Eetlijstjes

zondag 30 april 2017 om 13:04
Hallo! Zijn er mensen die net als ik zin hebben om hun eetlijstjes een tijdje bij te houden? Ik ben vorig jaar 10kg afgevallen, en het lukte me om mooi stabiel te blijven, inmiddels met vrij intensief sporten erbij (kayla itsines programma). Maar sinds kort is het mis...het lukt me gewoon niet om mijn eten onder controle te houden. En ik ben daardoor inmiddels ook alweer een kilo aangekomen. Ik wil niet dat dit doorzet, maar het lukt me steeds niet om te stoppen met eten.
Ik probeer zoveel mogelijk wel gezonde keuzes te maken, maar ook dat lukt de laatste tijd maar slecht en ik snoep best wel . Op werkdagen ging het altijd wel goed, met na het diner mijn absoluut zwakke plek, maar nu snoep ik zelfs weer op het werk (er is ook steeds overal taart en bonbons enzo).
Ik hoop dat het helpt om weer even een eetlijstje te gaan bijhouden. Misschien een stok achter de deur om maar niet alles in mijn mond te stoppen wat ik tegenkom, als ik het hier moet opschrijven! Er zijn andere topics over weet ik, maar die zijn niet echt actief. Iemand die een zelfde stok achter de deur zoekt misschien?
TO trapt af, maar de dag is nog niet compleet, dus een half lijstje:
O: aardbeien/kiwi/blauwe bessen met yoghurt en noten/zaden
T: koffie met veel halfvolle melk, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek met rozijnen
L: pannenkoekjes van 1 ei met roggemeel, met veel spinazie en 2 plakjes ontbijtspek, en een drupje honing
D: vanavond krijg ik een etentje kado in een restaurant....ik ga met de auto, dus max 1 glas wijn
Ik probeer zoveel mogelijk wel gezonde keuzes te maken, maar ook dat lukt de laatste tijd maar slecht en ik snoep best wel . Op werkdagen ging het altijd wel goed, met na het diner mijn absoluut zwakke plek, maar nu snoep ik zelfs weer op het werk (er is ook steeds overal taart en bonbons enzo).
Ik hoop dat het helpt om weer even een eetlijstje te gaan bijhouden. Misschien een stok achter de deur om maar niet alles in mijn mond te stoppen wat ik tegenkom, als ik het hier moet opschrijven! Er zijn andere topics over weet ik, maar die zijn niet echt actief. Iemand die een zelfde stok achter de deur zoekt misschien?
TO trapt af, maar de dag is nog niet compleet, dus een half lijstje:
O: aardbeien/kiwi/blauwe bessen met yoghurt en noten/zaden
T: koffie met veel halfvolle melk, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek met rozijnen
L: pannenkoekjes van 1 ei met roggemeel, met veel spinazie en 2 plakjes ontbijtspek, en een drupje honing
D: vanavond krijg ik een etentje kado in een restaurant....ik ga met de auto, dus max 1 glas wijn

zondag 15 oktober 2017 om 18:05
O: yoghurt, noten, zaden, cacao nibs, kiwi, aardbeien
L: uitgebreid op een terras: boterhammetje boter/kaas, plakje rookvlees, half boterhammetje caramelpasta, halve ontbijtmuffin, halve scone met room, paar happen cheesecake, latte macchiato met koekje
D: stokbrood, garnalen in knoflookolie, tapenade, labneh, salade met blauwe kaas, 2 glazen rode wijn
L: uitgebreid op een terras: boterhammetje boter/kaas, plakje rookvlees, half boterhammetje caramelpasta, halve ontbijtmuffin, halve scone met room, paar happen cheesecake, latte macchiato met koekje
D: stokbrood, garnalen in knoflookolie, tapenade, labneh, salade met blauwe kaas, 2 glazen rode wijn
anoniem_672d07c2e9073 wijzigde dit bericht op 15-10-2017 20:35
5.75% gewijzigd
zondag 15 oktober 2017 om 18:53
Hoi ik heb even niet meer gereageerd op dit topic omdat ik het eigenlijk 'jammer' vind dat er niet echt op elkaar gereageerd wordt. Hebben jullie dat niet? Ik bedoel, heel fijn dat lijstjes gedeeld worden, maar is het niet fijner om elkaar ook feedback te geven, aan te moedigen, tips te geven, ... ??
Een forum dient toch voor enige actie-reactie, anders kunnen we het net zo goed thuis in een dagboek schrijven, of ben ik de enige die er zo over denkt?
Misschien fijn om ook op elkaar te reageren?
Als jullie het anders zien, hoor ik het ook graag natuurlijk!
Een forum dient toch voor enige actie-reactie, anders kunnen we het net zo goed thuis in een dagboek schrijven, of ben ik de enige die er zo over denkt?
Misschien fijn om ook op elkaar te reageren?
Als jullie het anders zien, hoor ik het ook graag natuurlijk!
maandag 16 oktober 2017 om 18:11
Selin: ik vind t prima om ook op elkaars lijstje te reageren, maar mis t niet echt. Vind het fijn om andermans lijstje te lezen om bijvoorbeeld inspiratie op te doen. Maar feedback kan nooit kwaad
.
O - bosvruchten, magere kwark, muesli
L - 4 dunne speltcrackers, 3x met filet americain en 1x met een gekookt eitje
T - chocolade bol
D - tomatensoep, mini loempia's
T - denk een paar snoepjes
Ik heb deze week herfstvakantie en ik voorspel dat m'n lijstjes iets ongezonder zullen zijn dan normaal. Vind ik niet erg, heerlijk om extra te genieten deze week.

O - bosvruchten, magere kwark, muesli
L - 4 dunne speltcrackers, 3x met filet americain en 1x met een gekookt eitje
T - chocolade bol
D - tomatensoep, mini loempia's
T - denk een paar snoepjes
Ik heb deze week herfstvakantie en ik voorspel dat m'n lijstjes iets ongezonder zullen zijn dan normaal. Vind ik niet erg, heerlijk om extra te genieten deze week.
maandag 16 oktober 2017 om 18:20
Ik vind alles prima. Mij helpt het al om te weten dat ik het hier op moet schrijven haha. Dat zorgt er toch voor dat ik er meer overna denk. Maar uiteraard mag iedereen reageren op mijn lijstjes
.
Gisteren:
O: 2 ciabatta broodjes met: hutenkase & avocado, kaas, hagelslag, hummus.
l: 2 crackers met pindakaas, jam.
T: paar dropjes. Appel
A: rendang, sperziebonen, basmatierijst.
T: stukje speculaas, paar chocolaatjes.
Vandaag:
O: havermout met peer en rozijnen
T: boterham met pindakaas. Appel.
L: champignonsoep. 2 boterhammen met hummus en gekookt ei.
T: puntpaprika. Eat natural mueslireep.
A: gebakken aardappelen, sperziebonen, zalm.
T: ik denk nog wat druiven.

Gisteren:
O: 2 ciabatta broodjes met: hutenkase & avocado, kaas, hagelslag, hummus.
l: 2 crackers met pindakaas, jam.
T: paar dropjes. Appel
A: rendang, sperziebonen, basmatierijst.
T: stukje speculaas, paar chocolaatjes.
Vandaag:
O: havermout met peer en rozijnen
T: boterham met pindakaas. Appel.
L: champignonsoep. 2 boterhammen met hummus en gekookt ei.
T: puntpaprika. Eat natural mueslireep.
A: gebakken aardappelen, sperziebonen, zalm.
T: ik denk nog wat druiven.

maandag 16 oktober 2017 om 19:20
Voor mij idem, reageren op elkaars lijstje is prima, maar ik heb er zelf niet perse behoefte aan (en weinig tijd voor). Maar als iemand dat wel wil: helemaal goed!
Voor mijzelf is het inderdaad ook met name een stok achter de deur voor mezelf, en ik vind het ook leuk te zien wat anderen zoal eten.
O: kwark, granola, halve peer, mangoblokjes, blauwe bessen, verse vijg
L: bietenwrap met groente/humus en cafe latte
T: rauwkost, 10 amandelen
D: maaltijdsalade noodles/grote garnalen
T: na het sporten een beker melk, een verse vijg en een mini beetje japanse zoutjes
Voor mijzelf is het inderdaad ook met name een stok achter de deur voor mezelf, en ik vind het ook leuk te zien wat anderen zoal eten.
O: kwark, granola, halve peer, mangoblokjes, blauwe bessen, verse vijg
L: bietenwrap met groente/humus en cafe latte
T: rauwkost, 10 amandelen
D: maaltijdsalade noodles/grote garnalen
T: na het sporten een beker melk, een verse vijg en een mini beetje japanse zoutjes

dinsdag 17 oktober 2017 om 22:04
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:53
O: roerei (2 eieren) met champignons, courgette en paprika.
T: druiven.
L: 3 meegranen beschuiten met avocado, kaas, avocado+tomaat.
T: 2 kiwi's, peer. Paar amandelen (denk 10 ofzo, niet geteld).
A: tagliatelle met kip, groente en roomsaus. 2 witte wijn.
T: 2 speculaasjes.
Kip pilav heb ik nog nooit gemaakt bedenk ik mij nu, toch wel leuk om hier af en toe inspiratie op te doen!
T: druiven.
L: 3 meegranen beschuiten met avocado, kaas, avocado+tomaat.
T: 2 kiwi's, peer. Paar amandelen (denk 10 ofzo, niet geteld).
A: tagliatelle met kip, groente en roomsaus. 2 witte wijn.
T: 2 speculaasjes.
Kip pilav heb ik nog nooit gemaakt bedenk ik mij nu, toch wel leuk om hier af en toe inspiratie op te doen!
woensdag 18 oktober 2017 om 09:20
Voor de liefhebbers: https://www.keukenliefde.nl/kip-pilav-perzik-en-cashew/ dit is 't recept wat ik heb gebruikt voor de pilav.
woensdag 18 oktober 2017 om 18:24

donderdag 19 oktober 2017 om 20:02
O: roerei met champignons, courgette, paprika
T: banaan, appel.
L: uiensoep. 2 boterhammen met hummus en gegrilde courgette en aubergine.
T: boterham met pindakaas. Boterham met kaas. 4 Milka chocolaatjes (flinke trek).
A: tortellini met pesto en groenten. Schaaltje vanille yoghurt.
T: groot stuk speculaas
Best veel gesnoept voor mijn doen, ik heb hoofdpijn en dan heb ik vaak extra trek in zoetigheid. Geen idee hoe dat komt.
T: banaan, appel.
L: uiensoep. 2 boterhammen met hummus en gegrilde courgette en aubergine.
T: boterham met pindakaas. Boterham met kaas. 4 Milka chocolaatjes (flinke trek).
A: tortellini met pesto en groenten. Schaaltje vanille yoghurt.
T: groot stuk speculaas
Best veel gesnoept voor mijn doen, ik heb hoofdpijn en dan heb ik vaak extra trek in zoetigheid. Geen idee hoe dat komt.
curlynan wijzigde dit bericht op 20-10-2017 13:29
3.23% gewijzigd

vrijdag 20 oktober 2017 om 15:49
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:38
Die karamel zeezout pepernoten klinken wel heel lekker!
Gisteren:
O: 2 crackers met avocado.
T: druiven, een banaan.
L: tomatensoep. 2 boterhammen met kaas en gegrilde courgette/aubergine.
T: boterham met hummus .
A: boerenkool met spekjes en een gehaktbal.
T: popcorn en 2 witte wijn.
Vandaag:
T: koekje, cappuccino.
L: pistolet met kaas & tomaat / hagelslag.
T: een appel, 10 amandelen.
A: couscous met tomatensaus en groenten.
T: stuk gevulde speculaas.
Gisteren:
T: druiven, een banaan.
L: tomatensoep. 2 boterhammen met kaas en gegrilde courgette/aubergine.
T: boterham met hummus .
A: boerenkool met spekjes en een gehaktbal.
T: popcorn en 2 witte wijn.
Vandaag:
T: koekje, cappuccino.
L: pistolet met kaas & tomaat / hagelslag.
T: een appel, 10 amandelen.
A: couscous met tomatensaus en groenten.
T: stuk gevulde speculaas.
curlynan wijzigde dit bericht op 21-10-2017 20:00
26.32% gewijzigd

zaterdag 21 oktober 2017 om 16:40
Gisteren
O: kwark, granola, halve peer, druiven, blauwe bessen
T: 2 mandarijnen
L: bietenwrap humus/groente, cafe latte
T: rauwkost, 5 amandelen
L: bij een soort Vietnamiese toko gegeten, maar meer meegegeten dan dat ik zelf een heel gerecht hebt gehad: een mini-loempia, een springroll, wat van garnalen-noodle soep, paar stukjes vlees, maar happen mie, paar happen bananen-tapioca pudding, en een cafe latte
T: na het dansen een dunne krentenboterham met boter en een glaasje banaan/ananas/kokos smoothie
Vandaag
O: yoghurt, kiwi, druiven, noten, zaden, cacoa nibs, en een mini-krentenboterham met boter
L: pompoenpitbroodje met boter, helft met kaas. Kleine krentenboterham met boter. Glaasje banaan/ananas/kokos smoothie
T: 5 amandelen, paar druiven
D: uit eten bij een aziatisch vegetarisch restaurant: vooraf Maleisische pratha (dun brood, wel heel vet) met curry, hoofd pandan rijst met 2 vegetarische stoofgerechten met groente en tofu en na een cafe latte. Erbij een glas witte wijn.
O: kwark, granola, halve peer, druiven, blauwe bessen
T: 2 mandarijnen
L: bietenwrap humus/groente, cafe latte
T: rauwkost, 5 amandelen
L: bij een soort Vietnamiese toko gegeten, maar meer meegegeten dan dat ik zelf een heel gerecht hebt gehad: een mini-loempia, een springroll, wat van garnalen-noodle soep, paar stukjes vlees, maar happen mie, paar happen bananen-tapioca pudding, en een cafe latte
T: na het dansen een dunne krentenboterham met boter en een glaasje banaan/ananas/kokos smoothie
Vandaag
O: yoghurt, kiwi, druiven, noten, zaden, cacoa nibs, en een mini-krentenboterham met boter
L: pompoenpitbroodje met boter, helft met kaas. Kleine krentenboterham met boter. Glaasje banaan/ananas/kokos smoothie
T: 5 amandelen, paar druiven
D: uit eten bij een aziatisch vegetarisch restaurant: vooraf Maleisische pratha (dun brood, wel heel vet) met curry, hoofd pandan rijst met 2 vegetarische stoofgerechten met groente en tofu en na een cafe latte. Erbij een glas witte wijn.
anoniem_672d07c2e9073 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 13:07
9.57% gewijzigd

zondag 22 oktober 2017 om 06:16
Gisteren:
O:
2volkoren boterhammen met belegen kaas
Cappucino
L:
2 volkoren boterhammen boter en pindakaas
1 appel
1 plakje ontbijtkoek zonder boter
T: halve zak kroepoekjes
D:
1 kippenpootje zonder vel
halve broccoli
klein handjevol gebakjen aardapelpartjes met wat mayo.
1 glas witte wijn.
T: bakje chocolade kruidnootjes bij de thee
Ik heb deze dag 5 km hardgelopen en 10 km gefietst.
O:
2volkoren boterhammen met belegen kaas
Cappucino
L:
2 volkoren boterhammen boter en pindakaas
1 appel
1 plakje ontbijtkoek zonder boter
T: halve zak kroepoekjes
D:
1 kippenpootje zonder vel
halve broccoli
klein handjevol gebakjen aardapelpartjes met wat mayo.
1 glas witte wijn.
T: bakje chocolade kruidnootjes bij de thee
Ik heb deze dag 5 km hardgelopen en 10 km gefietst.

zondag 22 oktober 2017 om 20:16
O: 1 volkoren boterham met boter en kaas, een gekookt ei, verse jus en 1 cappucino
L: 2 volkoren boterhammen. Boter. Honing en kaas
D: chinees afhaal. Bami, babi pangang, saté, gebakken banaan. Veel teveel van gegeten natuurlijk. En 2 glazen witte wijn
T: rest van de chocolade kruidnoten bij de thee. Hele zak op in een weekend.
Vandaag alleen wat functioneel gewandeld. Morgen maar eens flink aan de groenten en weer een beetje bewegen.
L: 2 volkoren boterhammen. Boter. Honing en kaas
D: chinees afhaal. Bami, babi pangang, saté, gebakken banaan. Veel teveel van gegeten natuurlijk. En 2 glazen witte wijn
T: rest van de chocolade kruidnoten bij de thee. Hele zak op in een weekend.
Vandaag alleen wat functioneel gewandeld. Morgen maar eens flink aan de groenten en weer een beetje bewegen.

zondag 22 oktober 2017 om 21:29
maandag 23 oktober 2017 om 07:10
Gisteren:
O: 1 afbakbroodje met op een kant kaas/komkommer/tomaat en op de andere kant avocado. Een gekookt ei. Druiven.
L: verjaardagslunch bij vriendin die fantastisch kan koken. Er was pompoensoep en verder allemaal (gezonde) hapjes.
T: stuk taart. 2 chocolaatjes.
A: schnitzel, patat en doperwten. Pudding en yoghurt.
O: 1 afbakbroodje met op een kant kaas/komkommer/tomaat en op de andere kant avocado. Een gekookt ei. Druiven.
L: verjaardagslunch bij vriendin die fantastisch kan koken. Er was pompoensoep en verder allemaal (gezonde) hapjes.
T: stuk taart. 2 chocolaatjes.
A: schnitzel, patat en doperwten. Pudding en yoghurt.