Mode & Beauty alle pijlers

Appelazijn als shampoo

09-10-2017 00:17 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van een kapster gehoord dat appelazijn gezond is voor het haar en als een vervanger van je shampoo gebruikt kan worden. Na wat gegoogle zie ik dat dit inderdaad lijkt te kloppen. Heeft iemand hier ervaring mee?
.
Welke problemen heb je nu dat je geen shampoo wil gebruiken?
Geen, behalve dat zij me vertelde dat dit erg goed is voor je haar + het lijkt me vrij milieuvriendelijk. Ik ben gewoon benieuwd!
.
Ik heb het wel eens als masker gebruikt, maar erna dus wel gewoon gewassen. Geen idee als je het als shampoo gebruikt. Gaat dat niet stinken? Azijn heeft een best sterke geur.
Ja het stinkt als de pleuris en je haar voelt nadien niet schoon en fris aan. Je hebt ook kans dat je hoofdhuid geiriteerd raakt daar het bijtend spul is.
Dus nee, ik raad het niet aan.
Het haalt het (natuurlijke) vet weg, lijkt me erg dof en stroef worden.

Maar probeer het gewoon uit als je benieuwd bent en je kapster zegt dat het goed voor je is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom zulke straffe middelen gebruiken als daarvoor shampoo is uitgevonden?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Shampoo voor gekleurd haar trekt de haarschubben gladder langs de schacht en dat is goed voor je haar. Kleurloze henna (verwerkt in shampoo of conditioner) doet hetzelfde.

Het kapt wat anders. Mocht het niet bevallen dan is het effect na de volgende shampoobeurt weer weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zelf was ik mijn haar met natuurlijke champop, zonder parabenen en zonder aardolie en ik heb geen eigen ervarung met azijn, maar azijn schijnt een mooie glans te geven.
https://nl.wikihow.com/Maak-je-haar-zij ... -met-azijn
Het geeft inderdaad een mooie glans, maar is niet echt voor dagelijks gebruik.

Retro en himalaya, alle shampo met SLS erin zijn ook sterk ontvettend. Dan loopt de verkoop van conditioner beter. Alle A-merken bevatten dat spul.
Het is een zuur dus het sluit de haarschubben en vandaar de glans. Schoon wordt je haar er niet van dus ik zou je haren eerst wassen met shampoo en daarna na spoelen met azijn. De geur van de azijn vervliegt snel, zeker als je daarna nog iets van schuimversteviging gebruikt dan ruik je er niks van.
Shampoo bevat stoffen voor langere houdbaarheid. Je weet niet wat en of er chemische reacties zijn die toch ...

Kapster zegt gewoon wat er op de fles staat en er in zit.
Die denkt niet aan overgevoeligheid.
Maar voor conditioner geldt dat het alleen in de haarpunten moet en dus NIET op de hoofdhuid.
En dan weet nog niet allemaal.
Het kan een reden zijn om een verse zelfmaak te willen gebruiken.
Het dood schimmels en die kan je ook op de hoofdhuid hebben. Maar alles doden heeft ook slechte invloed.

Ik heb een speciale serum met olie voor glans.
Azijn kan irriteren. Doet het bij mij ook.

Verder weet ik ook niet meer, maar ik vond het topic voldoende om even gedachten toe te voegen.
Ik gebruik appelazijn in plaats van crèmespoeling en dat werkt goed. Je ruikt er niks meer van als het droog is.
Als je het schuimen mist kun je er wat bakpoeder doorheen wrijven. Thank me later!
Ik heb het wel eens geprobeerd. Mijn haar werd er heel touwerig van. Net stro. Afschuwelijk. En dan die geur. Die bleef echt wel hangen. Ik ga dat nooit weer vrijwilig doen.
Als shampoo gebruik ik het niet, wel als crèmespoeling en dan zeer verdund. Gebruik een Spa Rood flesje van 500 ml waar ik een klein bodempje appel azijn in doe en de rest water. Dat doe ik in mijn haar na het wassen met een speciale haar zeep. (van Chagrin Valley)

Gewoon goed uitspoelen en je ruikt er niks meer van hoor. Mijn haar wordt er heel glad van. Ik doe dit zo eens per week. De rest van de dagen was ik mijn haar alleen met die haarzeep.
Ik heb het geprobeerd. Net als alepppozeep en soda. Mijn haar werd er niet blij van en ik al helemaal niet. Ik gebruik nu weer gewone shampoo, maar probeer wel eeen milde te kiezen.
Mijn haar werd er onwijs vet van, alsof mijn hoofdhuid een tegenoffensief inzette tegen het zuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven