Geld & Recht alle pijlers

discussie met vriend

13-10-2017 09:25 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren is de accu van de auto vervangen.

Daarbij heeft de monteur per ongeluk een klepje afgebroken die voor onze rekening komt.
Dit gaat maar om 60 euro.
Ik begrijp wel dat wij dit moeten betalen, mijn vriend vindt echter dat dit een fout is van de monteur. En dat dit niet op onze rekening zou moeten komen.

Wat vinden jullie?
Fout monteur, niet op de rekening.

Als hij per ongeluk een deuk zou maken in je auto, zou jij de reparatie dan ook moeten betalen?
Later is nu
Fout van de monteur natuurlijk.
De monteur uiteraard.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waarom zouden jullie betalen voor de fout van de monteur?

(En 'maar' 60€ vind ik nog best een behoorlijk bedrag voor iets waar je niks aan hebt.)
broodjerauweham schreef:
13-10-2017 09:25
Ik begrijp wel dat wij dit moeten betalen

Waarom?
Ik zou hier ook discussie over krijgen als mijn vriend vind dat we dat zelf moeten betalen.

Wij hebben dat toch niet kapot gemaakt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Tr0tter schreef:
13-10-2017 09:38
Waarom?
Ja waarom? Hij maakt het toch kapot.
Bedankt voor de reacties, wij hebben nog niet betaald. Dus mijn vriend gaat vanmiddag bellen.Dan zal het wel een welles nietes spelletje worden...
broodjerauweham schreef:
13-10-2017 09:43
Bedankt voor de reacties, wij hebben nog niet betaald. Dus mijn vriend gaat vanmiddag bellen.Dan zal het wel een welles nietes spelletje worden...
.
Denk je? IK denk dat deze monteur dit helemaal niet op de rekening had mogen zetten. Zou wat worden, de monteur vernielt én repareert je auto en krijgt er nog geld voor ook. Zo houd je jezelf lekker in stand als garage.
Later is nu
Ja precies . Oeps per ongeluk de spiegel eraf en de klant betalen? Lijkt me niet.
broodjerauweham schreef:
13-10-2017 09:43
Als die garage er moeilijk over doet zou het voor mij de laatste keer zijn dat we er heen gegaan zijn.
Als dit klepje (?) afbrak omdat het brak was en redelijkerwijs niet gedemonteerd had kunnen worden zonder af te breken, dan is het voor jullie. Is het afgebroken omdat hij onvoorzichtig was, dan is het voor de garage.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat bij een accu wissel je iets afbreekt wat brak is...
NosceTeIpsum schreef:
13-10-2017 09:52
Als dit klepje (?) afbrak omdat het brak was en redelijkerwijs niet gedemonteerd had kunnen worden zonder af te breken, dan is het voor jullie. Is het afgebroken omdat hij onvoorzichtig was, dan is het voor de garage.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat bij een accu wissel je iets afbreekt wat brak is...
Dit
Als het klepje afbrak omdat het oud was en op het punt stond om stuk te gaan is de rekening voor jullie. Als er niets mis was met het klepje is de rekening voor de monteur.
Waarom steun je je vriend niet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Monteur moet dit herstellen natuurlijk. Tweedehands klepje, prima, maar hij moet het hetstellen.

Hoe kom je erop dat dit 'natuurlijk' voor jullie rekening is?!

Hij schakelt desnoods zijn WA verzekering maar in, maar ik neem aan dat het bedrijf hier ook voor verzekerd is.

Je laat je piepelen, je vriend heeft gelijk.
Waarom vind jij het zo logisch dat jullie dat zouden moeten betalen?
Dreamer schreef:
13-10-2017 09:44
.
Denk je? IK denk dat deze monteur dit helemaal niet op de rekening had mogen zetten. Zou wat worden, de monteur vernielt én repareert je auto en krijgt er nog geld voor ook. Zo houd je jezelf lekker in stand als garage.

HelemAl mee eens. Klopt voor geen meter . Dit zou voor mij de laatste x zijn dat ik mijn auto daar bracht. Ongeacht of hij het nu wel of nIet aan de rekening haalt.
Wat een slechte garage die zO met zijn klanten omgaat
Als het een wat oudere auto is kan ook het klepje best aan vervanging toe zijn geweest. Dus dan lijkt het me voor jullie rekening te komen. Als de monteur onhandig is geweest dan lijkt het mij dat de garage betaald.
Ik ben het ook helemaal met je vriend eens. De monteur heeft het kapotgemaakt en jullie hoeven dat niet te betalen. Belachelijk dat hij zoiets op de rekening durft te zetten.
Monteur natuurlijk!

Wat aso om dit op jullie rekening te zetten
Al zou het maar om 10 euro gaan, ik zou het echt niet betalen.
Monteur breekt het toch af, jullie toch niet?!
Je gaat toch niet iets betalen wat een ander van jullie kapot maakt?
Ik zou degene die de auto naar de garage heeft gebracht e.a. laten afhandelen. Ik neem aan dat die persoon handelingsbekwaam is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hangt ervan af of dat ding afbrak door onhandigheid van de monteur of omdat het sowieso aan vervanging toe was.
Hoe oud is de auto? Bij sleutelen aan oude auto's breekt nu eenmaal weleens iets af, het kan niet zijn dat de garage daar verantwoordelijk voor is. Metaalmoeheid, poreus kunststof e.d. zijn normaal bij oude auto's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven