Relatiebreuk essentials

10-10-2017 13:55 26 berichten
Ik ben sinds een paar weken weer vrijgezel na een relatie 5 jaar. Omdat mijn ex mijn vorige nick kende, heb ik voor de zekerheid een nieuwe genomen.

Uiteraard valt de breuk mij zwaar ondanks het feit dat ik er een punt achter heb gezet. Voor mij was het op. De eerste weken maakte ik mij vooral zorgen om mijn ex, die heel slecht omging met de breuk. Nu het met hem wat beter gaat, is het mijn beurt. Ik was al veel afgevallen door de zorgen, maar nu is mijn eetlust wederom verdwenen.

Tijd om mezelf wat extra te verwennen dus! Ik ging vol goede moed wat webwinkels af, maar ik heb totaal geen inspiratie. Normaal gezien ga ik dan voor een douchegel met een lekker geurtje, nieuwe lippenstift, shampoo,... kortom beautyartikelen. Maar niets kon mij bekoren. Het gaat dus echt niet goed... :facepalm:

Dus dames, help mij uit de nood: Wat doen/kopen jullie om jezelf op te beuren of te verwennen na een relatiebreuk? :popcorn: :gift:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nieuwe spulletjes gekocht voor in huis. Mijn huis.
Chocolade, wijn en een kaartje voor een festival.
Inderdaad, leuke spullen voor in huis. Voor mezelf iets kopen vind ik nooit zo nodig.
Als beauty en mode niet kan hebben ,zou ik inderdaad opzoek gaan naar iets van huis decoratie. Nieuwe (geur) kaarsen, plantjes etc.
eh wijn en sushi? telt dat ook?
guppekop schreef:
10-10-2017 14:03
eh wijn en sushi? telt dat ook?
Jazeker! Ik kreeg vandaag inderdaad ook heel veel zin om een flesje te kraken vanavond.

Ik moet ook zeggen dat het idee dat ik nu weer een nieuwe slaapkamer moet/mag uitkiezen en dat ik hierbij volledig mijn eigen smaak mag volgen ook wel opbeurend werkte. Hetzij tijdelijk.
Dus spulletjes voor in huis kopen is inderdaad wel een aanrader.
Ik ben los gegaan op hobby spullen (scrap booking, tekenspullen etc.).
Ex had er niet zoveel mee, dus was ik behoudend in m'n aankopen tijdens de relatie.
Maar daarna ging ik wel even lekker los!
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
Boeken
Dingen voor in huis
Een mooie handtas

Een lekkere massage!
Hobbydingetjes inderdaad! Of sportspullen maken me ook blij (lekker sporten om je hoofd leeg te maken). Fotograferen, tekenen, schilderen, een nieuw dagboek, een bordspel om met vrienden te spelen.. dingen waardoor je bezig bent/blijft. Of een reis of weekendje weg plannen alleen of met een vriend(in).
.
Een weekendje weg vind ik ook een goeie! Maar ja... ga ik mij niet ontzettend eenzaam voelen dan? Wel leuk om iets in de agenda te hebben om naar uit te kijken.

Ik wil ook wel een boek gaan lezen. Doe ik graag. Even mijn eigen ellende vergeten. Eens kijken naar de bestsellers op bol. :sherlock:

Er is trouwens ook een Mexicaan waar ik al heel lang nog eens naartoe wil. Die heeft overheerlijke cocktails en nacho's! :cheers: Misschien moet ik dat dan nu ook maar lekker gaan doen.
Sporten, gezichtsbehandeling, wellness bezoeken met vriendinnen, nieuwe outfit en STAPPEN!
Bearnaise schreef:
10-10-2017 14:57
Een weekendje weg vind ik ook een goeie! Maar ja... ga ik mij niet ontzettend eenzaam voelen dan? Wel leuk om iets in de agenda te hebben om naar uit te kijken.
Ik ga altijd graag naar grote steden (hoeft niet ver, kan ook in eigen land). Die geven me het gevoel van onbekende mogelijkheden. Lekker weekend Antwerpen, Amsterdam of Brussel, lekker shoppen, ronddwalen en stappen. Alleen reizen vind ik ook heerlijk, met een boek in een cafeetje hangen en musea bezoeken.

Oh en lekkere lange natuurwandelingen met een vriendin.
.
OKcomputer, zoals jij het omschrijft klinkt het inderdaad niet slecht. Misschien een weekendje aan zee. Zelf het hotelletje kiezen, eten waar ik zin in hebt, de dingen doen doe ik graag wil doen. Gewoon omdat het kan en over een onbepaalde tijd (hopelijk!) weer niet meer.
Lekker uit borrelen gaan, socializen. Thuis een taart bakken, soep maken. Sporten. Een cursus gaan doen.
Ik was met een ingewikkeld gezelschap naar een museum en dacht: Oh, ik ga nog een keer terug in mijn eentje.
en nu is dat thema afgelopen :cry:
Dus een mooi museum een idee?

Kapper en dan een ander kapsel?

Ik ben nu juist erg van de make up en de huidverzorging dus dat je dat niet kan vinden is mij vreemd :-).
Wel beter voor je portemonnee.
Het-groepje schreef:
10-10-2017 15:52
Kapper en dan een ander kapsel?

Ik ben nu juist erg van de make up en de huidverzorging dus dat je dat niet kan vinden is mij vreemd :-).
Wel beter voor je portemonnee.
Ander kapsel had ik al gedaan voor de breuk :-D Maar top tip voor de andere viva dames die ook net vrijgezel zijn. Dat zijn er een hoop als ik de topics zo bekijk.

Als je aanraders hebt wbt huidverzorging...? Normaal kan ik ook altijd wel wat leuks vinden hoor. Ik had een volledige la vol make-up en een andere la vol beauty producten. Nu zit dat in zakken. :facepalm:
Bearnaise schreef:
10-10-2017 16:01
Ander kapsel had ik al gedaan voor de breuk :-D Maar top tip voor de andere viva dames die ook net vrijgezel zijn. Dat zijn er een hoop als ik de topics zo bekijk.

Als je aanraders hebt wbt huidverzorging...? Normaal kan ik ook altijd wel wat leuks vinden hoor. Ik had een volledige la vol make-up en een andere la vol beauty producten. Nu zit dat in zakken. :facepalm:
Die fall lijn van kiko vind ik qua make up erg mooi.
En beautyproducten van the ordinary bij deciem, ook niet zo duur.

En wat ik laatst ook heb gekocht qua schandalig onzinnig maar gewoon omdat het kan: Heel lekker ruikende spullen om mijn huis mee schoon te maken van marcel's green shop. Ik had daar een handzeep van geprobeerd en was helemaal verslaafd aan dat luchtje.
Maargoed, ik kan iets TE goed geld uitgeven en onzinnig tijd besteden.
Ik heb laatst een avond besteed aan bij alieexpres voor mij en de kinderen nieuwe ov hoesjes bestellen :facepalm:, voor 3 euro weer een verrassing in de bus god-weet-wanneer!
Een avondje uit? Naar een feestje? Nieuwe kleren? Nieuwe tas? Of juist iets kopen wat je normaal niet zou doen maar heel graag wilt, een dure tas? Of bepaalde schoenen? Make-up of een luchtje? Weekendje weg of juist op vakantie?
Het-groepje schreef:
10-10-2017 16:07
En wat ik laatst ook heb gekocht qua schandalig onzinnig maar gewoon omdat het kan: Heel lekker ruikende spullen om mijn huis mee schoon te maken van marcel's green shop. Ik had daar een handzeep van geprobeerd en was helemaal verslaafd aan dat luchtje.
Klinkt als iets wat ik ook zou kunnen doen. Net zoals een avond besteden aan het uitzoeken van iets dat ik totaal niet nodig heb en na levering ongebruikt in een kast blijft liggen. Maar ik heb er wel lol in... :facepalm: :proud:
Bearnaise schreef:
10-10-2017 16:01

Bij mij is het alweer een half jaar geleden. Moet zeggen, sindsdien wel een hoop veranderd.

Wat overigens ook hielp was er echt even uit alleen. Naar het bos of strand gaan.
Nog eentje die weer vrijgezel is.. ik lees mee!

Ik wens je allereerst veel sterkte.
Mijn drijfveer is nu ook de realisatie dat ik een frisse start kan maken (al had ik het niet zelf uitgemaakt). Op zoek naar een nieuwe woonruimte en deze inrichten zoals ik wil, volledige focus op mijn studie en veel afleiding zoeken door met vriendinnen leuke dingen te gaan doen.

De mindere momenten worden steeds minder frequent en uiteindelijk vind je je weg wel weer.
(Ik zeg dit nu heel 'nuchter', maar mijn emoties slaan nog ieder uur om van 'laat maar komen dat leventje' tot van ellende niet meer weten waar ik het zoeken moet, maar als je maar voor ogen houdt dat het goed komt en je nu misschien wel dingen kunt doen die je anders niet zo snel gedaan zou hebben, dus maak eens een lijstje voor jezelf :))
Als je de vogels hoort fluiten is het een goede nacht geweest
Ik ging na mijn recentste relatiebreuk vooral voor ervaringen: samen met een vriendin een massage laten doen, reis plannen met een andere vriendin, uit eten, heel veel optredens...

In het begin plande ik elke keer ik mij slecht voelde iets leuks. Nu, een jaar later, plan ik elke keer ik iets leuks tegen kom :-D

Daarnaast breidde ik ook mijn lingeriecollectie uit. Gewoon, voor mezelf. Wat andere vrouwen met schoenen hebben, heb ik nu eenmaal met lingerie.
anoniem_233571 wijzigde dit bericht op 10-10-2017 16:56
Reden: Uitbreiding
18.92% gewijzigd
In my defense, the moon was full and I was left unsupervised
Toen ik vrijgezel werd heb ik bij de eerste de beste afspraak met mn kapster gezegd dat ze nu extreem mocht gaan en heb mn haar af laten scheren, de keer erna knal paars en nog een ronde later blauw geverfd. Gewoon omdat het kon. Nu niet meer zo extreem maar was wel leuk om een keer te doen. Ik ben toen ook een keer uitgebreid wezen winkelen, iets wat ik nooit kon met mn ex erbij. En heb ik mn vriezer gevuld met heel veel magnums en chocolade ijs. En ik ging meer experimenteren met eten koken. En kan nu best lekkere en makkelijke gerechten koken.
Jullie verhalen helpen enorm! :smooch:

Gisteren ben ik volledig gecrashed vrees ik. Vanochtend werd ik wakker met super gezwollen ogen. Ik heb er zelfs wat ijs op moeten leggen.. Vanavond een borrel met collega's. Gaat deugd doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven