Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zoveel jongens!!

Ik heb alles wel gelezen, maar lukt even niet om op iedereen te reageren.
Ons dochtertje is al 2 weken ziek en vertrouwen t voor geen meter.. vanavond bij HA geweest en morgen naar de kinderarts.. dit in combi met zwangerschap & nieuwe baan (die overigens heel leuk is) is erg slopend. Veel stress en spanning.. hopelijk hebben we morgen meer duidelijkheid.
Hallo dames,

Eventjes tijd gevonden om te reageren. We zijn nog eventjes lekker op mini vakantie geweest met ons drietjes! :)

Wat boel jongetjes inderdaad, ze zijn hier in de meerderheid (tot nu toe).
Gelukkig ook veel goede 20 weken echo's al. Ik mag morgen. Vind het zo spannend! Komt vooral doordat ik hem nog niet zo goed voel denk ik. Afentoe 's nachts maar nu alweer 2 nachten niet. Hopelijk morgen ook een goede echo!

@Naam.. Moeilijk hoor. We zijn er nog niet helemaal uit, al heb ik toch wel 1 die bovenaan staat!

@Sporten.. wat knap dat er een aantal nog zo sportief zijn. Ik ben toch nog wel snel moe. Ik vind het huishouden en zoonlief al een sport! ;)

@Hannah.. Fijn dat de operatie goed verlopen is! Dat geeft toch wel wat meer geruststelling denk ik.

@Daar.. Niet fijn, veel beterschap voor je dochtertje.. hopelijk gaat het ondertussen wat beter!
Ik ben weer even in de figuurlijke pen gekropen;

@joshax; Wat heerlijk zo'n goede echo. en een lekker druk meisje. Je bent in de minderheid :) Net even gekeken op de site van Petit amelie, ik kende het nog niet, maar ze hebben echt hele leuke sets/babykamers.

@mini-m; Mooi dat je nog een keer mocht kijken en dat alles goed is. Dat is toch altijd een hele geruststelling.

@polonaise; Pff, een uur rijden voor opvang. Zit er voor oudere kindjes wel dichterbij opvang? Hebben jullie ook niet iets als gastouders? Ik werd na 9mnd gek van het thuis zitten en was blij dat ik werk vond. De eerste heb ik ook amper gevoeld, net als nu trouwens. Voel af en toe wat maar niet zo heel veel. Ik vertrouwde op mijn lichaam. Nog gefeliciteerd, had je een leuke dag gehad gister?

@hannah; WOW, een liter vocht verwijderd. Wel fijn dat het nu behandeld is, hoef je je daar niet meer zo mee bezig te houden. En nog een jongen. Echt grappig dat die zo in de meerderheid zijn.

@mir; Erg he, ik had hem een paar weken geleden en voelde me echt oud worden. Gelukkig was dit na een paar dagen over. 4 dagen werken is ook echt zwaar, misschien dat ik straks ouderschaps verlof ga opnemen. Of ik neem een schoonmaaksters :idee:
Een vriendin was vorige keer ook tegelijk zwanger, maar gelukkig liggen onze smaken redelijk ver uit elkaar. De naam die ik leuk vond toen zij van de eerste zwanger was, vond ik toen ik eindelijk zwanger was niet meer leuk. Wat lief dat ze 3 uur wil reizen om op te passen. Ik hoop dat dit niet enkele reis is.

@ballys; Nog een jongen. Die zijn wel heel erg in de meerderheid. Weet je al meer over het huis. Zo spannend allemaal!

@Pluis; Lekker nog zo'n mini vakantie. Ben je een beetje tot rust gekomen?

@Daar; Een nieuwe baan is altijd druk, en dan ook nog een ziek kindje thuis. Dan krijg je behoorlijk wat op je bord. Hopelijk heb je al meer duidelijkheid, en is het niks ernstigs. Sterkte in ieder geval de komende dagen.

@gewicht; Ik durf niet meer op de weegschaal. Heb al 2 weken vreetbuien, vooral in chips en chocola (waar ik dan weer maagzuur van krijg >:-( )

@chinese kalender; Kennen jullie die? en klopt ie met wat jullie nu krijgen?

@naam; van de week zei mijn vriend ineens dat hij een naam had voor een meisje en zelfs een tekst voor het geboortekaartje (bij de eerste hadden we de tekst van een lied, die precies bij ons paste). Wat mij verbaasde, want hij had zelf heel stellig gezegd dat hij er pas over na ging denken na de 20 weken echo. Nu maar hopen voor hem dat het dan een meisje wordt.. Ik ben nu wel de hele tijd namen aan het raden, maar tot nu toe niet geraden. Of hij weet het heel goed te verbergen.
Oooh wat fijn al die goede echo's!!! En wat een jongensboel hier!!

@chinese kalender: Bij mij klopte 'ie! Net als de nub-theorie overigens, haha. Wat komt er bij jou uit Meghan?

@gewicht: ik ben tot nu toe ongeveer 3,5 kilo aangekomen bij 21 weken. Ik las dat je vanaf de 20 weken een halve kilo per week kan aankomen, dat klinkt veeeeel! Ben voor t eerst in m'n leven boven de 60kg, dat is wel even wennen haha.

@anne: hoe gaan jullie het doen met het geslacht? Wel of niet?

@voelen: ons meisje is ZO beweeglijk. Ik voel haar echt bijna de hele dag door sinds deze week. M'n vriend heeft ook voor t eerst een schopje gevoeld vorige week. Echt heel bijzonder. M'n placenta ligt achter en ik ben heel slank van mezelf, daardoor voel ik d'r zo goed. Vind 't echt heel fijn en gezellig <3

@kwaaltjes: hier nog wat sneller moe dan normaal, verder voel ik me eigenlijk heel goed! Op maagzuur na, ellendig is dat!
Na het bezoek van de kinderarts woensdag heeft ze er spoed achter gezet en gister avond te horen gekregen dat onze dochter coeliakie heeft. Erg opgelucht omdat ze evt aan iets neurologisch dachten, maar ook even flink slikken omdat haar leven qua eten nu voor altijd zal veranderen. Mogen vandaag gelijk gluten vrij starten, omdat ze echt moet aansterken. Pffff wat een spanning hebben we gehad, en ik kan jullie nu al de tip geven: volg je moeder/ouder instinct...
Huisarts heeft ons maandag nog weggestuurd om het een week aan te kijken, maar ik vertrouwde het echt niet dus heb dinsdag weer aan de bel getrokken en konden we s avonds bij dienstdoende arts terecht, die vond t ook niet heel ernstig. Toch doorgehakt en 2 dagen later de diagnose en is ze dus echt gewoon erg ziek.

Morgen hebben we de 20 weken echo, erg spannend. Hoop dat ik later t weekend de tijd heb om alles even bij te lezen en te reageren, want tis is tuurlijk beetje off topic maar wou t wel even kwijt. Heb laatste week amper gegeten en zoveel zenuwen, dat ik me ook zorgen maakte om de baby maar spanning doet t hoop met je lichaam. Zal blij zijn als morgen alles goed is.
@daar.. Had je gevoel toch gelijk, goed dat je hebt doorgezet. Wel fijn dat nu duidelijk is waar de klachten vandaan komen. Hopelijk zal ze zich nu snel wat beter gaan voelen.
Succes voor morgen 🍀

@chinese kalender, bij mij klopte ie niet..

@voelen, helaas nog niet zo vaak. Maar sinds vorige week wel wat meer. Afgelopen week heeft vriend hem ook even gevoeld shoppen. 💙

Gisteren de 20 weken echo gehad. Was er zo zenuwachtig voor. Maar gelukkig blijkt alles goed te zijn met ons jongetje!
Zo opgelucht!
@Daar

Ik heb zelf ook coeliakie maar heb dit pas in tienerjaren ontdekt. Succes met het starten van het dieet! Ik weet niet of je opzoek bent naar tips maar ik zou voorstellen word op termijn lid van de patientenvereniging. Ik weet niet oud je dochter is maar daar is er netwerk waar je op kan terugvallen ivm opvoeding, naar school gaan, producten en recepten leren kennen en ook uitjes met kinderen met coeliakie. Ook zijn er een aantal bloggers (ik ben glutenvrij, glutenvrije mama) die schrijven over het moederschap en hoe ze met hun kindjes het glutenvrije dieet volgen.

Ik merkte zelf al gauw dat je wat meer informatie nodig hebt en wat praktische tips want een arts (in mijn geval mdl) weet misschien niet precies hoe je dat in het dagelijks leven doet.

Je schrijft dat de diagnose gelukkig snel gesteld is maar het is wel zeker dat dat het is (gen, antistoffen, biopt) want "teruggaan" van een glutenvrij dieet kan lastig zijn. Wel is de ontdekking van coeliakie fijn want daar zul je bij kinderen snel herstel zien in de darmen en ook fijn dat ze snel weer fit en zichzelf is!!

Succes met de echo! Ik heb al zoveel spanning gehad met de cyste, verhuizen en mijn werk maar daar kreeg de kleine nog niks van. Jullie zullen ook goede uitslag krijgen!
Tijdje van de radar geweest maar hier toch weer even een berichtje.
@Daar jeetje zeg, kan me voorstellen dat je behoorlijk in de stress hebt gezeten! Heel goed dat je je gevoel hebt gevolgd en hopen dat je kleine meid snel opknapt. Lijkt me maar niks om haar zo ziek te zien!
@ gewicht volgens mij ben ik al een kilo of 6-7 aangekomen maar eet gezond dus dan heeft 't kindje het blijkbaar nodig. Moest vroeger juist altijd m'n best doen om niet teveel af te vallen dus vind dit wel prima.
@ echo's wat fijn zeg al die goede echo's! En veel jongens inderdaad, leuk! Wij hebben gister de 20 weken echo gehad met 20+4. Ons kindje was ontzettend bewegelijk en draaide dus steeds weg. Zo schattig om te zien wat ie al allemaal kan! Baby lag heel diep, dus hersenen konden niet goed bekeken worden. Daarnaast was er een extra bloedvaatje te zien richting de nieren, dus volgende week voor de zekerheid nog een GUO. Maak me er geen zorgen om, eigenlijk alleen maar leuk om een keer extra te kijken.
@geslacht we hebben netjes weggekeken toen ze het geslacht bekeken, moest me wel echt bedwingen om niet te kijken. Volgens mij weet bijna iedereen het nu hè?
@ namen wij zijn er gister mee begonnen, en lijken onverwacht er al bijna uit te zijn! Hadden onafhankelijk van elkaar wat namen opgeschreven en daar zaten wat matches tussen :-)
@ sporten ik doe mom in Balance, meer die dat doen? Ik vind 't wel leuk, lekker actief buiten en wat andere moeders leren kennen.
@ voelen nu sinds een paar weken. Twijfelde best lang of het echt de baby was, maar placenta blijkt idd achter te liggen dus dat kan kloppen :)
@cursus zijn er mensen die een zwangerschapscursus doen? Wij gaan 6 november starten met 4 avonden, ben benieuwd! Verwacht er niet zoveel van, wel leuk om mee bezig te zijn.
@ spullen/kamertje zijn jullie daar al mee bezig? Wij sinds deze week. Op marktplaats een zo goed als nieuwe Joolz gekocht voor 300 euro, superfijn! Verder wordt 't bij ons een mix tussen oud en nieuw.
@ draagzak ik wil m'n kindje veel gaan dragen, iemand daar al ervaring mee? Aanrader voor een bepaald merk? Kun je een draagzak al kopen voor de geboorte? Of kun je in 't begin beter een draagdoek kopen?
Nou, lang verhaal geworden, zal kijken of 't lukt weer wat regelmatiger mee te schrijven:)
Daar, wat spannend! Maar fijn dat ze iets hebben gevonden, hopelijk voelt ze zich snel beter en kunnen jullie gaan genieten samen!

Ik ga straks voor het eerst een les zwangerschapsyoga doen, ben erg benieuwd! Iemand ervaring mee?

Ik ben nu zo’n 3,5kg aangekomen. 21,5 week nu. Buik is niet meer te ontkennen haha, maar tot dusver alleen de buik. Hoe zit het met jullie gewicht?

Ik wil ook graag gaan dragen dus volg de tips graag!
Net 20 weken echo gehad!! Alles was goed :) nu in de relax stand...

@hannah: Dankje voor je tips!! Ik had de sites gelijk even opgezocht! Kwam ook al glutenvrij kraamtraktaties tegen, komt dus wel van pas straks voor als ons dochtertje gaat trakteren op t kdv haha! Bij jonge kinderen kunnen ze uitslagen uit het bloed halen en is een darm biopt niet nodig. Gister heeft ze wel voor een 2e x bloed moeten prikken voor een extra controle, maar de kinderarts zei dat haar waardes zo duidelijk waren dat t niet te missen was.
Ik ben al zo'n 6 of 7 kg aangekomen en ook alleen maar buik....Hij zit ook al echt in de weg!
Hoi!
20 weken echo goed, geslacht nog onbekend. Heb alleen zelf een liesbreuk, vermoedelijk door de heftige verstopping (ik begin de dag met een glas warm water, een ijzerpil , een kiwi, 2 koppen koffie en een vezelrijke musli met yoghurt. Drink over de dag 2 liter, niets helpt) vandaag bij de apotheek wat licht laxerends gehaald in de hoop dat het beter wordt.

Gewicht : 6 kg erbij al. Maar dat ken ik van de eerste en tweede. Door de borstvoeding ben ik alles zo weer kwijt. Zit nu op 63kg, zal rond de 74 eindigen schat ik.

Sophie leuk dat je weer mee schrijft

Daar wat heftig! Gelukkig hebben ze een oorzaak gevonden en knapt ze weer op. Natuurlijk wel een lastige omstelling.
Hallo allemaal,

Ook wij hebben vanochtend de 20 weken echo gehad en het is zover te zien een gezond meisje
Daarnaast tabletten gekregen voor ijzertekort dus hopelijk over een weekje tijdelijk iets minder moe.

gr
Polonaise wat fijn, een goede echo! En leuk dat jullie ook niet weten wat 't wordt, kostte 't jou ook moeite om weg te kijken? ;) vervelend van de liesbreuk, heb je er last van/moet er nog iets mee?
Chcotofje jeej ook bij jullie kleintje alles goed, wat fijn! Hoop dat de ijzertabletten snel werken!
Daar fijn dat er weer even goed nieuws is, mooi dat de 20 weken echo goed was. Hier van veel mensen dat glutenvrij eten eerst heel lastig is, maar dat 't snel went, hoop dat 't voor jou ook geldt!
Joshax hoe was de yoga? :)
@joshax.. Hoe was de yoga? Deze zwangerschap helaas geen tijd om iets te doen. Vorige zwangerschap deed ik zwemmen. Vond dat vooral fijn voor het sociaal contact.

@daar.. Wat fijn een goede 20weken echo!

@gewicht, ik zit ondertussen ook al op +7. Beetje vergelijkbaar als bij mijn eerste zwangerschap.

@polonaise.. Wat fijn, voor jullie ook een goede 20weken.
Wat vervelend die liesbreuk. Lijkt de medicatie wel te helpen?

@chocotofje.. Fijn dat bij jullie de 20weken echo ook goed was. Hopelijk geven de tabletjes je wat energie terug!

Hier een weekend feest gehad, zoonlief is 4 geworden! 💙
De baby voel ik nu steeds vaker. Wel fijn om dat getrappel in de buik weer te voelen!
@Chinese kalender; Volgens de chinese kalender zouden wij een meisje krijgen. Ben benieuwd of die deze keer klopt.

@Nub; Nub theorie niet kunnen doen, we hebben verder alleen met 10 weken een echo gehad.

@Voelen; ik voel de kleine al steeds meer en duidelijker. Net was hij echt heel hard aan het trappen. Dat ik echt even mijn hand op de buik moest leggen van de pijn.

@Daar; thank god voor moeders instinct. Wat fijn, dat je al zo snel een antwoord hebt op wat er aan de hand is met je dochter. Nu kan je gericht gaan kijken naar hoe kunnen we het voor haar makkelijker/draaglijker maken. En wat fijn een goede echo. Is toch altijd mooi om zo naar je kindje te kijken.

@Pluis; Fijn voor jou ook een goede echo. En een weekend feest. GEFELICITEERD.

@cursus; ik twijfel nog steeds. Met de eerste wel gedaan. Maar vond er uiteindelijk niet zo veel aan. Was vooral leuk, omdat een vriendin tegelijk zwanger was en we samen gingen. Hadden we echt even een momentje samen.

@joshax; hoe vond jij de zwangerschapsyoga. Ik had die vorige keer gedaan, maar vond er uiteindelijk niet zo heel veel aan. Had er meer van verwacht. Al was het wel even lekker een momentje voor jezelf.

@roze; vervelend he zo'n dikke buik, die alleen maar in de weg zit. Die van mij is ook al heel groot en vooral met slapen heb ik er last van. Op mijn rug liggen gaat niet, maar op de zij ligt ook vervelend. En dan ben ik pas halverwege.

@polo; Wat knap dat je niet gekeken hebt. Ik zou dat echt niet kunnen. En wat vervelend van je liesbreuk als de verstopping verholpen is, zou dan de liesbreuk ook over zijn? Ik heb hier helaas geen tips voor, maar hoop dat het middeltje van de apotheek helpt.

@choco; yeah, een meisje erbij voor de tabel. he, sta jij er nog niet in. Als ik straks tijd heb kan ik wel even toevoegen.

@hier; Vrijdag dan eindelijk de 20 weken echo en hopelijk krijgen we het geslacht dan eindelijk te weten. Ik zou echt niet kunnen weg kijken. Ben nu al zenuwachtig.
Liesbreuk moet geopereerd worden na de zwangerschap. Weinig last van, maar gaat niet vanzelf weg.
heb nu van de huisarts een spijsverteringsbevorderend middel voorgeschreven, zodat de liesbreuk niet erger wordt.

Ik heb wel op de echo gekeken maar ik werd er geen wijs uit. Vk deed geen uitspraak over het geslacht omdat zij het niet met zekerheid zeggen kon. Maar laat 'verrassing' maar staan in de tabel hoor :-D mijn wispelturige ik wil het misschien toch niet weten.
Wat vervelend polonaise, hopelijk heb je er niet te veel last van.

Hier vandaag de echo gehad. En het wordt een meisje :love:
@pluis nog gefeliciteerd met je zoontje :)
@mechanische wat leuk, een meisje, verder ook alles goed op de echo?
@polonaise vervelend van die liesbreuk maar fijn dat je er niet zoveel last van hebt. Beetje moeilijk om te zien wat wat is op zo'n echo hè?
@ hier vervolg van de 20weken echo gehad, en blijkt toch een soort 3e niertje te zijn. Urineleiders, blaas en de twee 'hoofdnieren' zagen er wel goed uit gelukkig. Moet nu over 4 weken terugkomen om te bekijken hoe het dan gaat, als er dan nog steeds een 3e nier zit worden we doorverwezen naar een kinderuroloog om te bekijken wat de vervolgstappen worden. Waarschijnlijk is 't geen ernstige aandoening, maak me ook niet zoveel zorgen, maar is toch leuker als je gewoon kan zeggen dat de echo goed was. Overigens zat 't hoofdje wéér verstopt, ook toen ik een dansje deed wilde de baby 'm niet laten zien, dus daar kijken ze dan nog een keer naar.
@ babykamer vandaag ledikantje en commode in de grondverf gezet, leuk om zo concreet voor de baby bezig te zijn!:)
Even geleden dan ik wat heb geschreven en er komen ook nog een paar drukke weken bij. We hebben een nieuw huis gevonden en gaan over 3 weken verhuizen. Gelukkig hoeven we in het nieuwe huis eigenlijk niks te doen de vloeren en gordijnen blijven achter en alles wordt opnieuw gewit :-) . Natuurlijk wel inpakken en alles regelen maar ik ben blij dat we voor de 24 weken over zijn. Betekend wel dat ik op zoek moet naar een nieuwe verloskundige, huisarts, kraamzorg, gym en opvang maar dat komt vast wel goed. Ik heb er zin in.

Mijn 20 weken echo was ook goed, kon alles heel goed meekijken en kreeg mooie fotos mee.

@naam de voornaam zijn we uit, maar vriendlief wil het liefst drie namen. Ik vind twee ook wel voldoende en weet echt niet wat ik zou moeten doen. Ik wil niet vernoemen naar mijn vaders zijde. En mijn moeder heeft nou niet echt namen die te vermannelijken zijn. Ik ben er dus nog niet helemaal uit. Vriend heeft hem wel ondertussen erkent, we zijn niet getrouwd of geregistreerd partner en ik wilde dat voor de 24 weken regelen.

@gewicht, ik durf niet op de weegschaal, zo veel gegeten de afgelopen twee weken. Verhuizen is niet echt goed voor mn lijn. Mn buik begint ook nu echt in de weg te zitten.
Verstopping met medicatie onder controle. Nu weer wat nieuws ; Ischias, joepie :thunder: maandag naar de dokter.

Ballys lastig dat gewicht zo'n grote rol speelt in je leven

Sophie wat apart, een derde nier. Gelukkig maak je je niet te veel zorgen. Een 100% goede echo was natuurlijk wel heel fijn geweest :|@allemaal genieten jullie van het mooie weer?
@polonaise wat vervelend allemaal zeg!! Hopelijk valt de last en pijn een beetje mee met alles wat je nu meemaakt.

@chinese kalender klopte dus niet bij mij

@trappen sinds een week voel ik hem veel meer. Van het kriebelige gekietel naar schopjes en een draaikont. Soms ook een hele dag niet echt maar vaste prik is als we in bed liggen.

@cursus heb ik nog niet echt iets besloten. Enerzijds lijkt me bezig met mijn lichaam naar de bevalling toe gewenst, anderzijds het zweverige en iedereen verteld zijn pijntjes lijkt me niet interessant.
In ieder geval een info avond in het ziekenhuis, een info gelegenheid over bevallen met de praktijk en een borstvoedingsochtend vanuit de praktijk. Dat zijn dingen waar ik wat mee kan.
Ik ga wel nu beginnen met zwangerschapszwemmen en dat eens de kans geven, mijn wondjes zijn nu genezen dus dit lijkt me leuk. Misschien ga ik ook nog wel voor iets met ademhalingsoefeningen of toch iets van sport voor de bevalling. Laat ik even open.

@sophie hopelijk valt het mee! Succes!

Vraagje aan jullie;
Wat voor controles hebben jullie tussen nu en de 34 weken ongeveer. Nu ik weer gezond ben hoef ik niet meer naar de Gyn gelukkig, daar kwamen we wekelijks voor een echo. Maar nu elke 3/4 weken naar vk, standaard dingetjes en hartje luisteren. Pas bij 34 weken de volgende echo (ligging). Ik ga het de volgende keer wel vragen want het lijkt zo weinig en hoe weet je dan (naast het voelen aan de baarmoeder etc.) of de placenta wel goed is, kindje wel goed groeit of genoeg vruchtwater etc. etc.

Ik voel me gezond en het mannetje is gezond maar hoe gaat dat bij jullie? Is het dan een gevoelsding bij mij wat ik voor vijf minuten moet toelaten en daarna 5 dagen niet meer of krijgen jullie ook meer controles?

Iedereen gefeliciteerd die ook weer goede echo's hebben gehad en wat knap dat wegkijken!
Ik ben nu 22 weken zwanger, heb de eerste en enige controle tot nu toe gehad met 16 weken, met 19 weken de 20-weken echo (zonder controle of verder gesprek, alles was goed en dat was het). Pas met 24 weken weer controle, en dan met 32 weken een groei-echo. Ik vind 'het gat' tussen 16 en 24 weken nogal lang maar dat schijnt normaal te zijn met zwangerschappen zonder verdere problemen.

Voelen jullie allemaal je baby? Ik eigenlijk niet, placenta ligt voor. Soms heb ik het idee dat ik hem voel, een soort plofjes/geborrel onder de navel, vaak op dezelfde plek. Maar of dat het dan is... Hij is erg beweeglijk was op de echo's te zien dus daar ligt het niet aan.
Mijn buik gaat erg tekeer. Ik zie soms ook echt de buitenaknt bewegen. Mijn placenta ligt achter....maar deze baby is ook erg druk! Die plopjes kunnen het zeker zijn!!
Hallo dames

@controles,
Ik heb vandaag een controle gehad (22 weken) was weer helemaal goed!
En nu met 26 weken weer een controle. Daarna met 29 weken en 32 weken een groei echo. We doen het ook omdat ik per begin januari overga op een andere vk i.v.m. de verhuizing. :-) en dan kunnen beide oma's ook nog een keer mee.

Ik voel ons mannetje echt heel erg veel, placenta ligt ook achter. Dat is ook de reden dat ik echt al vanaf 16/17 weken wat voel (nu weet ik dat hij het was en niet me darmen)

Over 2 weken moet ik ook een ochtendje naar het ziekenhuis voor een glucose onderzoeken ivm zwangerschaps suiker. Hier al dames die daar ervaring mee hebben? :rolling:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven