Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook spannend hoor.. nog maar 8 weken en ook vol op aan het bedenken hoe het zal zijn en hoe het zal voelen.. Heel gek! nog 3 weken werken en dan lekker verlof.. geboorte kaartje hebben we al af, wij zetten er een tekstje op van Jip. Als je gedichtjes van Jip intypt dan kom je er vanzelf op google! wij willen alles behalve een standaard kaartje en dit hebben we zelf nog niet gezien in de omgeving! Ik ben benieuwd naar jullie teksten.. Ik vind bijv ook zo'n tekst van bel even voordat je op bezoek komt ook een beetje overbodig, dat doet iedereen toch vanzelf wel neem ik aan? Gaan jullie ook 'rust tijden' op het kaartje zetten? en geven jullie een kraamborrel om van al het bezoek af te zijn?
Ja, zo gek en spannend allemaal he. Voor ons allemaal het eerste kindje toch? Ik en mijn man hebben wel een soort basis gevoel van het komt wel goed, maar inderdaad ook wel heeeeel benieuwd hoe we het in de praktijk gaan ervaren. Gebroken nachten, inleveren van een groot stuk flexibiliteit etc.etc. Maar: hopelijk ook een heleboel mooie en gelukkige momenten en liefde erbij! Volgens mij 'wen' je ook wel heel snel weer aan zo'n wezentje in je leven.

Wij gaan denk ik wel voor een wat klassiekere tekst op het geboortekaartje ;-) Ook het kaartje wil ik het liefst tijdloos hebben. Maar juist wat klassiekere kaartjes zie ik tegenwoordig bijna nooit meer, dus vind het zelf vrij origineel haha. De 'hippe' kaartjes vind ik persoonlijk allemaal weer erg op elkaar lijken / variaties op hetzelfde, ook qua kleurgebruik enzo. Maar zo is er vast voor ieder wat wils!

En verder houden we het simpel en eenvoudig. Korte 'aankondigingstekst', de namen van ons meisje, de datum natuurlijk en onze namen, adres en mobiele nunmers. Geen info over lengte, gewicht, geboortetijdstip etc. Ook geen gedichtjes of teksten verder ;-)

En inderdaad ook niet dat ze moeten bellen; ik ga er echt niet vanuit dat er mensen zomaar opeens op de stoep staan als we dan niet doen hahaha.

We houden dus echt van tijdloos haha, zo hadden we het met onze trouwkaart ook aangepakt en nog steeds erg tevreden mee!

Ik denk dat ik al dat kraambezoek enorm gezellig ga vinden; dus geen groot kraamfeest hier. Kraambezoek wel gedoseerd natuurlijk; ik denk max 2 op een dag en max 3/4 dagen per week. We gaan het gewoon lekker spreiden :-P Dus ja, nu ik er nogmaals over nadenk; mss ben je het tegen het eind wel helemaal zat haha. Aan de andere kant; 16 weken verlof! Is ook lang! Opdat we ons niet vervelen....
marilynne wijzigde dit bericht op 02-10-2017 17:43
9.52% gewijzigd
Ik ben trouwens heeeel slecht in korte posts pfff haha :hihi:
Wel fijn dat anderen het ook spannend vinden!

Voor het kaartje weet ik alleen een zin uit een songtekst die ik heel mooi vind, is van de lievelingsband van vriend. Verder vooral niet teveel toeters en bellen denk ik.
Natte tosti..
@elcid en @sleutels, welkom!

@kraamzorg, wij hebben volgende week intake gesprek. Ik ben benieuwd!

@geboortekaartjes, wij hebben dit weekend een proefje besteld, ik ben heel benieuwd! We hebben bij de verloskundige elke keer de bakken met kaartjes doorgenomen maar niets gezien dat we leuk vonden. Ook op internet uiteindelijk maar precies één kaartje gevonden dat we leuk vonden. Dus die wordt het, als het proefje bevalt.
Tekst doen wij heel simpel, zeker geen gedichtjes.

@mevrouwtomatensoep, het is ontzettend spannend! Het is onmogelijk om te bedenden hoe het zal zijn. Ik probeer er maar een beetje open in te gaan voor zover mogelijk.

Ik ben nu met vervroegd verlof en dat had ook geen week langer moeten duren. Ik slaap elke dag overdag een paar uur en doe niet veel meer dan naar de supermarkt wandelen (waggelen). Sinds vorige week kan ik ook niet meer goed bukken, zitten, liggen, mijn buik zit in de weg en ik heb vooral enorm last van maagzuur. Maar ondertussen geniet ik wel nog steeds enorm, ben via internet en marktplaats alle spulletjes aan het verzamelen, we zijn bijna rond. Lekker dromen over hoe het zal zijn.
Maak me soms wel zorgen over dat ik zo weinig energie heb en hoe dat dan straks is met de bevalling en zorg voor het kindje maar ik denk/hoop dat er dan vanzelf energie komt... of in ieder geval adrenaline!
We zijn eruit met het geboortekaartje. M’n zwager maakt ze dus er komt een proefdruk via de mail. Spannend!

@vastha, wat fijn dat je vervroegd met verlof kon. Wat het weinig energie betreft begrijp ik je volkomen. Zelf doe ik elke middag een dutje. Dit kan gelukkig met mijn werk ivm wisselende diensten. Anders zou ik niet weten hoe het moest. Merk dat het mij helpt om elke dag op tijd uit bed te gaan. Gisteren blijven liggen tot 9.30u en de hele dag last van gehad. Niet fijn! Ik ga er zelf vanuit dat na de geboorte m’n energie weer terugkomt :)
Voor mij is het de derde dus wat dat betreft weet ik wel wat me te wachten staat. Maar het is wel de eerste met mijn huidige partner en voor hem is het helemaal de eerste. Mijn andere kinderen zijn al een stuk ouder(16 en 11 jaar) Ik was dus jong moeder geworden. En nu een wat oudere moeder (ben nu 37) Dus wat ik wel spannend vind is dat ik deze keer hoop dat mijn gezin niet uit elkaar zal vallen. Je weet het nooit. Al heb ik het alleen ook gered, het is niet waar je vanuit gaat als je samen aan kinderen begint. Gelukkig wel een hele goede verstandhouding met mijn ex. Dus dat is fijn.

Ik ben nog redelijk actief. Sport nog en onderneem nog van alles. Maar alles op een rustiger tempo dan normaal. Wel nu al gestopt met werken sinds vorige week. Contract niet verlengd. Maar eigenlijk wel even prima zo. Ik vind straks wel weer iets anders.

Vandaag de proefdruk voor het geboortekaartje besteld. Ben heel benieuwd. Nog even alle adressen verzamelen. Voor de rest hebben we alles wel helemaal klaar en in huis.

Vandaag de groeiecho. Ons kleine meisje is weer helemaal goedgekeurd. Blaasje en maagje mooi vol. Nieren goed. Mooi kloppend hartje. Groei is ook goed! Iets langere benen dan gemiddeld. Als ik de 40 weken uitzit schatten ze haar op 3800 gram bij geboorte. Nu is ze 1652 gram. Zou mijn grootste baby worden😄 (Andere waren bij geboorte 2950 en 3130 gram)
Krijgt iedereen standaard een groeiecho? Heb er niets overgehoord de laatste keer bij de vk. Volgende week moet ik er weer naar toe en ben dan 32 weken.

Hier is de proefdruk niet goed. Ze hadden gezegd dat er iets veranderd kon worden, maar dat blijkt niet te kunnen. Op zoek naar ander kaartje! Verder is er een verkeerde bladvergroter besteld door de babyzaak, daar ook maar weer achteraan. Pfff was het gisteren helemaal zat... flinke huilbui... lang leve de hormonen!
Bij ons eerste kindje kregen we geen groeiecho, bij onze tweede wel, omdat de buik wel op formaat is, zeg maar.
Klopte ook wel, groeiecho (31 weken) gaf aan ruim 2 kilo, waar het gemiddelde 1500 gram is. Dus dat belooft wat ;)

Geboortekaartjes zijn we nog niet mee begonnen, moeten we binnenkort misschien maar eens doen.

Babykamer zijn we wel langzaamaan mee begonnen, al 1 muur geverfd.
@lentegroetje hier geen groeiecho. Ik heb een heel bescheiden buikje maar volgens verloskundige groeit alles prima. Daar vertrouw ik dan maar op.
Wat stom van dat geboorte kaartje soms zit alles behoorlijk tegen. Hopelijk snel alles geregeld.
Ik kreeg met 28w een groeiecho omdat mijn baarmoeder qua hoogte hoog lag voor de termijn toen. Kindje was prachtig op groei. Liep hooguit 3 dagen voor.
Is dus niet standaard maar ik hoor het wel veel.
Hoi hoi!

Vandaag de kinderwagen ophalen! Spannend! Nu hebben we ook alles in huis dus hoef alleen nog maar spulletjes en kleding te kopen voor de lol.

Kamertje is nu ook helemaal af! Vrijdag even een mislukt gat in de muur en een huilbui maar we hebben het leuk opgelost...het is nu zelfs leuker als wat de bedoeling was.

Nu weer in twijfel over borstvoeding of flesvoeding...ben er eigenlijk al uit maar vind het voor mijzelf nog lastig...gelukkig hebben we nog even.

Vorige week gevraagd over de echo en die krijg ik met 35 weken. Ze noemde dit een liggings echo geloof ik. De verloskundige vertelde dat het meer voor de ouders is dan echt voor de verloskundige. Vind het wel leuk om toch even die kleine te kunnen zien.
@mevrouw85 wat heb je gekozen qua voeding?
Nee groeiecho is niet standaard. Ik krijg ze omdat ik 37 ben en omdat er suikerziekte binnen de familie is geloof ik. Weet het eigenlijk ook niet precies maar vind het wel best :cheer:
@marylinne: geen beste start inderdaad, maar tijdens kraamtijd mogen ze bewijzen dat ze de besten zijn ;)
Overigens heb ik geen lage bloeddruk (meestal 117 bij weet ik niet), maar wel veel duizelig. Stroop eten (zit ijzer in) helpt bij mij voldoende.

@fritz: in zou vluchttas, maxi cosi en papieren die je van de kraamzorg krijgt meenemen en de papieren die je van vk hebt. Dus eigenlijk alles waar info op staat/ in opgeschreven dient te worden bij de bevalling. Just in case.

@ eclid en sleutels, welkom. Leuk om ook het perspectief van een aankomende papa te gaan lezen!

@ lentegroetjes: wij hebben een klein stukje songtekst uit een toepasselijk nummer een klein stukje herschreven.

@ mycupoftea: super grappig, ik ken degene die JIP gestart is, Janneke. Ik zag haar teksten laatst ook op Facebook voorbij komen. Super leuk dat haar teksten opgepikt worden, want toen ze ermee begon waren we met afstuderen bezig en onze studie heeft niets met taal te maken. Erg spannend dus.
Ik denk niet dat wij rusttijden/bel even vantevoren erop zetten. Zo vanzelfsprekend. Als iemand toch onverhoopt onaangekondigd aan de deur komt, doen we open, zeggen dat ze een afspraak moeten maken en gooien de deur weer dicht :bye: ;) Haha, iets vriendelijker dan dit waarschijnlijk hoor :-D
Kraamborrel ben ik zelf paar keer geweest en vond ik meer een gewoon feest. Bij visite heb je toch meer aandacht voor elkaar (over en weer) en is wat rustiger, dus wij gaan voor visite. Wel met elkaar besproken dat we de eerste week het heel rustig houden qua bezoek, zodat we echt even kunnen genieten/ wennen aan elkaar / uit kunnen puffen. Dit ook al aangekondigd bij de familie, zodat ze straks niet teleur gesteld zijn als ze paar dagen moeten wachten.

@spannnend: zeker weten! Hij zit zo heerlijk veilig in mijn buik dat ik soms ook wel tegen bevallen op zie, omdat ie dan niet meer veilig in mijn buik zit. Vind het soms best moeilijk. Heerlijk al die keertjes dat ik em voel, dat is straks allemaal niet meer. Ik denk stiekem dat ik dat best ga missen.

Inmiddels al veel extra controles gehad om twee redenen. Placenta lag voor de uitgang (inmiddels genoeg mee omhoog gekomen, waardoor het geen probleem bij de bevalling meer op moet leveren) en de baby groeit razend hard. Inmiddels ligt hij zo'n drie weken voor o_o . Daarom afgelopen vrijdag doorgestuurd naar de gyn. Dus extra echo gekregen en extra gecontroleerd. Gelukkig was alles goed (urine, bloeddruk, gewicht (in totaal 3,5 kilo aangekomen pas)). Dus gyn maakte zich geen enkele zorgen. (Suiker ben ik paar weken geleden op getest en was niets aan de hand). Dus voorlopig blijf ik bij de vk en wordt er vanuit gegaan dat er niets aan de hand is. Was super om de baby weer te zien, helemaal verliefd :love:

Wij hebben nu bijna alles op orde. Alleen 'beddengoed' echt nog totaal niet. Familiewieg is 45 bij 95 (ovaal), die maat was 40 jaar geleden misschien standaard, maar nu allerminst. En vannacht bedacht ik me pas dat in de kinderwagen natuurlijk ook iets van 'beddengoed' moet. Echt heel dom dat ik dat niet eerder bedacht heb!

En inderdaad vannacht bedacht ik me dat. Ik lig echt heel de nacht te woelen en draaien, ben veel wakker en moet meerdere keren naar het toilet. Ben ik de enige die zo ruk slaapt?
anoniem_335611 wijzigde dit bericht op 09-10-2017 21:12
Reden: Omdat ik niet meer kan onthouden wie wat zegt en dus steeds vanalles aanpassen moet of terug lezen. Zwangerschapsdementie? ;)
65.35% gewijzigd
@geboortekaartje, we hebben de proefdruk binnen. Iets veranderen en dan is het goed. Hebben het weekend gezocht naar een ander kaartje, maar blijven op deze uitkomen.

@Bessie, gelukkig is de placenta iets omhoog gegaan. Dat stelt wel gerust denk ik?

Hier ook net de controle bij de vk gehad. Het kindje is in twee weken tijd 4cm gegroeid (volgens meting navel). Mijn baarmoeder blijkt erg smal te zijn en twee verschillende vk wat het verschil kan verklaren. Voor de zekerheid krijg ik volgende week een groeiecho.
Ik slaap ook niet meer goed, mijn heupen doen pijn en ik moet vaak plassen, maar ik bleek ook blaasontsteking te hebben dus nu aan de AB.
Baby bleek ook rhesus positief en ik ben negatief dus daarvoor prik gehad, als het goed is moet er nu niks meer aan de hand zijn.

Morgen komt hier de kraamzorg voor de intake, gaan ze dan je hele huis bekijken? Of is het meer vooral veel informatie?
Natte tosti..
Daar ben ik ook wel benieuwd naar mwtomatensoep! Hier morgen ook de intake namelijk. Ben wat op internet aan het zoeken, wat ik lees is voornamelijk een gesprek over verwachtingen, aangeven wat je belangrijk vindt. Ze kunnen ook vragen om de slaapkamer te bekijken (en zo gelijk klossen enz bestellen) en de babykamer. Zoals ik het lees is het geen 'keuring' ofzo.. we wachten af!
Ik heb alleen een telefonische intake gehad. Denk omdat het mijn derde is dan. Ik kan het me niet meer herinneren van de eerste maar dat is ook al bijna 17 jaar geleden. Ik weet nog wel dat de verloskundige toen lang was geweest en zij zijn nu ook niet geweest. Komen zij wel bij jullie? Bij een derde gelooft iedereen het wel denk ik
@intakekraamzorg. Hier een paar weken geleden al gehad. Het was voornamelijk een informatief gesprek. Wat kun je van de kraamzorg verwachten, hoeveel uur kraamzorg krijg je enz. Verder nog even doorgenomen wat je moet hebben voor de baby en wat ik nog niet had werd opgeschreven zodat ik dat kon gaan regelen. Ze gingen verder niks controleren ofzo. Qua wensen ik heb een specifieke wens doorgegeven. Ik wil graag borstvoeding geven. Maar ik wil wel graag dat het zo natuurlijk mogelijk op gang komt. Wanneer de borstvoeding niet lukt vind ik dit wel jammer maar dan gaan we gewoon over op de fles. Mijn wens is dat borstvoedings zo natuurlijk mogelijk op gang moet komen en dat ik niet wil dat er meteen een kolf aan mijn borsten word gehangen. Vrouw van de kraamzorg heeft dit opgeschreven omdat tegenwoordig er nogal snel een kolf word gebruikt om borstvoeding op gang te brengen. (tenminste dit is mijn idee er van. Wie weet zit ik er naast hoor. maar mevr. van de intake zij wel meteen ooh dan is dat wel even belangrijk om op te schrijven).

@slapen: Hier slaap ik vaak ook erg slecht. Soms 3 tot 4 uurtjes per nacht:(. Hoort er waarschijnlijk dus echt bij.

Morgen mijn allerlaatste werkdag. Dan eerst een dikke week vakantie en dan verlof! Heerlijk.
@fritzzz, ik was heilig er van overtuigd om borstvoeding te geven. Maar ga nu wel twijfelen..ga bijv al stressen hoe ik dat allemaal ga doen?! (Kolfen en bv) Verhalen over moeilijk aanleggen, tepelkloven, ontstekingen etc helpen ook niet echt mee. Ik vraag mij af of dit het voor mij wel allemaal waard is. Ik heb ook nog een paard en spreek ook wel eens af met vriendinnen. Ik wil dit ook kunnen blijven doen zonder in de stress te raken van ow ik moet zorgen dat er genoeg gekolft is. Heb het idee dat het eerste half jaar alleen om "melken" gaat...zo voelt het. Het idee om flesvoeding te gaan geven voor uiteindelijk het gemak staat me tegen maar het moet wel leuk blijven..genoeg kindjes die groot worden van flesvoeding. Ik heb uiteindelijk ook maar een maand bv gekregen toen ik geboren ben. Voor mijn vriend is het ook leuker...hij kan direct ook de baby voeden.

@bessie Gister hebben wij de kinderwagen opgehaald en in elkaar gezet. Ook ik kwam er achter dat er ook een matrasbeschermer etc in moet. Dacht ik alles te hebben...helaas. Dus nog even verder shoppen.

Intake hebben wij al gehad. Was een leuk gesprek dus ben benieuwd hoe de kraamverzorgster is die we gaan krijgen.

Volgens mij is dit wel de tijd van de twijfels...ik wil nu toch misschien de baby 1 a 2 weken bij ons op de slaapkamer hebben om aan de geluidjes etc te wennen. Dus opzoek naar een betaalbaarwiegje...ben geen fan van tweedehands dus nu op zoek naar leuke aanbiedingen. Maar blijf twijfelen...zal er allemaal wel bij horen haha

@slapen Toevallig heb ik de afgelopen 2 a 3 nachten heerlijk geslapen! Rond 6 uur moet ik er wel echt uit om naar de wc te gaan maar het is gelukkig wel al minder geworden.
Wij hebben inderdaad ook een wiegje op onze slaapkamer voor de eerste weken. Het is wel fijn de kleine de eerste tijd zo dicht mogelijk bij je te hebben.

Ik slaap deze week ook wel weer redelijk gekukkig. Ik heb ook sinds twee dagen geen last meer van mijn maag of maagzuur. Dat was echt een drama de afgelopen weken. Misschien is ze van positie gewisseld? Hoe dan ook. Ik hoop dat dit zo blijft nu. Hebben jullie veel laat van maagzuur?
Ik heb er sinds een week veel last van.

Hier blijft de baby voorlopig bij ons op de kamer, hebben een co-sleeper gekoch t zodat hij echt lekker dichtbij is en we er niet bij elk kikje uit hoeven. Ook met borstvoeding is dat handiger.

Wat betreft wiegje; als je er een nieuw matrasje inlegt is er toch niks mis met tweedehands?
Natte tosti..
Erg he MevrouwTomatensoep? Ik vind het echt een hele vervelende kwaal. Maag doet vaak gewoon echt zeer! Niet leuk. Ik hoop dat het vanaf nu wegblijft maar dat zal wel niet.

Wij hebben het wiegje waar mijm zusjes in hebben gelegen en als laatste het kindje van mijn beste vriendin. Vind het wel mooi dat het op deze manier bij ons blijft.
@intake kraamzorg, wat grappig, die hebben wij ook morgen! Ik ben benieuwd, zal voor de zekerheid wel even extra opruimen boven... spullen hebben wij bijna compleet dus dat komt wel goed denk ik. Maar inderdaad zeg, in de wandelwagen moeten ook lakentjes! Grappig dat we dat allemaal vergeten.

@groeiecho, tot nu toe nog niets over gehoord. Maar we hebben donderdag weer controle en dan wil ik wel vragen hoe het gaat met de groei. Bij de twintig weken echo liep het kindje een week voor en ik ben wel benieuwd hoe dat dan nu is.

@vermoeidheid, blijft hetzelfde. Ik probeer inderdaad een ritme aan te houden, ik sta samen met mijn man op en doe ‘s ochtends maximaal 1 ding en dan na de lunch een middagdutje. Dan koken en eten en ‘s avonds op de bank haha heel spannend programma! Lukt niet altijd, soms heb ik meer afspraken. Maar ik merk wel dat een middagdutje essentieel is voor de gezelligheid ‘s avonds! :biggrin:

@voeding, ik wil graag borstvoeding geven. Maar ik zie ook wel op tegen de praktische kant, dat alle voedingen van mij afhangen en straks kolven en zo. Ik wil ook graag weer verder met mijn paard, had me al helemaal verheugd op lange buitenritten maar dat zit er natuurlijk helemaal nog niet in! Ach we zie wel hoe het gaat. Als het niet werkt is flesvoeding net zo goed.

@huilbui/hormonen, ik heb ook een paar flinke buien gehad. Vooral rond mijn paard, de frustratie om zelf niets te kunnen en het overlaten van de zorg aan mijn bijrijderrs die natuurlijk net niet helemaal precies alles doen zoals ik dat zou doen :)

@maagzuur, ik heb er ook veel last van, vooral ‘s nachts. We hebben nu het hoofdeind van het matras omhoog gezwt met kussens er onder, dat scheelt een hoop. Tussen al het plassen en de maagzuur en ook niet lekker liggen door dikke buik sliep ik steeds minder. Nu weer een stuk beter! Misschien een tip :)

@cursus, doen jullie (al) een bevallingscursus? Wij doen hypnobirthing, vorige week de eerste les gehad en dat is heel goed ‘bevallen’ haha :biggrin: ik wil wel graag een natuurlijke bevalling met zo min mogelijk ingrepen, voor zover mogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven