Solliciatie
maandag 9 oktober 2017 om 18:56
Ik ben nu aan het solliciteren bij de Aldi, maar nu is de vraag: "hoogst genoten opleiding", ik ben momenteel bezig met 5HAVO. Is mijn hoogst genoten opleiding dan wat ik heb afgemaakt, dus basisschool, of waar ik nog mee bezig ben, dus middelbare school. Ook wordt er gevraagd naar "huidige functie", maar ik heb geen flauw idee wat ik hier in zou moeten vullen, want ik ben op het moment niet aan het werk. Kan iemand me hiermee helpen?
maandag 9 oktober 2017 om 19:09
...
maandag 9 oktober 2017 om 19:09
Oh eerste
Internagelaktisch
maandag 9 oktober 2017 om 19:38
Mijn dochter had eenzelfde soort formulier voor de hema. Dat zijn gewoon standaard formulieren die iedere sollicitant invult, of je nou vakken wilt vullen voor vier uur per week, of manager wilt worden voor 40 uur per week. Lon had er ook een beetje moeite mee. De vragen zijn een beetje ... ´dwingend´. Lastig te omschrijven maar ik heb bij verschillende vragen wel gedacht dat ze misschien voor scholieren beter een ander formulier kunnen maken.
Maar je kunt gewoon n.v.t. opschrijven hoor. Degene die het formulier krijgt is waarschijnlijk slim genoeg om te snappen dat een puber van pakweg 17 jaar nog geen lijst met werkgevers heeft.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 9 oktober 2017 om 20:03
Ik wist wel hoe ik zo'n formulier moest invullen ja. En als ik het niet gesnapt had, had ik Aldi zelf gebeld, of er wat bij geschreven om dingen duidelijker te maken. Ik snap deze 'hulpeloze' instelling niet zo. Volgend jaar zit ze op het HBO hè? Waarschijnlijk dan. Dan kom je er niet met zo'n instelling. Weet je hoeveel formulieren je dan moet invullen? Hoeveel zaken je zelf moet regelen?
maandag 9 oktober 2017 om 20:38
MiniMe3 schreef: ↑09-10-2017 20:03Ik wist wel hoe ik zo'n formulier moest invullen ja. En als ik het niet gesnapt had, had ik Aldi zelf gebeld, of er wat bij geschreven om dingen duidelijker te maken. Ik snap deze 'hulpeloze' instelling niet zo. Volgend jaar zit ze op het HBO hè? Waarschijnlijk dan. Dan kom je er niet met zo'n instelling. Weet je hoeveel formulieren je dan moet invullen? Hoeveel zaken je zelf moet regelen?
Pfff wat een negativiteit zeg.
TO; succes met je eerste baantje, op een hele mooie carrière!!
dinsdag 10 oktober 2017 om 08:48
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:51
dinsdag 10 oktober 2017 om 20:15
Ik vind het helemaal niet hulpeloos, TO onderneemt toch zelf actie door het hier te vragen. De Aldi bellen voor deze vraag vind ik eerder erg overdreven, je baas ziet je al aankomen met allemaal kleine vraagjes! En zomaar wat doen omdat je dat een goed plan lijkt (dingen erbij schrijven om het duidelijker te maken) is ook niet altijd de beste optie als je het moeilijk in kan schatten zelf (nu zou het prima zijn geef ik toe). Verstandig toch even te overleggen met mensen die er mogelijk ervaring mee hebben? Lijkt mij ook straks op het hbo een prima instelling.MiniMe3 schreef: ↑09-10-2017 20:03Ik wist wel hoe ik zo'n formulier moest invullen ja. En als ik het niet gesnapt had, had ik Aldi zelf gebeld, of er wat bij geschreven om dingen duidelijker te maken. Ik snap deze 'hulpeloze' instelling niet zo. Volgend jaar zit ze op het HBO hè? Waarschijnlijk dan. Dan kom je er niet met zo'n instelling. Weet je hoeveel formulieren je dan moet invullen? Hoeveel zaken je zelf moet regelen?
TO, inderdaad gewoon bij hoogste opleiding 5 Havo zetten (evt erachter als het kan: eindexamen dan en dan), en functie scholier. Prima!
Succes met je sollicitatie!