Zwangerschaptest

05-10-2017 21:06 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik ben nieuw hier en heb gelijk een vraagje! Ik heb al veel topics gelezen hierover maar wil toch graag mijn eigen topic openen.

Ik ben op dit moment 9 dagen overtijd, een cyclus van 35 dagen, en heb een aantal zwangerschap symptomen. (Misselijkheid, hoofdpijn, opgeblazen gevoel in de buik, gevoeligere borsten). Ook heb ik al 3x een test gedaan, de laatste vanochtend, en deze waren elke keer negatief. Vandaag ook bij de huisarts geweest, maar die vertelde eigenlijk niet meer dan '' een zwangerschapstest is altijd vrij betrouwbaar''. Ze wilde wel een bloedtest voor me doen, maar daar heb ik nog even mee gewacht.

Mijn vraag is, wanneer zouden jullie een nieuwe test doen? Of gewoon wachten tot misschien de menstruatie weer begint?
Ik ben erg nieuwsgierig maar het heeft geen zin om elke dag te testen natuurlijk.

Alvast bedankt!
Ik vind het wel vrij bijzonder dat je hiervoor naar de huisarts gaat eigenlijk. En ach, waarom zou je niet elke dag testen?
Als je klachten zou hebben van zwangerschap zou je ook genoeg hormonen moeten hebben voor een positieve test.
Wil je zwanger worden?

Ik testte bij 14 dagen overtijd positief. Eisprong bleek later te zijn geweest.
De huisarts kan niet beter testen dan een standaard zwangerschapstest, dus ik snap eerlijk gezegd niet waarom je voor zoiets naar een huisarts gaat.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik zou gewoon wachten tot je ongesteld was.

Al die symptomen die je opnoemt, had ik vlak voor mijn menstruatie.

Toen ik zwanger bleek te zijn, ben ik daar pas achtergekomen dmv een test toen ik al 10 weken ver was. De eerste symptomen (eigenlijk alleen misselijkheid en opgeblazen buik) had ik achteraf gezien pas rond 7 weken.

Mijn advies is, als je niet al een behoorlijke tijd aan het proberen bent, gewoon rustig af te wachten tot het raak is.
Hoi allemaal, bedankt voor jullie antwoorden.

We zijn naar de huisarts gegaan omdat het de eerste keer is, en we wilden graag weten wat slim is. Op het internet kom je veel verschillende situaties tegen. :) Dus inderdaad ook mensen die lang negatief testten en later alsnog zwanger bleken te zijn.

En ja, we zouden graag zwanger worden!
Bij de action koop je 2 tests voor geloof nog geen 2 euro of iets in die geest. Lekker testen, ik vond dat tenminste destijds leuk om mee bezig te zijn. Ondanks eventuele teleurstelling, maar dan begint de spanning na paar weekjes gewoon weer. Succes!!!
S-Groot schreef:
05-10-2017 21:12
Ik vind het wel vrij bijzonder dat je hiervoor naar de huisarts gaat eigenlijk. En ach, waarom zou je niet elke dag testen?
Hoezo? Zou ik namelijk ook doen, of nouja ik zou er over bellen en misschiet doen ze het dan telefonisch al af. Maar niet ongesteld en je voelt je niet goed (misselijk ed) in combinatieet een negatieve test zou voor mij een rede zijn om te denken dat er mogelijk iets mis is en als ik denken dat er misschien iets met mijn gezondheid is dan bel ik de huisarts. Niet ongesteld woreden kan natuurlijk ook een teken van iets anders zijn dan een (gezonde) zwangerschap.
Ik zou bij 14 dagen over tijd weer testen en daarna om de 3 of ik 4 dagen ofzo. Ben je na 35 dagen (een cyclus) nog niet ongesteld zou ik de huisarts nog een keer bellen.

Overigens als je net ben beginnen met proberen ben je dan toevallig net gestopt met de pil? Dan is je cyclus helemaal nog niet betrouwbaar en kan je best onregelmatige zijn dan je nu denkt.
Ik ben sinds januari gestopt met de pil. Het duurde even voordat de cyclus normaal werd, maar de laatste paar keer was hij telkens 35 dagen. En bedankt voor je reacties trouwens!
In principe doet een huisarts weinig als je jong bent en nog geen jaar bezig. Ik zou dus nog een paar maanden wachten en dan medische hulp inroepen. Tenzij je redenen hebt om te denken dat je moeilijk zwanger zou kunnen worden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Als de test zegt dat je niet zwanger bent dan ben je niet zwanger. Zo simpel is het
Elsa1984 schreef:
05-10-2017 22:24
Als de test zegt dat je niet zwanger bent dan ben je niet zwanger. Zo simpel is het
Hier zijn de test bij 1 week en 10 dagen overtijd ook niet zwanger. Zoon ligt toch echt naast me.

Oftewel als menstruatie uitblijft kun je dit niet zo stellig zeggen
Tja als je het dan zo graag zeker wil weten, had ik die bloedtest dus wel gewoon laten doen.
Maar ik heb zelf geen ervaring met late positieve testen. Hier was de test meteen duidelijk positief op de dag dat ik anders ongesteld had moeten worden. En bij een negatieve test werd ik alsnog snel ongesteld.
Ik had wel op 1 dag na NOD nog negatief, ook met de vroege testen. Dag daarna ineens wel positief. Maar 9 dagen overtijd is al wel lang

To heb je nog getest??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven