Goed kan ik dat, he!

14-10-2017 21:40 210 berichten
(naar mijn jongste, die geen last heeft van zelfkritiek en graag hardop uitspreekt hoe geweldig ze de dingen doet die ze doet)

Wat kun jij heel goed? Welk onbekend talent heb je? Mag groot zijn, of klein, maar welke bijzondere vaardigheid heb jij?
Alle reacties Link kopieren
Met links én rechts kunnen schrijven. Fotografisch geheugen voor gezichten.
lekker koken uit pot en blik
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
TO is traag:

ik heb een wonderlijk functionerend geheugen, waardoor ik bijvoorbeeld precies weet hoeveel alle dagelijkse boodschappen kosten bij de vier verschillende supermarkten in het dorp.
vrouwjagersma schreef:
14-10-2017 21:43
TO is traag:

ik heb een wonderlijk functionerend geheugen, waardoor ik bijvoorbeeld precies weet hoeveel alle dagelijkse boodschappen kosten bij de vier verschillende supermarkten in het dorp.
Da's rete -handig. Voor de euro wist ik ook precies wat alles kostte; is me daarna nooit meer helemaal gelukt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik onthoud de meest onbenullige dingen, alleen erg handig bij een pubquiz. Ik kan hele gesprekken tien jaar later nog afdraaien als een film in mijn hoofd, wat de ander aan had, hoe hij/zij keek, de letterlijke tekst.

Maar mijn pincode onthouden ho maar.
Ik kan heel snel typen met heel weinig fouten.
Raden hoe laat het is. Mijn man ergert zich er kapot aan dat ik altijd de tijd goed raad, met een marge van een paar minuten. (Wat ik dan weer extra leuk vind (6) :biggrin: )
queenarachnia wijzigde dit bericht op 14-10-2017 21:48
1.14% gewijzigd
Je zou het niet denken, maar ik ben goed in spellen. Puzzelen ook trouwens, zowel legpuzzels als cryptogrammen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik overweeg weleens pubquizzen te gaan doen voor geld, net zoals in die maffe Belgische serie. Dan komt het eens van pas dat ik naast Goethe ook Kabouter Wesley-episodes kan reciteren.
blijfgewoonbianca schreef:
14-10-2017 21:42
lekker koken uit pot en blik
Ik kan honderd dingen met gehakt. Zo fijn!
Verjaardagsdatums en adressen onthouden.
Geen adressenboekje of verjaardagskalender nodig :-).

Vroeger was ik ook sterk in telefoonnummers, maar sinds de gsm is dat helaas afgenomen.
vrouwjagersma schreef:
14-10-2017 21:48
Ik overweeg weleens pubquizzen te gaan doen voor geld, net zoals in die maffe Belgische serie. Dan komt het eens van pas dat ik naast Goethe ook Kabouter Wesley-episodes kan reciteren.
Twee maanden geleden een reis mee gewonnen. Ik kan het aanbevelen :-D
Pubquizzen lijkt mij ook zo leuk! Nooit gedaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben goed in luisteren en oplossingen bedenken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik kan heel netjes mijn nagels lakken.
Wel erg dat dat het enige is dat ik kan bedenken. ..
lemoos2 schreef:
14-10-2017 21:50
Twee maanden geleden een reis mee gewonnen. Ik kan het aanbevelen :-D
Wauw! Dan speel je ook echt op hoog niveau, dus.
SilverShadow schreef:
14-10-2017 21:46
Ik kan heel snel typen met heel weinig fouten.
Ik ook!
Maar dan ook echt héél snel.

En heel snel en goed fileparkeren. Met grote én kleine auto's.
Willekeurig welke vraag over Harry Potter beantwoorden.
De kleinste details onthouden en die gebruiken
Me vastbijten in een taak en die niet meer loslaten. Als een pitbull.
Koken. Ik heb zelden dat een recept mislukt.
Dingen kapot smijten en leeftijden schatten.
Het is geen talent waar ik trots op ben, ik kan een volledig opgeruimde woonkamer binnen een half uur eruit laten zien alsof er net een inbraak is geweest, waarbij dan ook iedere lade en kastdeur is opengetrokken die men zag en de zooi over de gehele woonkamer heeft verspreid.
Ander talent van mij is mijn telefoon en mijn sleutels niet kunnen vinden. (duiken meestal op in de koelkast of een la in de keuken).
Ah, ik kan toch wel iets goed: ik kan een volle wachtkamer met elkaar niet aankijkende mensen, in een paar minuten tot een meekletsende, lachende bende brengen. Ik kan héél sociaal en ontwapenend zijn. Kàn.
If accidentally read, induce vomiting.
Ik kan ook fotografisch gezichten onthouden. Daarentegen vergeet ik iemand zijn/haar naam binnen een minuut nadat ik me heb voorgesteld.
Van bijna iedereen in mijn omgeving weet ik uit mijn hoofd het adres, inclusief postcode.
Vroeger toen er nog geen mobieltjes waren, wist ik ook de meeste telnrs uit mijn hoofd, maar nu niet meer.
Jufjoke schreef:
14-10-2017 21:55
Ik kan heel netjes mijn nagels lakken.
Wel erg dat dat het enige is dat ik kan bedenken. ..
Er is vast veel meer dat je kan. Misschien ben je gewoon heel erg bescheiden ook.
Sarcastaballcoach schreef:
14-10-2017 21:57
Het is geen talent waar ik trots op ben, ik kan een volledig opgeruimde woonkamer binnen een half uur eruit laten zien alsof er net een inbraak is geweest, waarbij dan ook iedere lade en kastdeur is opengetrokken die men zag en de zooi over de gehele woonkamer heeft verspreid.
Ander talent van mij is mijn telefoon en mijn sleutels niet kunnen vinden. (duiken meestal op in de koelkast of een la in de keuken).
Ah, ik kan toch wel iets goed: ik kan een volle wachtkamer met elkaar niet aankijkende mensen, in een paar minuten tot een meekletsende, lachende bende brengen. Ik kan héél sociaal en ontwapenend zijn. Kàn.
:) cool

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven