Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bandenpijn heb ik nu ook gehele dag door. Bij gebruiken van de spieren (plassen, kracht zetten, traplopen) maar ook na mijn werk als ik ontspannen ben en gewoon zit. Echt heel verassend die pijntjes...

Mijn buik groeit ook. hij is iets slanker bij opstaan en na het toilet enzo maar het begint wel echt een buikje te worden. Iedereen kan van een afstand zien dat je zwanger bent. Heel leuk om mee te maken!!
@honger; Ja, de hele dag door. Terwijl ik helemaal geen grote eter ben.

@bandenpijn; Ja, die heb ik hier ook en heel veel pijn rond mijn stuitje.

@20wekenecho; Vandaag de afspraak gemaakt, en de mevrouw bij de balie gaf heel streng aan dat het een medische echo was en dat er geen kinderen bij aanwezig mochten zijn. En dat ik maar moest kijken wat ik daarmee deed. (terwijl er in het ZH kinderopvang is, had ze toch ook kunnen vermelden) Maar nu vraag ik mij af, is dit bij jullie ook gezegd?

@controle; vandaag dus de controle gehad, heerlijk naar het hartje geluisterd, altijd een fijn moment. En ik heb informatie mee voor een bekkenfysio. Ben benieuwd of er eentje in de buurt zit, en of het gaat helpen bij de pijn.
Hier gewicht geen idee, echo op 2 oktober of zo.
Verder heel heel druk en stress op het werk, geen fijne start in het schooljaar. Geen tijd om bezig te zijn met zwangerschap, geen tijd voor kwaaltjes, voor hobby's, voor gezin. Strompelend lesgeven gaat wel weet ik nu. Bleh
Zo, klaar met klagen, weekend!
Ik heb wel honger maar vooral in de avond uren lees snacken... :popcorn:
En ik ben nu zo'n 3 kilo aangekomen dus ik ga er wel een beetje nu op letten.Verder niet zoveel last van kwaaltjes alleen hondsmoe en vaker last van een soort buikpijn voor in de buik wat lijkt op het ongesteldheidsgevoel.

Wij hebben de 20 weken echo 9 oktober tot die tijd geen idee wat het word ect. Bij ons is het er niet expliciet bij vermeld, dat er geen kids bij aanwezig mochten zijn.
@20wekem echo: doen we bij dezelfde als geslachtsbepalende echo en hadden toen onze dochter bij ons en heeft niet gezegd dat t bij de 20 echo niet mocht. Wellicht ligt t aan de leeftijd? Als ze ouder zijn en er is iets niet goed snappen ze t..

@gewicht: hier nu 1,5kg lichter dan toen ik net zwanger was. Bij dochter vorige keer nu al wel paar kg aangekomen volgensmij.
18 wk

Hoi allemaal

Bandenpijn: heb ik sinds kort. Denk dan eerst AUW! en dan denk ik : dit zal nog wel meevallen in vergelijking met de bevalling, (??) dus kop op.
(Geen idee hoor.. Ben voor het eerst in verwachting.)

Sinds deze week gestart met de zwangerschapsyoga. Erg leuk maar ik was er zelf nog niet zo aan toe.
Onder andere omdat de vermoeidheid voorbij is. Ik meer energie heb, en me eigenlijk super voel. weinig zwanger gevoel.. Wel wat kleine dingetjes. Zo valt er vaak een arm ofzo in slaap (?!) Hoort dat er ook bij? Soms zie ik sterretjes, heel kort maar.

Toch is het beter om nu vast te starten om alles te leren / eigen te maken.
Maar toen ik in de les zat met 4 meiden die allemaal rond wk 36 zitten vond ik het: "leg je handen op je buik", wel erg stom om te doen. Aangezien hun daar met een toeter zitten en bij mij nog mensen denken; is ze nou zwanger of gewoon dikker.. Haha.

Ik heb nou ook 5kg erbij.. las dat gemiddeld 3.5 kg is. En aangezien ik niet heel groot ben denk ik dat ik moet gaan opletten. Zal het eens met de vk bespreken...

Vrijdag hebben wij de 20 wk echo! Nog even geduld dus. We willen het wel weten en willen het ook niet geheim houden. Wat leuks bedenken is wel grappig alleen ben ik nog niet iets tegen gekomen waarvan ik denk : ja! Zullen we dat doen!
Dus denk dat we het gewoon net als de meeste meiden hier, zeggen zodra het ter sprake komt.

Ik voelde de baby voor het eerst met 14 wk daarna niet zo vaak meer en nu wel weer. Erg onwennig maar heel bijzonder!

Hier is de babykamer al klaar. Ik was op roadtrip 5 dgn en toen heeft mijn man dat als verassing helemaal zelf klaar gemaakt. Echt prachtig. Nu alleen nog vullen. Dat komt wel na de echo...

Leuk om weer eens bij te lezen en te schrijven. Ook voor mij al even geleden!

Groetjesssss
Hier krijgen we een meisje! Super leuk! Al was een jongen net zo leuk geweest hoor, want ik had echt geen voorkeur.

Bandenpijn: gelukkig (nog) geen last van. Mijn verloskundige begon daar ook al over, dat dat vanaf nu kon gaan beginnen. Ze adviseerde een warme kruik en een kussen onder de buik. Misschien dat het bij jullie helpt?

Gewicht en honger: ik heb nog steeds heel veel zin in koolhydraten. En heb inmiddels ook al pepernoten in huis :$ Gelukkig valt het met m'n gewicht meer, ik zit nu op +3 kg. Ik verwacht dat er deze maand niets bij komt omdat ik weer ben begonnen met sporten, maar we zullen zien.

20 weken echo: de afspraak staat! Ons is verder niets verteld, maar het is bij ons ook de eerste.

Verder is de kraamzorg geregeld en heb ik me opgegeven voor zwangerschapsyoga. Vorige week toen ik bij de vk was vroeg ik trouwens hoe het precies zat met sushi. Zegt ze: dat is iets met vlees, toch? Misschien dat ik overdreven ben, maar dit is al het zoveelste waarvan ik denk 'dit kan toch niet?' Man vindt dat ik contact moet opnemen met de andere praktijk om te kijken of ik daar een beter gevoel bij heb, maar ik wilde volgende controle nog even afwachten. Dan heb ik namelijk een ander. Kijk, we hoeven geen vriendinnen te zijn ofzo, maar er is elke keer wel wat en het gaat zo gehaast dat ik het gevoel krijg dat ik er even tussendoor gepropt ben. Dit terwijl ik het wel fijn vind om echt een goed gevoel bij de vk te hebben, ze zal straks toch de bevalling moeten begeleiden en dan is vertrouwen wel belangrijk. Hoe is dat bij jullie?

@ Pioenroos, wat een lieve verrassing van je man!
@VK; hier bij een grote zaak. Heb wel een paar favorieten, maar vorige x had ik de VK die bij de bevalling was daarvoor nog niet gezien. Gelukkig bespreken ze alle zwangeren en was ze goed op de hoogte. Maar lijkt me wel vervelend dat je er geen goed gevoel bij hebt. Wat sushi betreft, ik weet niet hoe oud ze is, maar denk dat mijn moeder het ook niet kent. Maar die eet geen vis.

@kwaaltjes; voel me al een paar dagen wat minder. Denk dat ik van de week ook maar een paar middagen thuis ga werken. Lekker languit op de bank met een kruik op de buik.
@vk: lastig als je er geen goed gevoel bij hebt.. wat meghan ook zegt, toevallig vd week had ik t met m'n moeder over sushi en die kon me ook niet precies vertellen wat t is. Hier kleine praktijk met eerst 2, nu 3 vk. De nieuwste heb ik nog niet gezien. Ik merkte vorige x al dat ik van die 2 ook al voorkeur had.. maar toen de bevalling was begonnen en ik kreeg de minst favo aan de telefoon was t ook prima op dat moment. Uiteindelijk toch de ander bij de bevalling geweest ivm wisseling dienst, dus was wel fijn.

@zomerbloem: wat leuk een meisje, gefeliciteerd!

@pioenroosje: wat fijn de babykamer al klaar! Ik raakte hier lichtelijk in de stress gister omdat we nieuwe kamer van dochter nog moeten uitruimen en verven (ook allemaal balken dus veel werk). Wil haar graag zo rond dec/jan naar nieuwe kamer zodat ze er aan went. Baby gaat dan in haar kamer en ook daar moeten bijv nieuwe gordijnen en assecoires omdat het roze weg moet. In kamer dochter ook nog gordijnen. Heb al kast en bedje maar wil nog graag ladekast/commode.
Hallo Dames,

Goed om te lezen dat het met jullie ook allemaal goed gaat!

We zijn dit weekend weer terug gekomen van een fijne vakantie, lekker even uitgerust. Gisterenavond gelukkig weer een echo gehad, deze keer bij de verloskundige. Was er ook wel aan toe hoor, werd toch wel weer onzeker afgelopen week. Wat dat betreft vind ik dat tweede trimester nog steeds heel spannend. Gelukkig weer een prima echo, met een heel beweeglijk murmeltje.

Ik voel me verder prima, eerlijk gezegd merk ik nog steeds weinig van het zwanger zijn. Ik ben wel inmiddels 3.5 kg bijgekomen, ik denk een combinatie van zwanger en vakantiekilo's. Nu ook weer wat meer terug in het gareel voor wat betreft eten. Overigens vertelde mijn verloskundige dat het nieuwste advies is om per dag 1 liter zuivel te gebruiken, zodat je een hoge calcium inname hebt. Met name om hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging te voorkomen. Jeetje.....een hele liter dat is veel.

Wij hebben nog steeds niets gekocht voor het kleintje, dus babykamer en al dat soort dingen moet nog gebeuren. Wil daar eerlijk gezegd ook nog wel even mee wachten. Denk dat we daar na de 20 weken termijn maar eens over gaan nadenken.
Goedemorgen dames,

Ik zag dat er een vraag was over aanwezigheid van kinderen bij de 20 weken echo.
Op de site onderzoekvanmijnongeborenkind.nl staat het volgende:

4 Hoe gaat de 20 wekenecho?
Via uw buik wordt een echo gemaakt van uw kind. Bij de 20 wekenecho wordt het hele kind goed bekeken. Alleen speciaal opgeleide echoscopisten mogen de 20 wekenecho doen. Vaak moet u voor het onderzoek naar een apart echocentrum.

De echoscopist moet zich goed concentreren tijdens het onderzoek. Daarom mag u geen kinderen meenemen.

Vanochtend ook weer bij de VK geweest voor controle, gaat verder heel goed.
Net zoals Dido heb ik soms ook nog niet echt het gevoel van zwanger zijn, maar dat wordt wel weer bevestigd als ik in de spiegel kijk. Buik begint nu toch echt z'n aantocht te maken..

@gewicht; momenteel ben ik pas een halve kilo aangekomen, dus ik ben benieuwd of ik straks aan het einde alles erbij krijg.. :)
Afgelopen weekend de pretecho gehad. Gelukkig leek alles goed met het kindje. En.... Het wordt weer een jongetje voor ons! 💙

Ik heb de moederkoek aan de voorkant liggen, dat verklaart waarom ik het kindje niet zo goed voelde. Al begin ik hem nu steeds vaker te voelen gelukkig!

@20weken echo, mij hebben ze deze keer ook niet verteld dat er geen kinderen bij mogen zijn. Al kon ik het me wel nog herinneren van de vorige keer dat het niet mocht.

@dido, zo herkenbaar. Ik vind het ook altijd fijn om bevestiging te krijgen door een goede echo.
Gelukkig was alles goed met jullie kleintje.

@kamertje, zoonlief is afgelopen weekend naar zolder verhuisd. Dus z'n oude kamertje komt vrij voor de baby
Al heb ik de basis al compleet natuurlijk.

@zomerbloem.. Wat naar dat je geen goed gevoel hebt bij je vk. Mij lijkt het wel belangrijk dat je je in ieder geval serieus genomen voelt door hun een dat je met je zorgen bij ze terecht kunt.

@bandenpijn, heb ik nu meer last van dan bij mijn eerste. Vooral als ik druk geweest ben merk ik echt dat ik rustiger aan moet doen.

@pioenroosje.. Wat een lieve verrassing van je man!

@slapen, hoe gaan jullie nachten? Ik wordt vaker rond 5u wakker. En dan blijf ik vaak wakker liggen tot de wekker gaat.
@slapen om 21u is mijn dag ongeveer voorbij, dan ga ik direct naar bed. Onze kinderen worden de laatste tijd weer veel wakker 's nachts dus ik ook. De ene keer slaap ik daarna lekker verder, de andere keer lig ik wakker tot om 6u de wekker gaat.

Mijn echo is trouwens op 4 oktober.

Ik sta ervan te kijken dat de eerste kinderkamers al klaar zijn! Gaaf hoor. Zeker als verrassing.
Ik durf daar niet zo goed mee te beginnen. Bang dat er toch iets mis gaat en het kamertje dan leeg blijft. Dus hier pas als ik 37wk ben denk ik, haha

@bandenpijn ach bij het hoesten of plotseling opstaan steekt het maar niet noemenswaardig.
@slapen; hier alweer een uur wakker. Ga er zo maar uit. Vriend werkt vandaag thuis, dus die kan de overdracht naar oma doen.

@voelen; ik voel nog niks, maar met de eerste voelde ik ook pas laat iets door de ligging van de placenta.

@kamertje; we gaan voor onze zoon een andere kamer inrichten. en afhankelijk van wat het word misschien nog wat kleine dingen halen.
Hi all,

Ik had gisteren mijn 1e werkdag weer na 3,5 week vakantie. Heerlijk in Italië !! Was wel weer gezellig op mijn werk! Voel me gelukkig ook echt goed nu dus dat is mooi meegenomen. Krijg het wel heel druk met een extra team onder mij dus maar even zien hoe dat gaat!

Zoveel berichten, kan niet overal op reageren! Komt straks wel weer!

@slapen. Ik elke nacht vaak x naar de wc en ook standaard om 5 uur wakker en dan niet meer slapen 😬 Scheelt dat ik om 6 uur op moet staan ivm werk dus valt mee en nu maar besloten dan om 5 uur wat te gaan sporten want...

@gewicht. Ben echt al dik 4 kilo aangekomen. Is te veel eigenlijk en weet ook wel hoe t komt. Gewoon teveel gegeten en drie weken vakantie Italië met lekker eten helpt ook niet mee. Dus moet gaan sporten. Wil ool bootcamp gaan doen. Dit weekend maar eens regelen!

@ voelen. Ik voelde haar ineens in de laatste twee weken van mijn vakantie minder en nu 18 weken weer veel. In de avond vooral. M'n placenta lag de vorige x aan de voorkant dus voelde toen pas na 20 weken! Terwijl ik t nu dus al voel! Had verloskundige ook gezegd omdat placenta anders ligt

@kamertje moet hier nog helemaa gedaan worden. Doe het pas na de 20 weken echo als alles goed blijkt!

@20 weken echo : die heb ik volgende week donderdag 28 sept. Kan ik dat zelf toevoegen?
Hoi allemaal,

Hier goed nieuws, manlief heeft een nieuwe baan :-D . Dit betekend alleen wel dat we zullen moeten verhuizen, in principe niet erg want naar de streek wasr we heen willen maar nu toch wel extra stressvol. Ik denk dat als het dit jaar nog lukt ik wel voor de bevalling wil verhuizen, anders erna pas.

Ik ben nu voor mijn werk op reis, moet veel staan en lopen en dat gaat eigenlijk niet zo goed :-? , heb echt heel veel pijn in mijn bekken. Ik ken dit helemaal niet van mezelf en vindt het zo lastig.

Op de weegschaal durf ik even niet, na een week lang drie keer per dag uit eten en veel borrels zal het wel niet heel veel goed zijn. :-D .

@ echo, voor mij 11 oktober, een GUO (vanwege mijn zusje), ben wel echt zo benieuwd!!
@ballys wat is GUO? En wat leuk voor je men en jou, verhuizing op komst en een nieuwe baan voor hem. Is het te pendelen van waar je nu woont?

@allemaal met Marilyn is het niet goed gegaan weet ik uit een ander topic. Na de slechte nipt heeft ze het kindje niet langer gehouden. Erg verdrietig allemaal. Ik heb lang getwijfeld of ik het hier zou schrijven, want dat is eigenlijk aan haar zelf, maar het lijkt erop dat ze niet meer komt, en vroeg of laat zou iemand het wel ergens lezen.

@mirmirmir zwangerschapsbootcamp? Nog nooit gehoord :)
@ballys gefeliciteerd met de baan van je man. Verhuizen en verbouwen heb ik ook meegemaakt toen ik hoogzwanger was. Dat gecombineerd met een drukke baan was niet echt iets wat ik weer zou doen maar als je nog geen kids hebt is het ge doen. Heb wel eens staan schreeuwen tegen de aannemer :twisted: Klusjesmannen liepen er ook nog toen de baby er was. Niet helemaal chill. Gaan jullie ver weg verhuizen? Kun je jouw baan wel houden?

@marilyn.. heb er vaak aan gedacht wat vreselijk . Fijn dat je het hier deelt polonaise

@polonaise. Ja het bestaat echt! Zie hier vaak dikke buiken in t park en zo'n vaste groep helpt me vast over de drempel om in de kou een uurtje n buiten te gaan😄
Bij de AH spaar ik nu zegels voor een proefles😄

Verder mensen nog nieuwtjes ?
Al 20 welen echo's geweest? Wij volgende week! Zo onwijs spannend!!
We gaan gelukkig niet ver weg verhuizen en terug waar ik vandaan kom dus dat is wel heerlijk. Vind het fijn om met kind dicht bij familie te gaan wonen. Ik kan mijn baan gewoon behouden, ik werk voornamelijk thuis op dit moment. We willen ook niet gaan verbouwen en latennons verhuizen dus ik hoop dat de stress mee gaat vallen. Nu alleen nog een huis zoeken :-? .

Een GUO, is een uitgebreide medische echo bij hoog risico patienten. Verder denk ik dat er weinig verschil is.
Hoi allemaal,

Ben even afwezig geweest ivm vakantie. De laatste met ons tweetjes.. ook wel heel speciaal.

We weten inmiddels dat het een jongetje wordt! Zo leuk, al maakte het me helemaal niets uit zolang het maar gezond is.
Zometeen de 20 weken echo, ben nu 18+6 maar kon al zei de vk.

Verder voel ik me gelukkig wel weer beter, meer energie en kan makkelijker eten. zit nog wel steeds onder mn startgewicht maar dat zal vast nog wel goedkomen. Hoe zit dit bij jullie?
@ ballys chill dat er qua baan niets verandert voor je. En leuk een huis zoeken😄

@mini m hoe was de 20 weken echo?

eerste week werken na de vakantie zit er weer op! Lekker weekend!
Mag woensdag nog een keer terug. Meneer was eigenwijs en lag verkeerd om alles echt goed te kunnen beoordelen. Maar tot nu toe zag alles er prima uit. Dus hopelijk woensdag de rest ook nog ;)

Als je weer aan het werk bent vergeet je dat je vakantie hebt gehad he... mag morgen weer helaas haha
Vandaag ook mijn vrije dag. Heerlijk, zo´n lang weekend.
Wel de dag vol met verjaardagsdingetjes. Derde verjaardag is nou eenmaal heel erg belangrijk.
Dus indiaantjes-danoontjes gemaakt, broodjes gesmeerd, fruit gesneden (hier op het kdv is het normaal dat je een volledige lunch trakteert..)
En nu de taart klaar. Wens van zoon: "een gele taart".
Lekker geworden, met passievruchtcreme. Drie kaarsjes en wat chocolaatjes erop, huppakee, klaar.

@iedereen een vraagje: Heeft iemand tips tegen verstopping? Ik zit telkens met veel pijn op het toilet en weet niet wat helpt, behalve veel vezels en veel drinken.
Het is echt echt echt vervelend.
@marilyn: zo naar.. vaak aan gedacht hie t zou gaan!

@20 weken echo: spannend alle echo's! Hier 7 okt. Even nagevraagd en dochter mag mee. Ze heeft speelgoed etc staan. Misschien ook anders omdat wij t bij iemand doen die t aan huis doet, wie weet is ziekenhuis weer anders. En met een ouder kind zal ik er zelf denk ik voor kiezen het niet mee te nemen, hier met 1,5 jaar snapt ze t toch nog niet.

@gewicht: hier ook nog onder m'n start gewicht.. eet normaal dus zal wel goed zijn denk ik.

@moe: door m'n nieuwe baan en dochtertje die niet zich zelf is (ziekjes, hangerig, huilerig) ben ik zoo moe. Ze slaapt nu dus lekker met een dekentje op de bank tv kijken.
Even een kort berichtje. Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad en alles zag er gelukkig goed uit. De placenta ligt inderdaad achter vandaar dat ik al lang en veel wat voel. Een zeer actief kindje wat harde schopjes uitdeeld! Onze datum is nu officieel 20 februari =) Zo spannend! Ik durf nu hier en daar wat nieuws aan te schaffen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven