Vermist Anne Faber
zondag 1 oktober 2017 om 14:08
Lukt me niet om een link te plaatsen:-(
Zag via Facebook dat er een vrouw van 25 wordt vermist, Anne Faber, sinds vrijdag uit Utrecht.
Haar vriend Nathanael Fidder heeft iig een oproep geplaatst.
Ze zou een lange fietstocht hebben gemaakt naar onbekende bestemming/ route en weer terug naar haar vriend zijn huis keren, of na een feest, als ik mij niet vergis, waar zij niet is verschenen.
Dit was toen het zo hard regende op vele plaatsen.
Zij heeft haar vriend nog een selfie geappt in de regen, dit was als ik mij niet vergis in Baarn, of Hollandse rading, vlakbij Hilversum/Utrecht.
Hopelijk is er niks gebeurt.
Zag via Facebook dat er een vrouw van 25 wordt vermist, Anne Faber, sinds vrijdag uit Utrecht.
Haar vriend Nathanael Fidder heeft iig een oproep geplaatst.
Ze zou een lange fietstocht hebben gemaakt naar onbekende bestemming/ route en weer terug naar haar vriend zijn huis keren, of na een feest, als ik mij niet vergis, waar zij niet is verschenen.
Dit was toen het zo hard regende op vele plaatsen.
Zij heeft haar vriend nog een selfie geappt in de regen, dit was als ik mij niet vergis in Baarn, of Hollandse rading, vlakbij Hilversum/Utrecht.
Hopelijk is er niks gebeurt.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 14:48
3.14% gewijzigd
vrijdag 6 oktober 2017 om 11:13
vrijdag 6 oktober 2017 om 11:22
Goh, hebben we een dader? En is het een man, ja?kopjekoffie70 schreef: ↑06-10-2017 10:30Ik bedoelde met "genieten van commotie" niet zozeer dat hij gepakt wil worden maar waarschijnlijk past het bij de machtswellust en het narcisme dat hij niet eens echt verwacht dat hij gepakt wordt. Of misschien interesseert het hem niet eens zozeer.
Wat een gespeculeer weer. Ze is nog niet gevonden en er is helemaal niet bekend of er wel een misdrijf heeft plaatsgevonden. En als dit wel zo is, wie zegt dat het geen ongeval was en 'dader' in shock is? Bizar weer dit.
kia wijzigde dit bericht op 06-10-2017 11:27
0.17% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
vrijdag 6 oktober 2017 om 11:25
Ik had 'nog geen resultaat' ook zo geïnterpreteerd, maar volgens mij werd bedoeld dat er naar aanleiding van het onderzoek nog geen nieuwe feiten zijn gemeld.paarsesuikerspin schreef: ↑06-10-2017 10:46Ze is niet in die vijver gevonden zegt net iemand...maar ik kan hetnergens officieel terugvinden.
vrijdag 6 oktober 2017 om 11:27
Misschien kun je beter mijn origineel bericht lezen.-Kia-Ora- schreef: ↑06-10-2017 11:22Goh, hebben we een dader? En is het een man, ja?
Wat een gespeculeer weer. Ze is nog niet gevonden en er is helemaal niet bekend of er wel een misdrijf heeft plaatsgevonden. En als dit wel zo is, wie zegt dat het geen ongeval was en 'dader' in shock is? Bizar weer dit.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
vrijdag 6 oktober 2017 om 11:30
Heb ik gedaan en ik vind dat gespeculeer of geanalyseer over een mogelijke dader gewoon raar.
vrijdag 6 oktober 2017 om 11:33
wat een heftige week moeten de ouders en vrienden en overige familie leden van haar hebben
(niet alleen week natuurlijk
inmiddels al weer een week verder (vanmiddag dan) ik vermoed dat ze niet meer leeft
hoe of wat weet niemand, en ik vind gespeculeer soms niet erg maar zoals de afgelopen jaren her en der wordt gedaan
ook een liveblog en twitteraars die het even allemaal moet melden, stel ze was in de vijver vannacht gevonden, dan had waarschijnlijk haar familie/vrienden het zo moeten lezen..
soms lijken mensen echt niet na te denken
(niet alleen week natuurlijk
inmiddels al weer een week verder (vanmiddag dan) ik vermoed dat ze niet meer leeft
hoe of wat weet niemand, en ik vind gespeculeer soms niet erg maar zoals de afgelopen jaren her en der wordt gedaan
ook een liveblog en twitteraars die het even allemaal moet melden, stel ze was in de vijver vannacht gevonden, dan had waarschijnlijk haar familie/vrienden het zo moeten lezen..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
vrijdag 6 oktober 2017 om 11:39
Het is allemaal bevredigen van eigen behoeftes. En dat maakt de mens niet mooier in mijn ogen. Was in het topic van de meisjes ook. Heel trots als eerste komen roepen dat er een meiske gevonden is. Nou wees er blij mee. Weer een gezin geruïneerd...mamsvan schreef: ↑06-10-2017 11:33wat een heftige week moeten de ouders en vrienden en overige familie leden van haar hebben
Ik vind het dieptriest. Die arme mensen. Je dochter/vriendin is vermist en half Nederland smult van jouw ellende. Het is het echte leven. Geen goede tijden slechte tijden waarbij de actrice zometeen gewoon de set afloopt en naar haar gezin gaat.
vrijdag 6 oktober 2017 om 11:43
Wat een gespeculeer weer.-Kia-Ora- schreef: ↑06-10-2017 11:22Goh, hebben we een dader? En is het een man, ja?
vrijdag 6 oktober 2017 om 11:51
Ik snap waar je op doelt, maar ik denk dat 'de dieren' in deze vergelijking er een beetje bekaaid vanaf komen. De mens lijkt me juist een vrij wrede diersoort, in ieder geval niet minder wreed dan andere soorten. Iemand een dier noemen is meestal bedoeld om iemand te ontmenselijken, maar in veel gevallen zijn dieren een stuk beter in wat wij 'menselijkheid' noemen. Of in ieder geval niet slechter.Bblientje schreef: ↑06-10-2017 01:02Ik denk dat geen enkele dader graag gepakt word. Behalve seriemoordenaars die het als een spel zien. En die doen meestal ook alles eraan om de politie te slim af te zijn. Als dit meisje is gevonden heeft de dader niet echt veel moeite gedaan om het lijk weg te moffelen. In de vijver is iig één van de eerste plekken waar ik zou gaan zoeken. Ik denk dat hij in paniek was en hij zal nu ook wel tig kleuren schijten.
Mensen die een lustmoord plegen zijn de grootstse misbaksels, wie zet zijn vrijheid op het spel voor seks, dan ben je geen mens maar een dier die zijn instincten niet kan bedwingen.
Zelfs dieren zijn volgens mij niet zo wreed.
vrijdag 6 oktober 2017 om 12:04
vrijdag 6 oktober 2017 om 12:29
vrijdag 6 oktober 2017 om 12:37
Het gaat inderdaad niet om het volgen (ik volg het ook, kom daar regelmatig en heb daar heel vaak zelf gefietst in mijn eentje). Het gaat meer om het livebloggen, Twitter, terwijl er helemaal niks te melden is. Mensen (sommige!) lijken het te zien als een soort soap waarbij de politie cliffhangers bedenkt (ofzo). Dat continu willen melden van nieuwe feiten (die er helemaal niet zijn) is echt iets van de laatste tijd.
vrijdag 6 oktober 2017 om 12:44
florita schreef: ↑06-10-2017 12:37Het gaat inderdaad niet om het volgen (ik volg het ook, kom daar regelmatig en heb daar heel vaak zelf gefietst in mijn eentje). Het gaat meer om het livebloggen, Twitter, terwijl er helemaal niks te melden is. Mensen (sommige!) lijken het te zien als een soort soap waarbij de politie cliffhangers bedenkt (ofzo). Dat continu willen melden van nieuwe feiten (die er helemaal niet zijn) is echt iets van de laatste tijd.
Heel ergerlijk inderdaad. Een lifeblog waarin ik kan lezen dat ze nu schouder aan schouder zoeken, in plaats van met een armlengte ertussen, of met een cirkeltje op de plattegrond van de vijver welk gedeelte ze nu aan het dreggen zijn. Kom op zeg, ik hoef geen updates om het updaten. Dat de vijver doorzocht wordt omdat er een fiets is gevonden is het nieuws, al die andere "feitjes" zijn sensatie. Kromme tenen krijg ik ervan.
En wat ik nog het ergerlijkst vind, is dat je voor nieuws tegenwoordig dus dit soort tenenkrommende lifeblogs door moet ploegen.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
vrijdag 6 oktober 2017 om 12:55
vrijdag 6 oktober 2017 om 13:04
Ben het met je eens.SweetChili schreef: ↑06-10-2017 10:57Het houdt mij ook wel bezig. Dit is geen sensatiezucht, maar een oprecht meeleven. Ik kan me identificeren met het slachtoffer, doordat ik niet veel van haar verschil en de omgeving goed ken en daar zelf ook zovaak heb gefietst en hardgelopen. Ik denk dat daardoor deze zaak mij meer aangrijpt dan andere vermissingszaken. Het komt heel dichtbij en ik leef oprecht mee met de familie en de vrienden en vriend van Anne. Ik denk dat er veel meer mensen zijn als ik.
Ik vind het nogal negatief om te veronderstellen dat iedereen die deze zaak volgt uit zou zijn op sensatie. De meeste mensen zouden niets liever willen dat Anne is gaan schuilen in een garage die plots dichtviel of iets dergelijks en dat zij deze week levend wordt gevonden.
Weet niet wat het is dat het me zoveel bezighoudt.
Het is iig vlakbij waar ik woon.
Ik hoorde de helikopter, zie de me bussen soms rijden.
Echter deel ik vaker vermissingen op fb, sowieso als ik deze voorbij zie komen op mijn pagina.
Dit kunnen allerlei vermissingen zijn van allerlei type mensen.
( ook die van diertjes die zoek zijn deel ik).
Niet dat ik nu ook fysiek zoek.
Toen er eens een hondje vermist was in de buurt ben ik steeds gaan wandelen met mijn honden om maar iets te vinden.
De oproep van Anne' s vriend wekte ook een gevoel op zoals bij andere vermissingen, waar is zij, wat is er gebeurt.
Ook gedachten als, stel dit stel dat..niet allemaal even mooie scenario's, ook kwam haar vriend even in mij op, echter totaal fout dat dit opkwam, want zo mag je niet denken natuurlijk maar niks aan deze vermissing of elke vermissing is positief.
Behalve als iemand zelf wil verdwijnen en een goed leven heeft elders en de familie dit weet bv.
Heeft er niks mee te maken in deze, echter ben ik als vroege tiener eens bij iemand in de auto gestapt in een grote stad waar ik woonde die de weg vroeg.
Vrijwel gauw wees de man mij op boekjes bij mijn voeten in een tas en toen zag ik naakte kinderen en vroeg hij of ik er ook zo uitzag.
Hij maakte zijn gulp los tijdens het autorijden en begon zichzelf te bevredigen.
De paniek, een oer gevoel kwam in mij naar boven en begon keihard te huilen en krijsen.
Dat hij zijn hand op mijn mond hield hielp niet, ging alleen maar harder schreeuwen.
Na een rit zette hij mij om de hoek bij mijn huis af, had hem gemeld waar ik moest wezen.
Raar maar heb hier niks over verteld aan iemand, pas jaren later.
Had het meteen geblokt.
De invloed was behalve dat ik later altijd een hekel aan masturberende mannen had, ver weg gestopt.
Heel of topic echter kwam het weer boven wat het normaal niet doet.
Meeleven bij een vermissing is empathisch, mensen kunnen dan ' vreemd' gaan speculeren, betrap mijzelf er ook op, echter is het geen sensatiezucht.
Iedereen heeft het het recht om zich te uiten, meedenken of volgen.
We leven in een tijd dat dit kan.
De aandacht aan deze
vermissing zou bij elke vermissing zo moeten zijn.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 06-10-2017 14:57
2.44% gewijzigd
vrijdag 6 oktober 2017 om 13:10
-Kia-Ora- schreef: ↑06-10-2017 11:39Het is allemaal bevredigen van eigen behoeftes. En dat maakt de mens niet mooier in mijn ogen. Was in het topic van de meisjes ook. Heel trots als eerste komen roepen dat er een meiske gevonden is. Nou wees er blij mee. Weer een gezin geruïneerd...
Ik vind het dieptriest. Die arme mensen. Je dochter/vriendin is vermist en half Nederland smult van jouw ellende. Het is het echte leven. Geen goede tijden slechte tijden waarbij de actrice zometeen gewoon de set afloopt en naar haar gezin gaat.
Waarom beweer je dat mensen "smullen"? Dan heb je wel een heel negatieve kijk op de mensheid!
Ik zie het als meeleven. En IEMAND zal in een draadje ergens de eerste zijn die meldt dat er een slachtoffer gevonden is.
Ik heb zelf niet het gevoel dat men daar enige trots bij zal voelen. Dat maak je er zelf van!
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?
vrijdag 6 oktober 2017 om 13:10
*Beeldig* schreef: ↑06-10-2017 12:44Heel ergerlijk inderdaad. Een lifeblog waarin ik kan lezen dat ze nu schouder aan schouder zoeken, in plaats van met een armlengte ertussen, of met een cirkeltje op de plattegrond van de vijver welk gedeelte ze nu aan het dreggen zijn. Kom op zeg, ik hoef geen updates om het updaten. Dat de vijver doorzocht wordt omdat er een fiets is gevonden is het nieuws, al die andere "feitjes" zijn sensatie. Kromme tenen krijg ik ervan.
En wat ik nog het ergerlijkst vind, is dat je voor nieuws tegenwoordig dus dit soort tenenkrommende lifeblogs door moet ploegen.
Welnee, dat praat je jezelf aan om het toch klikken op die liveblogs te verantwoorden. Als ze gevonden wordt of er een andere enorme doorbraak is staat dat overal op de voorpagina hoor, daar hoef jij helemaal niets voor aan te klikken. Zo gaat dat bij al dit soort zaken, de nietszeggende info komt op de liveblog maar voor het echte nieuws plaatsen ze wel een nieuw bericht. Door dit soort liveblogs te volgen en telkens weer aan te klikken houdt je dit idiote gedoe juist in stand. Iedereen die tegen deze poppenkast is moet die liveblogs gewoon niet volgen. Maar ja de nieuwsgierigheid en de angst iets te missen (en in sommige gevallen niet de eerste te zijn die het ergens kan melden) zorgen ervoor dat mensen het toch doen. Dat mag hoor maar het moet zeker niet als je op de hoogte wil blijven wat echt belangrijk is.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
vrijdag 6 oktober 2017 om 13:14
vrijdag 6 oktober 2017 om 13:38
Waarom klaag je over blogs die je zelf hebt aangeklikt om te lezen?*Beeldig* schreef: ↑06-10-2017 12:44Heel ergerlijk inderdaad. Een lifeblog waarin ik kan lezen dat ze nu schouder aan schouder zoeken, in plaats van met een armlengte ertussen, of met een cirkeltje op de plattegrond van de vijver welk gedeelte ze nu aan het dreggen zijn. Kom op zeg, ik hoef geen updates om het updaten. Dat de vijver doorzocht wordt omdat er een fiets is gevonden is het nieuws, al die andere "feitjes" zijn sensatie. Kromme tenen krijg ik ervan.
Voor nieuws hoef je helemaal geen blogs te lezen, dan weet jij blijkbaar niet waar het 'normale' nieuws te lezen is.
vrijdag 6 oktober 2017 om 13:53
kopjekoffie70 schreef: ↑06-10-2017 10:30Ik bedoelde met "genieten van commotie" niet zozeer dat hij gepakt wil worden maar waarschijnlijk past het bij de machtswellust en het narcisme dat hij niet eens echt verwacht dat hij gepakt wordt. Of misschien interesseert het hem niet eens zozeer.
Niet iedere dader is een narcist en een machtswellusteling.
Kijk naar de moordenaar van Marianne Vaatstra een hele bescheiden introverte man.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.