Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@rozegeranium.. Wat een mooi nieuws, zo'n goede echo!

@moe.. Ik ben toch nog wel vaak moe. Zoals gisteren met het mooie weer naar de dierentuin geweest. Eenmaal thuis ben ik op de bank in slaap gevallen, dat heb ik dan echt nodig.

@verstopping.. Inderdaad geen fijn kwaaltje. Ik heb er nu tijdens de zwangerschap ook meer last van.
Behalve veel water drinken zou ik het ook niet weten.

@polonaise.. Gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon.

@mini-m.. Gelukkig lijkt alles goed te gaan. Hopelijk laat de baby zich woensdag wat beter bekijken!

@ballys.. Dat worden drukke tijden voor jullie. Wel fijn dat je dichterbij je familie gaat wonen en je eigen baan kunt behouden.

@marilyn.. Wat verdrietig om te lezen. Ik vroeg me nog af hoe het met haar zou gaan.
@verstopping
Ik doe 's ochends naast de noten en zaden ook gebroken lijnzaad en kiwi door mijn kwark. Dat werkt voor mij heel goed!
Ook begin ik nog steeds mijn dag met koffie, daardoor loopt ook alles soepel :lol:

Hier voel ik de kleine man ook steeds duidelijker, zo leuk!! Ik kan niet wachten tot mijn man en de kinderen het ook kunnen voelen.

Volgens mij zijn we nu zelfs uit met de naam! Jullie?
Hai Dames,

Vanochtend de twintig weken echo gehad, gelukkig ziet het kindje er prima uit. De placenta lag alleen wat hoog en was nog wat klein, daarom moet ik dan met 30 weken nog een keer een echo laten maken. Volgens de echoscopiste niks om je zorgen over te maken. Krijgen jullie ook met 30 weken nog een echo?

Heb ook weer mijn draai gevonden met sporten, ben nu twee keer per week gemiddeld zo'n 8 km op flink tempo aan het wandelen (en ik woon in de Limburgse Heuvels), afgelopen weekend bijna 20 km gelopen. Dat gaat prima! Wil toch ook een beetje in conditie te blijven en proberen niet onnodig veel kilo's te verzamelen.

We hebben nu over twee weken eerst nog een controle afspraak bij gynaecoloog, als we dat achter de rug hebben gaan we toch maar eens kijken voor kamertje en dat soort dingen!
Fijn om te horen! Met de placenta valt het vast mee als het kindje goed groeit verder. Het nadeel van al die controles is dat ze van alles zien en er meestal niks aan de hand is. Net als met de groei van de baby, sommige kindjes zijn kleiner en sommige groter. Wij hebben morgen de 20 weken echo, in mijn zorgpad (dat papiertje van de verloskundige) staat ook een 30 weken echo, volgens mij is dat wel standaard hoor, geen zorgen! Knap dat je zoveel beweegt, ik merk wel dat ik sneller moe ben nu (19+1 weken) en dat de buik in de weg gaat zitten bij bv bukken of iets pakken van de grond.
Wij gaan deze week al twee huizen kijken, bij eentje hebben we eerste keus en dje ziet er perfect uit. Dus hopelijk zijn we snel verhuist en kunnen we ons verder rustig op de baby voorbereiden.

Vanochtend had ik voor t eerst last van lekkende borsten. Ik schrok me rot, had verwacht dat het wat langer op zich zou laten wachten. Gelukkig heb ik al (wasbare) zoogcompressen in huis.

Sporten gaat hier nog niet zo goed, heb al best wel last van mijn bekken gister al na een wandelingetje van twee kilometer. De stedentripjes van afgelopen maand zullen ook wel niet hebben meegeholpen, hopelijk gaat dat snel weer beter

Ik heb mijn 20 weken echo nog niet gehad, maar krijg vanwege mijn eigen overgewicht wel extra echo's.
Goedemorgen,

Gisteren hier ook de 20 weken echo gehad! Zag er ook allemaal goed uit, placenta ligt mooi aan de achterkant. Kan ook al ruim 3 weken van alles voelen.. dus dat verklaard wel waarom :) Ook een USB met 20 echo's erop gehad.

@Nieuw huis: Wij zijn hier ook al druk met alles bedenken en rondkijken. Veel keuze's op dit moment... maar ik ben momenteel een beetje besluiteloos :cencored:

@ Naam; wij zijn er ook al uit :D
Hier ook een goede echo, placenta voor dus nog niks te voelen. We hebben ook al een naam gekozen en de twee andere vernoemingen, heel modern met behulp van een app.
Ik vind het echt super spannend met al die echo's en bekendmakingen. Wat zullen wij krijgen? Ik moet echt nog heel lang wachten. Nog twee weken geduld.

@LGCM; we hebben inderdaad besloten om de kleine bij de opvang te brengen, zodat we alleen zijn met de echo. Twijfelde wel, omdat ik het nog niet eerder had gehoord. Maar blijkbaar is het toch gebruikelijk.

@Slapen; Ik ben echt ook al om 21.00 helemaal kapot. En dan altijd om 5 uur wakker. Ook als ik later ga slapen. en dan op het werk stort ik rond 2/3 uur echt helemaal in.

@voelen; van de week voor het eerst de kleine gevoeld. Maakt het toch altijd nog echter.

@Cursus; ik zit toch te twijfelen om een cursus te gaan doen. Maar heb na het werk echt geen put meer om nog iets te doen.

@KDV; hebben jullie de kleine al ingeschreven bij het KDV? Hier alvast gedaan, dan is dat vast geregeld. En we hebben de dinsdag als KDV dag en die zit altijd heel snel vol. Net ook nog de nieuwe tarieven gehad voor 2018. Pff, hopelijk gaat de toeslag ook omhoog.

@ballys; wat spannend allemaal. Ik hoop dat jullie snel een huis vinden.

@lekkende borsten; Ze lekken nog niet echt, maar bij de tepel heb ik wel af en toe wat melk zitten.

@mini-m; en lag de kleine nu wel goed. De vorige heb ik ook moeten springen en lopen, omdat niet alles goed zichtbaar was.

@naam; hahaha, daar ga ik pas over nadenken als we weten wat het wordt. Bij de eerste getwijfeld totdat hij eruit was en ik zag hem en dacht ja dat wordt hem. Wel heel lief, want we hadden meerdere namen en na de bevalling toen er gevraagd werd hoe hij heet, zei mijn vriend zeg het maar.

@dido; Ik heb dat niet gehad. Maar is wel een fijn idee, dat ze een extra echo doen. Ik redt het echt niet meer om zo lang te lopen. Tijdens de eerste nergens last van gehad, maar nu ben ik eerder last van kwaaltjes.

@schorpioentje; fijn een goede echo. En ook al een naam gekozen, welke app heb je gebruikt. Ik vond vorige x de namen erin nogal saai en standaard.

@hier; Veel last van maagzuur en zitten is steeds lastiger. Ga denk ik vandaag ook maar wat eerder naar huis. Ik ga altijd op de fiets naar het werk, maar dat gaat ook al moeilijker. Hoop dat ik het allemaal redt tot aan mijn verlof.
hallo allemaal,

Wat leuk om allemaal die goede echo,s te lezen ik ben jaloers en moet nog 2 weken wachten.
Ik voel het kindje ook nog niet maar het is ook de eerste dus geen idee wat ik moet voelen.Wel last van pijn in billen en heupen en ik hoop niet wat het is wat ik denk dat het is.

Mijn energie is nog steeds nul komma nul en ik hoop echt dat het nog tijdelijk iets beter word. ik wandelde in het verleden ook er veel (wandeltochten van 40 km ) Maar nu ben ik na 10 minuten al bekaf....Wel ingeschreven voor zwangerschapsgym, want ik wil niet al te veel aankomen.
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de app voor namen. De vorige keer vonden wij het ook zo ontzettend lastig....

Ik heb helaas vrij veel last van mn onderrug en schaambeen als ik veel loop. Sporten met rennen en veel lopen zitten er dus niet meer in. Verder is mijn energieniveau ook erg laag...bleegh...
Hier straks uitgebreide reactie van mij maar nu ff kort: straks 20 weken echo zoooo spannend weer!!!!
Het was de Zwitsal Babynamen app. Daarin klik je namen die voorbijkomen die je leuk vindt aan en je partner doet dat ook en dan zie je welke namen een match zijn van samen. Wij hadden er een klein aantal en hebben er daar eentje uit gekozen.
babynamen tinder, whaha. cool
Ik heb het zo druk gehad en af en toe hier wel meegelezen maar eventjes niet geschreven. Maar wat fijn alle goede echo’s!

Hier vandaag ook een hele mooie 20 weken echo, hebben wel 45 minuten gekeken. Ze was heel erg aan t bewegen en draaien en koprollen dus soms was t even geduld hebben voor de echoscopiste maar alles gezien en goed en volgens de groeicurves. Zo bijzonder vonden we het om haar zo en zolang te zien bewegen!

Ik heb net een box en ledikantje besteld bij Petit Amélie, was in de aanbieding dus kon het niet laten. En ook al wat dingen ingekocht bij prenatal met die grote sale! Leuk hoor, het wordt allemaal steeds echter!

Qua kwaaltjes ook beter hier, wel ook veel maagzuur, moet echt goed opletten wat ik eet en drink. Maar verder wel meer energie, voel me weer meer mezelf.

En ik voel het meisje zo goed bewegen!! Zo vaak ook. Mn placenta ligt achter (wel nog laag dus extra check bij 32 weken) en ze had gemeten dat de afstand tussen baby en mijn buikwand maar 2,75cm was omdat ik slank ben. Dus daardoor voel ik dr de hele dag door. Nu nog heeeel fijn <3

Naam hebben we ook al, we noemen haar zelfs al zo. Wel heel duidelijk goed gevoel erbij!
Woensdag liet de kleine man zich beter bewonderen en alles is goed! Zo fijn! Daarna even flink inkopen gedaan bij de prenatal toch wel lekker die kortingen ;)

@naam: daar zijn we ook al uit. Op vakantie regelmatig gebruikt en daar ook de knoop doorgehakt.

@voelen: voel hem af en toe wordt ook wel steeds duidelijker maar heb de placenta voor dus kan wat langer duren.

@kdv hier gaat hij 1.5 dag naar de opvang. Ben wel benieuwd naar de prijzen voor 2018 nog niet gezien namelijk... moet me ook maar alvast aanmelden al komt er nog iemand voor gastouderopvang. Wil dat ook nog even afwachten eigenlijk.
Wat fijn al die eendjes in de tabel!!!

@naam: jongensnaam hebben we, meisje zijn we het er nog niet over eens. We hadden een naam maar die vind ik niet meer leuk omdat hij op A eindigt, zoals bijna alle meisjesnamen in onze omgeving. Nog ´even´ zoeken naar wat anders ;-D
De vorige keren hebben we tussen de weeen door de knoop doorgehakt. Hopelijk deze keer iets eerder..

@opvang: binnen een uur rijden van ons huis af is geen opvang voor baby´s, alleen voor kinderen vanaf 1 jaar. Voorlopig ben ik dus thuis, net als alle moeders in mijn omgeving. (hier in Duitsland is het nogal ouderwets, niet alleen qua kledingstijl ;-) )

@kwaaltjes: nou ja, die verstopping dus, en ja, ook wel moe. Maar daar moet ik maar doorheen, geen tijd voor. Het scheelt dat ik er niet zo mee bezig ben dat ik zwanger ben. Dat is volgens mij het allervermoeiendste aan de zwangerschap :mrgreen:
Verder een rare opgezette lymfeklier in mijn lies sinds een week of 2. Kan de gyn gelijk even naar kijken volgende week. En dan mag ze me meteen iets meegeven tegen schimmelinfecties, want die heb ik ook om de haverklap nu (normaalgesproken nooit!!)

@ daar: Hoe bevalt je nieuwe werk, afgezien van het moe zijn?

@maagzuur: gewoon een rennie o.i.d. nemen? wordt hier wél geadviseerd.

mirmirmir hoe is de echo gegaan?

@hannah90 hoe is het met jou (en die nare cyste?)

@voelen ik vind het juist prettig dat ik het kindje amper voel.. krom he. Hierdoor ben ik veel minder bezig met zwanger zijn, waardoor ik minder moe lijk te zijn, en kan ik bijvoorbeeld tijdens de seks mijn hoofd ´weg van de zwangerschap´ houden. :$ Als er iemand in mijn buik aan het trappelen is, heb ik niet zoveel zin meer..
anoniem_63bd847a5120d wijzigde dit bericht op 29-09-2017 17:52
Reden: verkeerde naam
0.38% gewijzigd
Hallo iedereen. Ik ben ook weer even actief. Na een aantal dagen pijnklachten is twee weken geleden de grote cyste leeggezogen met een kijkoperatie en voorkomen dat het weer kan gebeuren. Het was duidelijk weer gegroeid en onrustig en er is een liter vocht uit gehaald.

Het herstellen van de ingreep en de narcose heeft een paar dagen geduurd maar nu lekker op weg thuis. Ik ben nu zeer tevreden hoe het gaat en en over een paar weken weer goed aan het werk. Na de controle zal duidelijk worden of we nog steeds bij Gyn gaan lopen of alleen naar de verloskundige kunnen gaan.

@geslacht wij hebben maandag de 20 weken echo en zullen daar het geslacht te weten komen. Wij hebben ons in weten te houden met alle extra medische echo's van de laatste tijd om te wachten op dit speciale moment voor ons.

@babykamer op wat kleertjes en neutrale dingetjes na heb ik nog niks gekocht. Ik heb er zin in om de komende tijd daarmee aan de slag te gaan. Babykamer zullen we nieuw kopen en DIY'en (bijvoorbeeld ledikant grijs schilderen) en een aantal dingen vooral goede merkspul koop ik tweedehands. Bijvoorbeeld een mooie kinderstoel maar ook een goede kinderwagen waar ik eerlijk gezegd de volle mep prijs er niet voor over heb.

Een goede tegenhanger is dan wel dat ik bepaalde merken kleding en aankleding van de babykamer wel graag nieuw wil hebben.

@voelen hij of zij voel ik/ begrijp ik sinds een week ongeveer. Het gekriebel en gekietel komt dus echt van de baby.

@Qua kwaaltjes voel ik me stukken beter, op het herstel van de operatie na. Mooie huid, geen last van rug of bekken en zin in heel veel dingen om te doen.

Super leuk om over jullie 20 weken echo's te lezen!
oeps
anoniem_63bd847a5120d wijzigde dit bericht op 29-09-2017 17:51
Reden: mezelf quoten, beetje overdreven he
99.67% gewijzigd
Hi ,

Daar ben ik weer! Druk verjaardagsweekend gehad. Ben nu 33😬Voelt zo oud! Hebben de moeders die de 2e verwachten ook zo t gevoel zoveel ouder te zijn geworden na kind 1? Soms denk ik wel eens dat t te zwaar is 4 zware dagen werken met een man die fulltime werkt en laat thuis is in combi met slechte nachtrust. M'n dochter is straks bij de geboorte van haar zusje 2,5. We hebben bewust even gewacht omdat we t zwaar vonden. Nu waren we er eindelijk aan toe! Als een evt. 3e ons gegund wordt zal ik die denk ik wel sneller erachter aan plannen maar dat vooral dan vanwege mijn leeftijd.

@20 weken echo : alles zag er helemaal goed uit! En nog steeds een meisje😄 de echoscopist gaf wel aan dat ze vaak mensen moet teleurstellen die al een vroege pret /geslachts echo hadden gehad. Bij ons was het gelukkig nog hetzelfde als toen! Ik was toch nog beetje in de stress vanwege angst dat ik lysteria bacterie had gehad en dat baby miss meningitis had en dat het bij de hersenen te zien was. Zag er goed uit. Zij en gynaecoloog hebben me nogmaals op m'n hart gedrukt dat er niets is om me zorgen te maken. Pff dan moet ik dat maar geloven maar als het wel blijkt achteraf ga ik ze aanklagen haha. Ps mijn dochter mocht gewoon mee. Ook niets over gezegd.

@naam: we hebben een top 3. Zijn er nog niet uit. Vriendin die 1 maand eerder meisje verwacht heeft gezegd dat ze de kans groot acht dat we dezelfde naam hebben omdat het in dezelfde stijl/genre is van mijn 1e dochter😬Nou en bedankt😬 Ken vriendinnen die ook dezelfde naam hadden . Vind dat toxh niet erg leuk. Ook al zie je elkaar misschien weinig.

@opvang. Die van ons zal net als d'r zus drie dagen naar crèche gaan. 1 dag passen de oma's om en om op. Mijn moeder werkt nog en moet op haar vrije dag 3 uur reizen om bij ons te komen maar heeft het er voor over heel fijn! En ik ben zelf ook een dag vrij!

@kwaaltjes: behalve moeheid en last v darmen (juist tegenovergestelde v verstopping 😬) geen kwaaltjes nog hier

@polonaise irritant zeg! Ik had laatst ook ineens wat last maar dat is ook vanzelf weer over gegaan gelukkig. Hopelijk hebben ze er wat tegen!

@voelen: ene x meer dan de andere x maar elke dag iig wel. Voel ook veel niet. Tijdens de 20 weken echo was ze mega druk en daar voelde ik dus niets van. Wellicht door mijn vetlaagje haha

@ sporten. De sportzegels zijn ingeleverd😄Ik ga de komende 2 maanden maar liefst 20x zwanger bootcamp doen( is t plan dan) pfff zo benieuwd heb zo lang miet gesport.. is echt goed voor me. Hoop dat ik t volhoud!

Benieuwd hoe t met de rest is!!
mirmirmir fijn, goede echo!
En je oppas:3uur rijden! Dat is van Groningen naar Vlissingen ofzo. Oef. Toffe moeder!
Heb je een naam in je hoofd die erg veel voorkomt dan? Kan je als vriendinnen zijnde elkaar niet gewoon inwijden? Of Eventueel iets bijzonderders zoeken? (hier bij kind 1 en 2 hele normale namen, maar kan me niet druk maken om eventueel dubbel voorkomen. Ik was ook altijd 1 van 3 Annes in de klas. Dat heb je als ouders niet in de hand. Shit happens)
En wat die lysteria bacterie betreft... Leer nou eens te chillen mens :bigkiss:

hannah90 gelukkig zit de operatie erop en is het goed verlopen! Ik heb vaak aan je gedacht. Fijn hé, het kindje te kunnen voelen
:love:

@iedereen die echo heeft deze week : succes!

Vandaag is mijn vrije dag, maar ik ben druk met de verjaardag van kind 1.ze wordt morgen 5. Ik ben dan alweer 5 jaar moeder! En dus al 5 jaar volwassen :nut: (ik vind dat je van kinderen krijgen volwassen wordt, niet zozeer oud)
Hoi allemaal

Heerlijk om weer even bij te lezen. En te wetrn te komen hoe het met jullie gaat, veel ook herkenbaar.
Wij hadden vorige week de echo en tot zover:

een gezonde jongen!
Wat was dat fantastisch leuk, ook omdat alles goed was natuurlijk ..anders kom je er heel anders weg denk ik..
Maar daarna het blij aan iedereen kunnen vertellen vond ik ook super leuk!

We bedachten ons in de wachtkamer van de vk dat we eens moesten gaan nadenken over een meisjes naam. Maar dat bleek even later dus niet meer nodig.

Wat kwaaltjes betreft begin ik langzaamaan het wat zwaarder te krijgen. Maar nog altijd dragelijk.
Wij hebben gisteren een geslachtsecho gedaan en krijgen een zoon!

Volgende week de 20 weken echo maar dit weekend zien we de hele familie en ik kon niet meer wachten. Op de echo was hij net zo actief als ik hem voel in mijn buik.

Dit weekend een kinderstoel uitgezocht, die kregen we van mijn ouders. Zo’n tripptrapp stoel erg leuk.

Hopelijk krijgen we vandaag duidelijkheid over het huis. Ik merk dat we beiden veel meer gestresst zijn en helaas uit zich dit in ruzie :sigh: . Hopelijj wordt dit snel weer beter.
Het valt me trouwens wel op dat de jongens in de meerderheid zijn in de tabel, grappig om te zien!

@naam: daar zijn we al heel lang uit....zowel voor een jongen als een meisje. Die knoop is doorgehakt en dan gaan we daar niet weer op nieuw over twijfelen
@voelen....bij mij nog steeds niks, zal nog wel even duren aangezien mijn placenta boven ligt.
@opvang, daar gaan wij ook mee aan de slag. Beide oma's laten al doorschemeren dat ze wel willen oppassen, binnenkort maar eens afstemmen wie wanneer wil. Dan kunnen we de rest van de opvang daar op gaan aanpassen.
@gewicht, hoe is het bij jullie? Komen de kilo's er snel bij? Ik zit nu op een toename van 3,3 kg bij 20 weken, das nog wel aardig te doen. Draag ook nog steeds gewoon mijn eigen kleding, kan nog een paar weken denk ik!
Wij krijgen (ook) een jongen!

En we zijn geslaagd voor de 20 weken echo. Hele mooie beelden van ons kindje gezien!
Heb net met manlief erover gesproken : hij wil het geslacht niet weten. Ik wel, haha

De tabel is idd zeer blauw! Dan zullen er nog wel een paar meisjes verstopt zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven