhuis ook wel advies geven over wat het beste bij mij past.
Gezellige avond Pom & Blaf
En tot schrijfs
Riny
vrijdag 6 februari 2009 om 15:11
Hai hai,
ja dat worden het zeker...
Ja alles kan, de internist heeft zijn akkoord gegeven. Dietist ben ik niet bang voor. tja psycholoog... ik weet het niet. Ik durf niet te denken dat het goed ging en dat het allemaal wel doorgaat.
Ja het gesprek was 1 op 1. Wel een fijne vrouw.
THNX ik heb het nodig.
Wanneer heb jij een afspraak Riny?
Pom
ja dat worden het zeker...
Ja alles kan, de internist heeft zijn akkoord gegeven. Dietist ben ik niet bang voor. tja psycholoog... ik weet het niet. Ik durf niet te denken dat het goed ging en dat het allemaal wel doorgaat.
Ja het gesprek was 1 op 1. Wel een fijne vrouw.
THNX ik heb het nodig.
Wanneer heb jij een afspraak Riny?
Pom
zondag 8 februari 2009 om 13:41
Hoi Pom
Ik hoop dat ik deze komende week iets van het ziekenhuis hoor.
En dat is dan pas voor mijn Intake gesprek.
Dus ik sta echt pas aan het begin van de rit,
Maar ik kan het nu niet meer uit mijn hoofd krijgen, ik sta er mee op en ik ga er mee naar bed.
In mijn dromen ben ik mijn gehele garderobe ( maat 38 t/m 52 )
aan het weggooien.
En kan ik eindelijk weer eens normaal bewegen .
Ik ben er nu alles over aan het opzoeken op internet.
Ik vind het wel spannend deze tijd.
Daarom is het zo leuk om jullie berichtjes te lezen.
Maar zodra ik iets hoor zijn jullie één van de eerste die het horen,
Gezellige zondag verder !!!!
Riny
Ik hoop dat ik deze komende week iets van het ziekenhuis hoor.
En dat is dan pas voor mijn Intake gesprek.
Dus ik sta echt pas aan het begin van de rit,
Maar ik kan het nu niet meer uit mijn hoofd krijgen, ik sta er mee op en ik ga er mee naar bed.
In mijn dromen ben ik mijn gehele garderobe ( maat 38 t/m 52 )
aan het weggooien.
En kan ik eindelijk weer eens normaal bewegen .
Ik ben er nu alles over aan het opzoeken op internet.
Ik vind het wel spannend deze tijd.
Daarom is het zo leuk om jullie berichtjes te lezen.
Maar zodra ik iets hoor zijn jullie één van de eerste die het horen,
Gezellige zondag verder !!!!
Riny
maandag 9 februari 2009 om 11:45
Veel emoties komen er los he.. ik had er ook heel erg last van. Eerst heel opgewekt en vrolijk maar ook tranen. Nu ben ik best wel rustig en laat het over me heen komen. Maar als ik nu een afwijzing krijg dan zal ik wel diep teleurgesteld zijn. Je gaat er toch in met verwachtingen ook al zou ik dat niet moeten doen.
Ik hoop dat ik in maart onder het mes ga, ben er helemaal klaar voor.
Spannende tijd voor jou Riny.. ben benieuwd hoe het intake gesprek gaat.
Groetjes Pom!
Ik hoop dat ik in maart onder het mes ga, ben er helemaal klaar voor.
Spannende tijd voor jou Riny.. ben benieuwd hoe het intake gesprek gaat.
Groetjes Pom!
dinsdag 10 februari 2009 om 21:54
Dank je wel Pom
Ja je gaat niet over één nacht ijs
En mijn huisarts vond het nodig om mij door te sturen
En ik neem aan dat dat bij jou ook het geval was
dus ik moet niet aan een afwijzing denken, ik denk dat ik gek zou worden.
Ik zal voor jou duimen en
Je hoort weer van mij als er nieuws is.
doei doei
Riny
Ja je gaat niet over één nacht ijs
En mijn huisarts vond het nodig om mij door te sturen
En ik neem aan dat dat bij jou ook het geval was
dus ik moet niet aan een afwijzing denken, ik denk dat ik gek zou worden.
Ik zal voor jou duimen en
Je hoort weer van mij als er nieuws is.
doei doei
Riny
donderdag 19 februari 2009 om 13:56
Ik ben dinsdag bij de internist en de diëtist geweest.
Zij gaven allebei aan dat hun advies een maagbandje zal zijn.
De week ervoor was ik al bij de psycholoog.
Morgen wordt mijn geval besproken. De internist zei dat er een kleine kans was op een ander behandeltrajekt, omdat de verzekeraars steeds duidelijkere criteria willen voor dergelijke ingrepen.
Ik ben vreselijk nerveus en hoopte op het forum meer ervaringen te vinden, maar jullie zitten eigenlijk allemaal "in de wachtkamer"?
Sterkte allemaal, wachten is zenuwslopend!!
Zij gaven allebei aan dat hun advies een maagbandje zal zijn.
De week ervoor was ik al bij de psycholoog.
Morgen wordt mijn geval besproken. De internist zei dat er een kleine kans was op een ander behandeltrajekt, omdat de verzekeraars steeds duidelijkere criteria willen voor dergelijke ingrepen.
Ik ben vreselijk nerveus en hoopte op het forum meer ervaringen te vinden, maar jullie zitten eigenlijk allemaal "in de wachtkamer"?
Sterkte allemaal, wachten is zenuwslopend!!
vrijdag 20 februari 2009 om 09:49
Hai Christy,
Spannend zeg, maar waarom zou je geen maagbandje kunnen krijgen dan? Heb je daar een idee van?
Ik kreeg alleen te horen bij de internist dat hij geen bezwaar maakt voor een operatie. Maar verder niets. Ook bij de anderen niet. Dus ik weet nog helemaal niets. Hoop snel wat te horen.
Ben je het zelf ook eens met een maagbandje?
Succes
Spannend zeg, maar waarom zou je geen maagbandje kunnen krijgen dan? Heb je daar een idee van?
Ik kreeg alleen te horen bij de internist dat hij geen bezwaar maakt voor een operatie. Maar verder niets. Ook bij de anderen niet. Dus ik weet nog helemaal niets. Hoop snel wat te horen.
Ben je het zelf ook eens met een maagbandje?
Succes
vrijdag 20 februari 2009 om 11:21
Hoi Pompompom,
Hij vond me een goede kandidaat voor aan maagband, maar zei erbij dat de maagband een beetje op zijn retour is.
De gastric bypass schijnt op zich betere resultaten te geven omdat dat ook invloed heeft op de spijsvertering.
Wat ik ervan gelezen heb, doen ze in dit ziekenhuis alleen maagbandje en maagballon.
In het ziekenhuis wordt geprobeerd om helder te krijgen wanneer een patiënt voor een bepaalde ingreep geschikt is. Hij zei dat hij het niet verwachtte, maar dat ik toch rekening moest hopuden met een ander behandelvoorstel.
Vandaag vergaderen ze.....ik ben zoooooo benieuwd.
Op zich sta ik wel achter een maagbandje, maar het lijkt me ook best eng.
Hebben ze bij jou gezegd wanneer je de uitslag krijgt?
Hier staat in de folder uiterlijk binnen 4 wkn, maar de internist vroeg of ik al bij de psycholoog en de diëtiste geweest was en toen dat zo was zei hij: mooi, dan kunnen we snel door, vrijdag bespreken we het.
Dat geeft mij eigenlijk hoop dat ik snel iets hoor, maar dan moet ik nog een voortraject door geloof ik.
Je moet ook liefst 10% van je gewicht al kwijt zijn voor de operatie.
Dat is in mijn geval dus 12 kilo, zucht.....
Hij vond me een goede kandidaat voor aan maagband, maar zei erbij dat de maagband een beetje op zijn retour is.
De gastric bypass schijnt op zich betere resultaten te geven omdat dat ook invloed heeft op de spijsvertering.
Wat ik ervan gelezen heb, doen ze in dit ziekenhuis alleen maagbandje en maagballon.
In het ziekenhuis wordt geprobeerd om helder te krijgen wanneer een patiënt voor een bepaalde ingreep geschikt is. Hij zei dat hij het niet verwachtte, maar dat ik toch rekening moest hopuden met een ander behandelvoorstel.
Vandaag vergaderen ze.....ik ben zoooooo benieuwd.
Op zich sta ik wel achter een maagbandje, maar het lijkt me ook best eng.
Hebben ze bij jou gezegd wanneer je de uitslag krijgt?
Hier staat in de folder uiterlijk binnen 4 wkn, maar de internist vroeg of ik al bij de psycholoog en de diëtiste geweest was en toen dat zo was zei hij: mooi, dan kunnen we snel door, vrijdag bespreken we het.
Dat geeft mij eigenlijk hoop dat ik snel iets hoor, maar dan moet ik nog een voortraject door geloof ik.
Je moet ook liefst 10% van je gewicht al kwijt zijn voor de operatie.
Dat is in mijn geval dus 12 kilo, zucht.....
zondag 1 maart 2009 om 23:47
Hoi Pompompom,
In dat voortraject krijg je groepsgesprekken over voeding,omgaan met eten en over eten met een maagbandje etc.
Wat het verder inhoudt, hoor ik volgende week,
Het viel me wel een beetje tegen dat het allemaal zo lang duurt eigenlijk.
De gesprekken lopen tot begin juli, en dan in september een terugkombijeenkomst.
Ik had gelezen 15 wekelijkse bijeenkomsten, dus ik zag mezelf in de zomer al aan de maagband....
Ik vrees nu dus dat dat nog wel even duurt...
Dat van 10% afvallen stond ergens in een foldertje van dat ziekenhuis, de internist heeft daar verder niets over gezegd.
Pffff hebben jullie dat ook, dat je nu van alles wilt eten onder het motto : nu kan het nog!!
Ik ga morgen toch maar weer normaal eten, anders ben ik straks nog zwaarder
Ik hoop dat jullie ook snel iets horen!
In dat voortraject krijg je groepsgesprekken over voeding,omgaan met eten en over eten met een maagbandje etc.
Wat het verder inhoudt, hoor ik volgende week,
Het viel me wel een beetje tegen dat het allemaal zo lang duurt eigenlijk.
De gesprekken lopen tot begin juli, en dan in september een terugkombijeenkomst.
Ik had gelezen 15 wekelijkse bijeenkomsten, dus ik zag mezelf in de zomer al aan de maagband....
Ik vrees nu dus dat dat nog wel even duurt...
Dat van 10% afvallen stond ergens in een foldertje van dat ziekenhuis, de internist heeft daar verder niets over gezegd.
Pffff hebben jullie dat ook, dat je nu van alles wilt eten onder het motto : nu kan het nog!!
Ik ga morgen toch maar weer normaal eten, anders ben ik straks nog zwaarder
Ik hoop dat jullie ook snel iets horen!
woensdag 11 maart 2009 om 13:40
Arme Pompompom! Wachten duurt lang hè?
Ik ga morgen voor de eerste bijeenkomst.
Dan na 7 keer wordt een afspraak bij dietiste gepland en wordt bekeken of je al in aanmerking komt voor de pré-operatieve onderzoeken.
Vanaf dat moment is de wachttijd ongeveer 2 maanden.
Kortom : het duurt nog minimaal 4 maanden, en ik moet wel die 10% afvallen voor de operatie.
Ik ben heel benieuwd naar morgen!
Ik ga morgen voor de eerste bijeenkomst.
Dan na 7 keer wordt een afspraak bij dietiste gepland en wordt bekeken of je al in aanmerking komt voor de pré-operatieve onderzoeken.
Vanaf dat moment is de wachttijd ongeveer 2 maanden.
Kortom : het duurt nog minimaal 4 maanden, en ik moet wel die 10% afvallen voor de operatie.
Ik ben heel benieuwd naar morgen!
vrijdag 13 maart 2009 om 00:08
Nu nog maar 5 daagjes.....
Ik ben bij het obesitascentrum in Voorburg.
De bijeenkomst was wel boeiend, veel verschillende mensen, de een zwaarder dan de ander, maar allemaal met hetzelfde doel. Sommigen volgens alleen dit trajekt, anderen doen het met als doel een maagbandje of een maagballon.
Persoonlijke dingen bespreek je gewoon met de dietiste of de arts, in de groep wordt gezocht naar andere manieren om met eten en bewegen om te gaan.
Dingen die daar besproken worden, mogen we niet buiten de groep bespreken, dus veel meer kan ik er niet over zeggen.
Ik ben bij het obesitascentrum in Voorburg.
De bijeenkomst was wel boeiend, veel verschillende mensen, de een zwaarder dan de ander, maar allemaal met hetzelfde doel. Sommigen volgens alleen dit trajekt, anderen doen het met als doel een maagbandje of een maagballon.
Persoonlijke dingen bespreek je gewoon met de dietiste of de arts, in de groep wordt gezocht naar andere manieren om met eten en bewegen om te gaan.
Dingen die daar besproken worden, mogen we niet buiten de groep bespreken, dus veel meer kan ik er niet over zeggen.