I can, I will. End of story.
woensdag 20 september 2017 om 12:46
Welkom, in de volgende post geef ik kort uitleg van mijn afvaldoel en planning, maar dit hoeft van mij niet per se in de beginpost.
Wil je ook wat kilootjes kwijt? Schrijf gezellig mee, we zijn momenteel een klein clubje!
Elke vrijdag update ik de tabel.
I can, I will. End of story!
Wil je ook wat kilootjes kwijt? Schrijf gezellig mee, we zijn momenteel een klein clubje!
Elke vrijdag update ik de tabel.
I can, I will. End of story!
Naam | Lengte | Start | Streef | Huidig | Totaal | BMI |
---|---|---|---|---|---|---|
Judith | 1.69m | 81 | 65 | 66,7 | -14,1 | 23,3 |
Peach | 1.58m | 69,5 | 55 | 5,3 | -12,2 | 23,1 |
Woeffie | 1.70m | 97 | <80 | 85,1 | -11,8 | 29,5 |
Liis | 1.72m | 90 | 68 | 71,4 | -18,6 | 24,1 |
GMS | 1.69m | 87 | 63 | 70,9 | -16,1 | 24,8 |
Marda | 1.67m | 75,5 | 60 | 72,8 | -2,8 | 26,2 |
Ukkepuk | 1.62m | 70 | 60 | 67,9 | -2,1 | 25,8 |
Vietje | 1.72m | 90,7 | 80 | 87,8 | -2,9 | 29,8 |
Superduba | 1.65m | 62,9 | 58 | 59,9 | -3 | 22,1 |
Peppermint | 1.62 | 82 | 68 | 76,8 | -5,2 | 29,3 |
Komkommerig | 1.63 | 67 | 56 | 64 | -3 | 23,9 |
anoniem_303141 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 17:00
58.49% gewijzigd
It's not always easy, but it's worth it.

maandag 9 oktober 2017 om 19:23
Wat goed Molly! Super!! Ik ben hier qua vocht ook aan het dalen gelukkig.
Ik snack wel bovenop mijn lijstjes hoor - maar dan wel komkommer, augurk of tomaat, soms een ei of een soepstengel --- dus pas dat dan nooit aan... Moet er wel bij zeggen... ik haal ook niets in huis. Zolang ik aan het werk ben, gaat het ook een stuk beter qua eten.
In mijn vakanties zit ik veel bij m'n ouders... en die hebben echt alles in huis (chips, snoep, vette hapjes, gebak, drank drank drank, brie etc. etc.) - merk dan altijd dat ik veel meer snoep.
Volgende week heb ik herfstvakantie... dus oh jee... haha!
Inderdaad Woeffie, voor die prijs zou ik er gewoon voor gaan als je het steppen leuk vind.
Ik zet in een 'shame on me' fase haha, vind het echt zo erg dat ik gewoon zo erg mijn conditie heb laten verslechteren dat ik 30 minuten intens dansen niet volhoud... Ik kon dat echt uren achter elkaar. Pffffffffff stom! Maar ja, laat tegelijkertijd zien dat het wel nodig is. Misschien toch ook op zoek naar een sportschool, maar... ik weet niet.
Ik vraag me altijd af of je met elke dag een half uur (en dit dan steeds meer opbouwen) dansen niet net zo veel succes hebt als een uur in de sportschool een beetje janussen.
Wat denken jullie??
Ik zit nu na te denken over wat ik morgen ga eten.... moeilijk moeilijk.
Ik snack wel bovenop mijn lijstjes hoor - maar dan wel komkommer, augurk of tomaat, soms een ei of een soepstengel --- dus pas dat dan nooit aan... Moet er wel bij zeggen... ik haal ook niets in huis. Zolang ik aan het werk ben, gaat het ook een stuk beter qua eten.
In mijn vakanties zit ik veel bij m'n ouders... en die hebben echt alles in huis (chips, snoep, vette hapjes, gebak, drank drank drank, brie etc. etc.) - merk dan altijd dat ik veel meer snoep.
Volgende week heb ik herfstvakantie... dus oh jee... haha!
Inderdaad Woeffie, voor die prijs zou ik er gewoon voor gaan als je het steppen leuk vind.
Ik zet in een 'shame on me' fase haha, vind het echt zo erg dat ik gewoon zo erg mijn conditie heb laten verslechteren dat ik 30 minuten intens dansen niet volhoud... Ik kon dat echt uren achter elkaar. Pffffffffff stom! Maar ja, laat tegelijkertijd zien dat het wel nodig is. Misschien toch ook op zoek naar een sportschool, maar... ik weet niet.
Ik vraag me altijd af of je met elke dag een half uur (en dit dan steeds meer opbouwen) dansen niet net zo veel succes hebt als een uur in de sportschool een beetje janussen.
Wat denken jullie??
Ik zit nu na te denken over wat ik morgen ga eten.... moeilijk moeilijk.
maandag 9 oktober 2017 om 20:16
Ik denk dat dat heel erg afhankelijk is van wat je met dansen doet en wat je in de sportschool doet. Wat ik in een uur in de sportschool doe kan ik wat betreft aantal calorieën niet vergelijken met een half uurtje dansen. Terwijl ik denk ik mijn uur dansen wel kan vergelijken daarmee. Is natuurlijk ook afhankelijk van wat je wil bereiken en wat voor oefeningen of dansen je doet.
Ben wat betreft eten niet zo goed bezig, mijn vriend wilde heel (ja echt heeeul) graag pannenkoeken eten, dus hebben havermoutpannenkoeken (havermout, ei, kwark, bakpoeder en een beetje melk in de blender en voilá een beslag) hebben. Dus heb gister pannenkoeken op en vandaag ook weer omdat er nog over was. Overdag ging het wel goed.
Donderdag ga ik waarschijnlijk uit eten, want heb met een vriendin in de stad afgesproken die ik al lang niet meer gezien heb. En zaterdag hebben we twee verjaardagen, waarbij we bij eentje meeeten (groentesoep en saucijcenbroodjes) en waar bij de ander een ruime hoeveelheid drank geschonken gaat worden. Zit eraan te denken vrijdag eens te gaan zwemmen overdag (als dan het bad open is voor banen trekken) om de schade een beetje te proberen te beperken.
Ben wat betreft eten niet zo goed bezig, mijn vriend wilde heel (ja echt heeeul) graag pannenkoeken eten, dus hebben havermoutpannenkoeken (havermout, ei, kwark, bakpoeder en een beetje melk in de blender en voilá een beslag) hebben. Dus heb gister pannenkoeken op en vandaag ook weer omdat er nog over was. Overdag ging het wel goed.
Donderdag ga ik waarschijnlijk uit eten, want heb met een vriendin in de stad afgesproken die ik al lang niet meer gezien heb. En zaterdag hebben we twee verjaardagen, waarbij we bij eentje meeeten (groentesoep en saucijcenbroodjes) en waar bij de ander een ruime hoeveelheid drank geschonken gaat worden. Zit eraan te denken vrijdag eens te gaan zwemmen overdag (als dan het bad open is voor banen trekken) om de schade een beetje te proberen te beperken.

maandag 9 oktober 2017 om 21:18
maandag 9 oktober 2017 om 21:20
Ik ben sinds ik hier niet meer meeschrijf goed aan het afvallen maar niet op een gezonde manier helaas. Ben grieperig en krijg er (bijna) niks in. Zo jammer dat die kilo's er vaak zo vlug weer aanvliegen als je weer beter kunt eten.
Goede nieuws: ik heb me aangemeld bij de sportschool en heb een app gedownload om bij te houden wat ik eet voor als ik weer kan eten. Misschien sluit ik later weer aan.
Goede nieuws: ik heb me aangemeld bij de sportschool en heb een app gedownload om bij te houden wat ik eet voor als ik weer kan eten. Misschien sluit ik later weer aan.
maandag 9 oktober 2017 om 22:04
Peach daar heb je ook wel gelijk in inderdaad. Met dansen ga ik echt 100%, compleet met zweet, spierpijn, dorst en hijgen... Bij de sportschool ga ik eigenlijk nooit zo hard (althans, tot nu toe heb ik dat nog nooit echt gedaan, als ik het me nu zo bedenk) dus in mijn geval is de dans inderdaad wel effectiever dan de sportschool.
Scheelt ook denk ik dat ik dansen echt geweldig vind denk ik.
Whahaha Ennora, dat scheelt dan wel, je laat de taart dan iig liggen hahaha. Ik zou echt vreeeeeeeeeeeeeeeeeten
Duizel wat balen zeg!! Rotgriep ook! Probeer wel in ieder geval vocht binnen te krijgen (bouillon, thee, water bv.)
Wel goed dat je je hebt aangemeld bij de sportschool. Ik kom de drempel qua kosten en afstand niet over. Welke app heb je gedownload?
Eetlijstje morgen:
O: havermout met hennepzaad en wat yoghurt mix - morgen een lange dag, met om 7.30 gewoon al een oudergesprek, dus heb een stevige start nodig.
T: halve komkommer + 3 augurken
L: 5 maïswafels, 5 runder knakworstjes + sla, met komkommer, tomaat en tonijn ---- nu niet vergeten!!!
T: cup a soup + 2 rijstwafels
D: wok met boerenkool, broccoli, bloemkool en soepgroenten (staat op het pak, maar het zijn echt grote stukken groenten als wortel, selderij, erwtwen etc.) ((( dit kan nog veranderen, nu heb ik hier zin in, maar... gezien de dag van morgen kan ik ook best zeggen pfffff ik doe iets simpelers )))
Werk morgen dus van 7.30 en heb vergadering tot 17.30
En ben nu klaarwakker terwijl ik eigenlijk echt wil slapen
Heb ik weer
Scheelt ook denk ik dat ik dansen echt geweldig vind denk ik.
Whahaha Ennora, dat scheelt dan wel, je laat de taart dan iig liggen hahaha. Ik zou echt vreeeeeeeeeeeeeeeeeten

Duizel wat balen zeg!! Rotgriep ook! Probeer wel in ieder geval vocht binnen te krijgen (bouillon, thee, water bv.)
Wel goed dat je je hebt aangemeld bij de sportschool. Ik kom de drempel qua kosten en afstand niet over. Welke app heb je gedownload?
Eetlijstje morgen:
O: havermout met hennepzaad en wat yoghurt mix - morgen een lange dag, met om 7.30 gewoon al een oudergesprek, dus heb een stevige start nodig.
T: halve komkommer + 3 augurken
L: 5 maïswafels, 5 runder knakworstjes + sla, met komkommer, tomaat en tonijn ---- nu niet vergeten!!!

T: cup a soup + 2 rijstwafels
D: wok met boerenkool, broccoli, bloemkool en soepgroenten (staat op het pak, maar het zijn echt grote stukken groenten als wortel, selderij, erwtwen etc.) ((( dit kan nog veranderen, nu heb ik hier zin in, maar... gezien de dag van morgen kan ik ook best zeggen pfffff ik doe iets simpelers )))
Werk morgen dus van 7.30 en heb vergadering tot 17.30

Heb ik weer
maandag 9 oktober 2017 om 22:41
Klinkt goed jouw eetlijstje!
Zal mijn eetlijstje van vandaag ook nog posten, wat betreft drinken heb ik vrijwel alleen water op dat zet ik er verder niet bij.
O: 250ml magere kwark met een theelepeltje suiker en wat pure chocoladehagelslag plus glas met zeer aangelengde aanlenglimonade
L: twee volkorenboterhammen met magere filet americain
T: Halve komkommer
D: 2 havermoutpannenkoek, 1 met spek, 1 met pasta. Toetje was een een of andere straciatellakwark
Wel goed gesport vanavond, maar ben niet gelukkig met mijn avondeten. Morgen mag ik weer zelf boodschappen doen dus dan ga ik zelf wat uitzoeken. Morgen ook weer sporten, wil deze week in elk geval vier keer gaan. Verwacht dat mijn eetlijstje van morgen als volgt word:
O: 250ml magere kwark met een theelepeltje suiker en wat pure chocoladehagelslag plus glas met zeer aangelengde aanlenglimonade
T: Cherrytomaatjes
D: Een hamburger (die zag ik nog in de koelkast liggen en moeten op) met gebakken aardappeltjes met kruiden en gegrilde groente uit de vriezer.
Zal mijn eetlijstje van vandaag ook nog posten, wat betreft drinken heb ik vrijwel alleen water op dat zet ik er verder niet bij.
T: Halve komkommer
D: 2 havermoutpannenkoek, 1 met spek, 1 met pasta. Toetje was een een of andere straciatellakwark
Wel goed gesport vanavond, maar ben niet gelukkig met mijn avondeten. Morgen mag ik weer zelf boodschappen doen dus dan ga ik zelf wat uitzoeken. Morgen ook weer sporten, wil deze week in elk geval vier keer gaan. Verwacht dat mijn eetlijstje van morgen als volgt word:
T: Cherrytomaatjes
D: Een hamburger (die zag ik nog in de koelkast liggen en moeten op) met gebakken aardappeltjes met kruiden en gegrilde groente uit de vriezer.
anoniem_352614 wijzigde dit bericht op 10-10-2017 15:23
3.58% gewijzigd

maandag 9 oktober 2017 om 23:03
maandag 9 oktober 2017 om 23:30
Enora ik heb zo hard gelachen!
Judith, gewoon blijven dansen. Ga ik ook mee beginnen. Goed idee van jou!
Moet ongesteld worden dus kan wel alles wat los en vast staat vreten
. Iedere keer als ik wat te eten wil pakken dan denk ik even aan deze groep en k moet zeggen....'t is inderdaad een goeie stok achter de deur!
Vroeger hoorde ik wel eens anderen zeggen 'na je 40ste verlies je heel moeilijk die extra kilo's' en toen dacht ja zal wel, elk pondje gaat door het mondje. Nu ik zelf over de 40 ben, merk ik dat dat inderdaad het geval is. 't Gaat zoooooo moeizaam, maaaaaarrrr ik geef niet op!
Judith, gewoon blijven dansen. Ga ik ook mee beginnen. Goed idee van jou!
Moet ongesteld worden dus kan wel alles wat los en vast staat vreten
Vroeger hoorde ik wel eens anderen zeggen 'na je 40ste verlies je heel moeilijk die extra kilo's' en toen dacht ja zal wel, elk pondje gaat door het mondje. Nu ik zelf over de 40 ben, merk ik dat dat inderdaad het geval is. 't Gaat zoooooo moeizaam, maaaaaarrrr ik geef niet op!
dinsdag 10 oktober 2017 om 09:33
Natuurlijk Woeffie! Moet zeggen dat het veel op normale pannenkoeken lijkt, maar toch wel anders is. Het lijkt in elk geval niet op van die banaan ei pannenkoekjes. Mijn vriend heeft dat recept alleen ergens opgeslagen op zijn telefoon dus kan het je nu nog niet geven, want hij is er nu niet.
Zo uit mijn hoofd gaat er in elk geval dit in:
90 gram havermout
1 ei
0,5 theelepel bakpoeder (half zakje)
ongeveer 300 gram griekse yoghurt (hier ben ik absoluut niet zeker van)
scheutje melk (om alles wat makkelijker mixbaar te maken)
??? geen idee hoeveel bloem
Zo uit mijn hoofd gaat er in elk geval dit in:
90 gram havermout
1 ei
0,5 theelepel bakpoeder (half zakje)
ongeveer 300 gram griekse yoghurt (hier ben ik absoluut niet zeker van)
scheutje melk (om alles wat makkelijker mixbaar te maken)
??? geen idee hoeveel bloem

dinsdag 10 oktober 2017 om 11:15
Haha, Enora
. Succes Kate, fijn dat dit groepje als een stok achter de deur werkt!
Oh, die dans-dingen van Fitness Marshall zien er echt leuk uit! Als mijn normale dansles een keer niet doorgaat, ga ik dat thuis doen denk ik. Ik woon toch op de 6e verdieping, dus niemand die het ziet
. Misschien kun je het dansen combineren met wat buik- / beenspier-oefeningen? Na een half uur dansen zou je in principe goed opgewarmd moeten zijn dat je die oefeningen er veilig erachteraan kan doen. Je loempia's klinken overigens een stuk lekkerder dan mijn her-opgewarmde pasta van gisteravond.
Woeffie, kun je niet een keertje een proefles volgen om te kijken of je je prettig voelt in die groep? Misschien valt het wel hartstikke mee
.
Wauw Peach, 4x per week sporten, fanatiek!
Oh getsie Duizel! Ik hoop dat je snel weer beter bent!

Oh, die dans-dingen van Fitness Marshall zien er echt leuk uit! Als mijn normale dansles een keer niet doorgaat, ga ik dat thuis doen denk ik. Ik woon toch op de 6e verdieping, dus niemand die het ziet

Woeffie, kun je niet een keertje een proefles volgen om te kijken of je je prettig voelt in die groep? Misschien valt het wel hartstikke mee

Wauw Peach, 4x per week sporten, fanatiek!
Oh getsie Duizel! Ik hoop dat je snel weer beter bent!

dinsdag 10 oktober 2017 om 13:34
Wat zijn jullie allemaal lekker aan het dansen.
Hier schiet sporten er nog bij in, maar achter kleine kinderen aan rennen en huishouden telt ook toch
Ik zit gelukkig niet vaak op de bank .
Gisteren redelijk goede dag gehad maar kreeg s'avonds hongerrrrr...heb toch nog 2 crackers extra op helaas, maar ik kan knorrende maag niet negeren.
Mijn lichaam moet toch even wennen aan minder calorieën..ook hoofdpijn.
Vandaag kom ik weer rond de 1600 uit, vind ik prima.
Kate: ik geloof dat het rond je 40e langzamer gaat.. hier bijna 35 jaar en heb er al last van tov mijn 25e.
Volgens mijn moeder bij 65+ nog erger, maar ja wat maakt het dan nog uit
.
Succes allemaal weer vandaag voor een geslaagde lijndag.
Hier schiet sporten er nog bij in, maar achter kleine kinderen aan rennen en huishouden telt ook toch

Ik zit gelukkig niet vaak op de bank .
Gisteren redelijk goede dag gehad maar kreeg s'avonds hongerrrrr...heb toch nog 2 crackers extra op helaas, maar ik kan knorrende maag niet negeren.
Mijn lichaam moet toch even wennen aan minder calorieën..ook hoofdpijn.
Vandaag kom ik weer rond de 1600 uit, vind ik prima.
Kate: ik geloof dat het rond je 40e langzamer gaat.. hier bijna 35 jaar en heb er al last van tov mijn 25e.
Volgens mijn moeder bij 65+ nog erger, maar ja wat maakt het dan nog uit

Succes allemaal weer vandaag voor een geslaagde lijndag.

dinsdag 10 oktober 2017 om 15:22
Haha zeker werken in het huishouden telt ook zeker mee!
Heb zelf in mijn agenda (bullet journal) een soort calorieënn tracker in de vorm van een soort muur, bij elke 50 bewust verbrande calorieën mag ik een steen inkleuren. Stofzuigen reken ik ook gewoon mee hoor haha
Heb zojuist een nieuwe weegschaal besteld, dus ik hoop dat ik voortaan weer gewoon gewichten kan gaan doorsturen die wel kloppen.
Heb zelf in mijn agenda (bullet journal) een soort calorieënn tracker in de vorm van een soort muur, bij elke 50 bewust verbrande calorieën mag ik een steen inkleuren. Stofzuigen reken ik ook gewoon mee hoor haha
Heb zojuist een nieuwe weegschaal besteld, dus ik hoop dat ik voortaan weer gewoon gewichten kan gaan doorsturen die wel kloppen.
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:05
Ik heb dus vet spierpijn na gisteren, bizar gewoon. Confronterend ook wel, vooral in m'n armen (maar dat wist ik eigenlijk, ik heb echt sterke beenspieren, maar mijn armen..... ander verhaal haha)
Kate: Jaaa goed idee, leuk!! Fijn ook dat het topic je helpt
Liis: Haha, ja, je hebt ook 2 'niveaus' - de ene danseres doet alles in simpelere moves dan de Fit Marshall en de andere danseres.
Wist dit niet eigenlijk, ik dacht gewoon die ene is amateur hahaha, maar hij zij het in 1 van de videos, toevallig. Ik gebruik nu dus nog standaard de 'intensievere' dans, maar vind het wel fijn dat dit optie er is.
De loempia's waren ook heerlijk, was een goede keuze.
Peach: Goed van je die weegschaal, en respect voor die bullet journal. Vind dat dus echt zoooooooooo leuk, maar ben er zooooo veel te lui voor om het te doen haha. Het liefst wil ik gewoon een kant&klare die ik alleen hoef te kleuren/hoef in te vullen haha.
Het is nu 19.00 --- moet nog dansen
- ja ik zeg moet, wil m'n voornemen wel volhouden hè haha.
Nu 19.30... maar ik ga het nu gewoon doen. Hoppa!
Jason Derulo - Swalla
Ariana Grande - Side to Side
Rihanna - Work
David Guetta - Hey mama - halverwege!!!
Ed Sheeran - Shape of you
Britney - Gimme More
Usher - Yea!
Jason Derula - Swalla (vind dit een leuk dansje, betrapte mezelf zelfs in de auto dat ik pasjes (nou ja, armbewegingen) meedeed hahaha, en dat na 1x al
Kate: Jaaa goed idee, leuk!! Fijn ook dat het topic je helpt

Liis: Haha, ja, je hebt ook 2 'niveaus' - de ene danseres doet alles in simpelere moves dan de Fit Marshall en de andere danseres.
Wist dit niet eigenlijk, ik dacht gewoon die ene is amateur hahaha, maar hij zij het in 1 van de videos, toevallig. Ik gebruik nu dus nog standaard de 'intensievere' dans, maar vind het wel fijn dat dit optie er is.
De loempia's waren ook heerlijk, was een goede keuze.
Peach: Goed van je die weegschaal, en respect voor die bullet journal. Vind dat dus echt zoooooooooo leuk, maar ben er zooooo veel te lui voor om het te doen haha. Het liefst wil ik gewoon een kant&klare die ik alleen hoef te kleuren/hoef in te vullen haha.
Het is nu 19.00 --- moet nog dansen

Nu 19.30... maar ik ga het nu gewoon doen. Hoppa!
Jason Derulo - Swalla
Ariana Grande - Side to Side
Rihanna - Work
David Guetta - Hey mama - halverwege!!!
Ed Sheeran - Shape of you
Britney - Gimme More
Usher - Yea!
Jason Derula - Swalla (vind dit een leuk dansje, betrapte mezelf zelfs in de auto dat ik pasjes (nou ja, armbewegingen) meedeed hahaha, en dat na 1x al
anoniem_303141 wijzigde dit bericht op 10-10-2017 20:05
37.95% gewijzigd

dinsdag 10 oktober 2017 om 20:30
Haha Evda, moet zeggen dat ik wel alleen stofzuigen meetel als ik wat langer stofgezogen (???) heb. Was laatst bijna een uur bezig, dan tel ik het wel mee. Wanneer ik alleen even door de woonkamer heenga tel ik het niet mee.
Haha Judith, ik vind het vooral heel leuk om het maken. Heb altijd veel getekend, maar deed het de laatste jaren niet meer omdat ik geen inspiratie had en nu loop ik weer over. Heb vandaag de maand december afgemaakt en mag van mezelf nu even niet meer verder werken dan mijn futurelog voor 2018 (want er beginnen al langzaam dingen gepland te worden voor 2018 dus dan is dat wel handig).
Denk wel dat er met mijn eten wat mis gaat. Heb net even grof zitten rekenen met mijn vriend wat ik vandaag (een heel gemiddelde dag) gegeten heb en kom zo uit tussen de 1000 en 1200 calorieën (weet het niet precies, weeg geen eten af en we hebben van niet alles verpakkingen of we waren te lui om ze erbij te pakken). Ben maar een klein meisje, maar misschien dat dit wel heel overdreven weinig is... Maar zou ook niet weten hoe ik het aan zou kunnen vullen, ik zit oprecht constant vol.
Heb wel lekker gesport vanavond, nieuw record gezet met roeien. In 16 minuten ruim 3km (en 150 calorieën). Terwijl ik de vorige keer in die tijd 2 of 2,5 km (weet het niet meer zeker) deed! Daarna kon ik niet meer, niet door mijn conditie, had gemakkelijk de 5 km vol kunnen maken. Maar ik heb op beide handen twee blaren door het roeien. Ga binnenkort maar eens van die sporthandschoentjes halen... Daarna ook nog buikspieren getraind, tot mijn arm vast kwam te zitten (zeurende blessure) en daarna alleen nog rustig gestretcht en wat beenspieroefeningen gedaan.
Én ik heb morgen twee sollicitaties, dus hopelijk kan ik me dan gaan inschrijven bij een dansschool
Haha Judith, ik vind het vooral heel leuk om het maken. Heb altijd veel getekend, maar deed het de laatste jaren niet meer omdat ik geen inspiratie had en nu loop ik weer over. Heb vandaag de maand december afgemaakt en mag van mezelf nu even niet meer verder werken dan mijn futurelog voor 2018 (want er beginnen al langzaam dingen gepland te worden voor 2018 dus dan is dat wel handig).
Denk wel dat er met mijn eten wat mis gaat. Heb net even grof zitten rekenen met mijn vriend wat ik vandaag (een heel gemiddelde dag) gegeten heb en kom zo uit tussen de 1000 en 1200 calorieën (weet het niet precies, weeg geen eten af en we hebben van niet alles verpakkingen of we waren te lui om ze erbij te pakken). Ben maar een klein meisje, maar misschien dat dit wel heel overdreven weinig is... Maar zou ook niet weten hoe ik het aan zou kunnen vullen, ik zit oprecht constant vol.
Heb wel lekker gesport vanavond, nieuw record gezet met roeien. In 16 minuten ruim 3km (en 150 calorieën). Terwijl ik de vorige keer in die tijd 2 of 2,5 km (weet het niet meer zeker) deed! Daarna kon ik niet meer, niet door mijn conditie, had gemakkelijk de 5 km vol kunnen maken. Maar ik heb op beide handen twee blaren door het roeien. Ga binnenkort maar eens van die sporthandschoentjes halen... Daarna ook nog buikspieren getraind, tot mijn arm vast kwam te zitten (zeurende blessure) en daarna alleen nog rustig gestretcht en wat beenspieroefeningen gedaan.
Én ik heb morgen twee sollicitaties, dus hopelijk kan ik me dan gaan inschrijven bij een dansschool

dinsdag 10 oktober 2017 om 20:32

woensdag 11 oktober 2017 om 10:22
Peach Haha nee dat is zo een kwartier stofzuigen zet niet erg zoden aan de dijk.
Gisteren mezelf gruwelijk misdragen en s'avonds veel gesnoept.
Zo zonde.
Nu mezelf herpakken maar weer.
O magere vanille yoghurt met havermout en rozijntjes
T Mini krentenbol
L: 2 bruine bolletjes kaas
T:. Banaan
D: maaltijdsalade + cup a soup
T beetje yoghurt
Gisteren mezelf gruwelijk misdragen en s'avonds veel gesnoept.
Zo zonde.
Nu mezelf herpakken maar weer.
O magere vanille yoghurt met havermout en rozijntjes
T Mini krentenbol
L: 2 bruine bolletjes kaas
T:. Banaan
D: maaltijdsalade + cup a soup
T beetje yoghurt
woensdag 11 oktober 2017 om 11:58
Peach, ik kijk vanmiddag even!
Oh nee Evdaaaaaa!!! Niet meer doen!
Vandaag heb je wel een heel net lijstje!!!
Mijn eetlijstje vandaag:
O: kleine eierkoek + banaan
T: komkommer + plakjes kipfilet
L: havermout met kaneel, zoetstof + 25gr van de yoghurt pitten mix (noten, gedroogd fruit en zaden+pitten)
---- Heb dit vandaag voor het eerste geprobeerd met kokend water erop en dan af laten koelen... OMG... was gewoon lekkerder dan normaal... en vult zooooooo goed, en lekker warm... Dus... dit wordt een nieuwe hit
T: xx - middag tussendoortje vergeten. Denk soeppie als ik thuis kom
D: groenten wok + pita (jaja, weer)
Oh nee Evdaaaaaa!!! Niet meer doen!

Vandaag heb je wel een heel net lijstje!!!
Mijn eetlijstje vandaag:
O: kleine eierkoek + banaan
T: komkommer + plakjes kipfilet
L: havermout met kaneel, zoetstof + 25gr van de yoghurt pitten mix (noten, gedroogd fruit en zaden+pitten)
---- Heb dit vandaag voor het eerste geprobeerd met kokend water erop en dan af laten koelen... OMG... was gewoon lekkerder dan normaal... en vult zooooooo goed, en lekker warm... Dus... dit wordt een nieuwe hit
T: xx - middag tussendoortje vergeten. Denk soeppie als ik thuis kom
D: groenten wok + pita (jaja, weer)
woensdag 11 oktober 2017 om 15:02
Ik heb heel goed nieuws! Ik heb een baan!
Het is tijdelijk, van na de herfstvakantie tot aan de kerstvakantie, maar toch, werk is werk én gewoon op een school als vakdocent, dus precies waar ik voor opgeleid ben
Dus voorlopig ben ik eventjes van de stress van het werk zoeken af. Ga vanavond ook met mijn vriend uit eten om het te vieren, dus moet even kijken wanneer ik dan ga sporten ipv. vanavond. Denk dat ik morgenochtend eventjes ga.
Evda, wat een goed idee om rozijntjes in je yoghurt te doen! Ben zelf geen fan van havermout of noten (sterker nog, kan tegen een hoop noten niet zo goed) maar rozijntjes vind ik heerlijk!
EDIT: nog meer leuk nieuws, mijn weegschaal kwam zojuist binnen!
Het is tijdelijk, van na de herfstvakantie tot aan de kerstvakantie, maar toch, werk is werk én gewoon op een school als vakdocent, dus precies waar ik voor opgeleid ben

Dus voorlopig ben ik eventjes van de stress van het werk zoeken af. Ga vanavond ook met mijn vriend uit eten om het te vieren, dus moet even kijken wanneer ik dan ga sporten ipv. vanavond. Denk dat ik morgenochtend eventjes ga.
Evda, wat een goed idee om rozijntjes in je yoghurt te doen! Ben zelf geen fan van havermout of noten (sterker nog, kan tegen een hoop noten niet zo goed) maar rozijntjes vind ik heerlijk!
EDIT: nog meer leuk nieuws, mijn weegschaal kwam zojuist binnen!

woensdag 11 oktober 2017 om 16:54
Peach: Wat goed! Wat voor docent ben je, als ik vragen mag?? Maar gefeliciteerd!!!
Ook fijn van de weegschaal haha.
Net nog even naar je eetlijstje gekeken...Misschien wat fruit aan je ontbijt toevoegen ofzo?
Het lijkt mij zo 'op zich' niet weinig wat je eet. Weet je zeker dat je maar aan de 1000 kcal zit????

Ook fijn van de weegschaal haha.
Net nog even naar je eetlijstje gekeken...Misschien wat fruit aan je ontbijt toevoegen ofzo?
Het lijkt mij zo 'op zich' niet weinig wat je eet. Weet je zeker dat je maar aan de 1000 kcal zit????
woensdag 11 oktober 2017 om 17:02
Biologie (2e graads).
Ja dat vraag ik me ook af of het echt die 1200 calorieën zijn waar we op uitkwamen. Vind het zelf als ik het zo zie (en in mijn maag voel) ook helemaal niet weinig. Het is wel zo dat ik bij het avondeten ik denk grotendeels uit de gegrilde groente bestond. Kook voor twee personen, maar uiteindelijk gaat 2/3 naar mijn vriend haha
Ja dat vraag ik me ook af of het echt die 1200 calorieën zijn waar we op uitkwamen. Vind het zelf als ik het zo zie (en in mijn maag voel) ook helemaal niet weinig. Het is wel zo dat ik bij het avondeten ik denk grotendeels uit de gegrilde groente bestond. Kook voor twee personen, maar uiteindelijk gaat 2/3 naar mijn vriend haha
donderdag 12 oktober 2017 om 17:22
Oh leuk Peach! Wij hebben bij ons ook een bio vacature haha.
Ik vind het ook niet weinig als ik het zo lees, ik eet ook niet veel maar ook wel zoiets en ik zit gemiddeld tussen de 1400 en 1600 (eet wel meer vetten)
Wat is het overigens stil hier!! Echoooooooo!!
Mijn eetlijstje vandaag is ... weet ik niet haha.
O: banaan + mini eierkoek
T: stukjes kipfilet
L: havermout met kaneel en wat yoghurt pitten mix - gemaakt met kokend water <3
T: xxxx
D: Groene salade van de jumbo (dus geen maaltijd salade, maar puur sla, paprika, komkommer, wat kaas en croutons) met zelf nog wat augurk toegevoegd en wat uitgebakken spekjes
Tot hier gaat het goed... maar ... had ook trek in een pistolet, dus een meergranen pistolet meegenomen, met brie... veel brie...
Jammer weer ... Lijstje was zo mooi!!
Ben benieuwd morgenochtend, zie zoveel wisseling in gewicht dat ik geen idee heb!
Ik vind het ook niet weinig als ik het zo lees, ik eet ook niet veel maar ook wel zoiets en ik zit gemiddeld tussen de 1400 en 1600 (eet wel meer vetten)
Wat is het overigens stil hier!! Echoooooooo!!
Mijn eetlijstje vandaag is ... weet ik niet haha.
O: banaan + mini eierkoek
T: stukjes kipfilet
L: havermout met kaneel en wat yoghurt pitten mix - gemaakt met kokend water <3
T: xxxx
D: Groene salade van de jumbo (dus geen maaltijd salade, maar puur sla, paprika, komkommer, wat kaas en croutons) met zelf nog wat augurk toegevoegd en wat uitgebakken spekjes
Tot hier gaat het goed... maar ... had ook trek in een pistolet, dus een meergranen pistolet meegenomen, met brie... veel brie...
Jammer weer ... Lijstje was zo mooi!!
Ben benieuwd morgenochtend, zie zoveel wisseling in gewicht dat ik geen idee heb!