Goed kan ik dat, he!

14-10-2017 21:40 210 berichten
(naar mijn jongste, die geen last heeft van zelfkritiek en graag hardop uitspreekt hoe geweldig ze de dingen doet die ze doet)

Wat kun jij heel goed? Welk onbekend talent heb je? Mag groot zijn, of klein, maar welke bijzondere vaardigheid heb jij?
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
16-10-2017 12:29
Zo handig, tweehandig, met pianospelen, maar ook uitpakken, veters strikken etc. etc....

Ik kan ook veel met twee handen, goed he! Ik ben ook tweeogig, maar met een oog zie ik evenveel...
Helaas ben ik sinds mijn 5e nog voornamelijk éénhandig, omdat mijn ene arm gebroken en uit de kom was en niet helemaal goed behandeld en daardoor is ie krom en scheef en onhandig zeg maar.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Met 1 oog scheel kijken
Siofra schreef:
16-10-2017 12:29
Zo handig, tweehandig, met pianospelen, maar ook uitpakken, veters strikken etc. etc....

Ik kan ook veel met twee handen, goed he! Ik ben ook tweeogig, maar met een oog zie ik evenveel...
Haha, ik heb 'bewezen' dat men met 1 oog meer ziet dan met 2 ogen.
Was wel een grapje .
Ik vroeg ooit aan kleinzoon: wie ziet het best, iemand met 1 oog of iemand met 2 ogen?
Kleinzoon: iemand met 2 ogen.
Ik: Ok; hou je hand voor je linkeroog. Kleinkind doet dit.
Dan vraag ik: 'hoeveel ogen van oma (ik) zie je?
Kleinkind: ik zie jouw 2 ogen.
Ik antwoord: Vreemd toch? Ik kijk met mijn 2 ogen en toch kan ik maar 1 oogje van jou zien.......lol
Ik kan, zoals eerder genoemd ook met links en rechts schrijven. Ook een fotografisch geheugen voor namen gezichten, taal, gesprekken etc. Ook ben ik op sommige dingen een polyhistor en op sommige talen een polyglot
Say it like you mean it.
Hier ook fotografisch geheugen voor gezichten en andere dingen.

Toen ik nog studeerde en tentamens kreeg, kon ik zo opnoemen waar de lesstof van een vraag te vinden was in het boek en hoe de pagina eruitzag en wat erop stond. Dat alles onthoud ik meteen na een keer door een boek te bladeren.
AskWendy schreef:
22-10-2017 05:32
Ik kan, zoals eerder genoemd ook met links en rechts schrijven. Ook een fotografisch geheugen voor namen gezichten, taal, gesprekken etc. Ook ben ik op sommige dingen een polyhistor en op sommige talen een polyglot
Ik kan heel goed slim overkomen zonder moeilijke woorden te gebruiken.
:lol:

David Dunning
Solomio schreef:
22-10-2017 09:09
Ik kan heel goed slim overkomen zonder moeilijke woorden te gebruiken.
:lol:
Afbeelding

Ik dacht bij polyhistor hier aan
Corona67 schreef:
22-10-2017 09:11
Afbeelding

Ik dacht bij polyhistor hier aan
:biggrin:

David Dunning
lemoos2 schreef:
14-10-2017 21:45
Ik onthoud de meest onbenullige dingen, alleen erg handig bij een pubquiz. Ik kan hele gesprekken tien jaar later nog afdraaien als een film in mijn hoofd, wat de ander aan had, hoe hij/zij keek, de letterlijke tekst.

Maar mijn pincode onthouden ho maar.
Een talent voor nutteloze feiten noem ik dat. Ook handig met Triviant en 30 seconds.
okkervil schreef:
22-10-2017 09:21
Een talent voor nutteloze feiten noem ik dat. Ook handig met Triviant en 30 seconds.
Dat talent heb ik ook. Heel handig tijdens quizzen :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven