Is dit liefde?
maandag 16 oktober 2017 om 09:25
maandag 16 oktober 2017 om 09:26
Jullie denken niet hetzelfde over financiën. Dat is een relatie wel heel belangrijk. Dat jij ervoor kiest om zoveel reistijd op een dag te hebben vind ik ook opmerkelijk. Dat gaat ten kosten van je studie en werktijd.
Jullie waren waarschijnlijk jong toen jullie elkaar leerde kennen. Jullie staan nu beiden anders in de relatie. Dat is niet gek, stel een jezelf de vraag of hetgeen de relatie je nu biedt hetgeen is wat je voor de toekomst ziet.
Jullie waren waarschijnlijk jong toen jullie elkaar leerde kennen. Jullie staan nu beiden anders in de relatie. Dat is niet gek, stel een jezelf de vraag of hetgeen de relatie je nu biedt hetgeen is wat je voor de toekomst ziet.
maandag 16 oktober 2017 om 09:27
maandag 16 oktober 2017 om 09:35
Ik zat in jouw situatie. Studeerde op 1,5 uur reizen van huis dus ik was op kamers gegaan. Vriend woonde in de plaats waar ik ben opgegroeid en werkte al. Hij heeft toen een appartement voor zichzelf gezocht en ik ben bij hem gaan wonen. Doordat ik meer moest gaan reizen en mijn studie ook had, ben ik toen juist minder gaan werken in bijbaan (van 1 avond + 1 dag naar alleen de dag). En mijn vriend vond het heel normaal dat hij veel meer betaalde aan het huis en trakteerde me ook regelmatig op een uitje. Dat is volgens mij liefde.
Ga lekker in Tilburg wonen met minder reistijd en meer vrije tijd, ga je eigen leven opbouwen, maak vrienden, geniet van deze tijd in je leven en kijk dan hoeveel je hem mist, of dat het gewenning is. En ga ook eens kijken hoeveel hij toevoegt aan je leven.
Zoals hij nu over geldzaken denkt zegt wel veel over de toekomst. Als jullie straks kinderen krijgen en je minder gaat werken om voor ze te zorgen, moet je dan ook nog steeds 50/50 betalen? Is hij zo iemand die vindt dat de kinderen opvangen jouw probleem wordt (niet van zijn salaris). Als je ziek wordt en daardoor geen inkomen hebt, zorgt hij dan voor je? Als je gewoon een baan hebt die minder verdient dan de zijne, gaat hij dan lekker reizen, maar blijf jij thuis omdat je geen geld hebt? Ik ga er even vanuit dat hij een midden-twintiger is, daar mag je meer volwassenheid van verwachten. En als je denkt dat het komt door zijn moeder, dan zou ik me ook zorgen maken, want dan laat hij zijn oren wel heel erg naar zijn moeder hangen.
Ga lekker in Tilburg wonen met minder reistijd en meer vrije tijd, ga je eigen leven opbouwen, maak vrienden, geniet van deze tijd in je leven en kijk dan hoeveel je hem mist, of dat het gewenning is. En ga ook eens kijken hoeveel hij toevoegt aan je leven.
Zoals hij nu over geldzaken denkt zegt wel veel over de toekomst. Als jullie straks kinderen krijgen en je minder gaat werken om voor ze te zorgen, moet je dan ook nog steeds 50/50 betalen? Is hij zo iemand die vindt dat de kinderen opvangen jouw probleem wordt (niet van zijn salaris). Als je ziek wordt en daardoor geen inkomen hebt, zorgt hij dan voor je? Als je gewoon een baan hebt die minder verdient dan de zijne, gaat hij dan lekker reizen, maar blijf jij thuis omdat je geen geld hebt? Ik ga er even vanuit dat hij een midden-twintiger is, daar mag je meer volwassenheid van verwachten. En als je denkt dat het komt door zijn moeder, dan zou ik me ook zorgen maken, want dan laat hij zijn oren wel heel erg naar zijn moeder hangen.
maandag 16 oktober 2017 om 09:51
'Run .. forest .. Run!'
Sorry beetje flauw
Maar gebaseerd op wat jij schrijft zie ik dit niet goed gaan. Hij kan niet van jou verwachten dat je evenveel inbrengt als hij - niet nu al. Je studie is nu echt even belangrijker! Ook die opmerking van zijn moeder..
Realiseer je trouwens ook dat je straks naast werk, reistijd en studie (wat nu al erg veel is zeg je), er dus ook nog boodschappen, koken en huishouden bij komt.. Weet niet hoe hij daarin staat?
Uit eigen ervaring.. mijn partner ging uit huis, heeft mij betrokken bij de zoektocht naar een leuk huurhuisje en wilde mij gewoon graag bij zich hebben. Het is nooit over geld gegaan. Hij ging op zichzelf, ik zou bij hem komen wonen en bijdragen wat mogelijk was. Hij heeft mij 2 jaar zo'n beetje onderhouden.. want veel meer dan boodschappengeld en huishouden bracht ik niet in omdat studie een hoop tijd koste. Hij vond het belangrijk dat ik die studie af zou ronden.
Sorry beetje flauw
Realiseer je trouwens ook dat je straks naast werk, reistijd en studie (wat nu al erg veel is zeg je), er dus ook nog boodschappen, koken en huishouden bij komt.. Weet niet hoe hij daarin staat?
Uit eigen ervaring.. mijn partner ging uit huis, heeft mij betrokken bij de zoektocht naar een leuk huurhuisje en wilde mij gewoon graag bij zich hebben. Het is nooit over geld gegaan. Hij ging op zichzelf, ik zou bij hem komen wonen en bijdragen wat mogelijk was. Hij heeft mij 2 jaar zo'n beetje onderhouden.. want veel meer dan boodschappengeld en huishouden bracht ik niet in omdat studie een hoop tijd koste. Hij vond het belangrijk dat ik die studie af zou ronden.
maandag 16 oktober 2017 om 09:53
Dit. Geld en kinderen zijn de onderwerpen waar in relaties het meest ruzie over wordt gemaakt. Ik zou echt heel goed nadenken voordat je met hem gaat samenwonen, want de kans dat hij verandert is erg klein. Hij klinkt niet prettig als het over geldzaken gaat, gierig zelfs. Wil je dat voor de rest van je leven?Dahlia74 schreef: ↑16-10-2017 09:26Jullie denken niet hetzelfde over financiën. Dat is een relatie wel heel belangrijk. Dat jij ervoor kiest om zoveel reistijd op een dag te hebben vind ik ook opmerkelijk. Dat gaat ten kosten van je studie en werktijd.
maandag 16 oktober 2017 om 09:55
whatcomesaround schreef: ↑16-10-2017 09:51'Run .. forest .. Run!'
Sorry beetje flauwMaar gebaseerd op wat jij schrijft zie ik dit niet goed gaan. Hij kan niet van jou verwachten dat je evenveel inbrengt als hij - niet nu al. Je studie is nu echt even belangrijker! Ook die opmerking van zijn moeder..
Nou dat ook. Als zijn mama nu alles doet.... En een schoonmaker zit er dan ook vast niet in bij meneer Kniert.
En naast het geld is het ook dat TO de reistijd voor hem over heeft. Maar vrees dat dat andersom niet zo is. Want anders had ze al niet naar huis terug verhuist voor hem.
maandag 16 oktober 2017 om 10:12
Ik vind het heel bijzonder. Mijn vriend en ik hebben wel gewacht met kopen totdat we beide werkten, maar dat was handiger met de hypotheek. Mijn vriend verdient best wel meer dan ik en draagt daarom ook een groter gedeelte bij aan de hypotheek. Niet helemaal naar ratio, want dan vind ik het verschil te groot.
Wij hebben wel allebei ons eigen geld, maar doen er niet moeilijk over als een van ons een keertje meer betaalt. Uiteindelijk is het toch een pot nat.
Ik vraag me wel af hoe jullie dat met etentjes enzo doen. Splitten jullie dan ook echt de rekening?
Wij hebben wel allebei ons eigen geld, maar doen er niet moeilijk over als een van ons een keertje meer betaalt. Uiteindelijk is het toch een pot nat.
Ik vraag me wel af hoe jullie dat met etentjes enzo doen. Splitten jullie dan ook echt de rekening?
maandag 16 oktober 2017 om 10:18
Hij vind geld belangrijker dan jou. Bah wat een afknapper. Toen mijn huidige man bij mij kwam wonen had ik al een hele inrichting betaald, toen we een huis kochten kwam ik met 10.000 euro eigen geld, hij had niks. Denk je dat ik daar maar 1 moment over nagedacht heb? Op dat moment was het gewoon ons geld.
Later werd ik ziek, toen bracht hij veel meer geld binnen. Je vriend word erg beinvloed door zn moeder.
Later werd ik ziek, toen bracht hij veel meer geld binnen. Je vriend word erg beinvloed door zn moeder.
maandag 16 oktober 2017 om 10:37
Nee, dit komt niet liefdevol over. Ik zou zeggen: kies voor jezelf! Ga lekker weer op kamers, geniet van je leven en wacht rustig af tot je een leukere man ontmoet. Dat verdien je! Iemand die dolgraag met je wil samenwonen, ook als dat betekent dat jij (tijdelijk) wat minder bij kan dragen.
Veel geluk met wat je ook doet.
Veel geluk met wat je ook doet.
maandag 16 oktober 2017 om 10:48
Ik vind dat je het samen hoort te doen, vooral na tien jaar. Dat doe jij wel (terugverhuizen, reistijd, je proberen aan te passen aan zijn wensen voor een huis) maar hij blijkbaar niet. En dat zegt veel. Jullie levens zijn niet hetzelfde, dus je kunt niet verwachten dat je het 50/50 doet. In de loop der jaren zul je waarschijnlijk nog vaker op elkaar moeten terugvallen.
Lekker weer op kamers gaan, zou ik zeggen.
Lekker weer op kamers gaan, zou ik zeggen.
maandag 16 oktober 2017 om 10:58
Met uitjes zijn daar totaal geen moeilijkheden over.. de ene keer betaalt hij, dan ik. Dan betaalt hij 3 keer achter elkaar. Daar is nog nooit een woord over vuil gemaakt. Eigenlijk gek dat daar dan geen problemen zijn, nu je het zegt ... Laat me eigenlijk meer denken dat zijn redenen excuusjes zijn om samenwonen uit te stellen.BabyGroot schreef: ↑16-10-2017 10:12Ik vind het heel bijzonder. Mijn vriend en ik hebben wel gewacht met kopen totdat we beide werkten, maar dat was handiger met de hypotheek. Mijn vriend verdient best wel meer dan ik en draagt daarom ook een groter gedeelte bij aan de hypotheek. Niet helemaal naar ratio, want dan vind ik het verschil te groot.
maandag 16 oktober 2017 om 11:02
Op deze manier niet nee. Zou hij, omdat hij dat weet, dan elke keer net doen alsof hij wel wil samenwonen? Hij zoekt enthousiast naar woningen, en wil met me gaan kijken. En dan komt dit alles weer naar boven. Erg gemengde signalen die mij in de war brengen. Waarom zoveel moeite doen voor iets wat je niet wil denk ik dan...
maandag 16 oktober 2017 om 11:06
Daar heb je helemaal gelijk in. En ik vind dat vaak een moeilijk te beantwoorden vraag. Ik betrap me er zelf vaak op dat ik de toekomst samen met hem anders (rooskleuriger) zie dan dat deze nu is. Toch is het de afgelopen jaren hetzelfde gebleven. Inderdaad realistischer om de stand op dit moment te bekijken.Dahlia74 schreef: ↑16-10-2017 09:26Jullie denken niet hetzelfde over financiën. Dat is een relatie wel heel belangrijk. Dat jij ervoor kiest om zoveel reistijd op een dag te hebben vind ik ook opmerkelijk. Dat gaat ten kosten van je studie en werktijd.
maandag 16 oktober 2017 om 11:10
Geen idee. Maar ik denk dat dat ook niet zoveel uitmaakt.. de situatie is nu zoals hij is en daar neem jij geen genoegen mee. Als er niets verandert moet jij voor jezelf een keuze gaan maken.Stripesanddots schreef: ↑16-10-2017 11:02Op deze manier niet nee. Zou hij, omdat hij dat weet, dan elke keer net doen alsof hij wel wil samenwonen? Hij zoekt enthousiast naar woningen, en wil met me gaan kijken. En dan komt dit alles weer naar boven. Erg gemengde signalen die mij in de war brengen. Waarom zoveel moeite doen voor iets wat je niet wil denk ik dan...
maandag 16 oktober 2017 om 11:11
Hij weet dat ik daar weinig tijd voor zal hebben en dat was niet zo erg. Op dit moment doe ik ook wel wat dingetjes bij mijn ouders thuis. Dus samen huishouden zal wel lukken, maar om te koken ben ik bijvoorbeeld nooit op tijd thuis. En jouw ervaring klinkt goed en fijn!whatcomesaround schreef: ↑16-10-2017 09:51'Run .. forest .. Run!'
Sorry beetje flauwMaar gebaseerd op wat jij schrijft zie ik dit niet goed gaan. Hij kan niet van jou verwachten dat je evenveel inbrengt als hij - niet nu al. Je studie is nu echt even belangrijker! Ook die opmerking van zijn moeder..
maandag 16 oktober 2017 om 11:12
Bij hem staat het geld volgens mij op de eerste plaats. Dat is niet een goed teken. En dat gedoe met zijn moeder is ook niet hoopgevend. Erg naar voor jou, TO. Ik zou zo niet willen leven.. Maar ik snap wel dat jij er moeite mee hebt het zomaar af te kappen oid aangezien je al zo lang samen bent met hem. Ik hoop dat je de juiste beslissing zult maken en er dan ook achter blijft staan en niet blijft denken 'what if?'. Of je nu bij hem blijft of niet. Maar als ik jou was zou ik me wel mentaal aan het idee laten wennen dat jullie geen toekomst hebben en het uiteindelijk beter is om bij hem weg te gaan en iemand te zoeken die toch beter bij je past. Dat is misschien heel moeilijk na al die tijd maar het is nog moeilijker om je hele leven zo te leven terwijl je ook een leven had kunnen hebben met iemand die beter bij jou past.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.