Buren ontlopen mij

08-10-2017 19:54 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maar mijn man niet.
Zodra ik alleen ben , zegt niemand wat...maar als mijn man erbij is zijn ze allemaal ineens spontaan en aardig.
Al sinds het begin dat ik hier woon (sinds een halfjaar) ben ik aardig...zeg ik netjes Hallo , probeer een praatje te maken.
En ineens uit het niets wordt ik zo wat genegeerd.
Dacht eerst nog dat het toeval is , maar het valt gewoon op.
Ik woon hier graag , maar dit vind ik minder.
Iemand tips ?
aaaanne schreef:
08-10-2017 23:05

Andere insteek: kan het zijn dat jij altijd wel een praatje wil maken, en dat zij juist vaak geen zin hebben in een praatje? Ik kende in een eerdere woonplaats ook een paar mensen die altijd een vriendelijk praatje hadden voor de buren, maar vaak kom ik mijn huis uit omdat ik ergens heen wil en vind ik alleen 'hoi' wel prima. Dus als ik dan een van hen buiten tegen kwam terwijl ik naar de supermarkt wilde, dan sprong ik snel op mijn fiets, riep hoi en spurtte er snel vandoor, omdat ik geen behoefte had aan praatjes hoe het gaat en het weer enzo. Misschien voelden zij zich ook wel ontweken?

Edit: ik zei ook weleens dat ik geen tijd had, of weg moest, maar als je dat elke keer moet zeggen voelt het na een tijdje ook zo muh. Eerst een verplicht praatje, dan zeggen dat je weg wil, elke keer weer. Dus dan fietste ik maar weg voor het praatje kon beginnen.
Precies, iedereen die ik tegenkom wil praten terwijl ik gewoon moe en stil wil zijn, of aan belangrijkere dingen wil denken. Als reactie daarop voelen zij zich onzeker en wat gaan ze dan doen? Jawel; praten. Dan voelen zij zich meer op hun gemak.

Stil zijn mag tegenwoordig ook niet meer van Mentos. Er moet ge OH'd worden, desnoods over niks.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Er is een buurvrouw die *altijd* over iets wil beginnen als ik haar tegenkom. Niets zeggen of gewoon een glimlachje en hand opsteken lijkt haar niet te lukken. Ze begint zelfs afkeurend over me te roddelen tegen anderen. Waardoor ik nog minder zin heb om met haar te praten. Het wordt een uiterst vervelend moetje. Ik laat me toch echt niet manipuleren omdat ik niet als praatpaal wil dienen.

Haar vriend (vroeger) had een heel andere uitstraling. Die was wat verlegen en zei alleen dingen die echt terzake waren. Logisch dat hij weggevlucht is trouwens. ;-)
aaaanne schreef:
08-10-2017 23:00
Zo, nou, dat is een stuk vriendelijker benadering dan zij he :nope:
Als ik haar was zou ik jou nu ook niet meer groeten. Je klinkt zo erg zuur namelijk.

Als je het zo belangrijk vind, zou je ook iets kunnen zeggen als: ik kom je vaak tegen, maar je groet nooit terug, misschien wist je niet dat ik je buur was? Zeg je in 't vervolg ook gedag? En dan wel wat in de bus doen.

Ik heb het weleens, dat ik iemand niet groet, die mij wel groet. Vaak groet ik dan nog wat flauwtjes terug, waaraan de ander kan horen dat ik hem of haar niet herken. Later denk ik dan: ohja, dat is die persoon! En schaam me dat ik hem/haar niet herkende.
Ik ken ook iemand die slecht ziend is. Dat kan je echt niet aan haar zien, ze fietst ook gewoon. Het zijn vooral details die ze niet kan zien. Dus gezichten herkent ze zelfs op een paar meter afstand niet. Zij groet dus nooit uit zichzelf, en groet alleen terug als iemand hard genoeg groet, zodat de de stem kan herkennen. Of je moet in je eigen tuin staan, zodat ze weet dat jij de buur van nummer x bent.
Kan ik hier wel weer op ingaan.even dus .ik ben nl.altijd erg vriendelijk .groet iedereen.Als iemand bewust stijfkoppig niet groet.ze groet mijn man trouwens ook niet..ben ik daar niet meer aardig tegen.en nee ik ben niet zuur.in tegendeel.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Aangezien ik ook slecht zie, roep ik standaard hallo/goedemorgen/goedemiddag. In de meeste gevallen hoor ik iets terug, soms niets. Maar ik zou niet weten wie er niet terug groet :-D.

Gewoon jouw ding doen (bv wel groeten) en voor de rest een teflonlaagje. Je weet nu wat je eraan hebt. Helemaal niets.
Ik zou gewoon doen alsof je neus bloedt en netjes gedag zeggen als je de buren ziet.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Mensen die alles op zichzelf betrekken, die denken dat elk te flauw glimlachje, een te zachte groet, een bevroren gezicht vanwege de kou, een niet-herkennen, vermoeidheid, lusteloosheid, altijd op hen slaat alsof iedereen ze daarmee persoonlijke boodschappen wil geven, zijn doodvermoeiend. In feite heel erg onzeker. Negèren kan voor hen een goede oplossing zijn (doe in godsnaam wat je wil) als ze er niet tegenkunnen dat iemand variabel gedrag vertoont.
verander je nogal eens van uiterlijk? Sommige mensen herkennen mij niet zo goed, omdat ik soms wel een bril draag, soms een andere, soms geen bril. Mijn haar en kledingkeuze verandert ook nogal eens. In de wachtkamer van de fysio waar ik elke twee weken kom is dat soms wel grappig, zitten ze echt te zoeken naar iemand met bruin haar, ben ik blond.
Slechthorende mensen zijn vaak wantrouwig, omdat ze in feite bang zijn dat mogelijk iemand ze niet voor vol aanziet. Soms moet je elke triviale opmerking wel drie keer herhalen.
Dymphnatam schreef:
08-10-2017 22:30
Nou, dat weet ik dus niet zeker. En ik hoop dat dat dan weer dezelfde is als Hij Die Even Geen Naam Heeft

Maar on topic: één van de ergste dingen is idd genegeerd worden. Dat kan serieus aan je vreten.
Dat doet t ook...ik kan daar echt mee zitten.
Wordt daar onzeker van.
chrisjoh schreef:
08-10-2017 22:45
Hier ook n vrouwtje nog redelijk jong.nooit groeten. Gaat savonds n keer de bel.staat ze aan de deur met n collectebus.
Of ik iets over heb voor ik weet niet meer welk fonds. Ik heb tegen haar gezegd .dat als zij te beroerd is om gedag te zeggen .ik zeer zeker niks bij haar in de collecte bus stop.
Het goede doel liep dus dank zij haar .n klein bedrag mis.
Groot gelijk , van mij zou ze ook niks krijgen.
Maar er verder iets van zeggen....Nee
dat zou ik toch raar vinden.
Mss zou ik proberen een praatje te maken...heb ik t tenminste geprobeerd.
Foodb schreef:
09-10-2017 10:21
verander je nogal eens van uiterlijk? Sommige mensen herkennen mij niet zo goed, omdat ik soms wel een bril draag, soms een andere, soms geen bril. Mijn haar en kledingkeuze verandert ook nogal eens. In de wachtkamer van de fysio waar ik elke twee weken kom is dat soms wel grappig, zitten ze echt te zoeken naar iemand met bruin haar, ben ik blond.
Nee hoor , zie er altijd hetzelfde uit.
Belle73 schreef:
09-10-2017 09:26
Ik zou gewoon doen alsof je neus bloedt en netjes gedag zeggen als je de buren ziet.
Dat is het mooiste nog , dat doe ik steeds , maar goed...het helpt niks.
aaaanne schreef:
08-10-2017 23:05

Andere insteek: kan het zijn dat jij altijd wel een praatje wil maken, en dat zij juist vaak geen zin hebben in een praatje? Ik kende in een eerdere woonplaats ook een paar mensen die altijd een vriendelijk praatje hadden voor de buren, maar vaak kom ik mijn huis uit omdat ik ergens heen wil en vind ik alleen 'hoi' wel prima.
Ik heb ook niet altijd zin in een praatje..maar eerst was er dat vaak nog wel.
Nu kan er ineens nog geen "Hoi/Hallo"
vanaf.
Ze kijken nog niet op of om , stap ik samen met mijn man buiten en zeg ik netjes gedag, dan komt er niks en loopt mijn man naast me , dan kunnen ze ineens wel gedag zeggen.
Waarom dan wel denk ik dan , zijn niet alleen mannen hoor , zijn de vrouwen net zo goed.
chrisjoh schreef:
09-10-2017 08:44
Kan ik hier wel weer op ingaan.even dus .ik ben nl.altijd erg vriendelijk .groet iedereen.Als iemand bewust stijfkoppig niet groet.ze groet mijn man trouwens ook niet..ben ik daar niet meer aardig tegen.en nee ik ben niet zuur.in tegendeel.
Heb je de rest van mijn post ook gelezen dan? Dat het om verschillende redenen kan zijn dat ze niks zegt, niet uit onwil, maar gewoon onoplettend zijn, of slechtziend? Je gaat er direct vanuit dat die vrouw jou expres stijfkoppig niet groet. Als dat zo is, is dat inderdaad onvriendelijk van haar. Maar het kan ook echt andere redenen hebben. Als je die niet overweegt maar direct uitgaat van onvriendelijkheid van de ander, en daar dan zo'n opmerking over maakt zoals jij beschrijft, vind ik dat zuur klinken.
Dat goede doel heeft er al helemaal niks mee te maken in mijn ogen: jij wil wel of niet dat doel helpen. Ik snap niet dat je dat laat afhangen van de collectant. Maargoed, ieder z'n mening.
Rode_trui schreef:
09-10-2017 20:02
Ik heb ook niet altijd zin in een praatje..maar eerst was er dat vaak nog wel.
Nu kan er ineens nog geen "Hoi/Hallo"
vanaf.
Ze kijken nog niet op of om , stap ik samen met mijn man buiten en zeg ik netjes gedag, dan komt er niks en loopt mijn man naast me , dan kunnen ze ineens wel gedag zeggen.
Waarom dan wel denk ik dan , zijn niet alleen mannen hoor , zijn de vrouwen net zo goed.
Heel vaag. Ik zou er achter proberen te komen of er iets speelt, eventueel via je man als ze met hem wel babbelen. En zo nee, je er overheen zetten. Ze doen maar.
Ben je je wel voor wezen stellen.toen je er kwam wonen?
Wat ik zo mooi vind, is waar ik nu woon, iedereen elkaar altijd groet. Bekend of onbekend, jong of oud, automobilist, fietser of wandelaar. Er wordt hoi gezegd of een hand op gestoken.
Foutje.
aaaanne schreef:
09-10-2017 20:17
Heb je de rest van mijn post ook gelezen dan? Dat het om verschillende redenen kan zijn dat ze niks zegt, niet uit onwil, maar gewoon onoplettend zijn, of slechtziend? Je gaat er direct vanuit dat die vrouw jou expres stijfkoppig niet groet. Als dat zo is, is dat inderdaad onvriendelijk van haar. Maar het kan ook echt andere redenen hebben. Als je die niet overweegt maar direct uitgaat van onvriendelijkheid van de ander, en daar dan zo'n opmerking over maakt zoals jij beschrijft, vind ik dat zuur klinken.
Dat goede doel heeft er al helemaal niks mee te maken in mijn ogen: jij wil wel of niet dat doel helpen. Ik snap niet dat je dat laat afhangen van de collectant. Maargoed, ieder z'n mening.
Het stoort mij dat je mij als zuur klinkend beschrijft. Dat is nl iets wat totaal niet op mij van toepassing is.en de goede doelen komen bij mij niks te kort.daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Ik kan alleen soms enorm de pest inkrijgen als iemand altijd met n chaggerijnig gezicht langsloopt twee x per dag .om de hond uit te laten.
Het enige waarom, dat ik mij kan bedenken is .dat ik er n keer iets van gezegd heb dat ze de hond niet tegen ons pand moest laten pissen.
Ik weet het niet zeker. maar dat zou kunnen .
chrisjoh wijzigde dit bericht op 10-10-2017 13:01
3.50% gewijzigd
pearle schreef:
10-10-2017 12:12
Dacht dat dit alleen in films gebeurde. :P
Bblientje schreef:
10-10-2017 12:42
Dacht dat dit alleen in films gebeurde. :P
Daar staan ze met een taart of stoofpot voor je deur😁
pearle schreef:
10-10-2017 12:12
Jazeker gelijk de 2de dag , toen we zover klaar waren.
Jufjoke schreef:
08-10-2017 19:56
Vreemd. De buurman links van ons doet iets soortgelijks, die groet mij alleen als mijn man erbij is. Ben ik alleen, dan zegt hij niks. Ook goed.
Heb je er last van? Valt het je man ook op?
Hier omgedraaid. Als ik alleen ben doet buurman verwoede pogingen me te versieren, is vriend erbij dan durft hij natuurlijk niets.
Ik ontloop buurman zoveel mogelijk. De rest van de buren in het appartementencomplex groet ik wel vriendelijk en zij mij ook. Behalve de meest recente nieuwe buurvrouw. Die moet ik niet en ik vind haar maar raar.
chrisjoh schreef:
10-10-2017 12:37
Het stoort mij dat je mij als zuur klinkend beschrijft. Dat is nl iets wat totaal niet op mij van toepassing is.en de goede doelen komen bij mij niks te kort.daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Ik kan alleen soms enorm de pest inkrijgen als iemand altijd met n chaggerijnig gezicht langsloopt twee x per dag .om de hond uit te laten.
Het enige waarom, dat ik mij kan bedenken is .dat ik er n keer iets van gezegd heb dat ze de hond niet tegen ons pand moest laten pissen.
Ik weet het niet zeker. maar dat zou kunnen .
Dat vind ik dan weer een heel normaal iets om te vragen. Sterker, ik vind het best wel vies om je hond tegen iemand anders' huis te laten plassen, bah! Misschien is het gewoon echt een vervelende dame, die buurvrouw.

Ik ken jou verder natuurlijk totaal niet, ik vond de post, de reactie met het collecteren zuur klinken. Verder niet. Ik heb je niet geloept hier op het forum, dus al je andere posts niet gelezen. Dus trek het je niet aan, wat is nou 1 post. Grote kans dat als ik je in het echt zou ontmoeten, ik je aardig zou vinden :).
Dank je. Dat ben ik ook wel.😇 al zeg ik het zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven