Goed kan ik dat, he!

14-10-2017 21:40 210 berichten
(naar mijn jongste, die geen last heeft van zelfkritiek en graag hardop uitspreekt hoe geweldig ze de dingen doet die ze doet)

Wat kun jij heel goed? Welk onbekend talent heb je? Mag groot zijn, of klein, maar welke bijzondere vaardigheid heb jij?
Ik kan heel goed ordenen, mijn kasten hebben keurige stapeltjes en ik kan blindelings vinden wat ik zoek.

Ik kan ook heel snel brieven formuleren( aan instanties bijvoorbeeld). Waar mijn man heel lang zit te dubben hoe hij het moet opschrijven flans ik het in 5 minuten in elkaar. En dan ook nog scherp en dujdelijk he. :hyper:
may_ka schreef:
15-10-2017 08:58
Ik kan trouwens ook heel goed relativeren. Maar dat is niet echt een vaardigheid waar je veel aan hebt :-)

Jawel hoor, dat kan heel fijn zijn in het leven!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook heel snel brieven formuleren( aan instanties bijvoorbeeld). Waar mijn man heel lang zit te dubben hoe hij het moet opschrijven flans ik het in 5 minuten in elkaar. En dan ook nog scherp en dujdelijk he. :hyper:
[/quote]

Dat talent heb ik ook. Had ooit n akkefietje met de politie.heb het destijds hoger op gezocht.in n handgeschreven brief de hoofd commissaris .kreeg daar zelfs n compliment over dat ik het zo duidelijk geformuleerd had .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Feiten en gezichten onthouden.

Zingen: op de middelbare school zongen we vaak liedjes bij een gitaar. Dan zei men dat ik vals zong. Ik ben inmiddels al jaren lid van een koor waar ik 1e sopraan zing. Met soms zelfs een solo. Het zingen op school was veeeel te laag voor mijn stem! Ze zouden me nu eens moeten horen! Ben onlangs zelfs gevraagd lid te worden van een klassiek kamerkoor.

Ik kan goed schrijven. Brieven, korte verhalen, Sinterklaasgedichten

Spreek en schrijf goed engels.
amarna wijzigde dit bericht op 15-10-2017 12:05
13.82% gewijzigd
In 1 zin zeggen waar een ander een A4-tje voor nodig heeft.

Mezelf een waardevol mens vinden, ondanks dat ik afgekeurd ben en 'niets' bijdraag aan de maatschappij.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Wat een leuk positief topic!

Het eerste dat mij te binnen schiet: Ik kan een Rubiks cube oplossen :-D
Pivot! PIVOT!!!
Ik kan mooi zingen. Ik haal nog steeds de hoge C. Verder ben ik goed in mezelf mooi kleden en optutten. Ik krijg daar veel complimenten over. Ik ben 52 en kan nog steeds de spagaat.
Ik ben een snellezer, kan razendsnel grote stukken tekst doorgronden.
Blondie456 schreef:
15-10-2017 11:56
Ik kan mooi zingen. Ik haal nog steeds de hoge C. Verder ben ik goed in mezelf mooi kleden en optutten. Ik krijg daar veel complimenten over. Ik ben 52 en kan nog steeds de spagaat.
Wat knap! Dat heb ik nooit gekund.

Ik kan goed:
- beknopt formuleren, hoofd- van bijzaken onderscheiden
- in 5 minuten een Sinterklaasgedicht schrijven
- verjaardagen onthouden
Leuk topic :)

Ik kan goed verkopen. Maar alleen als ik achter een product sta, dat dan weer wel. En niet telefonisch, alleen face to face.

Verder kan ik goed (grote) reizen plannen en inpakken voor vakanties e.d. Ik heb heel goed ruimtelijk inzicht.

Ik kan ook klussen: schilderen, gaten boren, zagen, timmeren.. Ik doe het niet zo vaak meer, dus dan gaat het minder vlot. Maar als ik regelmatig iets maak, dan kan ik snel (en goed) dingen in elkaar krijgen. Ikeakasten zijn dan ook geen enkel probleem om in elkaar te zetten.
Ik kan goed Sinterklaasgedichten schrijven. Ik kan ook goed onzinnige stukjes over niks schrijven voor een verenigingsblaadje of zo. Inmiddels kan ik ook wel prima rapporten etc schrijven voor mijn werk, maar daar vind ik mezelf niet goed in, wel goed genoeg.
Ik kan lekker koken. Ik kan goed doorzetten, blijven concentreren op een complex probleem bijvoorbeeld. Ik kan overtuigend zijn en zeker overkomen (ook als ik niet 100% zeker ben dat ik gelijk heb).
himalaya schreef:
15-10-2017 09:24
Wat een sneue calvinistische reactie.
Vooral niet trots zijn op (simpele) dingen waar je goed in bent.. :sarcastic:
Inderdaad. Volgens mij is het heel zinnig om te weten waar je goed in bent, omdat je dan juist die sterke punten kunt inzetten en daar jezelf en anderen mee blij kunt maken.
Ik ben heel goed in mijn werk, het huis opruimen en auto rijden/parkeren.
Verder zou ik het niet weten.

Slecht: gesprekken gaande houden, echt héél slecht (en dat realiseer ik me dan tijdens gesprekken waardoor ik het helemaal niet meer kan😒)
aikidoka schreef:
15-10-2017 16:05
Inderdaad. Volgens mij is het heel zinnig om te weten waar je goed in bent, omdat je dan juist die sterke punten kunt inzetten en daar jezelf en anderen mee blij kunt maken.
Nog een aanvulling: ik heb ooit eens een verhaal gehoord over een speelster in het Nederlands Dameselftal die veel moeite had met het aannnemen van de bal als hij op een bepaalde manier werd toegespeeld. Elke trainer richtte zich daarop, om dat te verbeteren. Het werd beter, maar nooit goed en de betreffende speelster raakte hartstikke gefrustreerd en verloor haar spelplezier. Tot er een trainer kwam die vroeg waar ze de bal dan wel aangespeeld wilde krijgen. Hard op de rechtervoet (oid). Dus dat gingen ze doen en ze had iedere bal en alle ballen gingen de goal in! Oftewel: weten wat je sterke punten zijn is heel waardevol!
Solomio schreef:
15-10-2017 11:33
In 1 zin zeggen waar een ander een A4-tje voor nodig heeft.

Mezelf een waardevol mens vinden, ondanks dat ik afgekeurd ben en 'niets' bijdraag aan de maatschappij.
De eerste ben ik ook heel goed in, hoewel die gave ook wel eens nadelig is in situaties waarin men vraagt om een minimum aantal woorden want dat aantal haal ik dus nooit.

De tweede moet ik nog een beetje op oefenen.
Heel leuk om te lezen waar mensen goed in zijn :)

Ik spreek uitstekend Engels en Deens, beide talen beter dan Nederlands zelfs. Ik heb prijzen gewonnen voor het schrijven van verhalen en blogs. Een boek schrijven krijg ik dan weer niet voor elkaar :facepalm:

Dat was het wel zo'n beetje :biggrin:
Oh ja, ik moet zelf ook nog wat verzinnen natuurlijk.

Kaartlezen kan ik echt heel goed, omdat ik totaal geen richtinggevoel heb. En in spiegelbeeld schrijven. En nutteloze feiten onthouden.
- Onzinnige weetjes en feiten onthouden. Heb ik nog nooit in mijn leven nodig gehad, maar ik kan het wel. Belangrijken zaken onthouden is dan weer een heel andere tak van sport.
- Tegen zomaar verspringende deurposten, tafels en andere objecten aanlopen.
- Op mijn vingers fluiten, hard.
- Brullen/bulderen als een kerel. Heeft me ooit nog eens de positie van "zanger" in een (metal)band opgeleverd.
- Ik kan er heel goed veel jonger uit zien dan dat ik ben. Ouder lukt dan weer niet gek genoeg.
- Blindelings vinden waar anderen naar op zoek zijn. Maar waar mijn eigen spullen zijn gebleven?
aeonofwinter wijzigde dit bericht op 15-10-2017 16:27
8.92% gewijzigd
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Wat cool Kasboom, Deens! Ik heb altijd Noors willen leren maar is er nooit van gekomen. Nu blijf ik steken op een paar losse woordjes uit het Bahasa.

Ik heb eind 2011 ontdekt dat ik landschappen kan schilderen, dat vind ik ook wel stoer.
AeonOfWinter schreef:
15-10-2017 16:26

- Brullen/bulderen als een kerel. Heeft me ooit nog eens de positie van "zanger" in een (metal)band opgeleverd.
Ik kan heel laag zingen. Ooit zong ik eens in een heus koor, en daar zong ik tweede bas. Grunten kan ik ook, maar dat hoefde niet bij dat koor.
Lady*Voldemort schreef:
15-10-2017 16:32
Grunten kan ik ook, maar dat hoefde niet bij dat koor.
:D
Wat stoer!
Het-groepje schreef:
14-10-2017 23:59

(bijvoorbeeld een nieuwe brug of een nieuw gebouw ofzo, laatst mocht ik met bouwvakkers mee omdat ik me verbaasde over een mobiel toilet heel hoog en mocht ik met ze mee kijken, hup weer een uur weg)
:cheer2:
Noooooit mee ophouden!!!
blue_lagoon schreef:
15-10-2017 16:27

Ik heb eind 2011 ontdekt dat ik landschappen kan schilderen, dat vind ik ook wel stoer.
Wat goed! Ik heb altijd willen kunnen schilderen, maar helaas kom ik niet verder dan stripfiguren tekenen.
Lady*Voldemort schreef:
15-10-2017 16:36
Wat goed! Ik heb altijd willen kunnen schilderen, maar helaas kom ik niet verder dan stripfiguren tekenen.
Dat kan ik dan weer niet :) Ik ben het type van de hark-poppetjes.

Heb wel twee grote doeken van 75 bij 115 in de slaapkamer hangen, mega-trots op.
Leuk topic.

Ik kan goed spellen, had ik al van toen ik pas kon schrijven. Ik kan goed organiseren en plannen: ik vergeet nooit iets en kom altijd precies op tijd (het liefst 1 minuut te vroeg). Gezichten en namen vergeet ik nooit. Ik kan snel blind typen. Ik kan precies horen wat vals is (muziek) en zelfs de muzieknoten raden. Ik ben heel goed in gezelschapspelen. Ik kan goed koken: zelden mislukt iets. Mijn geheugen is erg goed. Ik kan goed abstract denken. Geheimen vertel ik nooit door. O en wat ik ook leuk goed kan is een formele situatie (huisarts-, tandartsbezoek, professor, directeur) omzetten in een luchtige situatie door de mensen in kwestie als gelijke te behandelen ondanks hun status. Hebben ze meestal graag en dat werkt bevorderend voor de sfeer.

In veel dingen die in dit topic staan ben ik echter niet goed.
Veritas vos liberabit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven