scheiden?

11-10-2017 16:42 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo lieve leden,

Ik ben nieuw hier en hoop dat jullie me enig inzicht kunnen geven in wat ik moet doen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, sinds dat ik met deze man getrouwd ben ken ik alleen maar ellende. De ene week gaat het heel erg goed en de andere week totaal niet. Er is veel ruzie, gescheld en geschreeuw... vaak fysieke ruzies maar ook psychologische ruzies.
Voordat we getrouwd waren leek hij de ideale partner, maar dat bleek absoluut niet zo te zijn. Ik krijg van hem totaal niet het gevoel dat hij me waardeert als vrouw, altijd het gevoel gehad dat ik inruilbaar was voor andere en dan met name zijn moeder. De relatie die die 2 hebben is gewoon ziekelijk. Ik heb het geprobeerd te accepteren, maar zo wil ik niet leven.

we hebben onlangs ruzie gehad en ben naar mijn ouders gegaan omdat ik de situatie niet meer aankon. Ik moest even rust hebben en bijkomen van de situatie. Ik ben inmiddels 3 weken bij mijn ouders en hij heeft nog geen 1 keer gebeld om te kijken hoe het gaat of om voor te stellen om te gaan praten. Dit geintje flikt hij me telkens weer. Altijd moet ik degene zijn die de "gebroken vaas" moet lijmen. Ik ben het zat. Ben verdrietig om het feit dat hij zo koppig is dat hij niet eens probeert in contact met me te komen.

Mijn verstand zijn scheiden van die vent, hij maakt je alleen maar ongelukkig, maar mijn gevoel is bang. Bang om alleen achter te blijven. Bang om niemand meer tegen te komen. Bang dat ik spijt ga krijgen. Bang dat het toch allemaal mijn schuld is.

Ik leef in een tweestrijd met mezelf. Wordt gek hier en weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb zoveel stress dat ik alleen maar kan huilen. Ik ben nog nooit zo teleurgesteld geweest in iemand. Degene die mijn partner voor het leven had moeten zijn. Die door dik en dun achter me zou staan. pfff

Mijn excuses voor de nogal warrige opmaak en uitleg, zo voel ik me op dit moment en moest mijn hart even luchten.\

Ik weet dat ik de keuze zelf moet maken maar vind het gewoon te moeilijk!
lemoos2 schreef:
11-10-2017 16:53
Liever alleen in alle pais en vree dan zo'n lul de behanger over de vloer. Je bent alleen op papier 'in een relatie', in de praktijk sta je er al tijden alleen voor.
Je slaat echt de spijker op z'n kop! zo voelt het ook echt.... ik heb me in geen tijden zo alleen gevoeld.
liza1984 schreef:
11-10-2017 19:18

bedankt voor jullie motiverende berichten. Ik MOET sterk zijn en beter voor mezelf gaan zorgen. dat weet ik ook allemaal, maar waarom vind ik het dan zo verdomd moeilijk :(
ben je soms (streng) gelovig opgevoed?
wat zeggen je ouders hiervan?
Je zit nog bij je ouders?
Mooi. Heb je rustig de tijd een advocaat te zoeken en de scheidingspapieren te regelen.
Als hij die op de mat vindt is het wel duidelijk, lijkt me.

Of zie je nog een serieuze andere optie?
When in doubt, the auditor is always right!
Auditor schreef:
11-10-2017 20:02
Je zit nog bij je ouders?
Mooi. Heb je rustig de tijd een advocaat te zoeken en de scheidingspapieren te regelen.
Als hij die op de mat vindt is het wel duidelijk, lijkt me.

Of zie je nog een serieuze andere optie?
Nee om eerlijk te zijn niet. Ik zie geen andere optie. ik heb geprobeerd dingen op te schrijven die positief zijn in deze relatie maar kan gewoon echt niets bedenken.
Alle spullen die in huis zijn heb ik allemaal gekocht en wil ze wel graag terug hebben, maar weet nu al dat hij daar heel moeilijk over gaat doen. ook daar heb ik zo geen zin in. De hele tijd dat getouw trek, Ik word er gek van.
ouwewijsneus schreef:
11-10-2017 19:32
ben je soms (streng) gelovig opgevoed?
wat zeggen je ouders hiervan?

Die zijn blij als ik bij hem weg ben
liza1984 schreef:
11-10-2017 20:23
Die zijn blij als ik bij hem weg ben
je ouders hebben het beste met je voor, daar mag je van uit gaan, zeker als je daar nu ook mag bivakkeren!
dus??
Je redt het al 3 weken alleen.
Behalve om je spullen op te halen ... waarom zou je teruggaan?

En als zowat het hele huis van jou is qua spullen ... is het financieel een optie om hem uit te kopen en eruit te gooien?
Kom op vrouw! Je moet echt doorzetten nu .. spullen zijn maar spullen en die komen er wel weer mocht het je niet lukken ze terug te krijgen.

Het is nu even erg zwaar maar is het je waard om als psychisch wrak te eindigen als je bij hem blijft? Geloof me dat wil je niet (heb zelf ook in een erg destructieve relatie gezeten dus begrijp je twijfels enzo helemaal).

Over een jaar is alles anders en ga en sta je weer volop in je leven. Dan denk je had ik maar eerder voor mezelf gekozen. Dus kies alsjeblieft voor jezelf!!

Sterkte :hug:
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Overigens ... Erg missen doet hij je blijkbaar niet.
Als hij 3 weken kan wachten met bellen en dan nog ruzie ligt te maken ...
Wat schiet er dan nog over van wat er ooit misschien was?
liza1984 schreef:
11-10-2017 20:22

Alle spullen die in huis zijn heb ik allemaal gekocht en wil ze wel graag terug hebben, maar weet nu al dat hij daar heel moeilijk over gaat doen. ook daar heb ik zo geen zin in. De hele tijd dat getouw trek, Ik word er gek van.
Even terug naar de realiteit; jij hebt geen eigen spullen, jullie hebben slechts spullen die van jullie allebei zijn.

Derhalve kun je niet stellen dat hij 'moeilijk' gaat doen, want het zijn ook zijn spullen.

Er is dus niets 'terug' te halen. Jullie zijn getrouwd, namelijk.
anoniem_350628 wijzigde dit bericht op 11-10-2017 20:49
3.01% gewijzigd
.
Ben het helemaal met de adviezen eens maar mis wel een deel van het verhaal.

Hoe kan een relatie zo goed voelen dat je gaat trouwen en dan in ene zo veranderen na het huwelijk? Komt me zo vreemd voor...
Je hebt je in tijden niet zo alleen gevoeld, zeg je. En zo zou je je ook voelen als je nu met hem was, zoals hij is. HIj is slecht, bad news.
In een dergelijke relatie kun je je nog veel eenzamer voelen dan wanneer je single leeft. Alle redenen dus om bij hem weg te gaan.

Je bent met een hond stukken beter af. Ik zou een hond nemen als ik jou was, indien je situatie dat tenminste toe laat. Van honden krijg je tenminste alles terug wat je er in stopt.

En als je je spullen gaat halen, neem wat vrienden mee, je vader, wat ooms en zo. Niet zeggen wat je gaat halen. Gewoon dat je je spullen komt halen.
iones wijzigde dit bericht op 11-10-2017 20:57
14.18% gewijzigd
vivautrecht85 schreef:
11-10-2017 20:50
Ben het helemaal met de adviezen eens maar mis wel een deel van het verhaal.

Hoe kan een relatie zo goed voelen dat je gaat trouwen en dan in ene zo veranderen na het huwelijk? Komt me zo vreemd voor...
Denk dat haar man...net als mijn ex man is..een wolf in schaapskleren.
Dus vreemd...Nee
Verkeerd gelezen...sorry...sterkte TO
anoniem_352276 wijzigde dit bericht op 11-10-2017 21:01
95.57% gewijzigd
oei oei oei, ik ben bij regel drie gestopt met lezen... duh :frusty:
_Amand schreef:
11-10-2017 16:57
Ik twijfel nog, hoor.
:rofl: (ik zag m aankomen en toch blijft ie leuk)
iemand00 schreef:
11-10-2017 17:22
Heb je een relatie omdat het fijn is om je leven met die persoon te delen?, of heb je een relatie om maar niet alleen te zijn?
Kap er mee.
Deze relatie voegt niets positiefs toe in je leven, het zuigt alleen maar energie.
Dan kun je nog beter alleen zijn.
+1
iones schreef:
11-10-2017 20:56

En als je je spullen gaat halen, neem wat vrienden mee, je vader, wat ooms en zo. Niet zeggen wat je gaat halen. Gewoon dat je je spullen komt halen.
WTF?

Ik ben altijd zo blij dat ik in een ander milieu leef wanneer ik dit soort adviezen lees.

Ze zijn gewoon getrouwd, vrijwillig, en zij wil niet meer. Wie heeft er trouwens in godesnaam vrienden en ooms (en een vader, for that matter) die zich voor het karretje van de relatieproblemen van een ander laten spannen?
up4more schreef:
11-10-2017 20:45
Kom op vrouw! Je moet echt doorzetten nu .. spullen zijn maar spullen en die komen er wel weer mocht het je niet lukken ze terug te krijgen.

Het is nu even erg zwaar maar is het je waard om als psychisch wrak te eindigen als je bij hem blijft? Geloof me dat wil je niet (heb zelf ook in een erg destructieve relatie gezeten dus begrijp je twijfels enzo helemaal).

Over een jaar is alles anders en ga en sta je weer volop in je leven. Dan denk je had ik maar eerder voor mezelf gekozen. Dus kies alsjeblieft voor jezelf!!

Sterkte :hug:
dank je wel lieve schat!! hoe meer ik zulke reacties krijg hoe energieker en positiever ik er tegenaan ga kijken
Zijn jullie getrouwd? In gemeenschap van goederen? Hebben jullie een gezamelijke rekening?

Ben je getrouwd n gemeenschap van goederen dan ben jij eigenaar van de helft van alles, wat je ook betaald hebt. Als je niet in gemeenschap van goederen getrouwd bent of helemaal niet getrouwd en je kan aantonen dat jij de spullen hebt betaald zijn ze van jou. in dat geval met een paar mensen alles ophalen op een dag dat hij aan het werk is.

Haal van een gezamelijke rekening de helft af en meldt de bank dat je geen rekeninghouder meer wil zijn. Je blijft voorlopig wel aansprakelijk voor de helft van de hypotheek als het huis van jullie 2en is.

Kan hij bij jouw bankrekening? Meteen veranderen bij de bank. Desnoods zijn pas als verloren melden.

Blokkeer hem op social media en je telefoon. Laat hem maar mailen. Ga niet in discussie met hem. Neem een advocaat als je getrouwd bent. Evt ook vanwege het gezamelijk huis.

Zet het huis te koop of kan 1 van de 2 het helemaal betalen?

Kent hij wachtwoorden ergens van? Verander al je wachtwoorden in iets wat hij niet kan raden.
_Amand schreef:
11-10-2017 20:48
.
:cheer:

Goed antwoord :blabla:
veensteker schreef:
11-10-2017 21:08
Zijn jullie getrouwd? In gemeenschap van goederen? Hebben jullie een gezamelijke rekening?

Ben je getrouwd n gemeenschap van goederen dan ben jij eigenaar van de helft van alles, wat je ook betaald hebt. Als je niet in gemeenschap van goederen getrouwd bent of helemaal niet getrouwd en je kan aantonen dat jij de spullen hebt betaald zijn ze van jou. in dat geval met een paar mensen alles ophalen op een dag dat hij aan het werk is.

Haal van een gezamelijke rekening de helft af en meldt de bank dat je geen rekeninghouder meer wil zijn. Je blijft voorlopig wel aansprakelijk voor de helft van de hypotheek als het huis van jullie 2en is.

Kan hij bij jouw bankrekening? Meteen veranderen bij de bank. Desnoods zijn pas als verloren melden.

Blokkeer hem op social media en je telefoon. Laat hem maar mailen. Ga niet in discussie met hem. Neem een advocaat als je getrouwd bent. Evt ook vanwege het gezamelijk huis.

Zet het huis te koop of kan 1 van de 2 het helemaal betalen?

Kent hij wachtwoorden ergens van? Verander al je wachtwoorden in iets wat hij niet kan raden.
Goede tips !!!
Haal vooral al de belangrijke papieren (hypotheek, paspoort, verzekeringen, foto's, overschrijvingsbewijs van je auto etc) morgen uit huis als hij er niet is.

Neem ook dingen mee die voor jou waarde hebben. Hij zou misschien uit boosheid dingen gaan weggooien of vernietigen.
Tornacense schreef:
11-10-2017 20:46
Overigens ... Erg missen doet hij je blijkbaar niet.
Als hij 3 weken kan wachten met bellen en dan nog ruzie ligt te maken ...
Wat schiet er dan nog over van wat er ooit misschien was?

klopt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven