Entertainment alle pijlers

'Grenzeloos Verliefd'

17-03-2008 23:09 2903 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond is de eerste aflevering van het NET5-programma 'Grenzeloos Verliefd': Nederlandse vrouwen die in het buitenland verliefd worden en emigreren.

De eerste aflevering gaat over een vrouw die naar Jordanie is geemigreerd.

Ben jij ooit in de verleiding gekomen om je (vakantie)liefde achterna te reizen?
Kan iemand al een 'hoe gaat het nu met' blog vinden? Ik niet en ik wil weten of ze al kinderen heeft. :-D
Ik hoop voor haar dat ze tot bezinning komt voordat ze zwanger wordt.
Annapicobella schreef:
03-10-2017 22:22
Ze kan wel al heel goed een Afrikaanse geit nadoen.
:rofl: Vreselijk idd dat lachje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Simitçi schreef:
03-10-2017 22:29
Ja was het even beu maar kan het trashen niet missen ;) maar je hebt de goede voor hoor :)
Gezellig! Zo komen we de herfst en winter wel door.
Keep on, keep keepin' on....
Tea_bee schreef:
03-10-2017 22:34
Gezellig! Zo komen we de herfst en winter wel door.
Zeker we trashen de winter door ;) tot snel !
http://www.net5.nl/programmas/grenzeloo ... sse-seedy/

Update
Ze is echt ontzettend afgevallen en waarom draag je dan slippers zo blijven je voeten nat en niet een paar schoenen? Ik vind haar toch wel erg naïef overkomen
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
missdory schreef:
03-10-2017 22:33
Ik hoop voor haar dat ze tot bezinning komt voordat ze zwanger wordt.
Ik kijk nu en dit was het eerste wat ik dacht.
Kwam op mij over alsof ze in Nederland altijd een muurbloempje zou zijn en blijven, en ze de speciale aandacht die ze in Afrika van iedereen krijgt wel lekker vind.
Ik sta niet gek te kijken als die Seedy haar als een mooie bron van inkomsten of wat meer luxe heeft binnengehaald.
En ik vond het heel onhygiënisch om met ontstoken en vervellende handen het eten te mengen jakkes.
Chrystal schreef:
05-10-2017 14:11
Kwam op mij over alsof ze in Nederland altijd een muurbloempje zou zijn en blijven, en ze de speciale aandacht die ze in Afrika van iedereen krijgt wel lekker vind.
Dit idee heb ik vaker bij de vrouwen in dit (soort) programma('s).
Chrystal schreef:
05-10-2017 14:11
Ik sta niet gek te kijken als die Seedy haar als een mooie bron van inkomsten of wat meer luxe heeft binnengehaald.
Dacht precies hetzelfde. Ik kreeg het idee dat zij grotendeels die (bananen)tuin succesvol hield: zonnepaneel geregeld en gefinancierd, plus motor voor de waterput en watertanks, kortom het hele bewateringssysteem. Voor zijn verjaardag heeft ze een zwangere ezel gekocht (dus nu 2 ezels). En ze heeft de bouw van gastenverblijven gefinancierd. En dan werkt ze zich nog (letterlijk) het vel van haar vlees om alles draaiende te houden. En moet volgens goed Afrikaans gebruik de eerste vrouw van Seedy helpen met haar huishouden en gezin.
Geen wonder dat de familie (plus zijn eerste vrouw) zo dol op haar is.
noesa wijzigde dit bericht op 05-10-2017 16:08
13.78% gewijzigd
Tea_bee schreef:
05-10-2017 14:21
Dit idee heb ik vaker bij de vrouwen in dit (soort) programma('s).
Het zijn over het algemeen wel dezelfde soort types elke keer.
Noesa schreef:
05-10-2017 14:27
Dacht precies hetzelfde. Ik kreeg het idee dat zij grotendeels die (bananen)tuin succesvol hield: zonnepaneel geregeld en gefinancierd, plus motor voor de waterput en watertanks, kortom het hele bewateringssysteem. Voor zijn verjaardag heeft ze een zwangere ezel gekocht (dus nu 2 ezels). En ze heeft de bouw van gastenverblijven gefinancierd. En dan werkt ze zich nog (letterlijk) het vel van haar vlees om alles draaiende te houden. En moet volgens goed Afrikaans gebruik de eerste vrouw van Seedy helpen met haar huishouden en gezin.
Aflevering niet af gekeken.
Toen die man vertelde, dat hij altijd al een blanke vrouw uit het rijke westen wilde hebben, ben ik af gehaakt.
Gewoon een dombo tegen komen die graag wilde en tsjakka: kassa!
Het ging helemaal niet om haar, alleen om de mogelijkheden die zo'n vrouw biedt.
Was er nou echt niemand in haar omgeving die haar hier tegen in bescherming kon nemen?
Karin, inderdaad. Hij vertelde met een grote grijns dat hij altijd al droomde van een tweede vrouw , een blanke vrouw en dat zijn droom nu was uitgekomen. Het klonk alsof het geen hol uitmaakte wélke blanke vrouw. En ja natuurlijk vindt zijn eerste vrouw het helemaal geweldig. Een blanke vrouw betekent meer welvaart (en misschien wat minder vaak naar bed met die man). Geen wonder dat zij dol was op Marisse. Bij Marisse bespeurde ik vooral een heel erg graag ergens bij willen horen. Onderdeel zijn van een community. Ze leek vooral bezig met de vrouwen daar. Ik zag iemand die zich helemaal aanpaste aan hun cultuur maar vraag me dus af of er een moment komt waarop ze zich realiseert wat ze daar allemaal voor heeft opgegeven wat betreft haar eigen normen en waarden. Triest dat niemand in haar omgeving haar gewaarschuwd heeft. Je kan zeggen dat ze een volwassen vrouw is maar ook volwassen mensen maken weleens foute keuzes ook al lijken ze oh zo zeker van hun zaak.
karin12345 schreef:
05-10-2017 18:06
Aflevering niet af gekeken.
Toen die man vertelde, dat hij altijd al een blanke vrouw uit het rijke westen wilde hebben, ben ik af gehaakt.
Gewoon een dombo tegen komen die graag wilde en tsjakka: kassa!
Het ging helemaal niet om haar, alleen om de mogelijkheden die zo'n vrouw biedt.
Was er nou echt niemand in haar omgeving die haar hier tegen in bescherming kon nemen?
Gaandeweg de uitzending werd inderdaad steeds duidelijker dat hij van haar profiteerde, en dit langgeleden al zo bedacht had. Je kunt het hem niet eens kwalijk nemen, maar zíj zit nog steeds met een dikke roze bril op een roze wolk. Volgens mij zit er ook een stuk idealisme bij haar. Ze zei tegen Arie dat ze graag 'een goed mens' wil zijn. En ik denk dat al dat geploeter en gezwoeg in Afrika goed is voor haar ego.
Noesa schreef:
05-10-2017 14:27
Maar ergens had ik het idee dat dat wederzijds ook zo was. Arie vroeg aan het einde ook: hou je nou echt van hem, of met name van het land en het feit dat hij je de mogelijkheid biedt om hier te wonen. Ze zei uiteraard dat ze van de man hield, maar voegde zelf al toe: zonder hem zou ik hier nooit op deze manier (als in: opgenomen in de gemeenschap) kunnen wonen. Dus zij heeft net zo goed een kans gegrepen die zich voordeed. En als ze daar allebei gelukkig van worden, tja.

Haar familie vond ik ook best bijzonder reageren, de meeste mensen zouden het toch minder leuk vinden als hun dochter/zus als tweede vrouw in Afrika in de middle of nowhere ging zitten. Maar zij vonden het vooral mooi en puur. Beetje mensen die toch al niet helemaal in de westerse samenleving passen zeg maar.

Ik ben alleen altijd benieuwd hoe dit soort dingen later gaan. Het is allemaal 'hard maar puur' en 'authentiek en niet gejaagd' als je jong en relatief gezond bent, en dat harde werken kunt. Maar wat als je 50 bent? Zeker met het harde werken en slechte eten, ben je dan echt wel versleten. En dan is er geen/stukken minder medische zorg, geen baan met wat minder lichamelijk werk, geen uitkeringen enz. En na zo veel jaar terug naar een Nederlands leven kan dan eigenlijk ook niet echt meer.
Vroeg me ook af hoe lang het zal duren eer hij wil dat ze zich bekeert.
Ga ervan uit dat hij wil dat zijn kinderen ook volgens de islam worden opgevoed .
nausicaa schreef:
05-10-2017 18:36
Maar ergens had ik het idee dat dat wederzijds ook zo was. Arie vroeg aan het einde ook: hou je nou echt van hem, of met name van het land en het feit dat hij je de mogelijkheid biedt om hier te wonen. Ze zei uiteraard dat ze van de man hield, maar voegde zelf al toe: zonder hem zou ik hier nooit op deze manier (als in: opgenomen in de gemeenschap) kunnen wonen. Dus zij heeft net zo goed een kans gegrepen die zich voordeed. En als ze daar allebei gelukkig van worden, tja.

Haar familie vond ik ook best bijzonder reageren, de meeste mensen zouden het toch minder leuk vinden als hun dochter/zus als tweede vrouw in Afrika in de middle of nowhere ging zitten. Maar zij vonden het vooral mooi en puur. Beetje mensen die toch al niet helemaal in de westerse samenleving passen zeg maar.

Ik ben alleen altijd benieuwd hoe dit soort dingen later gaan. Het is allemaal 'hard maar puur' en 'authentiek en niet gejaagd' als je jong en relatief gezond bent, en dat harde werken kunt. Maar wat als je 50 bent? Zeker met het harde werken en slechte eten, ben je dan echt wel versleten. En dan is er geen/stukken minder medische zorg, geen baan met wat minder lichamelijk werk, geen uitkeringen enz. En na zo veel jaar terug naar een Nederlands leven kan dan eigenlijk ook niet echt meer.
Ik denk inderdaad dat het mes aan twee kanten snijdt. Hij heeft gewoon zijn plan (westerse vrouw trouwen) uitgevoerd. En ik heb het idee dat zij zich door dit leven een moeder Theresa voelt in het land waar ze sowieso al van hield. Alom gewaardeerd, opgenomen door de bevolking en daarmee kan ze haar ideale zelf verwezenlijken: een 'goed mens' zijn.

Ik ben inderdaad ook heel benieuwd hoe ze hier over 10 à 15 jaar op terugkijkt. Je kon nu al zien dat ze met dit leven roofbouw op haar lichaam pleegt. Maar je zag ook dat ze (nog) veel voldoening haalde uit dat spartaanse afzien, ze kwam over als een soort martelares. :facepalm:
noesa wijzigde dit bericht op 05-10-2017 19:31
4.41% gewijzigd
Als dat je idee is van 'een goed mens zijn' , kunnen we toch wel stellen dat zonder dit leven zij zich geen goed mens voelt of zich in ieder geval niet goed genoeg voelt. Dat idealisme gaat dan toch ten koste van je eigen normen en waarden? Idem voor het bekeren tot islam. Dat moet je doen omdat je dat zelf gelooft en niet omdat je man dat van je wil of de hele gemeenschap dat van je verwacht.
Als hij met haar hier in het westen zou wonen zou er geen kroeshaar op zijn hoofd erover denken om zich te bekeren tot haar geloof of eender geloof.
Ze hadden deze uitzending beter "helemaal de weg kwijt" kunnen noemen.
Dat kind komt uit zo'n hoogopgeleid links geitenwollensokken milieu die dit blijkbaar geweldig vinden. Je dochter en zus als de rijke bijslaap van een profiteur die denkt dat blanken in europa niets hoeven te doen :facepalm:
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik ben erg nieuwsgierig hoe het gaat als ze kinderen krijgt. Krijgen die ook de Nederlandse nationaliteit en kan je dan Seedy opgeven als vader? Want voor de nederlandse wet zal hij in ieder geval niet als haar echtgenoot geaccepteerd worden, omdat je hier geen polygame huwelijken mag hebben. Ze zal ook geen levensverzekering etc op zijn naam kunnen afsluiten lijkt mij? of zie ik dat verkeerd? Ik heb er eigenlijk geen idee van hoe dat allemaal gaat.

Tevens lijkt het me zo raar als je getrouwd bent en je ouders hebben je man nog nooit gezien en hij heeft totaal geen idee hoe het leven er in Nederland uitziet, wie haar ouder zijn, etc etc
Dit is toch absoluut niet wat je bij een huwelijk verwacht, laat staan dat hij al getrouwd is.
Nederlandse nationaliteit kan aangevraagd worden op grond van haar nationaliteit (ik neem tenminste aan dat zij een Nederlands paspooort heeft). Hij kan wel gewoon de vader zijn, je kunt een kind erkennen als je niet getrouwd bent. Zou kunnen dat de wettelijke echtgenote (nr 1 dus, als dat huwelijk tenminste rechtsgeldig is in Nederland) dan wel toestemming moet geven, dat was vroeger wel zo, maar volgens mij wilden ze dat afschaffen.
Ik denk dat de markt voor levensverzekeringen in Gambia sowieso niet zo goed is, en in Nederland een verzekering afsluiten voor iemand die in een gehucht in Gambia woont kan ook niet. Maar dat lijkt me noet het grootste probleem, ik ken zat mensen die geen levensverzekering hebben.

Mijn ding zou het ook niet zijn, maar als zij zo het gelukkigst is in haar leven, wens ik haar het allerbeste daar. Zoveel mensen zoveel manieren van leven.
Bedankt voor je antwoorden. Kan ik weer wat van leren. Voor haar (en haar kinderen) is toekomst zo onzeker, want als hij komt te overlijden staat zij waarschijnlijk met lege handen, ondanks al haar harde werken daar. Want de grond staat toch op zijn naam? Dan trek je als 2e vrouw waarschijnlijk aan het kortste eindje. Maar heb niet de indruk dat zulke dingen haar boeien :hihi:
Zou het in dit geval niet het makkelijkste zijn als ze in Nederland zou bevallen? Dan heeft het kindje toch levenslang de Nederlandse nationaliteit en (recht op) een Nederlands paspoort of denk ik te makkelijk? No way dat ik daar ging bevallen trouwens maar ik zie haar er voor aan om het op de lokale manier te willen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven