Helemaal het einde (deel 2)
vrijdag 6 oktober 2017 om 16:11
Het bericht dat ze uitgeschreven waren op 26 juni hebben ze zelf gemeld op hun fb pagina. Dus dat zal wel kloppen.
Ik las op internet ook dat hun woning verhuurd is (dus waarschijnlijk niet verkocht), omdat de schuldeiser van de huurschulden beslag op het pand wilde laten leggen, maar dit niet kon omdat de woning inmiddels verhuurd was.
Inderdaad had ik ook het idee dat vooraf betalen bij Addy niet handig is gezien de voorgeschiedenis.
Bij de fam. Pos is het anders, omdat je niet rechtstreeks bij hen koopt, maar bij een Wijngroothandel, die een naam heeft hoog te houden, en hier juist omzet mee draait. Als Addy niet levert, heb je hier boze mensen die naar hun geld kunnen fluiten, maar zolang hij in het buitenland zit, zal er geen cent meer terug te halen zijn. Ik geloof dat dit ook niet zijn intentie is, maar wel raar dat mensen bestellen en betalen en nu blijkt dat (lelijke) blikjes nog niet eens in productie zijn.
Maar Addy ziet datum dat hij van tv verdwijnt heel snel naderen, dus moet nog voor die tijd zoveel mogelijk geld binnen halen....
Ik las op internet ook dat hun woning verhuurd is (dus waarschijnlijk niet verkocht), omdat de schuldeiser van de huurschulden beslag op het pand wilde laten leggen, maar dit niet kon omdat de woning inmiddels verhuurd was.
Inderdaad had ik ook het idee dat vooraf betalen bij Addy niet handig is gezien de voorgeschiedenis.
Bij de fam. Pos is het anders, omdat je niet rechtstreeks bij hen koopt, maar bij een Wijngroothandel, die een naam heeft hoog te houden, en hier juist omzet mee draait. Als Addy niet levert, heb je hier boze mensen die naar hun geld kunnen fluiten, maar zolang hij in het buitenland zit, zal er geen cent meer terug te halen zijn. Ik geloof dat dit ook niet zijn intentie is, maar wel raar dat mensen bestellen en betalen en nu blijkt dat (lelijke) blikjes nog niet eens in productie zijn.
Maar Addy ziet datum dat hij van tv verdwijnt heel snel naderen, dus moet nog voor die tijd zoveel mogelijk geld binnen halen....
vrijdag 6 oktober 2017 om 17:24
paarsesuikerspin schreef: ↑06-10-2017 17:14waarom gaat hij dan nog heel fanatiek een huis bouwen als het einde in chili al in zicht is. je zou toch denken dat hij dat niet meer gaat doen of puur omdat hij het leuk vindt.
Zelf een huis bouwen stond op zijn bucketlist.
vrijdag 6 oktober 2017 om 17:29
En Jeroen is ook superslim. Doet mee aan dit programma. Hoppa stuk land en zak geld. Laat een huis bouwen waar ze niet zelf gaan wonen, dat gaat ze verhuren voor een hoog bedrag. Dan gaan ze in het gebouw van twee vrienden met die vrienden een yogaschool beginnen. Je zou denken dat dat dan de school is van die vrienden en hij af en toe les komt geven en daar een bedrag voor krijgt maar zo zit dat niet. Hij ziet het echt als zijn school en laat andere docenten daar straks werken en hij krijgt daar dan ook weer geld voor ipv alleen die vrienden. Ondertussen wil hij veel reizen want zo schrijft hij op fb wij zijn de reizende yogafamilie. Ik denk niet dat ze ooit van plan zijn geweest om echt daar op La Sirena te gaan wonen voor langere tijd, ze krijgen nu inkomsten vanuit dat huis en vanuit die yogaschool en dan kunnen ze zelf lekker op reis. Dat is echt wel superslim bedacht.
vrijdag 6 oktober 2017 om 17:30
Ik vermoed om aan het einde van de rit toch iets gepresteerd te hebben. Anders was hij helemáál zo'n lutser geweest.paarsesuikerspin schreef: ↑06-10-2017 17:14waarom gaat hij dan nog heel fanatiek een huis bouwen als het einde in chili al in zicht is. je zou toch denken dat hij dat niet meer gaat doen of puur omdat hij het leuk vindt.
Hij riep steeds dat een eigen huis bouwen altijd zijn grote droom geweest was, en dat het op zijn bucketlist stond. Als hij straks weer naar Nederland vertrekt, kan hij zeggen dat hij zijn Grote Droom waargemaakt heeft. Een droom die hij in Nederland nooit had kunnen waarmaken. En dat hij deze kans daarom met beide handen gegrepen heeft, want zo'n man is hij nou eenmaal. Daarmee doet hij zijn verblijf in Chili overkomen als een groot persoonlijk succes, waardoor hij straks tóch nog als een soort 'winnaar' zal overkomen.
Dat is althans mijn theorie.
noesa wijzigde dit bericht op 06-10-2017 18:07
8.65% gewijzigd
vrijdag 6 oktober 2017 om 17:34
Maar mogen ze het huis en land dan houden. Dat zou wel tof zijn of is het omdat het hele gedoe dan niet gelukt is dat ze dat dan ook terug moeten geven. Lijkt me op zich wel cool om daar voor de rest van leven een mooi huis te hebben.
Ik had als ik hun was wel veel eerder actie ondernomen. Ze zijn ongeveer een half jaar in die hutjes blijven zitten en hebben alleen maar een bord gemaakt met orange waffle en een wc en douche aangelegd. Ik denk dat hij veel grootser en sneller en creatiever aan de slag had moeten gaan met de camping, een heel apart concept misschien ook wel met bootcamp of yoga of bepaalde eten of weet ik veel wat. Maar niet in een drassig stuk land een tentje uit een bouwmarkt. Dat is niet aantrekkelijk.
Ik had als ik hun was wel veel eerder actie ondernomen. Ze zijn ongeveer een half jaar in die hutjes blijven zitten en hebben alleen maar een bord gemaakt met orange waffle en een wc en douche aangelegd. Ik denk dat hij veel grootser en sneller en creatiever aan de slag had moeten gaan met de camping, een heel apart concept misschien ook wel met bootcamp of yoga of bepaalde eten of weet ik veel wat. Maar niet in een drassig stuk land een tentje uit een bouwmarkt. Dat is niet aantrekkelijk.
vrijdag 6 oktober 2017 om 17:40
Wat ik ervan begrepen heb, is dat alleen de families die definitief in Chili blijven alles mogen houden.paarsesuikerspin schreef: ↑06-10-2017 17:34Maar mogen ze het huis en land dan houden. Dat zou wel tof zijn of is het omdat het hele gedoe dan niet gelukt is dat ze dat dan ook terug moeten geven. Lijkt me op zich wel cool om daar voor de rest van leven een mooi huis te hebben.
vrijdag 6 oktober 2017 om 17:49
Ochjeetje, dus als de van Wichens terug gaan zijn ze dat huis ook gewoon kwijt. Ik snap hun ook niet. Ze hebben bepaalde dingen echt wel leuk gedaan ook die school van die kinderen enzo maar echt heel hard aan de bak zijn ze niet gegaan. Ze hadden echt iets moeten bedenken wat aan zou slaan dus gelijk commercieel iets uit de grond stampen. Ze zijn pas heel laat begonnen en ik vrees dat het geld dan wel straks op is.
vrijdag 6 oktober 2017 om 17:52
Hij heeft vanaf het begin al fouten gemaakt. Hij had eerst moeten uitzoeken of hij wel mag ondernemen op een toeristenvisum. Dat mag dus niet, dus had hij ook geen recht op de benodigde vergunningen.paarsesuikerspin schreef: ↑06-10-2017 17:34Ik had als ik hun was wel veel eerder actie ondernomen. Ze zijn ongeveer een half jaar in die hutjes blijven zitten en hebben alleen maar een bord gemaakt met orange waffle en een wc en douche aangelegd. Ik denk dat hij veel grootser en sneller en creatiever aan de slag had moeten gaan met de camping, een heel apart concept misschien ook wel met bootcamp of yoga of bepaalde eten of weet ik veel wat. Maar niet in een drassig stuk land een tentje uit een bouwmarkt. Dat is niet aantrekkelijk.
Hij had ook moeten uitzoeken aan welke regels een camping in Chili überhaupt moet voldoen. Had ie ook niet gedaan. Hij ging als een malloot timmeren en zagen, om er daarná pas achter te komen dat zijn 'camping' op alle fronten kansloos was.
vrijdag 6 oktober 2017 om 18:13
Die hebben dat weten te omzeilen via een of andere constructie met Wijnvoordeel of zoiets.paarsesuikerspin schreef: ↑06-10-2017 18:07waarom mogen de posjes dan wel ondernemen op een toeristenvisum
vrijdag 6 oktober 2017 om 20:45
De nieuwe gezinnen voor het volgende seizoen komen toch in een heel ander land? Tenminste zo begreep ik het wel.paarsesuikerspin schreef: ↑06-10-2017 18:48o das inderdaad wel slim. ik dacht dat julia en astrid ook in een restaurant gingen werken. daar hoor je daarna ook nooit meer van. en wanneer komen de nieuwe gezinnen...
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
vrijdag 6 oktober 2017 om 21:06
Die hebben hun papierwinkel wel goed geregeld, dat hadden ze al voorbereid. Het is nog in beeld geweest dat ze naar een soort KvK en een notaris gingen om alles rond te krijgen. Toen zeiden ze nog dat ze echt konden starten.
vrijdag 6 oktober 2017 om 23:26
Ja inderdaad. Die zijn eerst overal wezen informeren naar de formaliteiten die geregeld moesten worden. Hebben contacten gelegd, o.a. met die Nederlandse zakenvrouw die ze kon adviseren inzake de Chileense wijnwereld enz. enz. En pas nadat ze die basis gelegd hadden, zijn ze hun plannen gaan uitvoeren. Addy doet alles precies omgekeerd.
noesa wijzigde dit bericht op 07-10-2017 16:29
0.75% gewijzigd
zaterdag 7 oktober 2017 om 08:53
Ik denk dat het slim was geweest als Astrid gewoon was gaan werken. Dan was er wel inkomen geweest. Ik denk dat ze van het budget ook best een wasmachine en evt vaatwasser hadden kunnen kopen, dat had haar veel tijd gespaard. En Addy had ook een baan kunnen zoeken bv in een bouwmarkt of bij een bouwbedrijf. En dan in de weekenden eens rustig kijken naar een camping of zoiets. Nu is er nooit inkomen geweest.
zaterdag 7 oktober 2017 om 16:08
Volgens mij heeft ze dat alleen gedaan voor ze naar school moest. Daarna kregen die kids achterlijk lange schooldagen en zal ze de weekends ook wel liever vrij willen zijn lijkt me. Er valt daar toch niets te beleven wat geld kost.paarsesuikerspin schreef: ↑06-10-2017 18:48o das inderdaad wel slim. ik dacht dat julia en astrid ook in een restaurant gingen werken. daar hoor je daarna ook nooit meer van. en wanneer komen de nieuwe gezinnen...
zaterdag 7 oktober 2017 om 16:14
Nee maar ik dacht dat Julia het gewoon wel leuk vond ook om mensen te leren kennen en de taal leren. Er komt daar volgens mij nooit een keer een vriendin spelen ofzo, ze zijn altijd met elkaar. Julia is al 16 dus je zou denken dat het leuk voor haar zou zijn een zakcentje te verdienen, mensen te leren kennen en misschien dat geld ook weer uit te geven door eens uit te gaan ofzo.
En geld is wel geld natuurlijk, als Astrid een aantal dagen per week was gaan werken was er wel geld binnen gekomen en hoe meer geld er binnenkomt hoe meer kans om te kunnen blijven. Zo zie ik het, want die stroopwafelhandel en die camping, het lukt ze gewoon niet.
En waarom op de eerste verdieping dan maar een slaapkamer. Als Addy toch zo goed kan bouwen en het kost toch niet veel, was het dan niet mogelijk het echt gelijk goed aan te pakken met alle kinderen een eigen kamer en sowieso de ouders ook een eigen kamer.
En geld is wel geld natuurlijk, als Astrid een aantal dagen per week was gaan werken was er wel geld binnen gekomen en hoe meer geld er binnenkomt hoe meer kans om te kunnen blijven. Zo zie ik het, want die stroopwafelhandel en die camping, het lukt ze gewoon niet.
En waarom op de eerste verdieping dan maar een slaapkamer. Als Addy toch zo goed kan bouwen en het kost toch niet veel, was het dan niet mogelijk het echt gelijk goed aan te pakken met alle kinderen een eigen kamer en sowieso de ouders ook een eigen kamer.
zaterdag 7 oktober 2017 om 16:22
Ja het zijn egoisten. Ik dacht eerst dat ik misschien wel de enige was die dat zou vinden omdat ze op zich ook nog wel wat sympathieks hebben als je je er niet erg in verdiept. Maar ze zetten iedereen aan het werk en doen echt niks voor een ander. En alles met een lachje dat ze zo dankbaar zijn. Ze zijn supercommercieel. Die twee homovrienden zijn ook harstikke gek. Ze hadden in eigen beheer die yogastudio moeten maken en dan had Jeroen daar af en toe les kunnen gaan geven voor een tientje per uur ofzo.
Ook zo raar.....we horen nooit meer iets van dat swingerstel. Je zou toch denken dat ze daar nog veel contact mee hebben.
Ook zo raar.....we horen nooit meer iets van dat swingerstel. Je zou toch denken dat ze daar nog veel contact mee hebben.