Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zooooo verjaardag weer overleefd en eerste werkochtend van de week ook...

Weekend was erg zwaar...gister van 11 tot 16.30 constant visite gehad.

Ochtend heeel veel mensen en middag minder, maarja wel continu mensen...

Nijnvriend is echt een schat, want toen de laatsten weg waren, mocht ik lekker op de bank en hij ging opruimen. Voelde me natuurlijk schuldig, maar hij is zoo lief dta het gewoon niet hoeft...

Toen kwamen schoonouders toch nog maar even broodje eten en kijken naar de duplo die ze gegeven hadden en toen Yara naar bed gebracht en toen mocht ik heeeerlijk in bad terwijl Nijvriend de laatste troep opruimde..(had ik al gezegd dat ie zooo lief is?? haha). Toen lekker in bed gekropen en onder de film the interpreter in slaap gevallen (om 20;.45 al...oeps...)

Het was voor Yara ook een veeel te drukke dag blijkbaar, want om 23.30 was mevrouw helemaal overstuur. Stond rechtop in bed te gillen. WIlde drinken of toch niet, neeeee niet drinken......jaaaaa wel drinken.....HAP! HAP! na een paar slokjes haar weer neergelegd en toen zei ze zelf ook meteen Yaya slapen! deed oogjes dicht en tot 3 uur niet meer gehoord. om 3 uur weer even een paar gillen en huiltjes, maar dat was na 5 min over en toen wel doorgeslapen.

Ik ben vanmiddag lekker naar bed gegaan (enogzins onder dwang van mijn moeder) en vanavond lekker vroeg erin en dan hopelijk ben ik er morgen weer een beetje.

Eef en manderley: Hier zien we het ook wel of er nog een derde komt. Ik wil op zich nog steeds een gezin met 3 kids, maar het is allemaal heel dubbel...enerzijds moet ik er niet aan denken ooit weer zwanger te zijn, anderzijds zal ik het getrappel in mijn buik wel weer gaan missen en de (mooie) dikke buik ook als ik een zwangere zie. Maarja we zien het wel, eerst maar eens kijken wat voor kindje de 2e wordt. Misschien denk ik dan wel hetzelfde als Eef: Tis druk zat en nu even niet. En ja zit er veel leeftijdverschil in, ja dan zit je ook weer langer in de kids en hoewel ik bijna iedere seconde volop geniet van het mama zijn, heb ik ook weleens momenten dat ik denk Tja als ik nu geen kind had gehad had ik dit gedaan of zus gedaan....en ik kan bij wijze van niet wachten tot ik met vriend weer een mooie reis kan maken...dus we zullen het zien....of die derde er ooit komt.

Manderley: het lijkt me wel vervelend dat gevoel dat man er nog steeds niet 100% achter staat...hoewel minder negatief als eerst...lijkt me gewoon niet lekker om te weten...

Helpen is hier ook hot! Stofzuigen doet mijn moeder meestal op maandag en ik dan op vrijdag als Yaya slaapt...want dat werkt idd voor geen meter als ik vriend mag geloven.

ze wil helpen poetsen en opvouwen enz enz

Heerlijk om te zien.

Verder weinig nieuws geloof ik.

op werk gaat het zijn gangetje. Ik had mail gestuurd naar UOH over etentje morgenavond en BHV volgende week dat ik morgen sowieso niet mee ga en dat ik nog niet weet of ik BHV zie zitten (uur heen rijden, hele dag cursus en dan uur terug) en wist eigenlijk niet zo goed hoe ze zou reageren, maar reageerde heel lief dat het belangrijkste was dat ik er bovenop zou komen...dus ja ze heeft haar menselijke kant gevonden geloof ik...haha

Liefs Nijn
Hai,

Door het karakter van Ibbin hebben wij zijn verjaardag niet uitgebreid gevierd, hij trekt dat echt niet. We hadden in totaal 10 mensen op bezoek (4 opa's en oma's, 3 overgrootmoeders, 3 broers/zussen) en (dus) 8 kadootjes en dat was meeeer dan genoeg voor hem.

Nijn, lief van Nijnvriend dat hij je zo ontzien heeft. Heeft Yara vandaag ook nog "naweeen" gehad?

Ik hoor van iedereen met oudere kinderen dat dit de tropenjaren zijn en dat als ze eenmaal 4 worden, het ineens veel beter te behappen wordt, omdat ze dan steeds meer zelf kunnen. Zag dat gisteren ook wel op een verjaardag, die vriend van ons zei gewoon tegen zijn kids (van 4 en 7) "ga maar boven spelen" en hup, daar gingen ze. Dus voor de keuze voor tweede/derde moet je eigenlijk dat ook meenemen, dat het niet zo retedruk blijft als nu. Aan de andere kant... ben je zometeen bijna uit de drukte, ga je je er weer opnieuw in storten...

Ik maak nog elke avond Dochter wakker voor voeding. Ik heb nog heel veel melk in de vriezer liggen, dus had een plannetje bedacht: ik wilde Dochter meteen na avondeten melk geven uit de vriezer, en dan 's avonds kolven om de melk in de vriezer te "verversen", en dan steeds een kwartiertje vroeger kolven, tot ik qua kolven op hetzelfde tijdstip uitkwam als het drinken, en dan weer live gaan voeden. Leuk bedacht, maar werkt dus niet. Want Dochter werd braaf wakker op het tijdstip dat ze dus normaal bv zou krijgen. Dus nu maar iedere keer een kwartiertje vroeger "live" voeden tot we op het begin van de avond zitten...
De naweeen vandaag vielen mee.

WIlde vanmiddag niet slapen, maar was daardoor aan het einde van de middag doodmoe en strontvervelend..

Lag ook al om 18.30 in bed....geen kik meer gegeven...

Hoop dat het idd zo is dat ze dan niet morgen eerder wakker wordt, want tis mijn mama dag en ik wil wel graag even uitslapen....ik vind half 8 prima, maar liever niet eerder...

Maarja dat zien we dan ook wel weer...

Tuurlijk wordt het alleen maar makkelijker en juist daarom....meteen een drede lijkt me echt rete zwaar en als je dan lang wacht is het net zo makkelijk en begin je van voor af aan, maarja waar heb ik het over? De tweede zit nog hoog en droog in mijn buik....dus we zien het wel!

Vriend denkt trouwens ook nog steeds dat hij 2 wel prima vindt hoor....dus ach das allemaal veeel latere zorg.
Het ging vandaag zo goed op de psz dat hij de hele tijd mocht blijven! We hadden afgesproken dat ik hem 11.00 uur zou ophalen, vlak voor de andere moeders kwamen (11.15 uur), omdat ze anders in paniek raken (andere kinderen worden opgehaald, ik niet, dat idee). Maar ze hadden me dus gebeld dat het zo goed ging dat 11.15 uur ook goed was. Helaas was ik net de deur al uit, dus ik kwam braaf om 11.00 uur, maar het idee dat het dus zo goed gaat dat hij gewoon de hele tijd er kan zijn is wel prettig!

En vamorgen was mijn vrienin er met haar zoon, en die heeft heerlijk met Dochter gespeeld en vriendin en ik konden eindelijk eens een gesprek voeren zonder die jochies uit elkaar te trekken! jippie!
Ik ben vandaag van de trap gevallen

Gelukkig zonder kinderen. Heb een flinke smak gemaakt en nu heb ik een beurse plek op mijn been. Had wel een engeltje op mijn schouder, want ik had twee kleerhangers in mijn hand en die zijn op miraculeuze wijze precies in de bocht van de trap achter de leuning blijven haken, en ik heb me daar aan vast kunnen pakken en dat heeft de val gebroken.
Jeetje eef, wat zul je geschrokken zijn! Ik hoop dat je vandaag niet teveel last hebt van je beurse plek en spierpijn.
Ik heb vanavond voor het eerst sinds dagen weer iets kunnen eten. Overdag lukt het me nog wel om iets te eten, maar 's avonds dus niet ivm misselijkheid. Ooo, wat smaakt eten dan lekker ik had echt zin avondeten.

Het is compleet nutteloze informatie maar ik moest het even kwijt.
ha Manderley; heerlijk hoor zon teken dat het misschien weer wat beter gaat!

Eef; schrikken zeg. Fijn dat je geen kinderen op je arm had. Hopelijk heb je niet mega spierpijn nu, en gaat die plek snel weg.

Hier gaat alles verder zijn gangetje.

liefs Joep
Hey,

Nope, geen spierpijn hier, wel schrik. Een een mega blauwe plek.

Net zitten werken (werkavond), nu lekker naar bed.

grtzzzzzzzz E.
Waar is iedereen? Belle, Lab, Joan, Lel hoe gaat het met jullie?
Zoo, ben ik weer heel even.

Hier is t moe. Verder wel goed, niet echt misselijk geweest behalve vandaag. Gelukkig had ik een vrije dag genomen van werk.

Manderley, dankjewel voor je lieve kaartje. ik heb de afgelopen weken al veel aan je gedacht en wil steeds bellen, maar het komt er niet van... Fijn dat je je wat beter voelt.

ik ga snel even naar kasper voor hij slaapt. schoonmama is nu verhaalte aan t lezen voor t slapen gaan,

tot later

Fien
Goeiemorgen allemaal:

Fien: Ik hoop dat je misselijkheid echt voor een dag was. En dat je verder een fijne zwangerschap hebt.

Eef: hoe gaat het met je spierpijn?

Joep: hoe gaat het met jou en je beide meisjes?

Nijn: hoe voel je je?

Lab: hoe gaat het jou? En hoe gaat het nu met je paps?

Lel: wanneer komt de computerdokter langs?

Belle: hoe waaren de bezichtingingen op de basisscholen?

Joan: hoe gaat het met de tweeling?

Ik heb het weekend iets stoms gedaan. Ik was zaterdag boodschappen aan het doen, in dacht ik een leuk jurkje. Kom ik een vrouw uit mijn vroegere woonplaats tegen, die vraagt he manderley hoe gaat het met jou? En wijst vragend naar mijn buik...waarop ik vrolijk ja antwoord en dan met schrik besef, dat we de 12 wekengrens nog niet voorbij zijn en dat o.a. mijn broers nog van niets weten. Kortom ik ben gewoon echt dik en een megaflapuit. Nou heeft ze niet heel veel contact met de dorpsgenoten (hoop ik) want ik zou het toch niet leuk vinden als mijn broers het van haar horen. Ik voel me zo stom.

Mijn schoonouders weten het eindelijk ook. Ik vond het zo ongemakkelijk. Maar vorige week hebben we het verteld. Ze vonden het wel leuk, maar reageerder wat lauw. De vorige keer waren ze veel blijer, maar dat gebeurt wel vaker bij een tweede heb ik gehoord.

Ik ga mijn kleine meisje uit bed halen.

Liefs Manderley
Hai meissies,

Hoe gaat het met alle zwangeren, verse moeders en overigen?

Ik zal me er eindelijk eens aan gaan wagen om te vertellen wat er de afgelopen tijd allemaal gebeurd is. En ik zal proberen het kort te houden.

Na mijn (te) drukke verjaardag dacht ik rust te krijgen. Mooi niet, die zaterdag moest Fiep naar A'dam, naar de UvA, waar ze mee werkt aan een ontwikkelingsonderzoek. Mevrouw werkte niet bepaald mee, die was ook moe. Die zondag het hele huis schoongemaakt (was ernstig nodig), die maandag in de tuin staan werken. Dinsdag een hele lange dag en avond met Fiep rondgemodderd.

Woensdag kreeg mijn vader de uitslag van de botscan: op vier plaatsen in het skelet uitzaaiingen. Dat is héél slecht nieuws, dan is er geen genezing meer mogelijk.

Veel verdriet natuurlijk en angst en soms ook boosheid. Alle dagen bij mijn ouders langs, veel praten en regelen. Zo wil mijn vader absoluut geen chemo.

Die vrijdag heeft hij nog een botscan gehad en direct ook een CT-scan, om te kijken waar de kanker precies zit. Want uitzaaiingen in botten, dat hoort niet bij dikke darm-kanker.

Hele drukke en zware dagen.

Dinsdag kwam het CB op huisbezoek (dat doen ze hier bij 1,5 jaar) en ook met hen heel lang zitten praten over de hele situatie met mijn vader. Woensdag ging Fiepje gelukkig naar het KDV, dus een dagje opruimen en een beetje rust voor mij.

Die dag zou pap de uitslag van de tweede botscan krijgen, dus de hele dag de telefoon angstvallig in de gaten gehouden.

Om kwart over zes belde zijn arts pas. Uit de tweede scan blijkt dat de vier plekken er precies hetzelfde uitzien als bij de eerste scan, maar... ze kunnen er niet zo goed iets kwaadaardigs van maken....

Prompt weer naar mijn ouders vertrokken en daar beduusd met z'n drieën om ons heen zitten staren. Het klinkt nu als goed nieuws, maar waar komt dan de pijn en de moeheid bij mijn vader dan vandaan? En wat zijn die plekken?

Donderdagochtend mijn moeie lijf in een autootje naar het buurtdorp gesjeest om daar de verjaardagsboodschappen voor Quizz te doen. Helaas: lekke band.

Ik wilde toch even de boodschappen doen en daarna mijn ouders bellen om hulp. Rolstoel ook lekke band. Dus zonder boodschappen gered door ouders en terug naar huis.

Na tien minuten wilde ik ze bellen om ze te bedanken voor de auto-redding. Grote paniek bij ouders, stagaire van de verwarmingsmonteur heeft 'iets'open ipv dicht gedraaid en nu hebben ze een geweldige overstroming.

Autoloos, dus toen een fiets uit het stof getrokken en naar overstroomde ouders gefietst. Ik kán niet fietsen, heb niet genoeg beenspieren meer over. Was voor voorbijgangers een apart schouwspel.Uiteindelijk bij ouders aangekomen en geholpen boel droog te maken. Voor zover mogelijk.

's Avonds laat met Quizz en kind naar buurtdorp om reserveband aan auto te bevestigen en auto terug naar huis te krijgen.

Vrijdag Quizz' verjaardag en natúúrlijk heb ik weer beloofd een compleet diner in elkaar te draaien. Quizz teleurgesteld want geen taart (ahum...). Nichtje van Quizz staat onverwachts voor de deur. Heel gezellig, dus of ze ook mee eet? Graag!

Familieleden aan tafel, Fiepje wat stilletjes, ik sta als een gek te koken en iedereen geniet van het eten. Tot Fiep begint met projectiel braken.

Geen nood, nichtje van Quizz, Quizz en mijn moeder redden Fiep, het eten, de vloer en de rest. Fiep in bed gestopt.

Fiep heel de nacht en volgende dag ziek. Koorts, overgeven, diarree; niets bleef erin. Zaterdagavond Fiep in ziekenhuis opgenomen. Zondagmiddag Fiep weer thuis. Fiepie weigert nog steeds drinken, dus heel de nacht door, elk uur gaat Quizz er uit om kind te laten drinken.

En nu is het maandag, Quizz is nu aan het rondlopen met een héél chagrijnig meissie dat snel opknapt.

En ik ben een beetje moe. Tot zover mijn ego-post.
Jee, Lab, ik ben er helemaal stil..wat een narigheid.

Wat een vreselijk bericht van je vader. Is het nu "goed" of slecht? Ik neem aan dat ze nu vervolgonderzoek doen om te kijken wat er nu precies met je paps is?

En dan nog ineens een zieke Fiep. Ik hoop dat ze snel weer opknapt.

Heel veel sterkte voor jullie allemaal.
Labje: Weet even niet zo goed wat ik moet zeggen...Heftige periode hebben jullie zeg!

Poe....vreselijk...

Wat gaan ze nu verder doen met je pap?

Neem aan onderzoeken?

Sterkte!!
Lieve Lab,

Dikke knuffel vanuit hier. It doens't rain, it poors... Teveel voor een mens, denk ik zo.
sjee lab, wat een bericht! Heel veel knuffels en sterkte vanaf hier. En ik wens je van ganser harte een iets rustiger periode toe.
haai

Ik ga toch maar wat posten.

Hele drukke dag achter de rug. Lekker veel gedaan, voor volgende week als ik toch echt weer moet. Maar de zin kwam er ook wel weer door dus dat is wel gunstig.

En mijn halve huishouden op marktplaats gezet.

Verder heeft meisje gisteren haar wendagje op het kdv gehad en waar ik bang voor was gebeurde gelukkig niet. Dus nu ook daarover een geruster gevoel.

Grote meis is aan het logeren en daar ben ik erg blij mee, omdat ik nu dus heel veel kon doen. Maar ook omdat ze zoooooooooo eigenwijs is, dat het nu even lekker rustig is. Niet alleen voor mij maar ook voor haar. De hele tijd de strijd aangaan lijkt mij nl zeer vermoeiend en nu heeft ze lekker alle aandacht voor zichzelf.

Ze heeft de afgelopen twee nachten in een normaal bed geslapen en dat ging goed volgens mijn ma.

Leuk weten we dat ook weer, in april zijn de minnen bedjes bij de ikea goedkoper met family pas dus die gaan we meteen even scoren. Ik aas al een tijdje op een via marktplaats maar dat lukt maar niet. En in april zijn ze 59 ipv 79. dus dan doen we dat maar.

Verschrikkelijk he van Luukje, ik weet niet of jullie dat topic ook hebben gevolgd, maar ben er stil van,.....

Lab; nogmaals een knuffel!
ohjee, labje toch... ik wil je al de hele week bellen, maar kan er steeds niet de tijd voor vinden. en nu lees ik dit ook nog. Wat heb jij een k-tijd gehad zeg. Hopelijk gaat het zonnetje nu een beetje schijnen. we bellen snel, oke?

Kus fien
Luukje?
ja eef, van het topic tot 32 weken alles goed en dan ineens.... (of zoiets) Die is na een paar weken overleden aan al zijn 'mankementjes' echt heel triest.
Yep, zo erg van klein Luukje.... bah.

Zeg, ho even: jullie gaan hier toch niet zo stil zitten doen omdat het bij mij een beetje hectisch is hè? Doe niet zo raar!

Daarbij is het deze week eens niet hectisch: ik lig al de hele week vreselijk moe in bed te liggen en Fiepie gaat elke dag naar mijn ouders. Gelukkig kan het even zo, want ze was woensdag nog te ziek om naar het KDV te kunnen.

Verder weinig nieuws, hoe is het met jullie allemaal?
Ja vreselijk van Luuk Ik heb echt meerdere keren zitten huilen achter de pc.

Lab: jij vindt het misschien niet hectisch, maar ziek/moe zijn is ook zwaar. Hoe gaat het nu met Fiep. Wil ze nu beter drinkt of gaat het nog steeds moeilijk?

Joep: Grote meis uit logeren, dat vindt ze zeld vast ook erg leuk. Even alle aandacht opeisen.

Fien: bedankt voor je berichtje.

Hier is het rustig. De ochtenden gaan gaan. 's middags en 's avonds ben ik erg misselijk en krijg ik bijna niets binnen. Ik begin het wel een beetje zat te worden, ik hoop maar dat ik er over een paar weken vanaf ben.

Een tantzegger van mij is vorige week bevallen van een zoontje. Mijn oma leeft nog, dus we zouden nu de tweede keer 5 geslachten hebben, alleen mijn moeder mist ertussen.

Verder heb ik weinig nieuws.

Liefs Manderley
Ja, ze drinkt weer. Maandag ging dat nog heel moeizaam, dinsdagochtend had ze gelukkig weer een plasluier. Het eten gaat echt met muizenhapjes, ze is behoorlijk mager geworden.

Hoeveel weken ben je nu Manderley?
Hai!

Ja Labje alles leek even erg onbelangrijk na jouw berichtje...

Voelde ik me lullig als ik wilde vertellen dat alles goed was bij vk, dat ik moe was en dat ik misselijk was enz....

MAargoed we gaan gewooon weer schrijven.. :-)

Manderley: Bah ik weet precies hoe je je voelt en ik hoop dat het met een paar weken gewoon over is. Het is vreselijk!

Joep: Oh heerlijk grote meis uit logeren. Yara was vannacht uit logeren en gaat morgennacht weer en ik vind het stiekem ook heeerrrlijk. Hoewel Yara niet eens in een eigenwijze fase zit. Dus kan me voorstellen dat het heerlijk is om even niet om alles een strijd te moeten voeren.

Lab: Fijn dat Fiep bij je ouders terecht kan! Heb jij ook even voor jezelf! Heb je ook wel nodig.

Maar waarom ga je aanbieden dat jij wel het diner maakt??? Denk dat ji het juist wel verdiend om gewoon aan te kunnen schuiven....maargoed dat vind ik dan ook weer zo super van je...dat je gewoon doorgaat als het maar even kan, terwijl ik ws heel hard zou piepen dat het allemaal niet zou gaan en dat ik zooo moe was enz enz en jij zeurt gewoon niet...toppertje! :-)

Eef: Hey meis long time no hear. BInnenkort weer even een keer bellen??

Luukje ja vreselijk, heb niet de hele post gelezen hoor, maar had wel begrepen dta hij inmiddels is overleden....BAH..

Ik ben heel stom geweest geloof ik.

Werd gebeld door een bedrijf Travagoods. Dat bedrij zou alles regelen voor KPN en ze hadden nu een aanbieding of eigenlijk zou het gewoon standaard doorgevoerd worden. ALle klanten met belbasis abb. zouden voor 5 euro een 300 min. bundel krijgen en dus zouden we minder gaan betalen.

ZIj waren nu bezig de gegevens aan het controleren en zouden een brief sturen.

In mijn achterhoofd was al een stemmetje: Nee he geen interesse laat me slapen, dit voelt niet goed, dit klopt niet.

OP een gegeven ogenblik vraagt ze naar het bankrek nr dat we gebruikten om de auto. incasso te laten uitvoeren.

Toen had ik helemaal zoiets van Hey maar dat weten jullie toch? Nee zij waren een extern bureau en KPN mocht niet zomaar bankgegevens doorgeven...Nou in eerste instantie dacht ik ook oh ok zie je wel klopt iets niet. Maar toen ik zei dat ik het niet uit mijn hoofd wist en niet in de gelegenheid was deze even op te zoeken, kreeg ik het idee dta ik haar dan maar even terug moest bellen en daar had ik geen zin in. Dus ik deed alsof naar beneden liep en heb het gegeven.....

Tja en toen begon ze ineens over een borg en dat na ontvangst van de brief het automatisch zou ingaan enz enz.

En toen heb ik gezegd dat ik dat helemaal niet wilde en zij natuurlijk Ja maar...ja maar en dit en dat...en wel heel zonde....

Nouja ik heb het uiteindelijk gecancelled en ga dus mijn bankdingen goed bijhouden of ze niet stiekem toch iets gaan afboeken ofzo..Maar STOM he?

EN ik maar denken dat ik er niet in zou trappen in zulke dingen....

Verder gaat het nog steeds allemaal een beetje hetzelfde. Nog steeds maar halve dagen aan het werk en alles wat ik extra probeer te doen, valt me zwaar, heel zwaar.

Of dat nu prive of zakelijk is.

Ik heb de komende weken heel veel dingen..verjaardagen, etentjes, bezoekjes enz en ik heb me daar vannacht heel druk om lopen maken.

Heb heel onrustig geslapen en heb gedroomd van dode babietjes (vriendin had maandag erge bloeding gehad en is 12 weken zwanger en dat heeft me blijkbaar beziggehouden, hoorde het gister pas)

Vandaag had ik wel een lekkere Nijn-dag. Naar de kapper geweest en boodschappen gedaan en verder niets...ja slapen. Yara was bij opa en oma.

verder weinig nieuws!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven