Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes

30-04-2017 13:04 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Zijn er mensen die net als ik zin hebben om hun eetlijstjes een tijdje bij te houden? Ik ben vorig jaar 10kg afgevallen, en het lukte me om mooi stabiel te blijven, inmiddels met vrij intensief sporten erbij (kayla itsines programma). Maar sinds kort is het mis...het lukt me gewoon niet om mijn eten onder controle te houden. En ik ben daardoor inmiddels ook alweer een kilo aangekomen. Ik wil niet dat dit doorzet, maar het lukt me steeds niet om te stoppen met eten.

Ik probeer zoveel mogelijk wel gezonde keuzes te maken, maar ook dat lukt de laatste tijd maar slecht en ik snoep best wel . Op werkdagen ging het altijd wel goed, met na het diner mijn absoluut zwakke plek, maar nu snoep ik zelfs weer op het werk (er is ook steeds overal taart en bonbons enzo).

Ik hoop dat het helpt om weer even een eetlijstje te gaan bijhouden. Misschien een stok achter de deur om maar niet alles in mijn mond te stoppen wat ik tegenkom, als ik het hier moet opschrijven! Er zijn andere topics over weet ik, maar die zijn niet echt actief. Iemand die een zelfde stok achter de deur zoekt misschien?



TO trapt af, maar de dag is nog niet compleet, dus een half lijstje:

O: aardbeien/kiwi/blauwe bessen met yoghurt en noten/zaden

T: koffie met veel halfvolle melk, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek met rozijnen

L: pannenkoekjes van 1 ei met roggemeel, met veel spinazie en 2 plakjes ontbijtspek, en een drupje honing

D: vanavond krijg ik een etentje kado in een restaurant....ik ga met de auto, dus max 1 glas wijn
Alle reacties Link kopieren
O: 2 volkoren crackers kipfilet en stuk appel
Uur sport cardio/kracht
T: 125 gram magere kwark, 2 dadels
L: 3 volkoren crackers kipfilet/komkommer/tomaat 1 mozarella tomaat
T: banaan en 2 soepstengels
D: 2 volkoren boterhammer omelet van 2 eieren met groente vulling (champignons, ui, paprika) overige halve boterham met pindakaas😜
T: Koffie met opgeklopte halfvolle melk
Alle reacties Link kopieren
Niet echt gezond vandaag... Maar dat mag ook geplaatst worden. Ik hoef dan ook niet echt af te vallen :shame:

O: cruesli met noten
T: mini twix
L: pannekoekjes van enkel banaan en ei
T: kleine roze koek en ongeveer een kwart mango
A: home made chili con carne
Toetje: mini magnum
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
O: 2 volkoren crackers kipfilet en een mandarijn.
T: appel
L: 3 volkoren crackers kipfilet en stuk avocado/komkommer/tomaat
T: 100 gram worteltjes, stukje krentenbol
D: 100gr kipfilet gebakken, wokgroente, 100gr zilvervliesrijst. Paar olijven.
Alle reacties Link kopieren
O: cruesli met noten (ik ontbijt saai)
T: een peer
L: 2 bruine boterhammen met kalkoefilet en ijsbergsla
T: kuipje appelmoes zonder toegevoegde suiker
A:chili con carne (had nog over)
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Ik wil een kilo of 7 kwijt. Bmi is nu 24 dus geen echt overgewicht maar wil wat kilo's rond mn buik en heupen weg. Daarnaast is mn bloeddruk wat te hoog. Ik heb 0 verstand van dieeten. Sinds ik begonnen ben eet ik nu dit ongeveer

O yoghurt met muesli en fruit. Cappucino en glas sap

T 2 boterhamnen. Beleg kan vanalles zijn. Soms mager soms chocola. Cappucino

L soepje, salade en gekookt ei

T fruit 1 stuks en cappucino

D gewoon normale portie en niet vaak ongezond. Agvtje roerbak of pasta

T bananen of appelchips of stukje pure chocola. Glas frisdrank

Elke dag max 1 glas vruchtensap en 1 glas frisdrank. Verder geen suiker meer in mn thee en koffie. Ook probeer ik meer water en thee te drinken en 3x sporten. Is dit wat zo?
Alle reacties Link kopieren
@Sneeuwwitje: ik ben geen expert, maar als het lijstje wat je nu plaatst, minder is qua eten (en calorieën) dan voorheen, dan lijkt me dat je wel af zult vallen. Is het frisdrank met suiker? Anders zou je daar nog winst kunnen behalen. En in vruchtensap zit ook veel suiker. Je kunt voor je verzadigingsgevoel beter een sinaasappel eten dan een sapje drinken. Met het eten ervan ben je langer bezig, het bevat meer vezels en in een sapje zitten vaak een aantal stuks fruit(sap).
Je ochtendtussendoortje vind ik overigens vrij groot, maar misschien heb je het nodig ivm sport/werk?

Mijn lijstje voor vandaag:
O - bosvruchten, muesli, magere kwark
T - peer, mini bounty
L - crackers met filet americain
T - worteltjes
D - uit eten, tapas
T -
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
15-02-2018 09:13
Ik wil een kilo of 7 kwijt. Bmi is nu 24 dus geen echt overgewicht maar wil wat kilo's rond mn buik en heupen weg. Daarnaast is mn bloeddruk wat te hoog. Ik heb 0 verstand van dieeten. Sinds ik begonnen ben eet ik nu dit ongeveer

O yoghurt met muesli en fruit. Cappucino en glas sap

T 2 boterhamnen. Beleg kan vanalles zijn. Soms mager soms chocola. Cappucino

L soepje, salade en gekookt ei

T fruit 1 stuks en cappucino

D gewoon normale portie en niet vaak ongezond. Agvtje roerbak of pasta

T bananen of appelchips of stukje pure chocola. Glas frisdrank

Elke dag max 1 glas vruchtensap en 1 glas frisdrank. Verder geen suiker meer in mn thee en koffie. Ook probeer ik meer water en thee te drinken en 3x sporten. Is dit wat zo?
Als ik jou was zou ik de vruchtensap en frisdrank helemaal schrappen. Het heeft weinig nut als de suiker uit je thee en koffie haalt, maar nog wel frisdrank en sap drinkt. Je kunt beter iets van suiker in je koffie blijven doen dan 2x per dag frisdrank of sap drinken. Verder lijkt je lijstje wel goed, maar ik weet verder niet hoe je eerst at. Je zou een keer fruit kunnen inruilen voor groenten. Worteltjes of komkommer met een dipje oid.
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Alle reacties Link kopieren
Na bijna twee weken griep probeer ik de draad weer op te pakken. Nu wel vakantie, dus beetje ander ritme:

O: skyr naturel met appel, granola en rozijnen met een wit broodje vlokken (dat laatste niet per se gezond/wel lekker)
S: geen, laat ontbijt
L: 2 volkoren boterhammen in het broodrooster met avocado
S: halve paprika met wat hummus
D: worteltjes, Mexicaanse melange en vis
S: geen idee nog..
Alle reacties Link kopieren
O: smoothie van sojayoghurt, peer en courgette
T: halve peer, mandarijn, paar druifjes
L: 2 crackers met pindakaas, stukje bananenbrood, beetje yoghurt met banaan, komkommer
T: zelfgemaakte soep, 2 lu crackers
D: nasi
T: engelse drop
Alle reacties Link kopieren
O: Granny Smith appel
T: sinaasappel met klein handje walnoten
L: groente omelet (van 250g groente en 3 eieren)

Ik probeer een koolhydraatarm te doen...
Alle reacties Link kopieren
O: havermout, eiwitpoeder, peer en rozijnen
Geen snack, want ik slaap uit door de vakantie deze week.
L: 4 boterhammen (tosti) met kaas en een klein beetje mayonaise
S: halve mango en wat druiven
D: Roergebakken rode kool met een uitje, wat appel en lekkere kruiden.
S: waarschijnlijk een eiwitreep van body en fit of een nakd reep.
Alle reacties Link kopieren
O: smoothie van sojayoghurt, peer en banaan. Paar schijfjes komkommer
T: peer, plak bananenbrood
L: 2 tosti's
T: 2 crackertjes
D: pasta pesto
T: 2 koekjes
Alle reacties Link kopieren
O: sap van 100 gram spinazie, twee dadels en verse sinaasappelsap, daarbij een schaaltje roeryoghurt met suikervrije muesli, ananas (diepvries) en een eetlepel aalbessenjam (light)
t: plakje zelfgemaakt bananenbrood, trosje druiven en een handje ongezouten noten/rozijnen mix erbij. Daarna nog een klein mandarijntje.
L: drie speltcrackers met 30+ oude kaas, twee volkoren cracottes met 20+ smeerkaas, cherrytomaten en een groot stuk komkommer. Daarbij een opkikker tomaat.
t: een oploskoffie mokka
D (van plan): zilvervliesrijst met champignons, ui en kipfilet, met een sausje van ketjap, ketchup, sambal en een eetlepel pindakaas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven