Entertainment alle pijlers

'Grenzeloos Verliefd'

17-03-2008 23:09 2903 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond is de eerste aflevering van het NET5-programma 'Grenzeloos Verliefd': Nederlandse vrouwen die in het buitenland verliefd worden en emigreren.

De eerste aflevering gaat over een vrouw die naar Jordanie is geemigreerd.

Ben jij ooit in de verleiding gekomen om je (vakantie)liefde achterna te reizen?
Tea_bee schreef:
06-10-2017 11:21
No way dat ik daar ging bevallen trouwens maar ik zie haar er voor aan om het op de lokale manier te willen doen.
Ik zou sowieso mijn kind nooit willen laten opgroeien daar.
Noesa schreef:
06-10-2017 11:52
Ik zou sowieso mijn kind nooit willen laten opgroeien daar.
Dat zeker niet! O_O Ik wil er zelf nog niet eens een nacht doorbrengen maar gelukkig hoeft dat ook niet. ;)
Keep on, keep keepin' on....
Tea_bee schreef:
06-10-2017 11:56
Dat zeker niet! O_O Ik wil er zelf nog niet eens een nacht doorbrengen maar gelukkig hoeft dat ook niet. ;)
Nee, weinig vrouwen zíjn zo gek.
Dat ze zichzelf dit wil aandoen, soit. Maar dat ze haar toekomstige kinderen hierin mee wil slepen...? o_o
Ze ging trouwens opvallend vaak naar NL, aan het begin van de uitzending was ze hier vanwege haar handen, in de update staat dat ze in NL op vakantie is op het moment van de uitzending.

Zou haar familie die tripjes betalen? Of komt dat uit de "ontwikkelingshulp-pot" die ook vermeld staat op hun website?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Noesa schreef:
06-10-2017 12:10
Nee, weinig vrouwen zíjn zo gek.
Dat ze zichzelf dit wil aandoen, soit. Maar dat ze haar toekomstige kinderen hierin mee wil slepen...? o_o
Nou....er worden daar ook kinderen geboren en de groeien daar ook op dus waarom zou haar kind dat niet kunnen? Lekker back to basic. We zijn gewoon verwend hier. (er zit tot op zekere hoogte nog iets in ook :) maar je kan ook overdrijven in mijn ogen)
Normaal kijk ik dit nooit. Maar was wel benieuwt naar dit verhaal.
Vind het een bijzonder verhaal.
Ik zou het niet kunnen als tweede vrouw leven.
Tea_bee schreef:
06-10-2017 12:18
Nou....er worden daar ook kinderen geboren en de groeien daar ook op dus waarom zou haar kind dat niet kunnen? Lekker back to basic. We zijn gewoon verwend hier. (er zit tot op zekere hoogte nog iets in ook :) maar je kan ook overdrijven in mijn ogen)
Uiteraard kunnen kinderen opgroeien in de derde wereld, zeker als ze niet beter weten. Miljoenen kinderen doen het. Maar ik denk meer aan medische zorg, onderwijs, mogelijkheden om je te ontwikkelen, kansen, toekomstmogelijkheden enz. enz.
Noesa schreef:
06-10-2017 12:56
Uiteraard kunnen kinderen opgroeien in de derde wereld, zeker als ze niet beter weten. Miljoenen kinderen doen het. Maar ik denk meer aan medische zorg, onderwijs, mogelijkheden om je te ontwikkelen, kansen, toekomstmogelijkheden enz. enz.
Ik ben het helemaal met je eens hoor! Het is een opmerking waarvan ik verwacht dat iemand in haar geval zal maken ;)
Tea_bee schreef:
06-10-2017 13:26
Ik ben het helemaal met je eens hoor! Het is een opmerking waarvan ik verwacht dat iemand in haar geval zal maken ;)
Oh zo! :proud:
Ja ik ook, zéker die geitenwollensokken hipstervrienden en -familie van d'r. :facepalm:
Tea_bee schreef:
06-10-2017 11:21
Zou het in dit geval niet het makkelijkste zijn als ze in Nederland zou bevallen? Dan heeft het kindje toch levenslang de Nederlandse nationaliteit en (recht op) een Nederlands paspoort of denk ik te makkelijk? No way dat ik daar ging bevallen trouwens maar ik zie haar er voor aan om het op de lokale manier te willen doen.
Recht op nationaliteit heeft in Nederland niks te maken met waar je geboren bent. Je kunt de Nederlandse nationaliteit krijgen op grond van die van je ouders, niet op basis van locatie. In bv de VS is dat wel zo, als je daar per ongeluk bevalt tijdens een vakantie oid, kun je een Amerikaans paspoort aanvragen voor het kind. Maar in Nederland werkt dat anders.
Heftige jeugd heeft Wilma gehad. Moeilijk om je zieke moeder achter te laten maar wel goed voor haar.
Had ze nou ook een zus ?
Moeder klinkt zo vrij helder.
Wat erg niemand die haar uitzwaait op Schiphol .
Ik kijk met een oog.
Hij lijkt een beetje vreemd, of ligt dat aan mij?
Nee ligt niet aan jou .
Tea_bee schreef:
03-10-2017 22:16
Ze is er slecht en mager uit gaan zien zeg.
Ik vind ze ook mager. Die man een mager klein mannetje, die eerste vrouw ook. Zij ook mager en verbrand. Heb niet het gevoel dat ze veel hebben.

En die grote arie lekker meeeten 😂
Simitçi schreef:
10-10-2017 21:50
Wat erg niemand die haar uitzwaait op Schiphol .

Dit vond ik ook zo erg.

Wel een warm bad waar ze in terecht gekomen is, volgens mij was Wilma een eenzame vrouw.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Zo, dit was wel het tegenovergestelde van vorige week zeg! Daar een warme thuisfamilie en hier een eenzaam meisje.
Marise ging er zeer op achteruit en Wilma komt in een heel liefdevolle familie met man die dol op haar is en mooi huis.
Hopelijk kan haar moeder ook nog een keer komen om haar leven te zien nu.
Aah wat fijn, had het topic nog niet terug gevonden!
Vorige week zat ik echt met mijn mond open te kijken. Ik vond ook niet veel liefde van haar naar Seedy uitstraalde. Arie stelde een juiste vraag, iets in de trant van, ben je hier voor het land of voor Seedy.
Vond haar in de laatste shots er ontzettend slecht uitzien. Kan me niet voorstellen dat ze het gaat redden.

Fijn om te zien dat dame in laatst aflevering zo op haar plek zit in de US. Denk dat ze erg eenzaam was in NL. Hoop dat er daar wat gezonder uit gaat zien.
En ik hoop ook dat ze gezonder gaat leven, en niet haar moeder achterna gaat. Vond het wel vreemd dat ze op de morgen van haar trouwdag al met pils in de hand liep. Juist omdat ze weet wat alcohol met haar moeder heeft gedaan. Daarnaast nog roken, is niet echt de ideale combinatie. Wel treurig dat er (voor zo ver wij weten) niemand uit Nederland is overgekomen voor haar bruiloft. Heerlijk dat zijn familie wel met het stel meeleeft!
Ik heb de laatste twee afleveringen gezien. Voor het eerst keek ik dit programma.
Vorige week....wat een leuke meid vond ik dat! Geen type geitenwollensokken of nerd of dom. Volgens mij een slimme meid, die weet wat ze wil, mooi, leuk, lief. En dan tweede vrouw, bijzondere keuze.

Deze week........een moeder met Korsakov en dan toch zo’ n band.
Ik zou absoluut niet met haar willen ruilen, want vermoedelijk zal haar jeugd niet vlekkeloos verlopen zijn ivm haar moeders alcoholprobleem. En dan nu zichzelf zo opofferen voor de zorg voor moeder. Goed dat ze nu voor zichzelf kiest dmv die emigratie! Ik gunnaar een warm bad, met fijne familie en een goed huwelijk en mooi gezin voor zichzelf.
Ik hoop dat ze heel gelukkig wordt. Ze leek me ook heel eenzaam en dan nu een grote familie erbij.
Weet iemand waarom ik dit programma niet terug kan kijken op internet? Na de reclame blokkeert de uitzending.
Ik ben dit eigenlijk gaan kijken door het verhaal van Marise, haha. Wat mij vooral opviel aan haarzelf was dat ze er zo mager en slecht uit zag naarmate de opnames vorderden. Wellicht is dat al honderden keren gezegd in dit topic (ik lees nog niet zo lang mee), maar ik vond haar wel zorgelijk eruit zien, ook vooral haar gezicht. Ik kan me moeilijk voorstellen hoe zij zich daar precies bij voelt. Ze voelt zich lichamelijk waarschijnlijk heel slecht omdat ze telkens ziek is en zulk zwaar werk moet doen, maar emotioneel is ze denk ik wel gelukkig met die Seedy en z'n vrouw. Zelf zou ik dat niet kunnen rijmen met elkaar; zoveel ontberingen lijden en toch zo gelukkig zijn, terwijl je er zelf voor gekozen hebt en ergens anders gemakkelijker zou kunnen leven! Interessant hoor.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Ik denk vooral het besef bij Marisse dat bezittingen niet gelukkig maken en misschien het missen van contact of ergens bij horen, wat maakt dat zij zo gelukkig is daar. Ze leek me vooral heel gelukkig met haar sisterwife en in de vrouwengroep waarin ze welkom was. De man leek meer een middel om dat doel te bereiken, maargoed, dat is gebaseerd op 45 minuten tv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven